Родной язык.
презентация к уроку на тему

Исследовательская работа.

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon rodnoy_yazyk.ppt253.5 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Родной язык 8 класс Абайханова Людмила Магометовна

Слайд 2

Тема урока: Айланыу- обращение.

Слайд 3

Цели урока: Айланыуну юсюнден билимни терен, кенг этиу, джазыу, сёлешиу тилде айланыула бла тюз хайырланыргъа юретиу ; Ана тиллерине сюймеклик сингдириу.

Слайд 4

Опрос домашнего задания. Орфографиялыкъ минут. Сёзледе джетишмеген харифлени сала джазыгъыз. -зык...ыл, т...ширыу, къу...анч, кю...нге, мий...кден, шуу...лдаб, джанын...ан, ту...ар, къы...чыкъны.

Слайд 5

Опрос домашнего задания. Орфографиялыкъ минут. Сёзледе джетишмеген харифлени сала джазыгъыз. -зык к ыл, т и ширыу, къу у анч, кю н нге, мий и кден, шуу у лдаб, джанын д ан, ту у ар, къы з чыкъны.

Слайд 6

Новый материал. Джангы материалны ангылатыу.

Слайд 7

Адам, кимге болса да айланыб (атын айтыб), сёлеширге болады; аны тонытхан сёзле айланыу дейдиле.

Слайд 8

Сёз ючюн: Эшта, Хаджи-Мырза, сени боюнсхангдан къутулур заман джетген болур. - Айлануу айтымгъа член болмайды, айтымны членлеринден анга соруу салынмайды.

Слайд 9

-Айланыу айтымны аллында, ичинде неда аягъында келирге болады. Сёз ючюн: Джай узуну джырладынг эcе, тели каска , къыш узуну хайда тепсе, джай ишлеген къыш токъ болур, ма менича, ишлемеген ачдан ёлюр, ма сенича! -Айланыу айтымны ичинде келсе, ол запятойла бла айырылады. -Айланыу айтымны ичинде келсе, ол тыйгъыч белгиле бла айырылады.

Слайд 10

Айланыу айтымны аягъында келсе, айланыуну аллына тыйгъыч белги салынады. Сёз ючюн: Айт, джолунг, ызынг къайдан, не излейсе, ашхы улан?

Слайд 11

1. Ёксюз болуб ёсген эдинг, Гапалау, кёб къыйынлыкъ кёрген эдинг, Гапалау , къарыусузгъа нёгер эдинг, Гапалау. 2. Джамагъат , газетледен, радиоладан фронтлада болумну кесигиз билесиз. 3.Сен кече, кюн да ишлемез эдинг, хариб , ала ишлетедиле ансы. 4. Ариу суула ! Не джерледен чыгъасыз, гузаба этиб, къалайлагъа барасы з?

Слайд 12

Итог урока: 1.Айланыу деб неге айтабыз? 2. Айланыула къалай къураладыла? 3. Айтымны къалайында тюберге боладыла?

Слайд 13

Домашнее задание: 138-чи иш. Айланыу деб, неге айтылгъанын билирге.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Материалы для участия во Всероссийском конкурсе мастер-класса учителей родного языка и литературы «Туган тел» учителя родного языка и литературы МБОУ «Чувашско-Бурнаевская СОШ» Алькеевского муниципального района Республики Татарстан

Материалы для участия  во Всероссийском конкурсе мастер-класса учителей родного языка и литературы «Туган тел» учителя родного языка и литературы МБОУ «Чувашско-Бурнаевская СОШ» Алькеевского...

Выступление в РГМО в педагогических чтениях для учителей родных языков, посвященных Международному Дню родных языков по теме: «Башҡорт теле һәм әҙәбиәте дәрестәрендә яңы уҡыу-уҡытыу һәм информацион технологиялар»

Выступление в РГМО в педагогических чтениях для учителей родных языков, посвященных Международному Дню родных языков по теме: «Самообразование педагога как средство повышения его профессиональной комп...

Литературно-музыкальная композиция "Родной язык-богатое наследство", посвященная Международному Дню родного языка

Данный сценарий поможет учителям русского и татарского языка грамотно организовать и интересно провести мероприятие,посвященное Международному Дню родного языка....

Приказ о создании рабочей группы по разработке программ учебных предметов по обязательным предметным областям «Родной язык и литературное чтение на родном языке» (1-4 классы) и «Родной язык и родная литература» (5-9 классы)

Данные программы конкретирзируют содержание Стандарта, дают распределение часов по разделам курсов, определяют последовательность  изучения тем и разделов с учетом  межпредметных связей, воз...

Рабочие программы и КИМы по дисциплинам "Русский язык", "Литература", "Русский язык и культура речи", "Отечественная литература", "Родной язык" и "Родная литература" для отделений Дизайн, Живопись, Реставрация, Музыканты и СКД

Рабочие программы содержат в себе тематику изучаемой дисциплины, количество часов, отведенное на данную дисциплину, а также задания для оценивания изучаемой дичциплины....