Праздник в зимнем лесу
методическая разработка (5 класс) на тему

Внеклассное мероприятие преднзначено для младших школьников.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл prazdnik_v_zimnem_lesu.docx33.21 КБ

Предварительный просмотр:

Внеклассное мероприятие по английскому языку " Праздник в зимнем лесу "

Аскарова Разифа Тимергалиевна,  учитель английского языка 

Должность: учитель английского языка

Раздел: внеклассная работа

Цели внеклассного мероприятия: 

  • Развивающая: развивать навыки активного говорения, выразительного чтения.
  • Познавательная: увеличить  объем знаний об особенностях культуры страны изучаемого языка, продолжить знакомство с детским фольклором
  • развивать потребность практического пользования языком в различных сферах деятельности.
  • Воспитательная: развивать умения работать в группе, воспитывать желание  помогать друг другу, видеть красоту родного края и беречь её.

Задачи внеклассного мероприятия: 

  • Учебный аспект:
  • Дальнейшее развитие лексических навыков говорения.
  • Развитие речевых умений в монологической речи.
  • Активизация ранее выученных лексико-грамматических структур в речи учащихся.
  • Тренировка умения отвечать на незапланированные вопросы, которые возникают во время беседы.
  • Развивающий аспект:
  • Развитие речевых, творческих способностей.
  • Развитие творческой деятельности, памяти, развитие языковой догадки воображения, способности логически излагать, работать в группе.
  • Воспитательный аспект:
  • Формирование познавательной активности учащихся.
  • Воспитание готовности сотрудничать при выполнении конкретной задачи.
  • Воспитание чувства коллективизма, сотрудничества, взаимопомощи, ответственности.

Оборудование. 

  • Компьютер
  • Экран
  • Презентация
  • Маленькие елочки
  • Сладости, конфеты с заданиями
  • Снежинки
  • Вывеска «Welcome to winter forest!»

Ход мероприятия.

Teacher:  Good morning, dear children! We are very glad to greet you here. We know that you like a winter forest and those who live in it. Today you’ll visit the fairy kingdom and meet the  Queen of the winter forest. Somebody will help us.

(слайд Пейзажи зимнего леса)

Голос за кадром:

I come with cold and snow,                          

But you like me, I know.                                

When I come everything becomes white    

All the lakes and rivers are covered with ice.

Учитель: - Who is this?  

Yes, you are right. It’s  winter.

(Звучит  музыка,  из-за деревьев  появляется Королева  Зима  - Queen. Она  исполняет песню «Winter»).

Queen: Good morning, children! Good morning, dear guests! Welcome to the Kingdom of  Winter forest!

There is very nice in a winter forest. Trees are dressed in white. There is silence and peace in my kingdom. I have a lot of friends. They are fond of holiday. Let’s call them. At first  you should  guess who are my friends. Listen to my riddles and try to guess them.

1. I am red and I have a fine bushy tail

    I like meat

I hunt and eat small animals.

What animal is it?   It’s a fox.

(Выходит лиса и исполняет танец)

A fox: - Good morning! I am glad to see everybody.

The Queen:

2. This animal is small

It lives in the woods

And  runs very fast.

It is afraid оf everything.

What animal  is it?  ( It’s a hare.)

Выходит заяц. (Танец зайца)

A hare :-Hello, my friends! It’s nice to meet you!

The Queen  : Listen to the next  riddle.

3. I am grey and very angry.

My house is a forest.

 I eat meat.

-What animal is it?  

It’s a wolf.

Выходит волк. (Танец  волка).

A wolf: Good morning, dear children! 

The Queen: Thank you, my dear friends! We are glad to see you, too.  I see that you are not afraid of the frost!

A fox: I know  children like to play winter  games. I have a game. There is a word in my hand. The word is “Snowflakes”. You should make the new words from these letters.

s-sit, snow

n- number, nose

o-orange, owl

w-window, workbook

f-flower, five

l-London, lemon

a-apple, and

k-King, kingdom

e-eight, eleven

s- seven, Santa

(детям вручаются снежинки за правильный ответ)

A fox: Thank you for a good job!

The Queen: The next game is “What’s time , Mr Wolf?”.

Волк выходит на середину и делает вид,  что спит. Учитель говорит : “Mr Wolf sleeps!”. Дети подходят к волку и спрашивают : “What’s the time, Mr Wolf?” Волк просыпается и отвечает: “ It’s time  for lunch!”.  Дети разбегаются, волк их ловит.

The Queen: Boys and  girls, hand in hand

Go to the winter land.

1, 2, 3 – we are in the winter land.

Now I want to have a rest and to listen to the poems about winter.

(дети рассказывают стихи о зиме)

1.”Round the new Year Tree”.

     New Year Day, happy day,

We are all glad and very  gay!

We all dance and sing and say,

“Welcome! Welcome! New Year day!”

Singing, dancing merrily,

 Round the New Year Tree,

Merrily, merrily, merrily

Round the New Year Tree.

Happy New Year, my friends,

Happy New Year today!

Let us dance hands in hands,

I will show you the way.

2. “The snowman”

One day we  built a snowman,

We built him out of snow,

You should have seen how fine he was,

All white from top to toe.

We poured some water over him,

To freeze his legs and ears.

And when we went indoors to bed

We thought he’d last for years.

But in the night a warmer  kind

Of wind began to blow;

And Jack Frost cried and ran away,

And with him went the snow.

    The Queen: Thank you, children!

I have a surprise for you. There is a magic fir - tree in our forest. There are a lot of sweets in the tree all year round. They are not simple. If you want to have  a sweet, you should  answer the questions, which is described at the sweet’s paper.

Who wants to have  a sweet?

( дети подходят к дереву, выбирают конфету и выполняют задание).

The Queen : I see you like to play. The next game is “And me. Not me”.

Если вы согласны с утверждением вы говорите “ and me”, a если не согласны -  говорите  “not me”.

  1. I like to play the piano. (and me)
  2. I like to eat pens.(not me)
  3. In the morning I eat frogs. (not me)
  4. In summer I ride a bike every day. (and me)
  5. I ski in winter. ( and me)

(Звучит тревожная музыка, выбегает перепуганный заяц и бегает по залу)

  • Dear, Hare! What’s the matter? What has happened with you?

(от страха не может сказать ни слова)

Probably you - the fox frightened the hare?

The fox: I saw him only yesterday. No!

The hare: No, it’s not she. It’s very big and dangerous.

(слышится рычание, рычание ближе и ближе)

Who is that?  (This is a bear).

(Выходит медведь, зевает).

The hare: I think all bears are sleeping now. But  one of them  is running in the forest.

The Queen: He needs our help. Somebody has awaken him. And he can’t fall asleep. Who knows how to help our bear?

Let’s sing a song. ( Песня “Teddy bear”- колыбельная для медведя).

(Медведь уходит.)

Now our bear is sleeping.

 It is a very good friend, who can help you. And it is very good when we are together. Let’s sing a song “The more we are together”.

I hope that everybody will remember our party, our winter forest and our games. Thank you for your attention. Good bye.

                       Ccылка на литературу:

  1. http://pesochnizza.ru/english/prostye-kolybelnye-na-anglijskom#ixzz3VmxIaBxC
  2. http://rutrackplay.ru/playing/enjoy-english_song-the-more-we-are-together.html
  3. yandex.ru/images/search?text=пейзаж зимнего леса
  4. ИЯШ  №1,4,2008

                                                                         

                                                                     Приложения

Teddy bear

Teddy bear, teddy bear, (Тэдди Мишка, Тэдди Мишка,)
Turn around. (Обернись.)
Teddy bear, teddy bear,
Touch the ground. (Наклонись.)
Teddy bear, teddy bear,
Show your shoes. (Покажи обувь.)
Teddy bear, teddy bear,
That will do. (Вот что сделай.)
Teddy bear, teddy bear,
Climb upstairs. (Поднимись по лестнице.)
Teddy bear, teddy bear,
Say your prayers. (Помолись.)
Teddy bear, teddy bear,
Turn off the light. (Выключи свет.)
Teddy bear, teddy bear,
Say good night. (Скажи спокойной ночи.)

The more we sing together
The more we are together
Together, together
The more we are together
The happier are
For my friend is your friend
And your friend is my friend
The more we are together
The happier we are
The more we sing together
Together, together
The more we sing together
The happier we are.
For his friend is my friend
And my friend is his friend
The more we play together
The happier we are.The more we dance together
Together, together
The more we dance together
The happier we are.
For our friends are their friends
And their friends are our friends
The more we dance together
The happier we are.
The more we dance together
The happier we are.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок русского языка в 6 классе Путешествие по зимнему лесу (урок обобщающего повторения по теме «Имя прилагательное»)

Урок - путешествие по зимнему лесу. Урок обобщающего повторения по теме "Имя прилагательное"....

Открытый урок русского языка в 6 классе Путешествие по зимнему лесу (урок обобщающего повторения по теме «Имя прилагательное»)

Урок - путешествие по зимнему лесу. Урок обобщающего повторения по теме "Имя прилагательное"....

Урок развития речи в 6 классе подготовка к сочинению-описанию"Прогулка по зимнему лесу

ЦЕЛЬ:1.обобщить теоретические сведения о стилях речи, типах текста,о средствах выразительности языка;          2.формирование умения определять и самим исп...

"Прогулка по зимнему лесу"

Конспект занятия по психомоторике...

Открытое занятие "Невидимые нити в зимнем лесу"

План конспект открытого занятия по экологии....

Обитатели зимнего леса

Конспект интегрированного занятия с использованием метода игрового моделирования.В процессе занятия уточняются и систематизируются представление детей о жизни диких  животных(разгадыван...

Путешествие по зимнему лесу

Занятие в подготовительной группе для детей с ОНР 3 уровня...