Внеклассное мероприятие “What? Where? When?”
методическая разработка по теме

 

Мероприятие по английскому языку

What? Where? When?”

Цели и задачи мероприятия: Расширение кругозора учащихся, развитие логического мышления учащихся, обучение выражения своей точки зрения, развитие интеллектуальных способностей учащихся, систематизация страноведческих знаний, прививание интереса и любви к английскому языку.

Оборудование: ТСО, наглядные пособия с достопримечательностями Лондона, известных людей Великобритании, «волчок», конверты на которых написаны различные суммы денег и от кого письмо.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon meropriyatie_po_angliyskomu_yazyku_chto_gde_kogda.doc44 КБ

Предварительный просмотр:

ГОУ «Новоселенгинская школа-интернат

среднего (полного) общего образования»

Мероприятие по английскому языку

“What? Where? When?”

Подготовила Очирова З.Э.

учитель английского языка 1К

с. Новоселенгинск

Мероприятие по английскому языку

“What? Where? When?”

Цели и задачи мероприятия: Расширение кругозора учащихся, развитие логического мышления учащихся, обучение выражения своей точки зрения, развитие интеллектуальных способностей учащихся, систематизация страноведческих знаний, прививание интереса и любви к английскому языку.

Оборудование: ТСО, наглядные пособия с достопримечательностями Лондона, известных людей Великобритании, «волчок», конверты на которых написаны различные суммы денег и от кого письмо.

ХОД МЕРОПРИЯТИЯ:

Звучит тихая спокойная музыка, начинает мероприятие ведущий.

Ведущий: Good morning, ladies and gentlemen. We gather in our intellectual club “What? Where? When?”. There are series of winter games in our club. So, let me introduce the team of Smarters (команда знатоков):

You know that against you play the team of TV viewers from different places. The team of Smarters will have to answer to the questions. We’ll play until 6 points. Please will be attentive and good luck!

Let’s start:

The first game. Choose the question. (крутят «волчок»)

Number …. And it’s a letter from ….  It costs …..

Against you play …..

Attention! (гонг, вопрос, минута)

 1. A letter from Mrs. Bamridge from London. It costs 2000 pounds.

A French engineer tells Napoleon about his idea. He wants to build it and link France and England. Napoleon doesn’t like the idea. He wants to fight with England. But project begins later. This project costs ten billion pounds. At last the project is finished in 1994, the British and French builders shake hands under the sea.

Attention! A question: What did engineer want to build? One minute.

The time is over. Who will answer? (The Channel Tunnel)

 

2. Against you plays Mr. Brown from Boston, Massachusetts.

Listen to the question, it costs 3000 pounds.

Can you find the mistakes?

America, Sakhalin, Strelkovka, Brompton Road, the London, Tunbridge Wells, the Africa, the Trafalgar Square, the Pacific Ocean, Elbrus, the Nile, Hyde Park, the USA, the Alps.

The time is over. Who will answer? (the London, the Africa, the Trafalgar Square- they used without articles)

The score is ….

 3. Against you play Mrs. Rose from Edinburgh, the question costs 1500 pounds,  she asks:

Why Lord Chancellor sits on the Woolsack in the Parliament and presides over the House of Lords?

One minute.

The time is over. Who will answer?

Attention! The right answer:

Lord Chancellor sits on the Woolsack in the Parliament, because it’s a part of a very old tradition which started in the 14th century. Woolsack symbolizes the importance of wool to the British economy at that time.

Choose the question.

 4. The letter from Glasgow. Against you play Mr. McGregory.

The question costs 4000 pounds.

Attention! (гонг)

Three thousands years before Christ was a child

England was beautiful, young and wild.

There were people, forests and rivers there,

And the magic stones hung in the air.

The people who brought them were strong and brave

And under these stones they found their graves.

Where did they come from? Where did they go?

Who were these people? We’ll never know.

 Now, the question: What is the name of this poem? (one minute)

The time is  over. Who will answer?

 Attention! Listen to the right answer: the name of the poem is “A Balade of Stonehenge”

 5. The letter from Cardiff, against you plays Mr. Garret . The questions costs 900 pounds.

He asks:

Do you know who is the prime-minister of the United Kingdom of Great Britain now? (Gordon Brown)

The time is over. Who will answer? (The prime-minister of the UK is Gordon Brown.)

 6.  The letter from Mrs.Crowd, from Liverpool.

Attention! A question, it costs 1000 pounds.

Eton, Harrow, Winchester- what is it? (Famous public schools)

One minute.

The time is over. Who will answer?

Attention! The right answer: It is famous English public schools.

 7. This letter came from Dover. Against you plays Mrs. Forby.

The question costs 2000 pounds.

Attention! (вывешены картины с портретами знаменитых людей Великобритании)

You see the pictures of famous people of Great Britain. Now you’ll listen to the description of one of them. You’ll have to recognize his picture and call his name. Please, listen to the description:

He is an English physicist, mathematician, astronomer, alchemist and natural philosopher. He is considered the greatest figure in the history of science. He was born on 25 December in 1642, in Woolsthorpe in the family of farmer. He studied in Cambridge University mathematics, optics, physics and astronomy.

One minute.

Who will answer? (The right answer is Isaac Newton.)

The score is …..

 8. This letter from Mr. James from New York City. The question costs 500 pounds.

Attention! Mr. James wants to know can you call from what districts New York consists of?

One minute.

The time is over. Who will answer? (5 districts: Bronx, Manhattan, Queens, Brooklyn and Staten Island)

Attention! A right answer:

New York consists from 5 districts: Bronx, Manhattan, Queens, Brooklyn and Staten Island.

 9. The letter from York. Against you plays Mrs. Green. The price of this question    is 1000 pounds.

Attention! (гонг)

Look, please on the sightseeing of London. (вывешиваются картинки с достопримечательностями Лондона)

It is one of the most ancient buildings of London. It was founded in the 11th century by William the Conqueror. For many centuries it was a fortress, a palace, a prison and royal treasure. (The Tower of London)

A question: What is it?

One minute.

The time is over. Who will answer? (It is the Tower of London. Now it is a museum.)

 10. A single game (блиц-игра) The team go out. The captain choose who will answer on 3 questions in a minute. Please, the captain your choice. (за столом остается один участник, остальные покидают стол, оставшийся участник  должен ответить на три вопроса за одну минуту)

 

All right. Let’s start:

1.   Who discovered America?

2.   Who was the first president of the USA?

3.   Where the Statue of Liberty is situated?

 11. The letter from Mr. Garrett from London. The question costs 700 pounds.

Attention!

What are the kingdoms of the UK and their capitals?

One minute.

The time is over. Who will answer? (England- London, Scotland- Edinburgh, Wales- Cardiff, Northern Ireland- Belfast)

 12. This letter from Tunbridge Wells. Against you plays Mr. McWizard.

He asks: Do you know where is the beginning of the Earth?

One minute. The time is over. Who will answer?

The right answer: It is in Greenwich.

 Musical pause: Today we have guests in our intellectual club, famous group “Cool girls”. Meet them!!! (выступление девочек 6 класса, песенка «Christmas nonsense», Кауфман, учебник 6 класса )

 So, we finish this game with the score …. Thank you very much and we’ll see with you in the summer series. It was game “What? Where? When?”. Good bye!

(Участникам раздаются сладкие призы)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в страну иностранных слов"

Цель данного мероприятия в занимательной форме  показать разные уровни функционирования русского языка: как одного из мировых языков, как языка народов, населяющих Россию, как государственн...

Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в страну иностранных слов"

Цель данного мероприятия в занимательной форме  показать разные уровни функционирования русского языка: как одного из мировых языков, как языка народов, населяющих Россию, как государственн...

Методическая разработка уроков и внеклассного мероприятия «Проектная деятельность учащихся на уроках развития речи и внеклассном мероприятии по теме «Русские народные промыслы»

Проектная деятельность – один из лучших способов для совмещения современных информационных технологий, личностно-ориентированного обучения и самостоятельной работы учащихся. Главное – продумать ...

Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту. Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту.

Аннотацияк учебно-методическим  разработкам внеклассных мероприятий  по физической культуре с использованием нестандартного оборудования. 1....

Методическая разработка внеклассного мероприятия по математике «Что такое коррупция». (8-9 классы) Внеклассное мероприятие по математике «Что такое коррупция»

Данная методическая разработка внеклассного мероприятия   «Что такое коррупция?»  составлена и применялась как внеклассное мероприятие по дисциплине “Математика»   для обучающ...

Внеклассное мероприятие, посвященное 23 февраля (военно-спортивный праздник). Внеклассное мероприятие, посвященное 23 февраля (военно-спортивный праздник). Внеклассное мероприятие, посвященное 23 февраля (военно-спортивный праздник).

-соединить спортивно-оздоровительную работу с патриотическим воспитанием   школьников   -развивать у детей мотивацию к занятию спортом   - формирование спортивных к...