Конспект открытого урока в 6 классе "Один день из жизни Генриха VIII"
презентация к уроку английского языка (6 класс) по теме

Лютак Рената Шакирджановна
Конспект открытого урока английского языка по теме "Один день из жизни Генрих VIII" проводился в 6 классе (2-й год обучения).  Это обобщающий урок комплексного развития лексико-грамматических навыков и  речевых умений (с использованием мультимедийных продуктов) по теме «Время» и «Режим дня». Также на уроке учащиеся совершенствуют  грамматические навыки по теме Present Simple, знакомятся с биографией Генриха 8, представляют свои проектные работы по теме "Мой день".  

Скачать:


Предварительный просмотр:

Конспект открытого урока английского языка

по теме "Один день из жизни Генрих VIII" (6-й класс)

учитель английского языка

МОУ СОШ №3 г. Лыткарино

Лютак Р.Ш.

Цель: развивать лексико-грамматические навыки и речевые умения  по теме “Мой день”.

Задачи:

Обучающие:

  1. Активизировать и расширить словарный запас обучающихся по теме «Время» и «Режим дня».
  2. Совершенствовать грамматические навыки по теме Present Simple.
  3. Развивать навыки и умения представлять свой проект, используя монологическую речь.
  4. Развивать умения и навыки диалогической речи: учить запрашивать информацию.
  5. Учить самостоятельно работать на уроке, используя полученные знания.

 

Воспитательные:

  1. Прививать умение работать в коллективе; общаться друг с другом.
  2. Воспитывать культуру поведения.
  3. Воспитывать трудолюбие и усидчивость.
  4.  Поддержание интереса к учебной деятельности

Развивающие:

  1. Развивать коммуникативные компетентности.
  2. Развивать познавательную компетентность.
  3. Развивать креативную компетентность.
  4. Развивать фонематический слух у учащихся.
  5. Развивать произвольное внимание и память у учащихся.

Тип урока: обобщающий урок комплексного развития лексико-грамматических навыков и  речевых умений (с использованием мультимедийных продуктов).

Оснащение урока: Мультимедийный проектор, компьютер, проектные работы учащихся

                           

    Ход урока.

  1.Организационный момент. 

Задача: подготовка обучающихся к работе. 1 m

Good morning, boys and girls! How are you today?  I’m very glad to see you. And we are so pleased to see our guests today let’s say them “Hello”. We’ll try to make our lesson useful and interesting. I’ve called our lesson today “One day of Henry VIII’s life”. (Слайд 1) Why? Because we’re going to speak about everyday life of Henry VIII but not only about him.  At our lesson we’re going to listen to your presentation of your everyday life and to find the difference between the life of modern pupils and the king of Great Britain. So let’s begin.

2. Фонетическая зарядка. 3 m

Задача: развитие произносительных навыков, повторение лексических единиц по теме

At first you should train our tongue. Let’s look at the screen. Listen and repeat after me all together. (Слайд №2) Now who can do it without my help?

Can you read well? Let’s check it up. (Слайд №3)

3. Развитие и закрепление лексических навыков.

Задача:  развитие навыков устной диалогической и письменной речи

(звучит музыка, слайд № 4)

-Look! Who is it? It’s Henry VIII, of course. In British History they have 8 kings whose names were Henry. But this Henry was larger than life, he had 6 wives and a conflict with Roman Catholic church. (Слайд №5)

- Now we are in time machine, we are going to 1510. (Слайд № 6) Henry is only 19. He is in his palace. One-two-three start! Look! (Слайд №7) What time is it?

Ps.- It’s 10 minutes to 12.

 But Henry is still in his bed. Let’s wake him up. Wake up Henry! All together! Wake up!  

(Появляется ученик в костюме короля, удивленный)

H. – Oh! Who are you? And where are you from?

P. – We are pupils of school number three from Lytkarino.

T. – Don’t be afraid, Henry! We’ve come just to ask you some questions about your everyday life. Will you be so pleased to answer them, your majesty! (Слайд № 8, 9)

H. – OK. I’m ready.

Let me introduce myself a little. My name is Henry. I’m 19. I’m a king. I live in London in Hampton Court palace. I have a lot of palaces. But I like Hampton a lot. I have 10 gardens with 700 trees and flowers, 300 servants and a lot of pets – 50 horses and 30 dogs. I like them a lot. I can ride my horses very well. Sometimes I have riding classes. I can dance very well too/ On Monday and Thursday my dancing teacher comes to me.

T. I think your life is very interesting. What do you think pupils? Please tell me how many horses does he have? And how many trees?

T. Now it’s time to have an interview. Boys and girls look at your questionnaire! And let’s ask him questions about Henry’s life? Don’t forget to write down his answers into your list of questions. (Слайд №10)

Questionnaire

When do you…?

What do you…?

Where do you…?

He …

Type of activity

Time

How often

Addings

Get up

Have breakfast

Have classes

Have tea

Have lunch

Meet people

Write and read letters

Walk with dogs

Dance

Go to bed

Ps to Henry. (задают вопросы, заполняя таблицу.)

T/ Thank you for your answers Henry.

H/ You are welcome!

4. Монологическая речь

Задача:  закрепление и контроль лексических навыков, развитие навыка устной монологической речи

Well my dear journalists? Are you ready to tell us about Henry VIII’s life.

Учащиеся рассказывают о Генрихе восьмом, используя таблицу.

По одному предложению. (Слайд № 11)

5. Физкультминутка

T: I see you are tired. Image it is night. Close your eyes. You are sleeping. (звенит будильник) It’s seven o’clock. It’s time to get up. Stand up! Hands up! Hands down! Clap your hands! Turn around! Sit down! Let’s play our game! Translate my phrases!

(Учитель кидает мяч и называет выражение по- русски, ученик возвращает мяч, говоря это выражение по-английски).

Утром,  вставать,  одеваться, завтракать, идти в школу, быть во время, иметь уроки, идти домой, днем, обедать, читать книги, смотреть телевизор, играть на компьютере, слушать музыку, играть на пианино, вечером, ложиться спать.

6.Защита проектов

Задача: развитие навыков монологической речи.

Well Henry you can see we are very active and clever. And we hope you want to know about our working day. Our pupils are ready to tell you and our guests about their everyday life. Are you ready? (слайд № 12)

 

2-3 ученика представляют свои проекты по теме «Мой день».

7. Развитие навыков аудирования.

 Т. You know Henry we love music a lot. And in our century some singers are cold Stars or kings and queens. They have a lot of money and their life is similar to yours. (слайд № 13) Look it’s Britney Spears, some people call her a queen of Pop music.

H.- Really!

T. -Yeah. And we are going to listen to her song “Lucky”. This song is about life of pop music queen. But we won’t just listen? We’ll do some task. Look at your papers. This song is written there but some words are missed. You should complete them.

Снятие трудностей понимания, новые слова. (слайд № 14)

Учащиеся работают в своих листах. (слайд № 15)

L_ _ _ Y  (Britney Spears)

 Complete the song with the verbs in brackets. Use Present Simple tense.

This ____ a story about a girl named Lucky… (be)
Early morning, she _______________________ (wake up)
Knock, knock, knock on the door
It's time for makeup, perfect smile
It's you they're all waiting for
They ____________… (go)
"Isn't she lovely, this Hollywood girl?"
And they ____________… (say)
Chorus:
She's so lucky, she's a star
But she cry, cry, ___________in her lonely heart, thinking (cry)
If there's nothing missing in my life
Then why _________ these tears ____________at night ? (do) (come)
Lost in an image, in a dream
But there's no one there to wake her up
And the world is spinning, and she _____________________winning  (keep on)
But tell me what happens when it _____________________________?  (stop)
They _____________________…  (go)
"Isn't she lovely, this Hollywood girl?"
And they  ____________________… (say)
Chorus:
She's so lucky, she's a star
But she cry, cry, _________________in her lonely heart, thinking  (cry)
If there's nothing missing in my life
Then why    _______ these tears ________________at night ?(do) (come)
"Best actress, and the winner is…Lucky!"
"I'm Roger Johnson for Pop News standing outside the arena waiting for Lucky"
"Oh my god…here she _____________________!"  (come)
Isn't she lucky, this Hollywood girl?
She is so lucky, but why ___________she ___________________? (do) (cry)
If there's nothing missing in her life
Why __________tears ___________at night? (do) (come)
Chorus:
She's so lucky, she's a star
But she cry, cry,_________________ in her lonely heart, thinking (cry)
If there's nothing missing in my life
Then why __________________these tears ____________ at night ? (do) (come)

-Now let’s check up your work. Look at the screen, listen, check up and sing if want to.

You are very good singers, I think. Let’s answer some questions about Lucky! (слайд № 16)

-As you can see the working day of different people are very much alike. But they are also different in some ways. And if you are a king or a queen it’s doesn’t mean you don’t have any problems. So let’s live and be happy to live in our own way of life!

-Henry, do you like this song?

  1. Yes, I do. I like it a lot

Children we sing this song again some other lesson. But now it’s time to say good bye to Henry. He has a lot of work to do. We hope you like our meeting, Henry. See you.

Ps Good bye, Henry!

ученик, играющий роль Генриха уходит.

8.  Подведение итогов урока. Объяснение домашнего задания.

Задача:  рефлексия.

 Ok! You have worked very well! I am pleased with your work. I give excellent marks to…., good marks to ….

Now tell me what you can do in English. (слайд № 17) Put ticks in your papers. Good job!

Your home task is to write some sentences about Lucky in your papers and be ready for your test. Good bye! Our lesson is over. (слайд № 18)



Предварительный просмотр:

Questionnaire

When do you…?

What do you…?

Where do you…?

He … (Vs)

He doesn’t …

When do you…?

What do you…?

Where do you…?

Type of activity

Time

How often

Adding (дополнение)

Get up

Have breakfast

Have classes

Have tea

Have lunch

Write and read letters

Walk with dogs

Dance, have a ball

Go to bed

Lucky [lΛki] удачливый человек

  1. Wake up [weik Λp] просыпаться
  2. Perfect smile [pə: fkt] замечательная улыбка
  3. Wait for ждать
  4. Lovely красивая [lΛvli]
  5. Cry плакать
  6. Lonely heart [lonli hΛt] одинокое сердце
  7. Nothing [nΛθiη] ничего
  8. Miss  пропускать
  9. Tears [tiəz] слезы
  10. World [wə:ld]мир
  11. Keep on winning продолжать выигрывать

Now I can …

  1. Ask / answer questions about everyday life

  1. Speak and write about my day

  1. Form sentences in Present Simple Tense

  1. Speak about royal working day

  1. Sing a song “Lucky”

…In English


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

One day of the Henry VIII’s life

Слайд 2

rise – вставать do = make healthy – здоровый wealthy – богатый wise – мудрый, благоразумный Earl y to bed, Earl y to r i se. [ ai ] [ i ], Makes a man h ea l th y , [e]- [ i ] W ea l th y and w i se. [e] -[ i ] - [Ө] - [ ai ] Work at our phonetics [ ai ] – [ e ] – [ i ] – [Ө] – r i se, w i se h ea lthy, w ea lthy earl y , health y , wealth y heal th y, weal th y

Слайд 3

get up have / take a shower have breakfast go to school go home have lunch do homework play tennis (ping-pong)/ football go to the cinema play on the computer watch TV read books finish go to bed

Слайд 4

HENRY VIII

Слайд 5

(1491–1547). England had eight kings named Henry. The last of them, Henry VIII, was a larger-than-life figure, remembered for his six wives and his conflict with the Roman Catholic church.

Слайд 6

1510

Слайд 7

Wake up, Henry!

Слайд 8

Hampton Court Palace

Слайд 9

Hampton Court Palace

Слайд 10

Get up, dress Have breakfast Have classes Have tea Have lunch Write and read letters Walk with dogs, ride a horse Have a ball, dance Go to bed

Слайд 11

Henry Viii’s day Get up, dress Have breakfast Have classes Have tea Have lunch Write and read letters Walk with dogs, ride a horse Have a ball, dance Go to bed

Слайд 12

Tell about your day, please. My day begins early in the morning. ….. My day … I… get up take a shower have breakfast go to school go home have lunch do homework play ping-pong/ football go to the cinema play on the computer read books finish go to bed

Слайд 13

Britney Spears

Слайд 14

Lucky [l Λ ki ] удачливый человек Wake up [ weik Λ p] просыпаться Perfect smile [ p ə:fkt ] замечательная улыбка Wait for ждать Lovely красивая [l Λ vli ] Cry плакать Lonely heart [ lonli h Λ t] одинокое сердце Nothing [n Λθ i η ] ничего Miss пропускать Tears [ ti əz ] слезы World [w ə:ld] мир Keep on winning продолжать выигрывать

Слайд 15

Lucky This is a story about a girl named Lucky… Early morning, she wakes up Knock, knock, knock on the door It's time for makeup, perfect smile It's you they're all waiting for They go "Isn't she lovely, this Hollywood girl?" And they say Chorus: She's so lucky, she's a star But she cry, cry, cries in her lonely heart, thinking If there's nothing missing in my life Then why do these tears come at night ? Lost in an image, in a dream But there's no one there to wake her up And the world is spinning, and she keeps on winning But tell me what happens when it stops ? They go… "Isn't she lovely, this Hollywood girl?" And they say… Chorus "Best actress, and the winner is…Lucky!" "I'm Roger Johnson for Pop News standing outside the arena waiting for Lucky" "Oh my god…here she comes! “ Isn't she lucky, this Hollywood girl? She is so lucky, but why does she cry ? If there's nothing missing in her life Why do tears come at night?

Слайд 16

Answer these questions. What does Lucky do ? Is Lucky happy ? Is she really happy? When does she wake up ? What does she do at night ? Do you like Britney Spears ?

Слайд 17

…In English Ask / answer questions about everyday life Speak and write about my day Form sentences in Present Simple Tense Speak about a working day of a king Sing a song “Lucky” Now I can …

Слайд 18

Thank you!!! Write 5 sentences about Lucky Sing a song “Lucky”


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект открытого урока чтения в 6-ом классе школы-интерната VIII вида “Басня И.Крылова “Стрекоза и муравей”

Объяснение иносказательного поучительного характера басни (дать понятие “басни”).Развитие слухового и зрительного внимания, кратковременной памяти, абстрактного и логического мышления.Нравственн...

Конспект открытого урока в 3 классе специальной (коррекционной) школе VIII вида на тему "Живая и неживая природа"

Конспект открытого урока в 3 классе специальной (коррекционной) школе VIII вида на тему "Живая и неживая природа"...

Конспект открытого урока истории в 8 классе коррекционной школе VIII вида Тема: Начало правления Петра I.

В материале представлен конспект открытого урока по истории в 8 классе коррекционной школе VIII вида. Во время урока на разных его этапах используется интерактивная доска и презентация по теме данного...

Конспект открытого урока истории в 6 классе коррекционной школы VIII вида (по программе Бгажноковой И.М.)

Вашему вниманию представляется конспект открытого урока истории в 6 классе для слушателей ГБОУ Высшего профессионального образования Московской области "Академия социального управления"...

Конспект открытого урока "Роль СМИ в нашей жизни"

Предлагаю коллегам план -конспект открытого урока немецкого языка с использовонием элементов Сингапурской методики для учащихся 9 классов....

Конспект открытого урока по биологии 5 класс. Жизнь в морях и океанах

Урок разработан в соответствии с ФГОС. Представлена технологическая карта, прописаны деятельность учителя, ученика, универсальные учебные действия...


 

Комментарии

Костыренковой Ольги Ивановны

Спасибо большое, Рената Шакирджановна, за то, что поделились этой замечательной разработкой. Очень интересная тема! Успехов Вам в дальнейшем и творческого роста! :)