конспект урока
план-конспект урока английского языка (9 класс) по теме

конспект урока  в помощь учителю английского языка

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл inventions.docx27.99 КБ
Файл english_in_the_world_of_pop_music.docx37.76 КБ
Файл ecology.docx45.34 КБ

Предварительный просмотр:

Асташова Анжелика Владимировна

                                                   преподаватель английского языка

                                                       ФГОУ Оренбургское Президентское                                                                                 кадетское училище

Журбенко Марина Анатольевна                                                   преподаватель английского языка

                                                       ФГОУ Оренбургское Президентское                                                                                 кадетское училище

Методическая разработка урока

               в 8-м классе по УМК Spotlight 8

Тема: «Modern Technologies»

___________________________________________________________

Обобщающий урок.

Урок организован с использованием элементов следующих педагогических технологий: Team Teaching (обучение в команде),  проектное обучение,  развитие критического мышления.

Оснащение урока: УМК, раздаточный материал (прилагается), компьютер, интерактивная доска, сеть Интернет, электронные носители, презентации Power point.

Цель урока: введение в мир компьютерных технологий,  формирование информационной компетентности  и своего отношения к миру современной техники.

Задачи урока:

  1. эмоциональное воздействие с целью повышения мотивации к изучению английского языка;
  2. обучение общению, воспитание толерантного отношения к людям, высказывающим      противоположную точку зрения;
  1. создание учебно – речевых ситуаций с целью стимулирования речевой деятельности, ситуации живого общения, обогащение потенциального словаря учащихся.

Ход урока

  1. Организационный момент.

Приветствие.

Тeacher1 Предъявление темы и целей урока.

  1. Речевая зарядка. 

Тeacher 2

а) Отработка лексики по теме. Заполнение спайдограммы   (мозговой штурм).

Digital camera, NV set, Laptop, iPod, PDA, mobile phone…

б) Высказывания учащихся о своём отношении к тому или иному прибору.

3.       Основной этап.

Работа в режиме Тeacher1—Тeacher2 (обмен репликами), смена учителя.

Тeacher 1:

а) фронтальная работа, подготовка к проверке домашнего задания  мини-проекта о великих изобретателях;

б) защита мини-проектов (презентаций);

в) feedback (подведение итогов этого этапа):

заполнение спайдограммы о знаменитых изобретателях.

 Работа в режиме Т1—Т2 (обмен репликами), смена учителя.

Тeacher2:

  1. One of the most important inventions is the Internet of course. All of you know how to use it.  But let’s repeat some words connected with the Internet. Click the mouse, processor, connect to the Internet, search engine…Why do we use these things?  

(Ответы учащихся)

  1. Аудирование, работа с интернет ресурсами. http://njnj.ru/

 Инструкция: Now you’ll see the short movie. Your task is to feel in the                            gaps in the hand outs. (Просмотр фильма, заполнение пропусков  (упражнение на множественный выбор, одно из заданий формата ЕГЭ).

  1. Feedback (подведение итогов этапа): проверка ответов.

 Работа в режиме Т1—Т2 (обмен репликами - оба учителя, учащиеся).

Фронтальная работа. Дискуссия на тему: «Компьютер и интернет: за и против». Обсуждение проблемы в командах. Группа учащихся делится на две команды. 1 команда выдвигает аргументы «за», 2 команда – «против» заявленной проблемы обсуждения. Во главе каждой команды встает один из учителей, помогая правильно формулировать аргументы, за каждый из них команде начисляются баллы. По окончании дискуссии подводятся итоги, представитель от каждой команды резюмирует все факты, высказанные членами его команды. Каждый из учителей подсчитывает баллы, набранные его командой. Команда победитель получает бонус в виде сладкого приза. В завершение оба учителя подводят итоги дискуссии, приходя к выводу, что использование компьютера и сети Интернет в наше время имеет массу достоинств и отрицательных факторов, тем не менее, человечество не в состоянии обходиться без них.

 Работа в режиме Т1—Т2 (обмен репликами), оба учителя.

Заключительный этап. Сообщение домашнего задания, выставление оценок, подведение итогов урока.

                                       

                                         

                                          Procedure

Stage

Teachers’ activity

Students’ activity

Materials

Warming up

T1: If you want to get as much information as possible, what do you use? What modern devises do you use in your everyday life?

Brainstorming.

Possible answers: laptop, mobile, Internet, I-pod,

I- phone, TV, camera

Mindmap

Lesson  task

T2: So many modern devices appeared recently. Can you name the inventors and their inventions?

Brainstorming. Matching photos of inventors and their inventions.

Photos of people famous in  the sphere of inventions, pictures of gadgets.

Checking up home task. Practice of oral speech.

T2:   Let us see what  you know about those outstanding people. Let’s speak about

their biographies.

Speaking about inventors and their inventions.

Power Point slides.

Practice of listening and understanding

T1: Which of the modern technical devices is the most important nowadays? It’s certainly computer. We use Internet in our everyday life…

1.Watching  the     Video

2. Fulfilling the task

 (multiple choice)

3.Exchanging ideas

Internet vocabulary.

Video  “Computers and Internet” http://njnj.ru/.

Paper Handouts.

Practice of debating, exchanging opinions

T2: Let’s divide in to two teams and discuss pros and cons of  using the Internet and computers

Using phrases of supposition: to my mind, in my opinion, I suppose/agree/disagree.

Expressing opinions.



Предварительный просмотр:

Асташова Анжелика Владимировна

                                                   преподаватель английского языка

                                                       ФГОУ Оренбургское Президентское                                                                                 кадетское училище

Методическая разработка урока

в 9-м классе

Тема: "English   Аround   the World of Pop Music ".


  Урок организован с использованием программных средств учебного назначения, Интернет ресурсов на основе анализа аутентичного культуроведческого материала.

Цели урока:

  1. формирование коммуникативных  навыков на основе разговорной темы «Английский язык в сфере популярной музыки». 

Задачи урока:

  1. расширить лексический запас учащихся по теме;
  2. тренировать навыки говорения и аудирования;
  3. познакомить учащихся с иноязычной музыкальной культурой;
  1. воспитывать у учащихся эстетический вкус, чувство уважения к различным видам музыкальной культуры.

  1. Оборудование урока: 
  1. презентация «English around the World of Pop Music»;
  2. мультимедийный справочник-тренажор «Профессор Хиггинс. Английский без акцента!» Версия 6.0;
  3. сеть Интернет  http://studyenglishnow.ru/2011/01/happy-new-year-abba/ ;
  4. кроссворд, созданный с помощью программы Hot Potatoes;
  5. DVD файл с аудированием по теме  «Pop Music»

 (Видео курс Window on Britain  Oxford English Video);

  1. раздаточный материал;
  2. приложения;
  3. интерактивная доска

Ход урока

  1. Организационный момент

Teacher: Good morning students, I’m glad to see you today! Take your seats. We’re having a special lesson today. Today we’ll not just speak English, we’re going to speak English about English. (Слайд 1) So the topic of our lesson is «English around the World of Pop Music ». We have a lot of things to do: we are to fulfill some tasks, watch and listen to some information, discuss the topic. But before we start, let’s train our tongues to make them ready for English pronunciation.

  1. Фонетическая зарядка

Look here. What sound are we going to train? (Учащимся представлен графический символ согласной фонемы [ɵ], слайд 2).  Right you are, it is the sound [ɵ]. Итак, при произнесении этого звука кончик языка находится между зубами, а поток воздуха проходит между языком и верхними зубами. Now say [ɵ] all together. Thank you, so look at the smart board and listen to a short poem (Слайд 3, приложение 1).  Now  repeat the lines after the announcer all together. OK, read the poem by yourselves now. (Проговаривают за диктором хором, затем индивидуально). Thank you, that’s enough with this.

 В качестве звукового пособия используется мультимедийный справочник-тренажор  «Профессор Хиггинс. Английский без акцента!»  Версия 6.0.                                                

   

                                                                                       

  1. Речевая зарядка.

Teacher: So let’s pass to the topic of our lesson. As far as you could understand we are to discuss the importance of foreign languages in the life of modern teenagers, so I hope the topic will be interesting for you. Now I ask you to think over the main idea of the poem we have just read.  What is it, in your opinion?

Pupils (примерные ответы): I suppose people speak different languages in different countries. But whatever language they speak, they have the same ideas and thoughts. And the most important thing for all the people in the world is to be able to understand each other and to have peace on Earth.

Teacher:  Thank you. You are absolutely right. I quite agree with you. There are many languages on our planet. But let’s imagine a meeting between two people from different parts of the world – Russia and Mexico, let’s say, or Japan and Brazil – when neither speaks the other’s native language. How do they communicate?

Pupils (примерные ответы): I think nowadays they would certainly use English, because it has become the international language.

Teacher: Right you are. English has become the most widespread language on earth. People learn it for many reasons, and what are your reasons for learning English?

Pupils (примерные ответы): We learn English mainly to be able to watch English-language films, TV-programs and to listen to pop music. We also would like to make friends with English-speaking young people to exchange our opinions on different things.

Teacher: That’s very good. It’s true that the language of nearly all the modern pop music is English. And I know that all of you are keen on it, that’s why today we’ll speak about the language of pop.

                                Основной этап.


Teacher: Now I’d like to draw your attention to the photos on the smart board. Please have a look and say who these people are and what you know about them (Слайд 4).

Pupils (примерные ответы): These are the members of the popular music band Abba. They were on the top of disco music in the 70-s, 80-s of the XX century.

Teacher: That’s right. Abba was a Swedish pop group in 1970-s which consisted of 4 musicians. They became one of the most successful projects in the history of popular music. Abba was the first band to come from a non-English-speaking country. One of the most popular songs of them is Happy New Year. Now I’d like you to listen to it and watch the video in the Internet. I’ll give you cards containing the text of the song.   While listening you are to catch the missing words and   fill in the gaps.

Просмотр клипа  песни с You Tube (в случае отсутствия доступа к сети Интернет, можно воспользоваться аудио файлом), выполнение задания на раздаточном материале, приложение 2.

 So let’s check up what you’ve got.

Проверка  задания.

_________________________________________________

Teacher: OK. At the next lessons we’ll learn this song and sing it at our school parties. Now let’s find out what international song contests you know where singers from different countries, speaking different languages can participate. I’ll give you a prompt. So look at these photos (cлайд 5). What do you think it is?

Pupils (примерные ответы): Obviously this is a Eurovision song contest. It is an annual competition held among European countries.

Teacher: Quite right.  Now I’d like you to read the article about it and correct the following statements. Don’t forget to use the phrases of agreement and disagreement (слайды 6, 7, приложение 3).

  1. The Eurovision song contest is held among all the countries of the World.
  2. They sing their songs in English to have a better chance to win the contest.
  3. The most notable winner was German band - Abba.

(Чтение текста, исправление неверной информации в приведенных выше утверждениях).

Teacher: Well, now you are to solve the crossword. Your task is to guess the names of the countries mentioned in the text (слайд 7, ссылка). Работа с кроссвордом, приложение 4.

____________________________________________________

Teacher: Fine. And now let’s speak about British pop. Do you know anything about it? Can you name these British pop stars? (слайд 8)

Before we watch a video about British pop, let’s do one more task. Put the words into the correct column (слайд 9, приложение 5).

Well, watch the sequence and after watching cross out the incorrect answer in the sentences bellow (слайды10, 11, приложение 6). Учащиеся выполняют задание у доски после просмотра видео.

 Now work in pairs: interview each other; ask the following questions (слайд 12) and fix the answers (приложение 7). Your home task will be to make a report about your partner’s preferences in music.

______________________________________________________

Заключительный этап

Well, you worked well and copied with all of your tasks today. I believe the lesson was useful for you. So your marks are:… . The lesson is over. Goodbye.            

Приложение 1

A thousand faiths with a common dream

A thousand tongues with a common theme

A thousand thoughts with a single plan:

Place on Earth and goodwill to man!

____________________________________________________

Приложение 2

No more champagne
And the fireworks are through
Here we are
Me and you
Feeling lost
            And ______blue  (
feeling)
It's the end
Of the party
And the morning seems so grey
So unlike
________________ (
Yesterday)

Now's the time for us to say

Happy new year
Happy new year
May we all have a vision now and then
Of a world where every neighbour is a ____________ (
friend)
Happy new year
Happy new year
May we all have our hopes, our will to try
If we don't, we might as well lay down and die
You and I

_______________(
Sometimes) I see
How the brave new world arrives
And I see
How it thrives
In the ashes of our lives
Oh yes, man is a fool
And he thinks he'll be ok
Dragging on (ooh)
Feet of clay (ooh)
Never knowing he's astray
Keeps on going
Anyway

Happy new year
Happy new year
May we all have a vision now and then
Of a world where every neighbour is a friend
Happy new year
Happy new year
May we all have our hopes, our will to try
If we don't, we might as well lay down and die
You and I

Seems to me now
That the ___________(
dreams) we had before
Are all dead
Nothing more
Than confetti on the floor
It's the ______(
end)
Of a decade
In another ten years time
Who can say (ooh)
What we'll find (ooh)
What lies waiting
Down the line
In the end of
____________(Eighty-nine)?

___________________________________________________

Приложение 3

  The Eurovision Song Contest is an annual competition held among European countries. This contest has been broadcast every year since 1956 and is one of the longest-running television programmes in the world.  

   Young singers from such countries as France, Russia, Britain, Finland, Ukraine, Georgia, Italy and many others come to participate in the contest. They may sing songs in their native languages, but most of them sing in English which gives them a better chance to be understood by the participants and the viewers from other countries.

   The most notable winner was Abba who won the contest for Sweden in 1974 with their song Waterloo. Among Russian singers we know Dima Bilan who participated successfully and won the contest with a song Never let me go.

_______________________________________________________

Приложение 4

Кроссворд

  1. Motherland of Santa Claus (Finland)
  2. Big Ben is one of its symbols (Britain)
  3. The country of musketeers (France)
  4. The heart of it is The Red Square (Russia)
  5. It looks like a boot on the geographical map (Italy)
  6. It is famous for grape wine, national cuisine

          and  hospitality (Georgia)

  1. Taras Bulba is one of the national heroes of this state (Ukraine)
  2. The name of the European Song Contest

_______________________________________________________

Приложение 5

Rock and roll,   musician,   punk,  pop,  bass guitar, saxophone, piano, lead guitar, heavy metal, songwriter, drums, blues, singer, pop star, songwriter, guitarist, rock, producer, trumpet

INSTRUMENTS

PEOPLE

TYPES OF MUSIC

_________________________________________________________

Приложение 6

  1. Pop music is big entertainment / business.
  2. Most of the world’s popular musicians write and sing songs in

English / native languages.

  1. The rock and roll revolution happened in London/Liverpool.
  2. The Beatles/The Rolling Stones changed pop music for ever.
  3. The Beatles/The Rolling Stones are still popular today.

________________________________________________________

Приложение 7

  1. What do you sing in the shower?
  2. What is you favorite album?
  3. Who is you favorite singer?
  4. What was your first record and where did you buy it?
  5. What music do you usually listen with your friends?



Предварительный просмотр:

Асташова Анжелика Владимировна

 Преподаватель английского языка

ФГОУ Оренбургское Президентское                                                                                 кадетское училище

Методическая разработка внеклассного мероприятия,

 посвященного Дню Земли

в 8-м классе

The Earth Day


Занятие организовано на основе проектной технологии, а также информационных компьютерных технологий.

         Цель занятия:  обобщающее повторение и закрепление изученного материала по данной теме, развитие познавательной  активности, навыков говорения, воспитание правильного экологического поведения.

       Форма занятия: экологическая конференция.

Оборудование: 

  1. презентация Power Point « The Earth Day»
  2. минипроектоы - презентации воспитанников;
  3. аудиокурс  Enterprise 4 Virginia Evans – Jenny Dooly 2010;
  4. интерактивная доска.

       

Основные этапы :

  1. Постановка задач и объяснение темы.
  2. Введение языкового материала.
  3. Краткое знакомство с проектной технологией и с принципами работы в команде.
  4. Формирование четырех команд (от каждой параллели).
  5. Подготовка содержательной части минипроектов каждой команды - поиск, анализ, оформление материала.
  6. Защита минипроектов.

Ведущий I: Hello, ladies and gentlemen.

Today is a great day. The 22nd of April is the Earth day, that is – the birthday of our planet.   It gives us food, air, places to live, things to wear – it gives us life. But we people often use our planet carelessly. We pollute air and water, cut out rainforests and kill animals and throw trash here and there. But people should protect the planet!

(Здравствуйте, дамы и господа!Сегодня знаменательный день. 22 апреля – День Земли, день рожденья нашей планеты. Она даёт нам пищу и кров, воздух и одежду – она даёт нам жизнь. Но мы, люди, часто безответственно относимся к нашей планете. Мы загрязняем воздух и воду, вырубаем леса, уничтожаем животных, разбрасываем мусор. Люди должны защитить свою планету!)

Ведущий II: Hey, stop a while! What can be done here? All problems appear because of progress. People need food and clothes – and they kill animals. They need houses, transport and paper – and they cut out trees. They build factories and plants – and put the waists into rivers and air. Do you mean to stop progress and live in caves again?

(А что мы можем сделать? Все проблемы – порождение технического прогресса. Людям нужна одежда и пища – и они убивают животных. Им Нужны дома, транспорт и бумага – и они вырубают леса. Они строят фабрики и заводы – и сбрасывают отходы в воздух и в реки. Ты считаешь, что надо остановить прогресс и вернуться в пещеры?)

Ведущий I: Absolutely not!!! But people should put filters on the plant chimneys, they can protect wild animals and  plant more trees. And of course they can keep clean the place where they live – their streets, yards and squares.  

   (Вовсе нет! Но ведь люди могут поставить фильтры на заводские трубы, защитить       диких животных, посадить больше деревьев. И конечно они вполне могут содержать в чистоте место, где живут: свою улицу, двор, соседний сквер или парк.)

Ведущий II: Yes, I see you are right. So we gathered here today for the ecological conference to speak about problems that our world caused because of thoughtless use of natural resources. And to think what we can do to protect  our planet.

(Да, действительно, ты прав. И мы собрались здесь в этот день на нашу экологическую конференцию, чтобы обсудить некоторые проблемы, которые возникли из-за бездумного использования природных ресурсов,  подумать что мы можем сделать, чтобы защитить нашу планету.)

Ведущий I: The first problem we are going to talk about is dangerous situation with the Usury tigers. In the last years the number of them fell to only two thousands. They were hunted for sport and for their beautiful skin. The students of the 5th grade will tell us what can be done about this problem.

(Первая проблема, которую нам предстоит обсудить, это ситуация с уссурийскими тиграми. В последние годы их численность резко сократилась до 2000. На них охотились ради красивых шкур и просто ради спортивного интереса. Проблему нам раскроют воспитанники 5 класса.)

Проект-презентация воспитанников 5 классов.

Ведущий II: Before the end of this conference another hectare of wood’s forest will be destroyed forever. Why is this happening? Where is the way out this situation?

(К моменту окончания нашей конференции ещё один гектар леса будет уничтожен навсегда. Почему это происходит, где выход из ситуации?)

Проект-презентация воспитанников 6 классов.

Ведущий I: Global catastrophes such as hurricanes, earthquakes and storms may destroy nuclear stations and cause nuclear pollution. Who is to blame for the disaster?

  (Глобальные катастрофы, такие как ураганы, землетрясения и штормы, могут разрушить атомные станции и породить ядерное заражение. Кто в ответе за эту катастрофу?)

Проект-презентация воспитанников 7 классов.

Ведущий II: People can’t live without fresh water and clean air, they need clean soil to plant crops. So let’s think how to help our planet.

(Люди не могут жить без свежей воды, чистого воздуха, им нужна чистая почва, чтобы выращивать урожай. Давайте подумаем, как помочь нашей планете.)

Проект-презентация воспитанников 8 классов.

Ведущий I: Thank everybody who took part in our conference. Let’s remember that Earth is our home. Everything is provided by Earth. If it is destroyed we will be destroyed too. Happy birthday, our planet!

(Благодарим всех, принявших участие в конференции. Давайте всегда помнить, что Земля – наш дом. Всё, что мы имеем, производит Земля. Если погибнет она, погибнем и мы. С днём рожденья, наша планета!)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План - конспект урока в форме презентации в программе Power Point на немецком языке по теме " Немецкая пресса для подростков" и конспект урока в программе Word к УМК И.Л.Бим., Л.В.Садомовой " Шаги 5" для 9 класса.

Презентация конспекта урока на немецком языке  в программе Power Point по теме "Немецкая пресса для подростков" и конспект в программе  Word показывают некоторые приёмы работы по теме "СМИ" ...

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА План-конспект урока в 11 классе «Фотоэффект. Применение фотоэффекта.»

Урок с использованием  ЭОР. В изучении нового материала используется информационный модуль  "Фотоэффект" для базового уровня старшей школы.  В практический модуль входи...

План – конспект урока по физической культуре в 7 классе Тема: «Баскетбол. Ловля, передача и ведение мяча» План – конспект урока по физической культуре в 7 классе Тема: «Баскетбол. Ловля, передача и ведение мяча»

Цель урока: Развитие новых умений и навыков при игре в баскетбол, воспитание  дисциплинированности.Задачи урока: 1. Совершенствование  техники выполнения  передачи  мяча ...