Внеклассное мероприятие "Позновательный туризм"
методическая разработка по английскому языку (11 класс) по теме

Пример внеклассной работы по предмету "иностранный язык".

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon vneklassnoe_meropriyatie.doc44.5 КБ

Предварительный просмотр:

Внеклассное мероприятие

«Рекламный экскурс:

Познавательный туризм. Подготовка к зарубежным поездкам»

Цель: 

Подготовить учащихся к образовательному туру в англоязычную страну через изучение и повторение страноведческого материала.

Упражнять учащихся в реальном общение на английском языке в форме дискуссии.

Познакомить учащихся с реалиями жизни за рубежом.

Воспитывать уважение к чужой культуре, нравам и обычаем других стран. Воспитывать желание развивать свой кругозор через познавательный туризм.

Оборудование:

Рекламный видео ролик о зарубежных школах «ЕС», «Inlingua», «Lingua time», «GEOS».Страноведческие картинки для коллажа, мультимедийная приставка, магнитофон.

Ход мероприятия

        Рекламные фразы (слоганы) на доске озвучиваются.

Traveling makes a full man!

Traveling is a vital form of communication with all of mankind.

Studying at the international school is the real thing I would recommend to anyone!

Методические заметки:

Используется методика эстафеты для толкования  крылатых выражений. Каждый участник может передать слово тому, чье мнение его больше интересует.

Let’s see the advertisement about the international school. «ЕС»,«Inlingua», «Lingua time», «GEOS».

Методические заметки:

Дискуссия-соревнование.

Все участники делятся на 4 команды.Учителя английского языка – члены жюри. Представлены критерии   оценки школы.  Из звучащих текстов рекламных видео роликов каждая группа выбирает информацию по критериям о выбранной школе, приводя аргументы для принятия решения «Какую школу выбрать?». Проводится коллективное обсуждение предложенных вариантов. Принимается окончательное решение.  

Why would you like to go abroad?

           Методические заметки:

Технология «Мозговой штурм». 

Учитель отмечает количество причин.

Interview the people returning from the English – speaking countries; ask any questions you would like to know about their staying, about customs and traditions of the country.

Методические заметки:

Методика «вопрос-ответ».

Учащиеся разворачивают стулья и сидят полукругом лицом к людям (учителям, побывавшим в стране). В форме интервью учащиеся добывают интересующую их информацию. Можно спросить тех, кто был в стране, но не знает английский.

Traveling about the country, you’d better know about the sightseeing of it.

Divide into 3 groups and choose the pictures concerning to the definite country and hang them on the information stand «The country in Brief». Then name the sightseeing. We’ll go on preparing for our future trip.

Методические заметки:

Методика «обсуждение вполголоса». 

Проводится закрытая дискуссия о том, что является характерным для каждой страны. Составляется коллаж из иллюстраций. Потом идет краткая презентация по опорам.

Some of our students had a trip to England last year. I was an accompanying teacher. We visited the famous museum of Madam Tuessoud’s and we made a lot of photos. They made slide collection for you.

Let’s play the game:

“Do you know the hero?”

Look through CD. Choose the famous person and discuss their «ladder of success» in pairs.

Dear friends! I invite you to travel to the English - speaking countries to enlarge your knowledge, improve your English, get great pleasure!

Приложение 1

Технология «Мозговой штурм».

Why would your like to travel?

to improve English

to study language

to practice speech

to communicate

to use

culture

traditions

customs

religion

to introduce

native people

teenagers

to meet interesting people

to visit

to know more about information’s groups teenagers subcultures

to ride the double-decker bus

to sightseeing

to walk about the found

to visit museums, galleries, historical pleases

English castles travel by couch about the country to take part in the national holidays

to go shopping

to buy souvenirs

to buy new collections of clothes

to study at school

to communicate in the international group’s

to have different kinds of activities

to speak with English speaking teachers

to know new methods, forms of

to introduce the programmer  of Cambridge or Oxford university of

teaching English

to see the films in the original

to sing a song in English

to make international projects

to visit prestige private school

to have a rest

to find exciting entertainment

to visit English pubs

to dance in the disco in the night clubs

to take part in the different students shows

to take part in the sport competition

to swim in the aqua park

go hiking to the mountains or to the seashore

to eat barbecue

to see the English country sickle with my own eyes

to visit fashions show

to live in the host family

to try the students life in campus

to know English lifestyle

to taste traditional English food

to cook traditional Russian food for English people

to notice the family’s relations

to make clean the problems of English family life

to join to the celebrations of the  family holidays

to know the traditional design of English rooms

to admire home decorations

to sit in the front of the real English fireplace

to plant flowers in the typical English garden

to take photos with the guards, policemen, famous people

to make the film about the trip for happy memory

to make the album of the trip

to know about English lifestyle

to visit spa salon

to visit a hairdresser to change my image, hairdo

to make tattoo or persing

to know about traditional English hobby

to taste typically English breakfast

to drink typically English tea

Приложение 2

Технология «вопрос-ответ».

Questions to the visitor

1) Where did you live in England?

2) What did you usually eat for dine?

3) Did you make a barbecue?

4) Did you eat traditionally English food?

5) Did you visit any interesting places?

6) What sightseeing did you remember?

7) Where did you study; was it the international school?

8) Did you communicate with English teenagers?

9) Did you take part in different students activities? Which ones?

10) Did you like shopping? What did you buy?

11) What are the English people like?

12) Are they ready reserved, kind, polite?

13) Do they keep their country clean?

14) What was the weather like?

15) Did you introduce to any English people, teenagers, and informal groups?

16) Have ever been to any traditional holidays?

17) Did you make a film about visit?

18) Have you ever ridden on the double-decker bus?

19) Did you visit the English countryside? Have you ever seen any sheep in the field?

20) Did you buy any things on sales?

21) What were the prices like?

22) Were they really high or low?

23) Did you visit nightclubs, discos, and English pubs?

24) What interesting happened with you?

25) Did you visit fast-food restaurant, KFC, McDonalds?

Литература.

  1. Технология критического мышления «Лучшие страницы педагогической прессы» 2001г. №1
  2. Педагогические технологии на основе активизации, интенсификации и эффективного управления УВП.  СелевкоГ.К. Москва, НИИ школьных технологий, 2005г.
  3. Conversation Gambits. Real English Conversation Practices 2002

Eric Keller and Sylvia T. Warner. Издательство «Титул» 2002.

  1. Reflections. John Dennis and Suzanne Griffin.

Heinle and Heinle Publishers. USA

  1. Keep Talking. Friederike Klippel.

Cambridge University Press 2002.

  1. The Stand by Book. Activities for the language classroom.

Cambridge University Press 2003.

  1. Единый Государственный Экзамен 2008. Английский  

      язык. «Интеллект-Центр» 2007.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект внеклассного занятия по туризму.

Конспект внеклассного занятия  по туризму для учащихся 6 класса. Тема: " Техника пешеходного туризма". Мультимедийная презентация к уроку....

Методические рекомендации по проведению практических занятий по предмету «Основы безопасности жизнедеятельности» и внеклассной работе по направлению «Туризм и краеведение»

Методические рекомендации по определению сторон света по часам , времени по компасу, а также примеры контрольно-измерительных материалов для проверки ЗУН, а также для использования при проведении меро...

Открытое внеклассное мероприятие-проект в модульной технологии. «Туризм как перспективная сфера деятельности в экономическом развитии города».

Методическая цель:1) контроль уровня развития речевых умений в нестандартных ситуациях, скрытый контроль умений и навыков;2) активизация учебно-познавательной деятельности учащихся путём введения в уч...

Внеклассное занятие в младшей группе "Туризм" "Турист- должен быть здоровым!"

Внеклассное мероприятие основанное на здоровьесберегающих технологиях. Данное занятие расчитано на учеников 4 классов занимающихся в секции "Туризм". Цель занятия научить оформировать представление об...

Программа по внеклассной работе "Туризм"

Обраовательная программа по внеклассной работе в соответствии с ФГОС....