Урок английского языка для 9 класса по теме "Путешествие- способ познания мира"
материал по английскому языку (9 класс) по теме

Разработка урока  для 9 класса по теме "Путешествие- способ познания мира"

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon открытый урок41 КБ

Предварительный просмотр:

Тема: Путешествие-способ познания мира.

Цель: развитие грамматических навыков.

Задачи: 1) формировать лексические навыки по теме «Путешествие»

              2) Развивать навыки чтения.

              3) воспитывать интерес к изучению английского языка.

Оборудование: презентация к уроку, аудиозапись песни «Титаник» , презентация учащихся.

Ход урока.

I.Огрмомент.

- Good morning my dear pupils. Today we will have an unusual lesson. Today we will travel by the biggest ship, as the Titanic. Everyone knows the story of the Titanic, one of the biggest ships that crashed into a huge iceberg. It was very sad, but beautiful story. I hope that our travel will be tremendous. All people know the beautiful song from the film “Titanic”. Let’s begin our travel from this wonderful song “My heart will go one”. (1 слайд-корабль)

II. Фонетическая зарядка.(2 слайд)

Песня “My heart will go one”.

III. Речевая разминка.

-We will speak today about travelling. First of all we must be ready to our great travel and that’s why we will prepare for our travel. I want you to answer my questions.

- What countries do you want to visit? Why? (3 слайд- страны)

- …

- Okay. It is a very good choice. We will travel to… (4 слайд)

- What are the advantages and disadvantages of travelling by plane (by car, by buy, by ship)?  

- Do you agree that travelling is the best way of learning the world? Give you arguments? (6 слайд)

III. Актуализация знаний.

- We know where and how will we travel. But don’t forget that knowledge of English is very important for our travelling that’s why we learn English at the lessons. Don’t forget about your homework. We check your homework.

Ex. 3,4  стр 25 (р.m)

2) активизация грамматических навыков (видовременные формы глаголов)

- Very very. To speak correctly during our travelling we have to remember Present Perfect, Present Perfect Cont and Past Simple.

I give you the cards , open the brackets and use the necessary time. (7 слайд)

1.We (to buy) this house yet.

2.Where are you? I (to wait) you for an hour already.

3.He (not build) the house yet.

4.Kate (to wash) the floor for twenty minutes and she (to clean) two rooms in her flat.

5.Where you (to meet) Mary and John the day before yesterday.

6.The children (to play) football since three o’clock but they are not tined .

8 слайд

-Check your answers, pleas

 VI Физкультминутка

 V Развитие лексических навыков.

In our ship will be a lot of entertainments’ different interesting games, shous. You can take part in them, but you need to have tickets for these games. I have these tickets and you can win them, making as more wordcombinations from Ex.17 as you can.

Look hear, remember this rull:

            Un+adjective/abverb/participle 9 слайд

has a negative meaning or means “lack of something” e.9. uncomfortable, untitled.

Уч-ся составляют словосочитания, упр.17 стр.65

VI Развитие навыков поискового чтения.

-As you know, we’ll travel by ship and some people are afraid of deep water. But don’t worry. Our ship has a long life as the Olympic. What is it Olympic? Did you heard the story about Titanic’s sisters: Britanic and Olympic.

- Let’s read about it. Open your book and fine Ex.19 page 66. Read and answer the questions.

(10 слайд)

-Why icebergs can be very dangerous for ships.

-How an iceberg caused the tragedy of the Titanic?

- What you have learned about the Titanic’s sisters?

- Good for you! Thanks.

VI I.  Развитие лексических навыков.

-It’s very important to have copious vocabulary during our treap to communicate with people English, so we’ll work with the new words. Look at the blackboard repeat after me.

detect  [d i ‘ t e k ‘ t ]  обнаруживать

 crash  [ k r æ ∫ ]  столкновение

avoid   [  ə ‘ v ɔ i d ] избегать

sink  [s i ŋ k]  тонуть

launch  [ l  ɔ: n t  ∫ ]  запускать

damage [ d æ m i  d з]  разрушать

prevent  [ p r i ‘ v e n t ]  предотвращать

-Write the new words into your vocabularies, please.

(учится записывают новые слова в словарь)

-OK. Find ex.20 ,page 66.Fill in the verbs using them in the appropriate form. Read the sentences and translate, please.

-……………………..

VII. Подведение итогов.

-Good work. Thank you. You will get good marks today.( выставление оценок)

-……

- Write your homework, please: ex.5,6, page 25-26 (ex.b)

-…………………..


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка 11 класса по теме" Мы изучаем английский язык".

Урок-конференция с участием зарубежных англоговорящих студентов, где обсуждались проблемы изучения английского языка, его место в глобальной культуре....

урок английского языка 4 класс к УМК "Английский с удовольствием" М.З.Биболетовой

конспект урока" Неправильные глаголы"  Unit 2 , презентация, дидактический материал...

ВИДЫ ТРУДНОСТЕЙ В ПРОЦЕССЕ ПОРОЖДЕНИЯ СВЯЗНОГО ВЫСКАЗЫВАНИЯ НА УРОКАХ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЕ И СПОСОБЫ ИХ ПРЕОДОЛЕНИЯ С ПОМОЩЬЮ СРЕДСТВ ОБРАЗНОЙ НАГЛЯДНОСТИ

Рассмотрены основные трудности, возникающие у младших школьников на этапе порождения связного монологического высказывания и способы их преодоления с помощью средств образной наглядности....

Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС УМК "Английский в фокусе"

Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС  УМК "Английский в фокусе"....

Тема урока: « Английский алфавит» Методическая разработка урока английского языка, 2 класс

Цели урока: В игровой форме организовать повторение и обобщение изученного материала....