План - конспект урока. Тема урока: “Времена года. Погода. ”. Аудирование.
план-конспект урока по английскому языку на тему

Гараева Ралина Хамзануровна

Полный план-конспект урока в 4 классе по учебнику Биболетова.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 4_klass_pouroch_plan.docx22.28 КБ
Файл prezentatsiya_pogoda.pptx1.61 МБ

Предварительный просмотр:

Тема урока: “Времена года. Погода. ”. Аудирование.

Цель урока: вывести учащихся на творческий уровень владения темой (свободное владение лексическим и грамматическим материалом в рамках пройденной темы).

Группа: 8 учащихся(4 девочек, 4 мальчика); уровень ЗУН: средний

Обучающие и развивающие цели:

  • практиковать учащихся в обсуждении проблемных вопросов по теме;
  • тренировать учащихся применять усвоенный лексический и грамматический материал в новых ситуациях общения в монологической и диалогической речи;
  • развивать навыки аудирования с полным пониманием прослушанного;
  • развивать навыки самостоятельной работы;
  • развивать эмоционально-правильную реакцию в ходе беседы;
  • развивать внимание, мышление, логику высказывания;
  • развивать умение давать оценку высказыванию своих товарищей.

Воспитательные цели:

  • прививать детям любовь и понимание необходимости изучения культуры страны изучаемого языка;
  • развивать уважение к обычаям и культуре как своего, так и других народов;
  • развивать у учащихся интерес к изучению английского языка, как источника получения интересной информации и новых знаний.

Оборудование: магнитофон, аудиокассета с записью текста для аудирования.

Методы обучения: объяснительно- иллюстративный, репродуктивный, метод демонстрации, метод наглядности, метод беседы, метод работы в группе, метод «вопрос-ответ», метод самостоятельной работы.

Ход урока

Организационный момент

  1. Приветствие.

Good morning, children! Glad to see you. Sit down, please.

2. Рапорт дежурного. Вопросы учителя:
- Good morning, boys and girls. (Good morning)

- I am glad to see you, (We are glad to see you too.)

- How are you? (We are fine, thanks. And how are you?)

- -I'm fine thank you. Vova, how is your mother? (She is fine, thanks.)

- Masha, is your father ОК.? (Yes, he is. He is OK.)

- Who is absent today? (All pupils are present.)

- And who is on duty today? (Vova and Masha are on duty today.)

- OK. Let's start our work. What is the weather like today?

Ученик-дежурный описывает погоду:

“The weather is fine. It is not very cold today. The sky is grey. The sun is not shining. There are many clouds in the sky. It is not snowing. It is not raining. It is windy, but the wind is not strong. It is winter now, so the trees and bushes are bare.”

2. Фронтальная беседа “учитель-класс” по изучаемой теме “Времена года” с целью подведения к основной части урока. (Слайд 2-8)

Учитель: What season is it now?

Ученик: Winter.

Учитель: How many seasons do you know? Name them.

Ученик: Four. Winter, spring, summer, autumn.

Учитель: I know a short poem about one season. I’ll recite this poem. Try to guess what season this poem is about. (Слайд 9)

This is the season
When mornings are dark.
And birds do not sing
In the woods and the park.
This is the season
When children ski.
And Grandfather Frost
Brings the New Year Tree.

Ученик: This poem is about winter.

Учитель: Why do you think so?

Ученик: In winter birds do not sing, children ski, Grandfather Frost brings the New Year Tree.

Учитель: For what holiday does Grandfather Frost bring the New Year Tree?

Ученик: For New Year holiday.

Учитель: How do usually celebrate the New Year holiday in our country?

Ученик 1: They decorate New Year Trees and houses. Send greeting cards to each other.

Ученик 2: They give presents to their relatives and friends and to children. They presents under the New Year Tree or into the stockings or socks.

Ученик 3: They prepare holiday supper.

Учитель: How did you celebrate this holiday in your school?

Ученик: We decorated our hall with a New Year Tree, flags and toys and we had a New Year Party.

Учитель: What song did you sing at this party?

Ученик: Gingle Bells.

Учитель: Do you want to sing it just now? Let’s make our spirits bright.

Дети поют “Gingle Bells”.

Учитель: What another holiday shall we soon celebrate in winter?

Ученик: St. Valentine’s Day.

Учитель: When?

Ученик: On the 14-th of February.

Учитель: How do people usually celebrate St. Valentine’s Day?

Ученик: They send greeting cards to their beloved: parents, friends, relatives.

Учитель: Do they sign their cards?

Ученик: No. The person must guess who sent him a card.

Учитель: In our school the pupils are going to celebrate this holiday, too. Did you paint pictures for this holiday?

Ученик: Yes, we did.

Учитель: And now your pictures and the pictures of other pupils are on the wall between the first and the second floor. Did you see them?

Ученик: Yes, I did.

Учитель: Do you like them?

Ученик: Yes, I do.

Учитель: There will be a box for greeting cards (Valentines) on the wall in our school on the 14-th of February. And you may send a Valentine to anybody you like.

And now I want you to recite your short poems-riddles about the seasons and other pupils have to guess what season is your riddle about.

Дети читают короткие стишки-загадки о временах года, подготовленные дома, а остальные ученики отгадывают, о каком времени года каждое стихотворение.

Учитель: In what season do you have the longest holidays?

Ученик: In summer.

Учитель: Where do you usually spend your summer holidays?

Ученик : In the country in our country house.

Учитель: And now I want you to listen to a story with a name“A house in the country”.

Основная часть урока.

1. T: And now, you are going to listen to the text about the weather and seasons. I’m sure that you’ll understand it.

Текст аудирования

       My name is Mag. My favourite season is autumn. It is a very beautiful time of the year. The trees are brown, yellow and red.

       When it is warm and sunny, my parents, my brothers and I can have a picnic in the park. We like to ride a bike on a warm autumn day. Sometimes we fly a kite or play hide-and-seek.

        When it is rainy, my brothers Tom and Tim don’t go for a walk. We listen to music, play computer games, read books or watch TV. I like to draw pictures. You can see nice autumn trees and blue sky in them. My brothers like my pictures very much. Tom can write poems. He likes poems about autumn.

         In autumn school starts and I can see my school friends again. When I am on holidays I don’t see them. I miss my school a lot.

         I think autumn is a wonderful season.  

T: You’ve listened to the text and now be ready to do the following task. Say true or false.  (Слайд 10)

1. Mag likes autumn very much.

2. Mag can ride a bike.

3. Tom likes poems about winter.

4. Mag don’t like to draw pictures.

5. She likes to see her friends at school

Физкультминутка. (Слайд 11)

Hand s up, clap, clap!

Hands down, clap, clap!

Turn yourself around and then you clap, clap!

Bend left, clap, clap!

Bend right, clap, clap!

Turn yourself around and then you clap, clap!

1 Вставьте слова: or, the, is, hot, like, whatever, weather. (Слайд 12)

  Whether   …     weather is fine,

 …     whether the weather is not,

  Whether the weather    …      cold,

  Or whether the weather is       …,

    We`ll weather the      … ,

     …                the weather,

    Whether we  …   it or not.

  *2.Составьте предложения из слов: (Слайд 13)

1. favourite, is, my, season, summer.

2. swim, we, in, the, in, river, summer.

3. like, warm, I, weather.

4. people,  usually, wear, shorts, and, T- shirts, in, this, season.

Заключительная часть.  Учитель: 1)Объяснение домашнего задания. Письменно составить небольшой рассказ о временах года.  Writing up a short story about the seasons

2) - The lesson is over. (Слайд 14)What did you like to do at the lesson? Did you like to recite the poem? Did you like to work in groups? Thank you for your work. We shall meet in two days. I liked your work at the lesson very much and I give you good marks (объявляются оценки).

3) Прощание.

Учитель: Сhildren, stand up, please. Good-bye.(Слайд 15)


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

УРОК-ПРЕЗЕНТАЦИЯ « SEASONS AND THE WEATHER » Составитель: Гараева Ралина Хамзануровна , учитель английского языка МБОУ « Качкиновская ООШ»

Слайд 2

The weather can be: sunny rainy snowy cloudy windy stormy foggy frosty

Слайд 3

Match seasons and the words meaning the weather. Winter Spring Summer Autumn sunny rainy snowy cloudy windy stormy foggy frosty, cold hot warm cool

Слайд 4

Find the odd words. Frosty, cold, snowy, warm Rainy, stormy, foggy, sunny Spring, autumn, winter, sky Blow, snow, rain, hot

Слайд 5

Make up sentences. The weather is winter spring in summer autumn

Слайд 6

Make up sentences. The wind is sunny in July The weather is grey in winter The sky are short in autumn The sun blows in summer The days snows in January It shines in winter

Слайд 7

Make up sentences and translate them. 1. it / autumn / often / in / rains. 2. don’t / to school / in summer / go / children. 3. songs / birds / in summer / sing. 4. cold / blows / a / in winter / wind. 5. in May / are / leaves / green.

Слайд 8

Ask questions about the weather. Is it sunny hot cold frosty in foggy snowy rainy cloudy winter ? summer ? autumn ? spring ?

Слайд 9

This is the season When mornings are dark. And birds do not sing In the woods and the park. This is the season When children ski. And Grandfather Frost Brings the New Year Tree.

Слайд 10

T : You’ve listened to the text and now be ready to do the following task. Say true or false . 1 . Mag likes autumn very much. 2. Mag can ride a bike. 3. Tom likes poems about winter. 4. Mag don’t like to draw pictures. 5. She likes to see her friends at school

Слайд 11

Физкультминутка . Hand s up, clap, clap! Hands down, clap, clap! Turn yourself around and then you clap, clap! Bend left, clap, clap! Bend right, clap, clap! Turn yourself around and then you clap, clap!

Слайд 12

Вставьте слова : or, the, is, hot, like, whatever, weather. Whether … weather is fine, … whether the weather is not, Whether the weather … cold, Or whether the weather is …, We`ll weather the … , … the weather, Whether we … it or not.

Слайд 13

Составьте предложения из слов: 1. favourite , is, my, season, summer. 2. swim, we, in, the, in, river, summer. 3. like , warm , I, weather . 4. people, usually, wear, shorts, and, T- shirts, in, this, season.

Слайд 14

What did you like to do at the lesson ? Did you like to recite the poem? Did you like to work in groups?

Слайд 15

Thank you for your work. Good-bye .


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока английского языка "Времена года. Погода."

Аннотация урока английского языкапо теме «Seasons and the weather»      Урок английского языка по теме «Seasons and the weather» разработан по учебнику Happy English. ru для 5 кла...

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА. Тема урока: ПРОЦЕССОР

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА по теме " ПРОЦЕССОР" с применением ЭОР...

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА ТЕМА УРОКА: СИСТЕМЫ СЧИСЛЕНИЯ 10 КЛАСС

Учебник: Н. Угринович, 10-11 кл.Продолжительность урока: 40 мин.Цель урока: закрепление, обобщение и систематизация знаний учащихся по теме «Системы счисления» - правил перевода и выполнения арифметич...

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА ТЕМА УРОКА: АЛГОРИТМ. СВОЙСТВА АЛГОРИТМА.

Цель: Ознакомление обучающихся с понятием алгоритма, его свойств, исполнителя алгоритма и основными алгоритмическими структурами.Задачи:1.      Образовательные:обеспечить усво...

План-конспект урока. Тема урока: Праздничный урок " Светлая пасха"

Этапы урока:            1.Вводная часть (организационный момент): - приветствие - тема урока...

План-конспект урока по теме "Времена года" в 4ом классе

Данный урок был разработан для учащихся 4го класса по теме "Времена года"...

План-конспект урока по теме: «Времена года»

Планирумый результат занятия: Учащиеся научатся применять полученные знания для сопоставления времен года; правильно отвечать, доказывать своё мнение; анализировать, делать выводы и сравнивать....