Главные вкладки

    Конспект урока в 3 классе "Food"
    план-конспект урока по английскому языку по теме

    Литвинова Екатерина Николаевна

    Данный урок разработан по УМК Верещагина И.Н., Притыкина Т.А. "English III"  и основан на использовании коммуникативной методики.

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Microsoft Office document icon konspekt_uroka.doc605.5 КБ

    Предварительный просмотр:

                              КОНСПЕКТ УРОКА

                                            3 класс

    ТЕМА:  Еда

    ЦЕЛИ:    1. Формирование навыков устной речи (коммуникативная направленность урока)

                     2. Развитие умения осуществлять репродуктивные и продуктивные речевые действия

                     3. Знакомство с новыми словами по теме

                     4. Формирование грамматических навыков говорения

                     5. Развитие умения вести диалог-расспрос

                     6. Развитие способности к адекватному восприятию грамматических структур и их использованию

                     7. Развитие умения воспринимать текст на слуг с извлечением конкретной информации

                     8. Формирование самостоятельности, потребности в коллективной работе

    ОСНАЩЕНИЕ УРОКА: Текст стихотворения “Robin”, картинки с изображением продуктов, изображение поезда со словами, буквы в которых перепутаны, анкеты для опроса, мешок с фруктами и овощами, модели времен глагола, маски животных, карточки с неправильными глаголами, текст с картинками, карточки для контроля понимания текста на слух.

            

                                              ХОД УРОКА

    1. T: Good morning, girls and boys.

    Ps (приветствие)

    T: How are you? Are you ready for the lesson?

    Ps

    T: What date is it today? Who is absent? What’s the topic of our lessons?

    Ps

    T: Today we are going to review some material on the topic “Food”, to learn the new words and have practice in them? Brush up grammar material and also play games.

    1. T: We’ll start our lesson drilling isolated sounds. Name them, please. ( работа с транскрипционными символами)

    T: Which sounds are voiced? Voiceless? Name the vowels, please. Now we’ll drill on the words with these sounds. ( слова в транскрипции из стихотворения “Robin”)

    What poem did you learn at home? Listen to it once again.(аудиозапись)

    T: Recite the poem, please. (несколько человек)

    T: Why do you think Robin has a stomach ache?

    1. T: We are going to play the game. Imagine, each of you is Robin Bobbin. Say what you would like to eat.

    P1: I’d like to eat cheese

    P2: I’d like to eat cheese and meat  etc.

    1. You can see a train with different products. But it can’t move because the letters in the words are mixed. Rearrange the letters to find out the names of 5 food items which are in these carriages and write them down. Do it quickly.

                       T: Let’s check up. What’s the first word? The second one?....

    1. T: And now I’ll give each of you a form to learn if you like this food or not. Work in groups and ask questions to your classmates.

    T: Have you questioned your classmates?

    Фронтальный опрос

    T: Does Irina like ice-cream? Does Nastya like porridge?

    1. T: Well, I have a magic bag. There is a lot of food in it. Try and guess what food is in my bag.

    P1: Is there an apple in your bag?

    (каждый ученик получает по предмету)

    1. T: All the things you have can be divided into fruit and vegetables. Will you translate them?

    T: Those who have fruit come up to the card “Fruit” and those who have vegetables come up to the card “Vegetables”. Tell me what you have.

    P1: A banana is a fruit.

    P2: A tomato is a vegetable, etc

    1. T: At the previous lessons you learnt 2 new English tenses. What are they?

    P1: The Present Continuous

    P2: The Past Simple        

    T: Please, match the models with the names of the tenses.

    V2/Ved                            Past Simple

    Be +Ving                        Present Continuous

    T: I’ll give some of you the masks of animals. Imagine you are a mouse, a bear, a monkey, an elephant. Say what you are eating now. Use the Present Continuous tense.

    P1: I’m a mouse. I am eating cheese.

    P2: I’m a bear. I am eating fish, etc.

    1. You know that verbs can be regular and irregular. Let’s revise the second form of some irregular verbs. (подобрать карточку с формой)

    Get up

    Come

    Go

    Eat

    Drink

    Take

    Give

    See

    Say

    Have

    T: What did you eat for breakfast yesterday?

    P1: I ate porridge for breakfast. Etc

     

    1. T: Each of you has a sheet of paper with the text which is given in the Present Simple Tense. Change the verbs so that the sentences would refer to the past. Complete the story. Read it, please.

    1. T: Do you like picnics?

    These children also like picnics. Yesterday they have a picnic. You are going to listen to me and circle the food they ate.

            

    1. Tom had apples, cookies, bread, a cake and milk for his picnic but he ate only apples, a cake and drank milk.
    2. Alice had cheese, meat, ice-cream, bananas and coca-cola, but she ate only ice-cream and bananas and drank coca-cola.
    3. John had chocolate, fish, sweets, a hamburger and juice, but he ate only chocolate, sweets and drank juice.

    T: What did the children eat and drink?

    1. T: Let’s sum up what we’ve learnt today.
    1. How are carrots, potatoes, onions called?
    2. How are bananas, apples called?
    3. What do we say when we want to eat? To drink?
    4. What tenses do you know?
    1. T: Well, your home task will be the following:
    1. To write down the new words and phrases into your vocabularies
    2. To draw a picture of your favourite food and drink and write down what you like to eat/drink?
    1. Your marks for the lesson are……

    Thank you very much for your work.

    The lesson is over. Good-bye.


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    План - конспект урока в форме презентации в программе Power Point на немецком языке по теме " Немецкая пресса для подростков" и конспект урока в программе Word к УМК И.Л.Бим., Л.В.Садомовой " Шаги 5" для 9 класса.

    Презентация конспекта урока на немецком языке  в программе Power Point по теме "Немецкая пресса для подростков" и конспект в программе  Word показывают некоторые приёмы работы по теме "СМИ" ...

    ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА План-конспект урока в 11 классе «Фотоэффект. Применение фотоэффекта.»

    Урок с использованием  ЭОР. В изучении нового материала используется информационный модуль  "Фотоэффект" для базового уровня старшей школы.  В практический модуль входи...

    План – конспект урока по физической культуре в 7 классе Тема: «Баскетбол. Ловля, передача и ведение мяча» План – конспект урока по физической культуре в 7 классе Тема: «Баскетбол. Ловля, передача и ведение мяча»

    Цель урока: Развитие новых умений и навыков при игре в баскетбол, воспитание  дисциплинированности.Задачи урока: 1. Совершенствование  техники выполнения  передачи  мяча ...