Внеурочное мероприятие "An Ideal Family"
методическая разработка по английскому языку

Внеурочное мероприятие предназначена для учащихся 3-5 классов. Проводится вместе с родителями учеников в форме игра-шоу.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл Внеурочная деятельность25.21 КБ

Предварительный просмотр:

                                            Гимадиева Миляуша Илдусовна-учитель

                                    второй квалификационной категории

                        МБОУ «Актанышской средней

                              общеобразовательной  школы №1»

           e-mail: milya84@mail.ru

Конспект внеурочной деятельности на тему

«An Ideal Family»

Цели:

  • Совершенствование разговорной речи, пополнение лексической базы учащихся по английскому  языку;
  • Развитие семейного творчества и сотрудничества семьи и школы, воспитание у учащихся чувства любви и уважения к родителям, гордости за свою семью, сплочение классного коллектива;
  • Формирование у учащихся представления о семье, как о людях, которые любят друг друга, заботятся друг о друге.

Оформление: видеоэкран, таблички с оценками, на стенах воздушные шары, фонограмма песни «Пусть всегда буде солнце», фанфары.

Плакаты:

  • “A tree is known by its fruit”
  • “As the tree so the fruit”
  • “Like father, like son. Like mother, like daughter”
  • “As you sow, so shall you reap”
  • “Every mother thinks her own gosling a swan”
  • “East or west-home is best”
  • Ход праздника
  • 1-й ведущий. Добрый день, дорогие гости! Мы рады видеть вас на семейном празднике. Вы, конечно, знаете, что 15 мая во всем мире отмечается Международный день семьи.
  • 2-й ведущий. Семья – самое главное в жизни каждого из нас. Семья – это близкие и родные люди, те, кого мы любим, с кого берем пример, о ком заботимся, кому желаем добра и счастья. Именно в семье мы учимся любви, ответственности, заботе и уважению.
  • 1-й ведущий. Сегодня мы собрались на семейное шоу «An Ideal Family». Как вы знаете, оно  проводится в Лондоне.  Создатели этого проекта устраивают соревнования между семьями по всему миру в режиме «on line».Cегодня такая честь выпала трем нашим семьям. Мы будем переводчиками сегодняшнего соревнования. Если вы готовы, давайте включимся.(На экране появляется ведущий программы «An Ideal Family» - Teacher .)

Teacher. Good morning, ladies and gentlemen! Good morning, my little friends! We are in TV-show “An Ideal Family”. (Звучат фанфары) Today we have three families from Tatarstan: the Gilaevs, the Mirgalimovs, and the Muratovs. They will emulate in our TV-show. First of all I want to meet jury-“the family council”. They are Mr. Brown and his wife Mrs. Brown, Mr. Smith and his wife Mrs. Smith, Mr. James and his wife Mrs. James. (На экране представляют членов жюри.) Let’s begin the show. The first competition is “Picture of My Family”.

2-й ведущий. Первый конкурс называется «Семейный портрет». Каждая команда-семья расскажет о своих семейных увлечениях интересно, творчески. Итак, послушаем рассказы семей. (Учащиеся заранее подготавливают рассказы о своих семьях.)

 The Gilaevs: I am Aigul. I’m nine years old. I want to tell you a few words about my family. My family is large. I have got a mother, a father, a sister, a brother, a grandmother and a grandfather. There are seven of us in the family. We have got a lot of relatives. My mother is tall and slim. She is very kind. My father is a tall man with brown hair and brown eyes. He is forty-two. My father likes to sing.  My grandmother and grandfather live with us. My sister Alsu is eight. She is in the third form. She is fond of knitting. My little brother Ainur is two. He is in kindergarten. I have many friends. They are very good and we like to spend our time together. I’m happy to have nice friends and a good family.

The Muratovs. We are a family of four: my father, my mother, my sister and I. I’m eight, my sister is twenty-one. Our family lives in Aktanysh. We have a nice house. My mother is about 40. We are always ready to help her about the house. My sister helps mother to set the table and wash the dishes. My father is a driver. He is always busy and very often he works overtime. My mother is an economist. My grandparents don’t work now. They are on pension. My Granny is fond of gardening and my Grandpa likes to go fishing. Our family is friendly. I like them very much.

The Mirgalimovs. Out family is not large. We are a family of three: my father, my mother and I. My name is Aliya. I’m eight. I’m not tall and I’m not thin. I’m an ordinary girl. We live in Aktanysh. My mother is about thirty-five. She looks pretty well. We all love dearly our Mum, and are always ready to help her about the house. After classes I usually go shopping.  My father is a businessman. Our family is friendly. I like them all.  

Teacher. Oh, thank you very much for your stories about your family. And you jury be attentive! Today we have three very good families! And I want you to give your marks for the first competition. (Члены жюри поднимают таблички с оценками за первый конкурс.) Thank you. Let’s continue! The next task is “Can you find me?” You should find 11 words in this puzzle. Try to go down (v) and across (->).You have only 1 minute.

1-й ведущий. Следующее задание называется «Найди меня».  В течение минуты вы должны найти 11 слов. Это могут быть слова любой части речи, не только существительные. Слова написаны по вертикали и по горизонтали. (На экране появляется задание.)

D

A

U

G

H

T

E

R

W

H

E

R

E

V

S

F

Y

O

U

R

F

E

I

A

T

U

R

M

A

R

S

M

H

N

U

O

T

Y

Y

I

A

C

S

T

H

F

E

L

N

L

S

H

E

R

R

Y

K

E

I

E

R

O

H

E

S

W

A

R

X

M

W

S

Key: daughter, family, father, mother, uncle, thank, Russia, very, from, your, where.

Teacher. Your time is up. Let’s name the words. ( Участники по одному называют слова. Представитель какой семьи останавливается, та семья выпадает из этого конкурса.) Thank you for your work. Jury should give their marks for this competition.(Hа экране появляются оценки жюри за предыдущий тур и общий балл.)

Teacher. Now, let’s have a rest. The next task is for my little friends. They should read the poems about family.

2-й ведущий. А сейчас отдохнем. Дети прочитают стихотворения о семье. Кто знает больше?

1. Mr. Smith has got a son.

Mrs. Abb has got a daughter.

Father, mother, sister, brother

Hand in hand with one another

2. Some little children

Have no brother small.

Have no little sister

To play with at all.

3. My dear, dear Mummy,

Let me kiss your face?

I want you to be happy

Today and always!

4. I love my dear Father

I love him very much!

And do you love your father?

Of course, and very much!

5. Mother is busy

From morning till night.

Keeping her family

Happy and bright!

Teacher. It was great! I’m glad to hear so many wonderful poems about family! Thank you, my dears! Now be attentive, please! I will read the sentences. Try to guess who this is using the definition!

1-й ведущий. Ведущий программы будет читать предложения, а вы должны отгадать о ком идет речь. Кто первый и правильно ответит, тому дополнительные баллы.

Teacher.Let’s start:

  1. Your father and your mother are your …(parents)
  2. Your mother’s father or your father’s father are your …(grandfathers)
  3. Your mother’s mother or your father’s mother are your …(grandmothers)
  4. Your father’s sister or your mother’s sister are your …(aunts)
  5. Your father’s brother or your mother’s brother are your …(uncles)
  6. Your aunt’s or uncle’s children are your …(cousins)
  7. The daughter of your brother or a sister is your …(niece)
  8. The son of your brother or a sister is your …(nephew)
  9. If Ann’s mother is Kate’s daughter, what relation is Ann to Kate? (She is her grandmother.)
  10. My aunt has got a sister. She is not my aunt. Who is she? (She is my mother.)
  11. Three manages have one sister, but this sister has no sisters of her own. Why? (Because she has three brothers.)

You are very active today! Thank you for your answers! Look at the table. There are marks for this competition. (На экране показывается таблица с оценками .)

Teacher. The last task is on the blackboard:

A friendly family

Members of family always help each other.

A caring family

Members of family take care of each other.

A hospitable family

Like to invite guests.

A conservative family

Parents don’t allow their children go to the disco late in the evening.

An ideal family

?

You can see the different kinds of family!

What do you think about an ideal family? Draw an ideal family!

2-й ведущий. Последний конкурс -  нарисовать идеальную семью. ( Участники конкурса изображают на листочках идеальную семью: маму, папу, бабушку, дедушку, дочь и сына.)

Teacher. It was the last competition. It is time to listen to the jury. (Жюри на экране объявляет победителей конкурса и по итогам определяет идеальную семью.)

You worked hard. Thank you! The time of our show is up. Only best wishes for you! Good-bye, my dear friends!

2-й ведущий. Вот и подошел к концу наш праздник, посвященный Году семьи. Слово жюри. (Награждение по номинациям  “Творческая семья”,  “Интеллектуальная семья” и “Идеальная семья”.)

1-й ведущий. Что же такое семья? Семья – это не просто родственники, которые живут вместе, это люди, которые сплочены чувствами, интересами, отношением к жизни. Нет ничего дороже семьи.

Семья – это то, что мы делим на всех,
Всем понемножку: и слезы и смех,
Взлет и падение, радость, печаль,
Дружбу и ссоры, молчанья печать.
Семья – это то, что с тобою всегда.
Пусть мчатся секунды, недели, года,
Но стены родные, отчий твой дом –
Сердце навеки останется в нем!

2-й ведущий. А теперь, уважаемые участники и болельщики, заканчивая сегодняшний вечер, хочется сказать большое спасибо всем и выразить надежду, что семейный праздник помог нам ближе узнать друг друга, объединиться, сделать еще один шаг навстречу взаимопониманию и единству. Давайте возьмемся за руки и все вместе споем песню, слова которой являются девизом нашего праздника “Пусть всегда будет солнце…”

       Let always will be a Sun!

       Let always will be a Sky!

   Let always will be a Mother!

   Let always will be I!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект урока английского языка для 9 класса, УМК «Enjoy English»,Unit 1. Families and friends: are we happy together? Section 2. Family and friends? No problem.

Конспект урока:УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классовпод редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой. Unit 1. Families and friends: are we happy together?Section 2. Family and friends? No pro...

План-конспект урока английского языка в 9 классе, УМК «Enjoy English», Unit 1. Families and friends: are we happy together? Section 2. Family and friends? No problem.

Конспект урока: УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классовпод редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой. Unit 1. Families and friends: are we happy together?Section 2. Family and friends? ...

План-конспект урока английского языка в 9 классе, УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классов под редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой, Unit 1. Families and friends: are we happy together? Section 3. Is it easy to live apart from the family?

Конспект урока:УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классовпод редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой. Unit 1. Families and friends: are we happy together?Section 3. Is it easy to live apart f...

План-конспект урока английского языка в 9 классе, УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классов под редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой, Unit 1. Families and friends: are we happy together? Section 3. Is it easy to live apart from the family?

План-конспект урока английского языка в 9 классе, УМК «Enjoy English» для учащихся 9 классов под редакцией М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой, Unit 1. Families and friends: are we happy together? Secti...

План-конспект урока английского языка "An Ideal Family. What\'s it like?" ("Идеальная семья. Какая она?")

Урок по теме "Семья " для 7-9 классов. На уроке совершенствуется монологическая и диалогическая речь, а также развивается умение письменной речи по теме "Семья"....

План-конспект открытого урока в 10 классе; New Millennium English 10, Unit 5 "Family Issues", lessons 1-2: "What makes a family?", lesson 2 "Family Values"

План-конспект открытого урока в 10  классе по требованиям деятельностного подхода: целеполагание, работа в парах, четкие указания перед каждым заданием, саморефлексия и самооценка в конце урока....

Технологическая карта урока по теме «My ideal family» (4 «а» кл)

Тип урока: комбинированный урокАвторы УМК : М.З. Биболетова, О.А. Денисенко, Н.Н. Трубанева  “Enjoy English  ” 4 классЦели урока:Практическая: Совершенствовать умения неподготовл...