Разработка урока на тему "Бедствия" в 8 классе
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) по теме

Мухутдинова Гульнара Сафуановна

Разработка урока на тему "Бедствия" в  8 классе

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok_8_klass_bedstviya.doc31 КБ

Предварительный просмотр:

 8  классе.

         ТЕМА: Стихийные бедствия.

ЦЕЛЬ И ЗАДАЧИ: 1.образовательная: научить учащихся распознавать разные стихийные бедствия и находить пути выхода из чрезвычайных ситуаций

                                  2.развивающая: развивать умения и навыки устной монологической речи

                                  3. воспитательная: прививать детям любовь ко всему живому, научить ценить не только свою, но и жизнь других.

                                        ХОД УРОКА

  1. Организационный момент.

Приветствие. Беседа с дежурным:

  • Hello, my friends! I’m glad to see you. It’s time to begin our English lesson. Who’s on duty today?
  • I’m on duty today.
  • It’s a wonderful day, isn’t it?
  • Yes, it is.
  • Who is absent today?

  1. Фонетическая разминка.
  • Let’s repeat our poem about weather.

When the weather is wet

We must not fret

When the weather is cold

We must not scold.

When the weather is warm

We must not storm,

But be thankful together

Whatever the weather.

       3.Повторение и закрепление лексики .

Last lesson we have learnt some new words. Let’s remember them.

-Look at the pictures and label them.

- Read the sentences and say what it is.

-Now look at the screen and let’s read and compare three verbs:

                                to break

                                to destroy

                                to damage

4.Развитие навыков чтения и устной речи.

- Today we’ll speak about Tornadoes. What do you think about it?

P1-answer

-To be honest, it’s very dangerous, I think. Let’s read about it. Ex.89(p.26)

-Is this text difficult for understanding for you?

P2-answer

-So, I want to check up your understanding saying if the following sentences are true or false: Ex.93 (p.26-27)

-Now, let’s find the words or phrases in the text which have a similar meaning to the following: Ex.91 (p.27)

-Pupils, now you know there are a lot of natural disasters such as storms, floods, tornadoes, tropical storms and volcanic eruptions. All the disasters can damage houses, destroy fields, kill animals and people. What must people do in these difficult situations?

-P1: In all these disasters, nature and people need help. There are specially trained people for it.

-Who are they?

-P2: They are emergency workers who do their job during and after these types of disasters. There are doctors, nurses, firemen, water and gas workers, sometimes the police and the army.

-P3: They help people who need help and they know what to do in difficult situations.

-Now, I want you to make brief conclusion. You should choose one of the disasters and make a presentation of your poster. It was your homework.

5. Подведение итогов.

Boys and girls, I think you have worked very well today. Now you should write your homework for the next lesson.

   H/w:Ex.26, 27(p.36).


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема: Право. Разработка урока в 9 классе по истории. Тема: "Всё для фронта! Всё для победы!"

Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема "Право". Урок проводится на основе програмированной технологии.1 шаг: информативность-учащиеся получают определенные знания по данному вопросу.2 шаг...

Методическая разработка урока в 5 классе: Интегрированный урок «Золотая Хохлома»: описание предмета (русский язык, литература, изобразительное искусство)

Цели занятия: 1.Образовательные:- учиться ху­дожественному видению окружающего ми­ра; расширять кругозор; закрепить знания, полученные на уроках изобразительного искусства;2.  Воспитательные...

Модульное обучение на уроках русского языка. Разработка урока в 7 классе.

Современные педагогические технологии обучения русскому языку в школеРазработка модульного урока  в 7 классе по теме « Правописание частицы НЕ с разными частями речи»...

Формирование УУД на уроках химии. Методическая разработка уроков по теме "Классы неорганических соединений. 8 класс

Бинарные соединения: оксиды и летучие водородные соединенияОснованияКислотыСоли...