Конспект открытого урока "Who is the cleverest in English?" по ученику М.З. Биболетовой в 7 классе
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) по теме

Азарная Резеда Раифовна

План-конспект открытого урока в 7 классе поможет повторить с учащимися пройденный материал.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Открытый урок "Who is the cleverest in English?"

Цели:

предоставить учащимся возможность для реализации творческого потенциала и демонстрации достижений в изучении английского языка;

выявить уровень сформированности коммуникативных умений и навыков.

Задачи:

Расширить знания учащихся об Америке и Англии.

Приобщить учащихся к культуре стран изучаемого языка.

Поддержать интерес к изучению английского языка.

Развивать память, наглядно-образное мышление, внимание.

Активизировать учебные умения и навыки школьников.

Оборудование: грамматический тест, жетоны, карточки с номерами от 1 до 10, картинки флагов, фото писателей, карточки с заданиями.

Ход мероприятия

Teacher:

Good morning everybody! Welcome to our competition! I am glad to see you at our game! Today we’ll have an unusual lesson – an intellectual game “Who is the cleverest in English?”. Let’s me introduce our jury.

(To the jury) Today you are given a very important task You are going to watch our game and help us decide who will win. Please, write down the teams scores.

Now we start our game. Dear friends, introduce your teams, please!

Представление визитной карточки. Визитная карточка не оценивается, поскольку ставится цель познакомить участников друг с другом.

Teacher:

We are glad to meet you. Good luck to everybody!

Now it’s time to show us your knowledge in English-speaking countries. Look at the slides and answer to my questions one at a time.

Teacher:

Now we have the main part of our competition. And we hope you can show us your knowledge of culture and literature of different English-Speaking countries. Your task is to choose the correct answer. You’ll have a star for every right answer.

You see the names of the cities on the board. Show me only the number.

Учитель называет страну, а участники должны поднять карточку с тем номером, под которым расположена ее столица. Правильные ответы фиксируются жюри. Учитель объявляет правильный ответ.

        

1. BELFAST                                                               of the USA        

2. LONDON                                                               of England        

3. MOSCOW                                                               of Russia        

4. ST. PETERSBURG                                       of Scotland        

5. CANBERRA                                                   of the Republic                                     

6. CARDIFF                                                              of  Wales        

7. OTTAWA                                                              of  Northern Ireland        

8. EDINBURGH                                                  of the UK        

9. DUBLIN                                                              of  Northern Ireland        

10. WASHINGTON                                                  of  the UK  

Teacher:

Well done! The next task is – you can see the flags of some countries. Show only the correct number, please.

On the blackboard:

Australia

Canada

Wales

Scotland

The UK

England

Учитель называет флаг одной из стран, а участники должны поднять карточку с тем номером, к какой стране относится этот флаг. Правильные ответы фиксируются жюри. Учитель объявляет правильный ответ

Teacher:

Great! Now it’s time to remember English literature. You see the names of some writers. Who wrote these books? Show me the number only, please.

On the blackboard:

R. Kipling

W. Shakespeare

J. K. Rowling

L. Carroll

P. Travers

J.R. Tolkien

D. Defoe

R. Stevenson

J. Swift

A. Milne

Учитель сообщает название книги, учащиеся поднимают карточку с именем данного писателя. Ответы фиксируются жюри. Учитель объявляет правильные ответы.

Who wrote?

1. “Alice in Wonderland”        

2. “Robinson Crusoe”        

3. “Gulliver’s Travels”        

4. “Treasure Ireland”        

5. “The Jungle Book”        

6. “Romeo and Juliet”         

7. “Winnie-the-Pooh”        1

8. “Mary Poppins”        

9. “Harry Potter”        

10. “The Lord of the Rings”        

Teacher:

Wonderful! Now, there are some tasks for your quickwit. Find the odd word. Show only the correct number, please.        

On the blackboard:

1-coat 2-umbrella 3-jeans 4-skirt 5-suit         2

1-Hamlet 2-Macbeth 3-Othello 4-Rembo 5-Romeo        4

1- baseball 2-football 3-netball 4-volleyball 5-snowball        5

1- apples 2-bananas 3-oranges 4-potatoes 5-pears        4

1-Independence Day 2-Memorial Day 3-Teacher’s Day 4-New Year’s Day 5-Christmas        3

Учитель читает слова, учащиеся поднимают карточку с номером лишнего слова. Жюри фиксирует результат. Учитель называет правильный ответ.

Учащиеся смотрят на доску и записывают свой ответ на лист, лежащий на столе. Учитель объявляет верный ответ, жюри фиксирует результаты.

Teacher:

Excellent! And your last task is - give the antonyms for these words beginning with letter S:

1. Big                               Small

2. Different                   Same

3. Happy                   Sad

4. North                   South

5. Tall                               Short

Учащиеся смотрят на доску и записывают свой ответ на лист, лежащий на столе. Учитель объявляет верный ответ, жюри фиксирует результаты.

Teacher:

Marvelous! That’s enough for this part of the competition. Thank you for your quickwit. You are so talented and intelligent students. Jury, will you count the stars?

Жюри считает жетоны, полученные каждым участником за правильные ответы, подводит итоги данного тура. Учитель записывает фамилии участников и баллы на доске. По итогам в следующий тур проходят только два участника.

Teacher:

According to our results only two students are left and we’ll see who is the cleverest in English. The last part of our competition is to answer as many questions as you can one by one for 2 minutes. Let’s start.

Участникам предлагается ответить на вопросы за 2 минуты по очереди. Кто больше даст правильных ответов, тот и выиграл. Учитель читает вопросы. Жюри фиксирует правильные ответы.

What country celebrates its Independence Day on the 4th of July? (the USA)

What country lies to the south of Canada? (the USA)

In the capital of this country there is a place where the Queen lives. (England, the UK)

Which is the biggest country in the world? (Russia)

The capital of the UK is situated in this country. (England)

Which was the year of the Great Fire in London? (1666)

What is the home of the Queen in Great Britain? (Buckingham Palace)

What is the largest lake in Russia? (Baikal)

It was built in the 11th century by William the Conqueror as a fortress and a royal palace. Later it was a prison. Now it is a museum, (The tower of London)

What is the famous airport in London? (Heathrow)

Who was the 1st President of America? (G. Washington)

Who lives at 10 Downing Street in London? (Prime Minister)

Call the name of the king of rock-n-roll. (Elvis Presley)

How many states are there in the USA? (50)

Thanksgiving Day is celebrated in this month. (November)

He made Mickey Mouse. (Walt Disney)

In this country the national clothes are the skirts. (Scotland)

What is America’s largest state? (Alaska)

Who is the President of Russia nowadays? (Putin)

It is over the river Thames. (Tower Bridge)

Who is the most popular hero of English Ballads? (Robin Hood)

Who is the present Prime Minister of Great Britain? (Tony Blair)

What are the oldest Universities in the UK? (Oxford, Cambridge)

What is the centre of the cinema production in the USA? (Hollywood)

What city stands on the river Neva? (St. Petersburg)

He invented the telephone (Alexander Bell)

English people prefer to drink tea with milk. What about Russian people? (with lemon)

Who discovered America? (Christopher Columbus)

This is the place where the Nelson Column stands. (Trafalgar Square)

What is the main square in Moscow? (Red Square)

Teacher:

Thank you very much. You know Great Britain, America and Russia very well. And now let’s listen to our jury, it says the results of the competition. Our congratulations to everybody, who took part in this contest. We’ll be glad to see you for the next time. Now our game has finished. Thank you for your participation.

Жюри вручает подарки победителю и сертификаты всем ученикам за участие в конкурсе.

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

«Средняя общеобразовательная школа №4»

ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ

на тему: “Who is the cleverest in English?”

Чистополь

2012


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект открытого урока по теме: Саламласа сунатпăр сывлăх… (8-мĕш класс).

Чăваш литературипе 8-мĕш класра   ирттернĕ  уçă урокăн конспекчĕ.  Георгий Ефимов. «Салам! – ялан сунаççĕ сывлăх…» сăвă тишкерĕвĕ. «Салам»...

Конспект открытого урока по социально - бытовой ориентировке : "Подарок своими руками. Ветка сирени" 7 класс

Данный урок на тему:" Подарок своими руками. Ветка сирени." для учащихся с ограниченными возможностями здоровья расчитан  на 4 часа в 7 классе. В течение  этих уроков ребята знакомятся...

Конспект открытого занятия по теме «Работа над оркестровыми партиями на индивидуальных занятиях по классу домры»

Открытое занятие проводится по дополнительной общеобразовательной программе оркестровой студии «Гармония» «Домра» (специальный инструмент), утверждённой Педсоветом и Экспертным советом ДТДиМ 12 сентяб...

ПЛАН-КОНСПЕКТ ОТКРЫТОГО УРОКА ПО ИСТОРИИ СРЕДНИХ ВЕКОВ ТЕМА: «ГУСИТСКОЕ ДВИЖЕНИЕ В ЧЕХИИ» 6 КЛАСС

ПОЗНАКОМИТЬ УЧАЩИХСЯ С ПРИЧИНАМИ     ГУСИТСКОГО ДВИЖЕНИЯ В ЧЕХИИ, С ХОДОМ    ГУСИТСКИХ ВОЙН, ИХ ИТОГАМИ И  ИСТОРИЧЕСКИМ  ЗНАЧЕНИЕМ. ...

Конспект открытого урока по теме "Давайте вместе заботиться о нашей планете" в 7 классе.

Комбинированный урок, направленный  на систематизацию лексико-грамматического материала ....

МБОУ «Коротоякская СОШ» Районное методическое объединение учителей иностранного языка Конспект открытого урока немецкого языка “Was wir schon wissen? “ (к УМК для 2 класса И.Л. Бим, Л.И. Рыжовой « Первые шаги») Урок - путешествие

Тема урока“Was wir schon wissen? “     Урок - путешествиеТип урока: урок повторения  и обобщения пройденного материала.Цель урока: формирование коммуникативной компетенции уча...

Конспект открытого урока на тему "Золотое правило нравственности" (модуль "Основы светской этики") 4 класс

В конспекте  урока обозначены цель и задачи, указаны тип урока,  его вид, приемы и методы, используемые технологии, виды деятельности, планируемые результаты, оборудование урока; представлен...