План урока в 8 классе по теме Education in Britain
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) на тему

Мясникова Светлана Семеновна

Урок совершенствования речевых навыков на основе изученных аутентичных текстов по теме  Education in Britain. На уроке, кроме темы Education in Britain,  отрабатывается также грамматический материал по теме Adverbs. Используется раздаточный материал и презентация по грамматике.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan_otkrytogo_uroka.doc39.5 КБ
Office presentation icon hampton.ppt248.5 КБ
Office presentation icon adverb.ppt875.5 КБ
Microsoft Office document icon cardadverb_8.doc23.5 КБ

Предварительный просмотр:

                   

   

План открытого урока в 8 классе

по теме Education in Britain

учителя английского языка высшей категории

Мясниковой Светланы Семеновны

МБОУ»Гимназия № 12» г.Белгорода

Тип урока и его структура:

Урок совершенствования речевых навыков на основе изученных аутентичных текстов по теме урока Education in Britain

Тема:
Education in Britain 

Цели урока:

  • Совершенствование умений и навыков практического овладения английским языком по данной теме;
  • Развитие навыков чтения и аудирования с полным и общим пониманием
  • Развитие навыков критического мышления и выражения своей точки зрения
  • Актуализация имеющегося опыта учащихся
  • Воспитание у учащихся уважительного отношения к традициям и укладу жизни в стране изучаемого языка.

Задачи:

Образовательная:

       расширение кругозора учащихся, развитие умений, позволяющих совершенствовать учебную деятельность по овладению английским языком.

Развивающая:  

       Вовлечение учащихся в совершение основных мыслительных операций

(восприятия, осмысления, запоминания, установление смысловых связей, выявление языковых закономерностей, применения, обобщения, рефлексии).

Воспитательная: 

         Прививать интерес к культуре, традициям страны изучаемого языка, способствовать развитию умения работать в коллективе(группе).

Оборудование: мультимедийный проектор, компьютер, раздаточный материал, учебник Дроздовой, Ларионовой «Английский для подготовки к экзаменам», учебник Афанасьевой , Михеевой для 8 класса школ, гимназий , лицеев с углубленным изучением английского языка.

 

Procedure of the lesson

  1. Greeting: Glad to see you. How are you? Who is absent?

  1. Warming up: The theme of our lesson is Secondary Education in Britain and Hampton      School as an example of it.  
  • what associations do you have with the word “school”?
  • What is your usual school day?
  • What subjects do you like? Why?

  1. Сhecking up Home assignment:

T.: Yesterday we discussed the stages of secondary education in Britain and you were to make up a chart of how you understand the system of education in Britain. Now you will come up to the blackboard and fix it on the board. Will you do it now?

      (pupils fix the charts with magnets)

      T.: Now I want Ann to begin: say a few words about the first stage (primary education)

2) Dima – about the 2nd stage (secondary education)

3) Who wants to speak about the 6th form, A-level exam?

4) Have you mentioned private schools? (5%) (preparatory schools – 13 years, public        schools – 13-19 years = high academic standards

T.: Well done!

       

4. Discussion of the text Let’s pass on to an example of British Educational system – Hampton School. You’ve got acquainted with the text and I hope you will be able to do some tasks on its contents.    

          Презентация:  - Complete the sentences…

  • Match the words and their meaning
  1. Creative work

T: I believe you’ve noticed that the text was given in the form of an interview.

Just look at the questions that were asked about Hampton School and try to answer the same questions   but!   About your own school!

p.53- pupils answer the questions of the interviewer.

        5.    Grammar:  Adverb

T: You know adverbs are often used to make your sentences livelier or more exact.

      I want you to recollect the rules of formation of adverbs from adjectives and nouns.

         Презентация    ADVERB

          Card 1- Improve the sentences, put the adverb in the most suitable place                                      

Card 2 - Open the brackets using degrees of comparison.

--    Check up ex.33, p.62

6. Listening ,

 O 17 Listen to the interview with Luis and mark the sentences that are true.

           Sign your papers and hand them in. Thank you.

Your hometask: speak about Education in Russia, fill in the card on the analogy,                        ex.36*,p.64

7. Reflexion.

      T: So, let’s sum it up. Did you feel comfortable at the lesson?

                                          Did you work hard?

                                          What mark would you give to your group-mates?

        Thank you for your work. The lesson is over. Good-bye. See you tomorrow.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

slow ly slowly + terrib(le ) + ly terribly happ y + ly happ i ly rar e + ly rarely tru e ly truly after wards , like wise , no where , out side , side ways +

Слайд 3

Form adverbs from the given adjectives and nouns: careful heroic merry safe brave wonderful day gradual close clear carefully heroically safely bravely wonderfully daily gradually closely clearly merrily

Слайд 4

In some cases adverbs have 2 forms and 2 meanings near nearly hard hardly high highly late lately He lives quite near. It is nearly 5 o’clock The plane flew very high. It’s a highly developed state. He works hard. I could hardly understand him. I went to bed late yesterday. I haven’t seen him lately.

Слайд 5

Some adverbs have degrees of comparison fast fast er fast est wisely more wisely most wisely Irregular forms : well - better - the best badly – worse – the worst much - more - the most little - less - the least near – nearer -the nearest, next late – later – the latest, the last Far – farther, further-the farthest, the furthest

Слайд 6

Remember: V + Adjective Be nice Look great Feel bad Seem sad Smell good Taste fantastic Sound great V + Adverb After other verbs e.g. Drive carefully. He behaved badly.

Слайд 7

Place of adverbs in a sentence 1.manner 2.place 3. time We played merrily outdoors yesterday.



Предварительный просмотр:

          8 form, Unit 2.                                                    

                                                             ADVERB.

Ex.13,p.17(Drozdova)

Improve these sentences with the adverb given, be careful to put them in the most suitable place. Sometimes more than 1 position is possible

  1. A university is different from a college in that it is much bigger (usually)
  2. But the word “college” is used to describe both (generally)
  3. The “Ivy League” colleges (including the university of Harvard and Yale) are famous (extremely)
  4. It is difficult to get a place at one of these (surprisingly)
  5. Most of them are co-educational. (now)
  6. For a serious-minded person, a college specializing  in academics would be the right choice. (certainly)
  7. Most students work to help finance their studies. (mainly)
  8. Some have regular part-time jobs (even)
  9. Getting into college isn’t difficult (terribly)

     

Ex.1 Open the brackets, give the comparative or superlative forms of adverbs.

  1. I like this dress (well) than the black one.
  2. Now she visits them (frequently) than the last year.
  3. Our new car is (fast) than the old one.
  4. Which of all these books did you enjoy (much)?
  5. Now I can hear you (clearly) than before.
  6. You ought to have told me (much).
  7. Who works (hard), Mike, Pete or Jack?
  8. The fire was put out (quickly) than we expected.
  9. He speaks English (fluently) of all in my class.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Самоанализ урока английского языка по теме "Education in Great Britain"

После проведения урока по теме "Education in Great Britain"  в 9 классе ( учебник О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой English VIII, тема Education: The World of Learning) мне было предложено дат...

План урока 7 класс по теме: «Возведение в квадрат суммы и разности двух выражений»

Тема урока: «Возведение в квадрат суммы и разности двух выражений»Цели урока:Обучающие:  организовать деятельность учащихся на: восприятие, осмысление и первичное закрепление знаний, умений...

План-конспект урока английского языка по теме “Education”.

Урок: “Education” является обобщающим, продолжает  работу над учебной темой  “Education” по учебнику К. И. Кауфмана  в гр. 13 – 3  по профессии "Электромонтер по ремонту и обслужив...

План урока 8А класс (Четверг) Тема "Отражение света. Законы отражения. Плоское зеркало."

В свзи с необходимостью дистанционного обучения будет помещен план урока по теме "Отражение света. Законы отражения. Плоское зеркало". Файл содержит план урока и ссылки на видио  РЭШ, п...

План урока 8А класс (Суббота) Тема "Сферические зеркала."

В связи с необходимостью дистанционного обучения на период карантина представлен план работы занятия для 8А класса по теме "Сферические зеркала"....

План урока 8А класс (Суббота) Тема "Решение задач"

В связи с необходимостью дистанционного обучения рахработан план урока по решению задач на построение изображения в линзах с использованием  платформы ZOOM   и учебника физика 9 класс А...

Дистанционный урок по Zoom (план урока) 5 класс Spotlight тема Master chef

Онлайн-урок для 5 класса по английскому языку. УМК Spotlight 5, с использованием дополнительных источников....