Практические разработки
материал (английский язык) по теме

Масленова Ольга Александровна

Предварительный просмотр:

- Excuse me?

- Can I help you?

- Yes, please. Have you got these trainers in red?

- What size are you?

- I’m 37.

- That’s three and a half in the UK. Just a moment. Here you are.

- They are too small. Can I try the next size?

- Certainly.

- How much are they?

- Those are 35 pounds.

- Sorry. They are too expensive. Can I try on those black and pink trainers?

- Certainly, Miss. They are only 15 pounds, they are in the sale. Here you are.

- Thank you. They are comfortable, and just my size. I’ll take them.



Предварительный просмотр:

Change a letter to make a new word: mouse (house), horse (house), cat (rat, can, hat), hen (pen), parrot (carrot), meet (meat), head (read), why (who, shy), live (like), she (shy, the), white (write), box (fox), bag (bad), shirt (short), wish (with, wash), slim (swim), sing (song), nine (nice), two (too), donkey (monkey), look (book).

Add or cross a letter to make a new word: three (tree), ski (skip), eat (meat), bone (one), they (the).  



Предварительный просмотр:

How to build words

  1. It was Mr. Crouch. He and the other Ministry wizards were closing in on them. Harry got to his feet to face them. Mr. Crouch’s face was taut with rage (напряжено от ярости). (J. K. Rowling. Harry Potter and the Goblet of Fire)
  2. She was a very close friend of our sweet princess.
  3. The dog was barking loudly.
  4. “Well, just watch yourself, Potter, because I’ll be dogging your footsteps in case you step out of line.” (Malfoy to Potter. J. K. Rowling. Harry Potter and the Order of the Phoenix)
  5. That’s no reason to lose our heads.
  6. He’s heading for the third floor.
  7. When the president died the vice president was chosen to head the firm.
  8. Harry <…> began wolfing down his bacon as fast as possible in case Dudley turned the table over. (J. K. Rowling. Harry Potter and the Philosopher's Stone)
  9. The wolf is a predator.
  10. You know that black haired boy who was near us in the station? (J. K. Rowling. Harry Potter and the Philosopher's Stone)
  11.  As they neared the greenhouses they saw the rest of the class standing outside. (J. K. Rowling. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban)
  12.  Can you find Mount Everest on the map?
  13.  He mounted the few steps leading to the front door and knocked once.
  14.  Frank knew what he must do. Now <…> was the time to go to the police.
  15. “Marietta’s mother, Minister,” she added, looking up at Fudge, “ <…> she’s been helping us police Hogwarts <…> , you know.” (J. K. Rowling. Harry Potter and the Order of the Phoenix)



Предварительный просмотр:

                                             Political system of the UK

The UK is a parliamentary monarchy.

The head of the state is the Queen                                   the British Parliament

  • The head of Judiciary
  • The Commander-in-chief
  • The head of the British Church
  • The head of the Commonwealth
  • Summons and dissolves Parliament

 and opens its sessions

  • Gives Royal Assent to laws

                                     the British Parliament

        

            House of Lords                                             House of Commons

(representatives from parties and                           650 members are elected for 5 years.

real lords: 70% - hereditary peers,                         Prime Minister is a head of a party

30% - life peers)                                                     which gets more votes    

Prime Minister forms a Cabinet. There is also a Shadow Cabinet.



Предварительный просмотр:

[t]   Ten tigers can’t count.  

[t]   Two parrots can’t write.

[w]   One white wolf can swim.

[r]   Three green crocodiles can run.

[r]   Three red parrots can read and write.

[r]   Grey rabbits can draw.

[h]   Hello, Harry! Have you got a happy hen?

[b] [r]   Big brown bear is brave.

[b] [r]   Billy is a big brave brown bear.

[s]   Seven sad sisters skip, swim and sing.

[d]   Dolly, the duck, can dance in the park.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

практическая разработка по физике

Данная работа выполнена учеником 7 класса.Цель данной работы заключалась в изучении силы трения на практике.Данная работа является итогом практических опытов по изучению силы трения...

практическая разработка по физике

Данная работа выполнена учеником 7 класса.Цель данной работы заключалась в изучении силы трения на практике.Данная работа является итогом практических опытов по изучению силы трения...

Научно-практическая разработка "Изучение темы "Алгоритмы и алгоритмические структуры в профильном классе ""

АктуальностьДанная работа является актуальной  в свете перехода на Федеральные государственные образовательные стандарты (ФГОС) третьего поколения. Введение ФГОС привело к существенному изменению...

Разработка фрагмента практической работы для учащихся 6 класса. Тема обучающей практической работы: Определение географической широты объектов

Определение географической широты объектовПрограммы: Примерная программа основного общего образования по географии "География Земли"(6-7 классы)/ сборник нормативных документов: География: Федеральный...

Разработка фрагмента практической работы для учащихся 7 класса. Тема обучающей практической работы: Выявление по картам особенностей расположения крупных форм рельефа, сопоставляя карту строения земной коры с физической картой

Разработка фрагмента практической работы для учащихся 7 класса.Программы: Примерная программа основного общего образования по географии "География Земли"(6-7 классы)/ сборник нормативных документов: Г...

Разработка фрагмента практической работы для учащихся 8 класса. Тема обучающей практической работы: Определение поясного и местного времени для разных пунктов России

Разработка фрагмента практической работы для учащихся 8 класса.Программы: Примерная программа основного общего образования по географии "География Земли"(6-7 классы)/ сборник нормативных документов: Г...

Научно-практическая разработка в форме мультимедиа "Чайковский в музыке и изобразительном искусстве".

Для проведения метапредметного урока на тему "П.И.Чайковский в музыке и изобразительном искусстве" учащимися школы под моим руководством был создан фильм с элементами мультипликации. Эта разработка по...