Открытый урок по теме “Can we learn to prevent conflicts?” 9 класс.
методическая разработка по английскому языку (9 класс) на тему

Открытый урок по теме “Can we learn to prevent conflicts?” 9 класс.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение «Ленино-Кокушкинская средняя общеобразовательная школа»

Открытый урок по теме

 “Can we learn to prevent conflicts?”

9 класс.

 

 

Воспитательные задачи:

Воспитание у детей толерантного отношения к окружающим их людям.

Образовательные задачи:

Развитие умений логично мыслить, вести дискуссию.

Развивающие задачи:

Активизация изученной тематической  лексики.

Развитие аудиктивных умений учащихся.

Ход урока.

  1. Организационный момент. Представить гостей.

 Объявление темы и целей урока: (слайд 1)

  • Resolve the conflict situation.
  • Speak about prevention of wars.
  • Listen to the breaking news and try to understand as much as possible.

2.Warming:

Словообразование.

  1. Стр. 213 учебника (RG)
  2. Слайд 2. Учащиеся читают однокоренные слова, определяют, какой частью речи они являются.

HUMAN – INHUMAN – HUMANITY

DIFFER – DIFFERENCE – DIFFERENT – INDIFFERENT – DIFFERENTIATE - DIFFERENTLY

TOLERANCE – TOLERANT – TOLERABLE – TOLERANTLY

VIOLENCE - VIOLENT – VIOLENTLY

PREVENT – PREVENTION – PREVENTING

PEACE – PEACEFUL – PEACEFULLY

EQUALITY – EQUAL – UNEQUAL

AVOID – AVOIDABLE – UNAVOIDABLE -AVOIDING

NATION – NATIONAL – MULTINATIONAL – NATIONALITY

CULTURE – CULTURAL – MULTICULTURAL

3.Закрепление знаний ранее изученного материала.

а)Teacher: We spoke about the conflicts, their reasons and ways of resolving them.

How can we resolve a conflict?

Учащиеся высказываются, используя следующие фразы:

Talk to people

Criticise differences

Speak calmly

Make fun of people

Ask for advice  from someone

Punish unfairly

Listen attentively to other people

Bully people

Cheer up people

Quarrel with people

Be confident

Bother someone

Keep a sense of humour

Don’t use words that hurt people

b) Let’s try to solve a conflict situation.

Your schoolmate often doesn’t do his homework on Аlgebra.

And you often let him copy it from your workbook.

But sometimes he even copies it without your permission!

That beats all! (Ну, это уж слишком!)

Steps:

Let everyone suggest an idea about how to solve the problem.

Discuss what will happen with each idea.

Choose the best idea.

Put the idea into action.

4.Today we are going to continue our discussion about war conflicts.

  1. Let’s remember some of the expressions on this topic. 
  • Люди сильно  страдают от войн.
  • Они надеются предотвратить будущие войны.
  • Каждый человек имеет право на свободу, равенство и справедливость.
  • Люди должны быть терпимы к другим культурам, религиям и ценностям,     которые отличаются от их собственных.
  • Нужно научиться быть терпимым.
  • Государства должны решать конфликты мирным путем.
  • Государства должны соблюдать международные законы.

b)Have you heard the latest news about the situation in the North of Africa?

Yes, there is a conflict in Libya. Let’s look at the map. Where is it?

Libya.

Is situated in …

Colonel Gadhafi  

Live in poverty

Are displeased with existing situation

To overthrow the Gadhafi regime

To suppress the opposition violently

To apply the violence

Let’s read news from that place.  (читают с листочков)

The western leaders are worried about a potential for a bloody battle there.

     Obama: “Those troops are not the subject to recognition. If Gadhafi does not comply    with the resolution, the international community will be imposed to military action. Many thousands could die.”

President Obama says that Moammar Gadhafi’s troops must stop attacking civilians.

Hillary Clinton: “We have to see a very clear set of  decisions that will make Gadhafi’s forces to move a significant distance away from the east where they have been persuading their campaign against the opposition.

We do believe a final result of any negotiations would have to be the decision by Gadhafi to leave.”

There would be involved the bombing targets like air craft missiles. Mr. Gadhafi has lost his legitimacy and must relieve the power.

The US does not support the direct intervention of ground troops into the conflict but The US Navy has the considerable air forces just on the Liberian coast.

 The US government must play a central role in any military action against Libya.

с) Listening.

Просмотр видеоролика с новостями на эту тему.

Д.З. Узнать, как  дальше будут развиваться события и как разрешится этот конфликт.

And now let’s listen to a song “Imagine” by “The Beatles” 

Imagine there's no heaven

It's easy if you try

No hell below us

Above us only sky

Imagine all the people

Living for today...

Ahaaaa...

Imagine there's no countries

It isn't hard to do

Nothing to kill or die for

And no religion too

Imagine all the people

Living life in peace...

Yahoooo...

You may say I'm a dreamer

But I'm not the only one

I hope someday you'll join us

And the world will be as one

Imagine no possessions

I wonder if you can

No need for greed or hunger

A brotherhood of man

Imagine all the people

Sharing all the world...

Yahoooo...

You may say I'm a dreamer

But I'm not the only one

I hope someday you'll join us

And the world will live as one.

5. Conclusion.

We should be tolerant and learn to hear each other and hope, that they (the beatles) would be right.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок по теме"Понятие об обособленных членах предложения", 8 класс

Урок по теме " Понятие об обособленных членах предложения" , 8 класс, по учебнику Е.В. Бунеевой, Р.Н.Бунеевой....

Разработка открытого урока по теме "Основные методы селекции и биотехнологии" 11 класс

Разработка открытого урока по теме "Основные методы селекции и биотехнологии"...

Открытый урок по теме «Союзы при однородных членах предложения». ( 7 класс)

Открытый урокпо теме «Союзы при однородных членах предложения».( 7 класс)Цель:         - ознакомить учащихся с союзами при однородных членах предложения, с пра...

Открытый урок по теме "Healthy Way of Life" в 11А классе

Заключительный урок по теме "Здоровье".  Урок состоит из 3 частей-обсуждение факторов, влияющих на здоровье людей (объективных и субъективных); аудирования текстов по теме "Здоровье"; представлен...

Открытый урок по теме "Почему я учу английский язык" 8 класс

Этот урок показывает применение компьютерных технологий, проектной методики и дифференцированного подхода....

Открытый урок на тему: "Приобретение навыков дыхания и звукообразования в классе эстрадного пения"

Основы дыхания и звукообразования: упражнения на дыхание, распевки...

Открытый урок по теме"Мы и средства массовой информации",10 класс.

Описание урока " Мы и средства массовой информации" в 10 классе....