Конспект интегрированного урока английского языка и географии для 7 класса по теме "Путешествие по странам"
методическая разработка по английскому языку (7 класс) на тему

Шумилова Мария Игоревна

Тип урока: Урок изучения нового материала

Класс: 7

Форма урока: Интегрированный урок английского языка и географии

Цель: Создание условий для формирования представлений о странах на базе уже имеющихся знаний

Задачи:

  • Применение знаний из других учебных дисциплин
  • Развитие познавательного интереса
  • Реализация интеллектуальных способностей учащихся

Скачать:


Предварительный просмотр:

Тема: "Путешествие по странам"

Тип урока: Урок изучения нового материала

Класс: 7

Форма урока: Интегрированный урок английского языка и географии

Цель: Создание условий для формирования представлений о странах на базе уже имеющихся знаний

Задачи:

  • Применение знаний из других учебных дисциплин
  • Развитие познавательного интереса
  • Реализация интеллектуальных способностей учащихся

Видео №1    http://www.youtube.com/watch?v=zl2P4paxwvo

Teacher: Good morning, dear friends. We are glad to see you. How are you today? We hope everything is O.K. Are you ready to start working?

(Добрый день дорогие друзья! Мы рады вас видеть. Как вы сегодня себя чувствуете? Мы надеемся, что все в порядке. Вы готовы к работе?)

Teacher: Today you have a unique chance to travel all over the world.

(Сегодня у вас есть уникальный шанс совершить путешествие по всему миру).

Teacher: Ladies and gentlemen! This is your stewardess speaking. My name is Luba Petrova. And this is my colleague Il’ya Ivanov. He is a pilot’s assistant. We would like to welcome you abroad Delta flight 31. Firstly, we are flying to Italy. We are flying at an altitude of 11000 meters. Our flight time will be approximately 3 hours and 40 minutes. Please, keep your seatbelts fastened all the time. We wish you a wonderful flight!

(Леди и джентльмены! Сейчас говорила стюардесса. Её зовут Люба Петрова. Я её коллега, меня зовут Илья Иванов и я являюсь ассистентом пилота. Мы бы хотели поприветствовать вас на борту самолета Delta flight 31. Первой страной, куда мы с вами отправимся, будет Италия. Мы летим на высоте 11000 метров. Время нашего полета примерно 3,5 часа. Пожалуйста, следите за тем, чтобы вы были пристегнуты ремнями безопасности во время всего полета. Мы желаем вам прекрасного путешествия!)

Teacher: Ladies and gentlemen! Attention please! Let’s fill in our Landing Card. In this card you should fill in your name, date, nationality, your occupation, place of visiting and some extra information about visiting country. Please, don’t forget to complete clearly in Block capitals! Thank you!

(Леди и джентльмены! Еще немного вашего внимания! Прежде чем, отправиться в путь и наслаждаться поездкой, давайте заполним ваши миграционные карточки. В этих карточках вам нужно заполнить следующие графы: ваше Ф.И.О., число и месяц рождения, национальность, ваш род деятельности, места посещения (указывать в том порядке, в котором мы приземляемся в ту или иную страну) и самую главную информацию об особенностях тех стран, куда мы летим. Пожалуйста, не забудьте заполнять карточки красиво, понятными печатными буквами. Благодарим за внимание!)

Включена презентация. (Слайд 1 «Countries» (заголовок)

Слайд 2 «сожержание»)

Teacher: So… We’ll be in Italy soon.

Видео 2   http://www.youtube.com/watch?v=ApeWO7fObJM

Возвращение к презентации. Нажать на слайде оглавления слово “Italy”.

Italy is a beautiful country. Italy, officially the Republic of Italy, is located in Southern Europe. The sovereign  states of San Marino and the Vatican City are enclaves within Italy. Italy's capital and largest city is Rome, has for centuries been the leading political and religious centre of Western civilisation, as the capital of the Roman Empire and of Christianity.

Teacher: Итак. Мы с вами скоро окажемся в Италии. Прежде всего, вам необходимо знать, что Италия находится на юге Европы. На территории Италии расположены 2 маленьких независимых государства: Сан-Марино и Ватикан. Столицей Италии является Рим, на протяжении веков, являющийся ведущим политическим и религиозным центром западной цивилизации, столица Римской империи и Христианства.

Переключение слайда через обратную стрелку.

Teacher: The flag of Italy is a tricolour featuring three equally sized vertical pales of green, white, and red colour. The first entity to use the Italian tricolour was in 1797.

(Флаг Италии трехцветный: зеленая, белая, красная цветные полосы по вертикали.

Впервые был использован в 1797 году.)

Переключение слайда через обратную стрелку.

Teacher: The Colosseum is an elliptical amphitheatre in the centre of the city of Rome, Italy. It is the largest amphitheatre in the world. The Colosseum could hold between 50,000 and 80,000 spectators, and was used for gladiatorial contests and public spectacles.

(Колизей одна из главных достопримечательностей. Вмещал в себя 50 000-80 000 зрителей и использовался для боев гладиаторов и общественных зрелищ.)

 

Переключение слайда через обратную стрелку.

Teacher: Italian pizza is the dish has since become popular in many parts of the world. It is a flat, round bread typically topped with a tomato sauce, cheese and various toppings.

(Пицца – это национальное блюдо итальянцев. Это плоская круглая лепешка, покрытая помидорами, сыром.)

Переключение слайда через обратную стрелку.

Teacher: The Mona Lisa is a half-length portrait of a woman by the Italian artist Leonardo da Vinci, which has been acclaimed as "the best known, the most visited, the most written about, the most sung about, the most parodied work of art in the world.

Teacher: The next place of visiting will be The United States of America.

(возвращение к слайду с оглавлением)

Видео 3. http://www.youtube.com/watch?v=VmMIZX6YQYU

(возвращение к слайду с оглавлением, нажимаем на надпись The USA, на картинку с флагом)

Teacher: The national flag of the United States of America, often simply referred to as the American flag, consists of thirteen equal horizontal stripes of red (top and bottom) alternating with white, with a blue rectangle in the canton bearing fifty small, white, five-pointed stars arranged in nine horizontal rows of six stars (top and bottom) alternating with rows of five stars. The 50 stars on the flag represent the 50 states of the United States of America and the 13 stripes represent the thirteen British colonies that declared independence from the Kingdom of Great Britain and became the first states in the Union.

Переключение слайда через обратную стрелку.

Teacher: The Statue of Liberty is a huge sculpture on Liberty Island in the middle of New York Harbor, in Manhattan, New York City. The statue designed by Frédéric Auguste Bartholdi and dedicated on October 28, 1886, was a gift to the United States from the people of France.

Переключение слайда через обратную стрелку.

Teacher: The dollar is the name of the official currency or a banknote of America and many other countries.

Переключение слайда через обратную стрелку.

Teacher: The McDonald's Corporation is the world's largest chain of hamburger fast food restaurants, serving around 68 million customers daily in 119 countries.

Переключение слайда через обратную стрелку.

Teacher: Disneyland Park, originally Disneyland, is the first of two theme parks built at the Disneyland Resort in Anaheim, California, opened on July 17, 1955. It is the only theme park designed and built under the direct supervision of Walt Disney.

Teacher: Now we’re going to fly to Germany. 

Видео 4. http://www.youtube.com/watch?v=ucM8VHiLB2A

(возвращение к слайду с оглавлением, нажимаем на надпись Germany, на картинку с картой)

Teacher: Germany is a federal parliamentary republic in western-central Europe. The country consists of 16 states and its capital and largest city is Berlin.

Переключение слайда через обратную стрелку.

 Teacher: The flag of Germany is a tricolour consisting of three equal horizontal bands displaying the national colours of Germany: black, red, and gold. The flag was first adopted as the national flag of modern Germany in 1919.

Переключение слайда через обратную стрелку.

Teacher: The German Shepherd is a breed (порода) of large-sized dog that originated in Germany.

Переключение слайда через обратную стрелку.

Teacher: The Brandenburg Gate is a city gate, rebuilt in the late 18th century as a neoclassical triumphal arch, and now one of the most well-known landmarks of Germany.

Переключение слайда через обратную стрелку.

Teacher: The Berlin Zoological Garden is the oldest and best known zoo in Germany. Opened in 1844 it has almost 1,500 different species and around 19,500 animals the zoo presents the most comprehensive collection of species in the world.

Переключение слайда на оглавление.

Teacher: Now our trip is continuing. And we’re going to visit France. But before it we’re going to play the game…

(Наш полет продолжается, и мы отправляемся во Францию. Во время нашего перелета мы немного поиграем…)

Teacher: Unfasten your seatbelts! Stand up, please! All of you know this game.

(Отстегните ваши ремни! Встаньте, пожалуйста! Каждый из вас знает данную игру только на русском языке).

Teacher: You should copy my action together with me if I say “please”. If I don’t say “please” you shouldn’t do it. Is it clear?

(Вам следует повторять движения Любы вместе с ней, но только в том случае, если она скажет ключевое слово: «please» - «пожалуйста». Если  она его не говорит, то вы движения не повторяете. Задание понятно?)

Глаголы:

rise your hands up

Put your hands down

Touch your nose

Close your eyes

Jump

Fly

Swim

Smile

Sing

Dance

Run

Hop

Turn around yourself

Skip …

Teacher: Well done! Well done! Sit down, please! Don’t forget to fasten again!

Возвращаемся к уроку.

Teacher: So… France… Видео №5 http://www.youtube.com/watch?v=dRnru_MAmoQ

Возвращаемся к презентации, нажимаем на Францию, затем, на карту

Teacher: France, officially the French Republic, is a republic in Western Europe, with several overseas regions and territories. Metropolitan France extends from the Mediterranean Sea to the English Channel and the North Sea, and to the Atlantic Ocean.

Переключение слайда через обратную стрелку.

Teacher: The national flag of France is a tricolour featuring three vertical bands coloured royal blue, white, and red.

Переключение слайда через обратную стрелку.

Teacher: The Eiffel Tower is an iron lattice tower located on the Champ de Mars in Paris, named after the engineer Gustave Eiffel, whose company designed and built the tower. It has become both a global cultural icon of France and one of the most recognizable structures in the world.

Переключение слайда через обратную стрелку.

Teacher: The main importing countries of frogs are France. Frog legs are one of the better-known delicacies of French and cuisine.

Переключение слайда через обратную стрелку.

Teacher: The Gallic rooster is a symbol for France. “Cocorico !” (French for “cock-a-doodle-doo”) is often used as an affirmation of French patriotism, usually in an ironic manner.

“Cocorico!” –по-французски, «cock-a-doodle-doo» - по-английски, «ку-ка-ре-ку» по- русски.

Переключение слайда через обратную стрелку на оглавление.

Teacher: Now we’re going to visit Great Britain.

Видео №6    http://www.youtube.com/watch?v=AoGJb8hmkS0

Возвращение к слайду, нажимаем на GB, на карту.

Teacher: The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, commonly known as the United Kingdom, Great Britain, or simply Britain, is a sovereign state located off the north-western coast of Europe. The country includes the island of Great Britain, the north-eastern part of the island of Ireland, and many smaller islands. Northern Ireland is the only part of the UK that shares a land border with another state—the Republic of Ireland.

Переключение слайда через обратную стрелку.

Teacher: The United Kingdom has its queen. The Queen does not make decisions about the country on a day-to-day basis as this is left to the prime Minister and Parliament. But it is not true that she does not have any power over the UK. She usually agrees with the government.

Переключение слайда через обратную стрелку.

Teacher: The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland has its national flag known as the Union Flag or Union Jack. It consists of the red cross of Saint George (patron saint of England), edged in white, superimposed on the Cross of St Patrick (patron saint of Ireland), which are superimposed on the Saltire (Андреевский крест) of Saint Andrew (patron saint of Scotland). Wales, however, is not represented in the Union Flag by Wales' patron saint, Saint David, as at the time the flag was designed Wales was part of the Kingdom of England.

Переключение слайда через обратную стрелку.

Teacher: Big Ben is the nickname for the great bell of the clock at the north end of the Palace of Westminster in London, and often extended to refer to the clock and the clock tower.

Переключение слайда через обратную стрелку.

Teacher: The traditional English breakfast of eggs, bacon, sausage and other ingredients is ubiquitous  (повсеместный) the world over.

 

Teacher: so… The United Kingdom is the last country which we have visited today. But… I would like to check your knowledge up. Who has been the most attentive person today?

Teacher: Ну что ж, дорогие друзья… Соединенное королевство было последней страной, которую мы посетили сегодня. Нам пора возвращаться домой, к своим обязанностям. Но прежде чем мы это сделаем, нам хотелось бы вас проверить, насколько точно вы запомнили нашу экскурсию. Вы готовы? Не боитесь?

Включаем в презентации «Проверь себя»

Прощание.

Teacher: And now we should say good buy. Have a nice day.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

"Интегрированный урок английского языка и географии"

Вашему вниманию предлагается методическая разработка интегрированного урока английского языка и географии в 7 классе....

Интегрированные уроки. План – конспект интегрированного урока английского языка и ОБЖ в 10 классе.

Идея интегрированных уроков возникла из сопричастности некоторых школьных дисциплин друг другу. Задача современной педагогики – соединить в восприятии ребенка основные знания по каждому предмету в шир...

интегрированный урок английский язык и география.Олимпийские игры.

Урок расширяет лингвострановедческие и географические знания учащихся.Урок учит применять полученные знания в межпредметных связях.Знакомятся с важной ролью вести здоровый образ жизни., с историей оли...

Интегрированный урок (английский язык и география) История и географическое положение США.

Интегрированный урок.Цель-установление межпредметных связей и расширение кругозора учащихся....

Интегрированный урок английского языка и географии по теме "Путешествие в Великобританию" в 6 классе

Цель:Знакомство с символикой и географическим положением Соединённого Королевства Великобритании и Северной Ирландии.Задачи:Образовательная:Формирование социокультурной компетенции через знакомство уч...

Интегрированный урок английского языка и географии "Мировой океан"

Интергированный урока английского языка и географии "Мировой океан". Цель урока: сформировать понятия "море", "залив", "пролив";развитие картографических умений...