Конспект урока "Профессии"
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) на тему

Шевелева Наталья Александровна

 к учебнику Enjoy English. 5 класс.  Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konspekturoka_professii.docx15.22 КБ

Предварительный просмотр:

Тема урока: «Professions»

Цель: развивать коммуникативные навыки по теме «Professions».

Задачи:

  1. Познавательная – продолжить знакомство учащихся с современными профессиями;
  2. Развивающая – развивать способности к выбору выражений адекватных ситуации общения, к формулированию выводов;
  3. Воспитательная – воспитывать положительное отношение к труду людей разных профессий, умение работать в группе;
  4. Учебная – развивать лексические и грамматические навыки говорения: умение читать с разными стратегиями и воспринимать на слух иноязычную речь.

Оборудование: интерактивная доска, раздаточный материал.

Форма проведения:

Технологии: ИКТ, здоровьесберегающая, групповая.

Ход урока

  1. Оргмомент.
  • Good morning, children! How are you?
  • OK, take your seats, please. Let,s start our lesson.
  • Look at the screen, please. What can you see on the pictures?
  • How do you think, what,s the theme of our lesson?
  • Yes, you are right. Our aim is…….
  • What should we know to learn this theme?
  • Names of jobs;
  • Qualities;
  • Some other words and expressions about professions.
  • Look at the screen. There are some pictures. Listen, repeat and remember.
  • Good, now drag the words to the pictures and read the words.
  • Let,s check your answers. Well done!
  • Next task. There are  some words and some sounds. You should mach the words and the sounds (businessman, designer, fireman, artist, driver, policeman, cook, astronaut\[ai],[i:],[u],[ͻ:], [a:],[aiǝ],[ǝ].
  • Very good for you!
  • Now your next task. Look at the screen. You should match the words with the definitions.
  • Are you tired? Let,s have a rest. (Физкультминутка).
  • Thank you, take your seats, please. We continue our work. You should fill in the blanks. (jobs, typical for man\jobs, typical for women\ jobs, typical for man and women).
  • Now we work in groups. There are cards on your desks with the names of professions. You should write down some characteristics which are necessary for this job. Three minutes for you.
  • OK, lets check your answers.
  • Very good for you! Look at the board. There are two pictures with people on it. You should listen this two people, who talking about their jobs and guess what they do.
  • Mr Hopkins is a gardener.
  • Mrs Rogers is a librarian.
  • Well done!
  • Now work in groups, please. I,ll give you a text. You should read it and discuss two questions:1. Why people choose this job?    

                                     2.Do you like this job?

- OK, lets check your ideas. The first group….

And your last task today. Ill give you a sheet of paper with a plan. Using this plan, tell us about you and say, what are you going to be?

  1. Who are you?
  2. What are you?
  3. How old are you?
  4. What is your hobby?
  5. What are you going to be and why?
  • Excellent!
  • Please, tell me, what do you know at the lesson today?
  • Yes, you are right. Students of all groups have got certificates for excellent work today.
  • Now open your dairies, please and write down your hometask. You should do the crossword puzzle about 8-10 jobs.
  • I want to finish our lesson with a proverb of Khose Marti «The most difficult profession is to be a man». I wish all of you to be a man in your future!
  • Our lesson is over. Good bye!

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План - конспект урока в форме презентации в программе Power Point на немецком языке по теме " Немецкая пресса для подростков" и конспект урока в программе Word к УМК И.Л.Бим., Л.В.Садомовой " Шаги 5" для 9 класса.

Презентация конспекта урока на немецком языке  в программе Power Point по теме "Немецкая пресса для подростков" и конспект в программе  Word показывают некоторые приёмы работы по теме "СМИ" ...

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА План-конспект урока в 11 классе «Фотоэффект. Применение фотоэффекта.»

Урок с использованием  ЭОР. В изучении нового материала используется информационный модуль  "Фотоэффект" для базового уровня старшей школы.  В практический модуль входи...

РАЗВИТИЕ РЕЧЕВОГО УМЕНИЯ С ПОМОЩЬЮ МЕТОДА ОПОРНЫХ СИГНАЛОВ-КОНСПЕКТОВ РАЗВИТИЕ РЕЧЕВОГО УМЕНИЯ С ПОМОЩЬЮ МЕТОДА ОПОРНЫХ СИГНАЛОВ-КОНСПЕКТОВ.АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК.

Говорение на иностранном языке, особенно в монологической форме, представляет большую трудность для учащихся.Обучение с помощыо метода опорных сигналов открывает большие возможности в развитии речи уч...