упражнения на to be
методическая разработка по английскому языку (5 класс) на тему

Евсеенко Ирина Сергеевна

Упражнения для подготовки к итоговому тетсу по теме "Глагол to be"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл uprazhneniya_k_itogovomu_testu.5_klass.docx222.66 КБ

Предварительный просмотр:

Упражнение 1. The verb to be. Put in correct forms.

A: Hi, Alex. How (1)  _________ you?

B: Hello David. I (2) _________  fine and how (3) _________  you doing?

A: I (4)  _________doing fine.

B: How (5)  _________ your sister? Where (6) _________she now?

 A: She (7)  _________ in London. She (8) _________learning English there.

B: Really? That (9) _________wonderful! How about your parents?

A; They (10) _________ fine too. They (11) _________ in Cyprus now.

B: (12) _________ you busy tonight?

A: Not really, why?

B: We (13) _________ having a party. Would you like to come?

 A: I’d love to.

B: Then come to our place at 7:00 p.m.

Упражнение 2. Complete what Brenda says about herself on the picture. Use is or are.

My name (1) ______ Brenda Foster. I (2)  ______ on the left in the picture. I (3) ______  ten years old and I (4) ______ in the fifth form. My birthday (5)  _____ on the first of January. I (6) ______  from Santa Monica, California, USA. I (7) ______ American. My phone number (8) ______ 235-456-789. I live at 16 Park Street. My post code (9) ______ LA 30 SM. I’ve got a sister and a brother. Their names (10) ______ Gina and Paul. Gina (11) ______ 16 years old and Paul (12) ______  only three. I’ve also got a dog. His name (13) ______ Spot. He (14) ______  on the right in the picture. My Mum (15) ______ a doctor. She works at a hospital. My Dad (16) ______ a driver. He works in Los Angeles. We (17)  ______ all   friendly in our family.
http://englishfull.ru/wp-content/uploads/2013/12/%D0%A2%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D1%86%D0%B0_%D0%BC%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B9.jpg
http://www.study.ru/test/test.php?id=189

Упражнение 3.Fill the gaps with personal or reflexive pronouns.

1 . He is quit right, I agree with … completely. 
2 . I looked at … in the mirror and left the house in a very good mood. 
3 . “Who is it?” — “It’s … may I come in?” 
4 . Mr. Lloyds is very fat … weighs over a hundred kilos? 
5 . … introduced his wife to the quests. 
6 . Where shall … meet, Bob? 
7 . James took the book and opened …. 
8 . We don’t dress … for dinner here. 
9 . I taught … to play the quitar. 

10 . Selfish people only care about …


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План конспект урока.Тема: "Акробатические упражнения, упражнения на фитболах, танцевально - ритмические упражнения, упражнения кроссфита."

Дата проведения:06.02.2014г.     Место проведения:  спортзал МБОУ  Оболенская СОШ  Серпуховского района Подмосковья....

Технические упражнения в спортивном ориентирование(Сборник упражнений по спортивному ориентированию) Методическое пособие

Данная работа предназначена для тренеров по спортивному ориентированию, педагогов дополнительного образования, педагогов- организаторов туристско-краеведческой и физкультурно-спортивной работы образов...

Консультация для воспитателей "Упражнения для пальцев рук, сопровождающие артикуляционные упражнения"

Артикуляционные упражнения проводятся одновременно с движениями сначала одной кисти руки (правой, левой), затем обеих, имитирующих движения челюсти, языка и губ (биоэнергопластика). Совместные движени...

Комплекс дыхательных упражнений и упражнений для укрепления горла, снятия напряжения.

В данной публикации содержится комплекс упражнений над дыханием, укреплением гортани из "Вокального букваря" (Е.М Пекерской)...

Памятка ГТО.Комплекс упражнений ОФП для учащихся II возрастной ступени ГТО Тестовое упражнение: Сгибание и разгибание рук в упоре лежа на полу.

Тестовое упражнение: Сгибание и разгибание рук в упоре лежа на полу.    Тренируемое качество: Сила, силовая выносливость...