План-конспект урока
план-конспект занятия по английскому языку (6 класс) по теме

Рахманина Маргарита Владимировна

План-конспект урока по теме Лондон

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл plan.docx35.25 КБ
Файл places_to_visit_in_london.pptx2.73 МБ

Предварительный просмотр:

ПЛАН-КОНСПЕКТ ОТКРЫТОГО УРОКА В 6 КЛАССЕ

НА ТЕМУ: "BEST PLACES TO VISIT IN LONDON"

Методическая цель: использование инновационных технологий при

изучении английского языка

Оснащение урока: раздаточный материал с текстами, видеоролик "Best places to visit in London", презентация Power Point, компьютер, проектор, экран.

Задачи:

1.Образовательная: знакомство со знаменитыми местами Лондона.

2.Практическая: отрабатывать фонетические навыки в названиях  достопримечательностей; показать умение работы с текстом; тренировать грамматический материал (Present Simple) в устной речи по теме « Погода», «Достопримечательности Лондона»; тренировать навыки поискового чтения.

3.Развивающая: развивать навыки устной речи; навыки поискового чтения.

4.Воспитательная: воспитывать толерантное отношение к чужой культуре; прививать интерес к культуре изучаемого языка; формировать навыки самостоятельного труда; формировать умение работать в парах.

ХОД УРОКА:

I. Организационный момент.

--Приветствие

Good morning. I’m glad to see you. Good morning our dear guests! Welcome to our lesson!  My name is Margarita Vladimirovna.

- Sit down, please. How are you today? I’m happy that you are well. In the same great mood, I invite you in our trip. Let's remember this date...

        -Will you tell me what’s the date?

Pupil 1: Today is the 9 th of December.

        -You are absolutely right.

        -Who can tell me what day of the week is today?

Pupil 2: Today is Tuesday.

        -Right you are. Thanks.

 Today, we are going to travel along beautiful place.

- речевая зарядка:

А) Повторение лексических единиц по теме «Погода» и употребление настоящего времени.

- What is the weather today? Is it rainy/ sunny/ cold/ hot/ windy?

Б) In our journey we will go with our new friends Misha and Katya. СЛАЙД 2

(на экран выводятся картинки на тему: "Лондон") СЛАЙД 3, 4.

What can you tell me about this place? Where can we see such a beautiful buildings? What can you tell me about the weather there? Can you tell me, where we are? (Do you know what the weather is typical for London?)

Учащимся предлагается ответить на вопросы «Какая погода была в Лондоне?»

В)   -   What type of tense did we use?

      - Yes, you are right we used Present Simple. Let's remember, when we use it:

We use the present simple to talk about things in general. We are not thinking only about now. We use it to say that something happens all the time or repeatedly, or that something is true in general. It is not important whether the action is happening at the time of speaking:

"The earth goes round the sun"

"Nurses look after patients in hospitals"

СЛАЙД 5. For questions and negative sentences we use do/does:

Does

I/we/you/they

work?

Do

He/she/it

come?

I/we/you/they

don't

work

He/she/it

doesn't

comes

I come from Canada. Where do you come from?

Rice doesn't grow in cold climate.

СЛАЙД 6. We must remember: he/she/it -s: I work.... but He works....

II. Основной этап. Работа по видам речевой деятельности.

Let's go to London! What can we visit?

There are many sights there. Let's watch an interesting video about London and it's places of interest. (длительность 3:08) СЛАЙД 7.

1) Работа с лексическими единицами.

СЛАЙД 8, 9.

Уч-ся должны соединить слова в словосочетания.(на экран выводятся слова)

Please, match the words.

Match the words:

Big

Eye

London

Palace

Tower

Park

Buckingham

Ben

Tower of

Bridge

Trafalgar

Square

Hyde

London

British

Abbey

Westminster

Museum

National

Circus

Piccadilly

Gallery

- Я предлагаю проверить правильность Ваших ответом. Прошу посмотреть на слайд. Если необходимо, внесите изменения.

And now, let's check if you were right. Please, change your papers with your partners.

2) And now let’s read small part about our places. Совершенствование навыков чтения (раздаточный материал, тексты)

Your have puzzles, you need to make a picture and then to glue pieces together.

Good work. now, let's find verbs in Present Simple. СЛАЙД 10-14

Big Ben

The name Big Ben is often used to describe the tower, the clock and the bell but the name was first given to the Great Bell.

The Elizabeth Tower, which stands at the north end of the Houses of Parliament, was completed (завершен) in 1859 and the Great Clock started on 31 May, with the Great Bell's strikes (ударять) heard for the first time on 11 July and the quarter bells first chimed (бой курантов) on 7 September. (When was the first Great Bell's strike heard?- Когда был услышан первый удар курантов?)

Hyde Park is one of the largest parks in London, and one of the Royal Parks of London, famous for its Speakers' Corner. The park was the site) (место) of the Great Exhibition (Великая выставка) of 1851, for which the Crystal Palace (Хрустальный дворец) was designed by Joseph Paxton. The park has become a traditional location for mass demonstrations (традиционное место проведения  массовых демонстраций)

The London Eye is a giant Ferris wheel on the South Bank of the River Thames in London.( Одно из крупнейших колёс обозрения, расположенное в лондонском районе на южном берегу Темзы.) Also known as the Millennium Wheel (Колесо тысячелетия), its official name was originally the British Airways London Eye, then the Merlin Entertainments (Развлечение Мерлина) London Eye, between January 2011 and August 2014, the EDF Energy London Eye and is now called the London Eye. From late January 2015, the London Eye will be sponsored by Coca-Cola. (What was the first name of the London Eye? - Какое первое название было у колеса обозрения?)

Tower Bridge (built 1886–1894) is a combined bascule (подъемное крыло)  and suspension bridge (висячий мост) in London which crosses the River Thames. It is close to the Tower of London, from which it takes its name, and has become an iconic symbol (культовый символ) of London. (When was the Tower Bridge build?)

Buckingham Palace has 775 rooms. These include 19 State rooms, 52 Royal and guest bedrooms, 188 staff bedrooms, 92 offices and 78 bathrooms. In measurements, the building is 108 metres long across the front, 120 metres deep (including the central quadrangle) and 24 metres high. (What kind of rooms you can see in Buckingham Palace?)

The Tower of London

The Tower of London is one of the most imposing (впечатляющий)  and popular of London's historical sites. It comprises (составляет) not one, but 20 towers. The oldest of which, the White Tower, dates back to the ll th century and the time of William the Conqueror (Завоеватель). Nowadays a lot of tourists visit the Tower of London, because of the Tower's evil reputation as a prison. The Tower is famous as home of the Crown Jewels (защиты короны). Today they can be viewed in their new jewel (драгоценный, ювелирный) house. They include the Crown of Queen Elizabeth the Queen Mother which contains (включает в себя) the celebrated (знаменитый) Indian diamond. (How many towers comprise the Tower of London?)

Trafalgar Square (/ˌtrəˈfælɡər/ trə-fal-gər) is a public space and tourist attraction (достопримечательность)  in central London, built around the area formerly(раньше) known as Charing Cross (Чаринг-Кросс). It is situated in the City of Westminster. At its centre is Nelson's Column, which is guarded (охраняемый) by four lion statues at its base. There are a number of commemorative [kə'mem(ə)rətɪv] (мемориальная) statues and sculptures in the square, while one plinth [plɪnθ] (постамент), left empty since it was built in 1840, The Fourth Plinth, has been host to contemporary (сщвременного)  art since 1999. The square is also used for political demonstrations and community gatherings (местного сбора) , such as the celebration of New Year's Eve. (Where you can find Trafalgar Square?)

The British Museum is a museum in London dedicated (посвященный)to human history and culture. Its permanent (постоянная) collection, numbering some 8 million works,  is among the largest and most comprehensive(всестороннее)  in existence (бытие)  and originates (берет свое начало)  from all continents, illustrating and documenting the story of human culture from its beginnings to the present. (What is dedicate the British Museum in London?)

The National Gallery is an art museum in Trafalgar Square in London. Founded in 1824, it houses a collection of over 2,300 paintings dating (известное) from the mid-13th century to 1900. The Gallery is an exempt charity, and a non-departmental public body of the Department for Culture, Media and Sport. Its collection belongs to the public of the United Kingdom and entry to the main collection is free of charge. It is the fourth most visited art museum in the world, after the Musée du Louvre, the British Museum, and the Metropolitan Museum of Art.  (When the National Gallery was founded?)

Piccadilly Circus is a road junction (соединение дорог) and public space of London's West End in the City of Westminster, built in 1819 to connect Regent Street with Piccadilly. In this context (В этом контексте), a circus, from the Latin word meaning "circle", is a round open space at a street junction (объединение)(Where is Piccadilly Circus is located?- Где расположен цирк Пиккадилли?)

3) Физкультминутка:

--- Clap your hands when you hear words about London:

The Kremlin, St. Paul’s Cathedral, St. Isaak’s Cathedral, Trafalgar Square, Palace Square, Red Square, the Pushkin Museum, the British Museum, the Russian Museum, the National Gallery, the Tretyakov Gallery, The Tower, the Houses of Parliament, the Winter Palace, Westminster Abbey.

4)  Now, let's continue our work with Present Simple and do a small exercise.

You should put the verb in the correct form. You have 5 minutes. Please, start your work. СЛАЙД 15

1) They_____football at the institute. (to play)


2) She _____ e-mails. (not / to write)

 
3) ____ you____ English? (to speak)


4) My mother ____ fish. (not / to like)


5) His brother _____ in an office. (to work)


6) ____ they ____ the flowers every 3 days? (to water)


7) His wife _____ a motorbike. (not / to ride)

 
8) ____ Elizabeth_____ coffee? (to drink)

Your time is over. Change jobs with your neighbor. And look at the screen. (На экран выводится задание с правильными ответами). Who made the correction?

 

III. Заключительный этап, подведение итогов.

Dear boys and girls, I had a great pleasure to work with you today, and now, in conclusion, you have a sheet of paper, where you can write your e-mail to your parent, friends, or someone else about lesson, using such word combinations as:

--- подведение итогов. ( А теперь, я хочу предложить Вам отправить e-mail или SMS - сообщение Вашему другу, маме, папе или кому-либо еще, используя фразы: Мне понравилось....; Я узнал(а)....; Мне было трудно....; Меня заинтересовало....; Я сегодня смог(ла)....; Мне стоило особых усилий...; У меня вызвало затруднение... .)


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Places To Visit In London Подготовила: Подгайная М.В. Учитель английского языка МБОУ гимназии № 9

Слайд 5

PRESENT SIMPLE For questions and negative sentences we use do/does Does I/we/you/they work? Do He/she/it come? I/we/you/they don't work He/she/it doesn't comes

Слайд 6

DON’T FORGET He/she/it -s: I work.... but He works....

Слайд 8

BIG LONDON TOWER BUCKINGHAM TOWER OF TRAFALGAR HYDE EYE PALACE PARK BEN BRIDGE SQUARE LONDON

Слайд 9

BRITISH WESTMINSTER NATIONAL PICCADILLY ABBEY MUSEUM CIRCUS GALLERY

Слайд 15

1) They play football at the institute. 2) She doesn’t write e-mails. 3) Do you speak English? 4) My mother doesn’t like fish. 5) His brother works in an office. 6) Do they water the flowers every 3 days? 7) His wife doesn’t ride a motorbike. 8) Does Elizabeth drink coffee?

Слайд 16

I would like to visit... I would be interested...

Слайд 17

Мне понравилось....; Я узнал(а)....; Мне было трудно....; Меня заинтересовало....; Я сегодня смог( ла )....; Мне стоило особых усилий...; У меня вызвало затруднение...


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План – конспект открытого урока по теме: «Развитие навыков самостоятельной работы на уроках литературы при изучении рассказа А.П.Чехова «Хамелеон» в 7 классе КО вечерней школы

Тема урока: Рассказ А.П.Чехова «Хамелеон»Цель урока:1.     Познакомить учащихся с живой картиной нравов в рассказе А.П.Чехова «Хамелеон»2.     Попытаться ...

План-конспект открытого урока и самоанализ урока по технологии в 7 классе.Часть 2..

Разработка практического урока с презентацией по теме:"Вышивка крестом.Разновидности болгарского креста".Отработка практических упражнений и закрепление пройденного материала в первой части урока по д...

План-конспект открытого урока по английскому языку в 5 классе. Тема урока: «Would You Like a Cup of Теа?»

План-конспект открытого урока по английскому языку в 5б классе. Урок проведен 21.02.2008 г. по учебнику Климентьва Т., Монк Б., “Happy English” - 5-6 кл. UNIT 9. Учитель - Багдасарян Сусанна Гео...

План-конспект открытого урока по английскому языку в 6 классе. Тема урока: «Talking about the Famous»

План-конспект открытого урока по английскому языку в 6б классе. Урок проведен 5.10.2012 г. по УМК Биболетовой М.З. и др., “Enjoy English” - 5-6 кл. UNIT 5, Section 2. Учитель - Багдасарян Сусанна...

Презентация к уроку в 10 классе на тему "Предприниматель и мотивация его деятельности. Предпринимательский доход" и разработка урока. А также План-конспект открытого урока в 5 классе на тему:Семья как потребитель товаров и услуг на рынке

В данном материале дана разработка открытого урока на тему "предприниматель и мотивация его деятельности. Предпринимательский доход" и презентация к данному уроку. И План-конспект урока в 5 классе на ...

План-конспект открытого урока по астрономии в рамках районного семинара.Тема урока: «Атмосферное давление».Тема урока: «Агрегатные состояния вещества».

«Развитие и поддержка талантливых и одаренных детей в системе воспитания и дополнительного образования детей....

План-конспект открытого урока в 8 классе по 1 теме "Schön war es im Sommer" Thema der Stunde: " Планы на отдых у молодёжи разные."

1. Учить читать короткие тексты с полным пониманием прочитанного и определять содержание текста с ситуацией.                          ...