Урок английского языка "Животные"
план-конспект по английскому языку на тему

Чмутова Татьяна Васильевна

Урок для 2 класса

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok_angliyskogo_yazyka_v_3_klasse.doc42.5 КБ

Предварительный просмотр:

Ход урока

Этап урока,

Время

Речевые действия

учителя

Речевые действия

учащихся

УМК

1. а) Приветствие:

(1 мин.)

 

b) Организационный момент:

(3 мин.)

2. a) Фонетическая и речевая зарядка:

(5 мин.)

b) a warm-up:

(5 мин.)

c) a class feedback:

(15 мин.)

d) a game “Animal Bingo”:

(15 мин.)

3.a)Подведение

итогов:

(3 мин.)

b)Объявление оценок:

(1 мин.)

с)Объявление

домашнего задания:

(3 мин.)

Good afternoon, children!

I’m glad to see you!

Sit down, please!

Angelina, how are you?

And how are you, Alex?

(проводится фронтальная работа)

Children, I forgot, what date’s today? Oh, that’s right! And what day’s today? Really?

Oh, it’s the beginning of the week. Let’s begin it with a fantastic theme as “Animals”!

But before our work, let’s train out tongues. Please, look at the books, listen and imitate the sounds:

Birds 

Pigs

Lions

Swans

Fantastic! Brilliant!

Ok, and now, children, let’s divide into two teams. Sveta, Egor, Tanya, Christina and David you are the first team and Alex, Katya, Eduard, Veronika and Yana- you’re the second one. Name yourselves

Good, so now we have 2 teams. Your task will be to guess what I’m drawing and I award one point to the team that guesses first!

(I slowly draw a mouse on the board).

Good! 1 point to you!

 (I continue the game by drawing five more pictures: an elephant, a lion, a cow, a monkey and a pig. As children get the answers, I add the names of the animals to the board as well).

Super! Let’s score! Hmm, it’s 4 points to The Winners and only 2 to The Champions!

Children, can you think of any more animals?

Wow! That’s great!

You know, I have a sheet with LOTS of pictures of animals on it! Now, you’ll work in pairs and your task will be to name as many of the animals as you can! You have only 5 minutes to be through with the work!

(I hand out one copy of Worksheet 1 to each pair). Ready?

Go!!

(As the   children are trying to name the animals, I monitor to see which ones are causing difficulty. I write this on the board. After time is up, I draw the students’ attention to the animal names I have collected on the board).

How do you say this word, Egor?

A dalphin? A dolphin!

Would you, please, repeat! Excellent!

And now you remain in your teams and we’ll play another game “Animal Bingo”

(I write numbers 1-30 on the board).

The rules of the game: you cannot answer a question unless you slap your tables first to make a noise (like a buzzer). I call any number from 1 to 30 and you must search your worksheets for the animal, slap the desk and call out its name. Is everything clear? Let’s begin, then!

19

25

11…

(I correct pronunciation errors and note down the words which cause students difficulty so that we can drill them)

Well done!

So, The Champions have 17 and The Winners- 13!

Friendship has won!:)

I’m so proud of you! You’re so clever!

I want to award you!

So, Sveta you have 2 stars,

Katya-1

Alex-2

Yana-1

Tanya-2

David-1

Egor-1

Eduard-2

Veronika-2

Christina-1

And your homework will be Worksheet 2 where you’ll have to answer the questions and complete the gaps!

Good-bye, children and see you on Wednesday!

Good afternoon, teacher!

We are glad to see you too!

I’m fine, thanks.

I’m ok, thank you.

Today is March 18th.

Today’s Monday.

We’re Winners!

We’re Champions!

Champions: a mouse

A lion

An elephant

A monkey

A cow

A pig

A bird

A frog

A horse

Yeah!

A dalphin

A dolphin!

Yes!!!

A spider

A rabbit

A rhinoceros…

Good-bye, teacher!

See you!

Доска

Мел

Картинки животных

Доска,

Мел

Worksheet 1

Доска,

Маркеры

Worksheet 1

Доска,

Мел

Worksheet 2


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка в 4 классе по учебнику Forward 3 (авторы М.В.Вербицкая, О.В. Оралова, Б. Эббс, Э.Уорелл, Э.Уорд), раздел 9. «Снег идёт». Урок 25 «Dora\'s Trip» учителя английского языка Н.А. Гордеевой.

Урок английского языка  в 4 классе  по учебнику Forward 3 (авторы М.В.Вербицкая, О.В. Оралова, Б. Эббс, Э.Уорелл, Э.Уорд), раздел 9. «Снег идёт».  Урок 25 «Dora\'s Trip» учите...

План-конспект урока английского языка в 7 классе (с углубленным изучением английского языка) по теме "Времена английского глагола"

Урок содержит элементы метапредмета "Знак". Проводился в рамках школьной методической недели "Мыследеятельностная педагогика и метапредметный метод обучения"...

Технологическая карта урока английского языка Данный урок разработан в соответствии с ФГОС второго поколения с применением технологии «РКМЧП» для учащихся 6 класса по УМК «К английскому с любовью». Урок направлен на развитие критического мышления и комму

Учебный предмет: английский языкКласс: 6 классУМК: «Английский язык в 6 классе» авторы  О.В.Афанасьева, И.Н.ВерещагинаТема урока:  «Американские президенты»Тип урока: урок формирования...

Урок английского языка в 5-м классе «С днем рождения!». Кейс-технологии на уроках английского языка Фарафонова А.П., учитель английского языка

Цель: Развитие коммуникативных компетенций связанных с речевой деятельностью учащихся. Задачи: Научить составлять пожелания с днем рожденья в рамках иноязычной культуры письменной речи.Познакомить с ж...