Разработка урока по теме ''Sport in our life. '' в 7 классе по УМК
методическая разработка по английскому языку (7 класс)

Евтушенко Ирина Валерьевна

Практической целью урока является: совершенствование лексико-грамматического навыка речи по данной теме, развитие навыков аудирования, чтения и устной речи. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл sport_v_nashey_zhizni.docx23.43 КБ
Файл refleksiya.docx28.09 КБ

Предварительный просмотр:

Разработка урока по теме ''Sportinourlife. '' в 7 классе по УМК

О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой

Практической целью урока является: совершенствование лексико-грамматического навыка речи по данной теме, развитие навыков аудирования, чтения и устной речи.

Цели урока:

Образовательные: продолжать совершенствовать лексико-грамматические навыки чтения, аудирования и говорения по теме урока.

Развивающие: развивать мышление, память, самостоятельность, развивать интеллект и познавательные способности.

Воспитательные:

  • формировать культуру общения на английском языке
  • формировать мотивацию к изучению иностранного языка
  • воспитывать культуру поведения при фронтальной работе, групповой работе.
  • воспитыватьцелеустремленность и инициативность
  • воспитывать уважение к чужому мнению

Универсальные учебные действия:

  • Регулятивные:
  • целеполагание,
  • планирование,
  • прогнозирование,
  • самоконтроль,
  • коррекция,
  •      2. Познавательные:
  • самостоятельное выделение и формулирование темы урока,
  • структурированиезнаний,
  • моделирование,
  • рефлексия.
  • Коммуникативные:
  • умение выражать свои мысли,
  • планирование учебного сотрудничества с учителем и сверстниками.
  • Оснащение: рисунки, раздаточный материал, слайдовая презентация.

Ход урока:

Целевой этап.

Оргмомент.

Good morning girls! I am glad to see you. Sit down, please. Today we have gusts. Let’s turn back and say good morning to our gusts. Let’s start our work. And I want you to work very hard at the lesson and I wish you to get only good and excellent marks.

Речеваязарядка.

Look, please, at the board and answer my questions. ( слайд 1,2)

How are you today?

What date is it today?

What day of week is it today?

What month is now?

What season is now?

What is the weather like today?

Мотивация.

At the beginning of our lesson I would like you to watch a video.(Видео о спорте в Великобритании) and try to determine the topic of our lesson.After watching mark the following sentences as true or false.

All right. Our topic is “Sport in our life”. (слайд 5)

Now try ,please, to mark the sentences as true or false.

Sports in Britain

Tennis tournaments take place at Wembley. T / F

The home of golf is Scotland. T / F

There are over twenty hundred swimming pools in Britain. T / F

The most popular sport in Britain is walking. T / F

There is a variety of sports clubs and facilities in towns and cities. T / F

Croquet is originally a French game. T / F

Curling is a Scottish game played on ice. T / F

Фонетическая зарядка.

Before we begin our work let’s remember some reading rules and sounds. Explain,please, these reading rules. And now let’s play the game “The captain and the ship” The captain reads all these words and you repeat after her. If the captain makes the mistake, we will choose another captain. (слайд 6)

A shuttlecock, a racket, hockey

Boxing, skating, sailing, rowing

A basketball, a ball

A champion, chessboard

Now, I think, you are ready to speak English.

Основная часть

1. Совершенствование лексических навыков говорения.

1.Open your students books on the page 225. Look ,please, at the exercise 3.

Match the pictures with names of sports and games in which they are used.

2.What equipment is used in this kind of sport .

Make up a sentence Example: We use … when we go in for … .or when we play…

3.Pg. 256 Ex. 5- Say which of them are sports and which of them are games.

4.Pg. 256 Ex.6 Look at the pictures and say what sport the children go in for or do.

2. Совершенствованиенавыковчтениятекст.

The national sport in Britain.

Look, please, at this picture and read the title of this text. Girls, what do you think, what the text is about. What words do you expect to find in this text?

Read the text and fill in the missing words. All these words you can find on the blackboard. (and, until,has,as,all). Listen and check yourself.

Make notes under the headings about football in England. Then tell the class.

  1. Развитие навыков устной речи.
  • The history of football
  • Football clubs
  • Famous players
  1. Динамическая пауза.

Girls, I see you are a little tired. Let's play a game. On the board is hidden a word on the topic of sport, try to guess this word.I will give you only one tip. It is a sports equipment or a kind of sport.You can start with the words   Is it …..?

  1. Групповая работа

It's time to work ingroups. I would like you to split into two groups.You need to conduct a survey and find out the following facts.

Then make a conclusion based on youranswers ,choose the speaker who will present your results.In your conclusion you can use these tips:

Firstly, secondly, to sum up …., to come to the conclusion,

  • whether students of your group like sport
  • how often they go in for sport
  • what kind of sport you would like to do
  • what kind of sport they prefer to watch on TV

You can ask thesame questions to the guests. With guests you can speak Russian

Finally let's find out you are sporty girlsor not and what kind of sport the most popular in our class is.So, who wants to make a general conclusion for the whole class?

Аналитическийэтап.

Рефлексия

Thank you for your work. You worked today very well and actively.

But now I would like you to evaluate the lesson and your work on it.

You have the self-checklists, fill them, please.If you have questions I will answer all your questions.



Предварительный просмотр:

the self-checklist

surname  and name______________________________________________

  1. Did all students work today?
     A. Yes, all worked equally.
     B. No, there was only one.
     V. Some worked more and some less.

  1. Do you like your work today?

 A. Yes

 B. I could work better

 В. No.

  1. Do you like the lesson today? 

 A. Yes, the lesson was interesting.

 B. Not really, it was boring.

 В. Not, many points were not clear.

  1. Give yourself a mark for the lesson

 A. excellent

 B. good

 В. not bad


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока по теме: "Animals in our Life"

Разработка урока по теме: "Animals in our Life"...

открытый урок по английскому языку по теме «Sport in Our Life» 7 класс

Тема урока:  «SPORT IN OUR LIFE»Учебник: New Millennium English, 7 класс. Деревянко Н.Н., Жаворонкова С.В. и др. Титул, 2009.Класс: 7Дата проведения урока: 13 октября 2010 г.Речевой материал: вес...

Методическая разработка урока английского языка "Sport in My Life"

Практической целью урока является: совершенствование лексико-грамматического навыка речи по данной теме, развитие навыка аудирования, устной речи. В данном уроке учитель использует речевую ситуацию на...

Материалы открытого урока по теме «Sport in our life»

Урок для учащихся 3 кл. УМК «Rainbow English». Авторы: Афанасьева O. В., Михеева И. В....

Презентация открытого урока на тему "Sport in our life"

Материал доступен на Всероссийском интернет-портале "Открытый урок: обучение, воспитание, развитие, социализация"...

Методическая разработка урока по теме "SMS in everyday life"

Данная методическая разработка была написана для проведения открытого урока в группе студентов второго курса специальности "Право и организация социального обеспечения". Материалы разработки...

Методическая разработка урока на тему "A job for life" для 7 класса

Технологическая карта урока иностранного языка в 7 классе на тему "A job for life"...