Урок английского языка по теме "Health is above wealth" в 7 классе
методическая разработка по английскому языку (7 класс) на тему

Обобщение и систематизация пройденного материала по теме "Здоровье превыше богатства". Цель урока: развивать иноязычную коммуникативную компетенцию учащихся, систематизировать знания учащихся по теме, совершенствовать знания, умения, навыки учащихся в области устной речи, чтения, аудирования по данной теме.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon razrabotka_uroka_budakova.doc74.5 КБ

Предварительный просмотр:

МКОУ «Эртильская средняя общеобразовательная школа №1»

Урок английского языка по теме “Health is above wealth” в 7 классе

(по учебнику «Английский с удовольствием (“Enjoy English”) Биболетовой  М.З.)

                                               Разработала учитель английского языка

                                                                                           Будакова О.В.

                                       

г. Эртиль  Воронежская область

                                                     2014г.

                              Тема урока: Health is above wealth

Тип урока: обобщение и систематизация пройденного материала.

Цель урока: развивать иноязычную коммуникативную компетенцию учащихся;

систематизировать знания учащихся по теме; совершенствовать знания, умения, навыки учащихся в области устной речи, чтения и аудирования по данной теме.

Задачи урока:

Образовательные:

- совершенствование навыков чтения и аудирования;

- активизация употребления изученной лексики по теме;

- совершенствовать речевые навыки и умения монологической и диалогической речи;

- активизация навыков устной речи по теме «Спорт»;

- ознакомление учащихся с правилами употребления наречий и прилагательных;

Дидактические цели:

- закрепить лексику по изучаемой теме;

- учить грамотно строить высказывания по теме;

Развивающие:

- развивать интеллектуальные и познавательные способности учащихся;

- развитие внимания, воображения, памяти, мышления;

- развитие способности к догадке, гибкости и логичности ума, коммуникабельности, способности осуществлять репродуктивные и продуктивные речевые действия;

- расширение кругозора;

-развитие умений отвечать на вопросы, находить нужную информацию в тексте;

Воспитательные цели:

-воспитывать ответственное отношение к своему здоровью;

-воспитывать культуру языкового общения, уважительного отношения друг к другу, умение слушать собеседника.

- формирование уважительного отношения к иной культуре, традициям и обычаям других народов и культуре своей страны.

Оборудование: проектор, компьютер, экран, упражнения с заданиями, выполненными на компьютере с помощью программы для презентаций “Power Point”, раздаточный материал.

                                                            Ход урока

I. Организационный момент.

T: Good morning! I am glad to see you again. How are you?

P: We are fine, thanks.

T: Let’s start our lesson.

T: What is the weather like today?

P: It’s cloudy and windy.

T: What season is it now?

P: It’s spring.

T: Do you like spring?

P: Yes, I do.

T: Why do you like spring?

P: I like spring because everything is green.

 Сообщение целей урока.

T: Today we are going to have an interesting time together. The theme of today’s lesson is “Health is above wealth”. We are going to talk about sport and a healthy way of life. We will repeat everything we have learnt about sport, listen to the tape, work with words.

II. Фонетическая зарядка

T: But first of all let’s study the words which will be necessary for our lesson.

to be strong and slim         быть сильным и стройным

to look beautiful                выглядеть красиво

to make friends                 подружиться

to be in a good mood       быть в хорошем настроении

to rest and relax                отдыхать и расслабляться

to get up early                   вставать рано

to go in for sports             заниматься спортом

to be good at                     быть способным к

to be fond of                     любить

III. Актуализация прежних знаний

1. Ознакомление с английскими пословицами по теме.

T: What Russian proverbs on the topic “Keeping Fit” do you know?

(Учащиеся называют русские пословицы)

T: Let’s learn the English proverbs. Match two parts and read them.

Can you translate the proverbs?

An apple a day keeps the doctor away. This proverb means that healthy food and especially fruit and vegetables help you to be healthy.

Eat with pleasure, drink with measure. This proverb means that you should eat your favourite healthy food, but you shouldn’t drink alcohol.

A sound mind in a sound body.

Early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise.

A merry heart is a good medicine.

T: All these proverbs show that if you follow the rules of a healthy life, you won’t have problems with health.

T: Everybody knows that physical exercises and games are very good for health. I am sure all people would like to be happy and healthy. They say, “Sport helps us to be healthy”. Do you agree with it?

      P1: Sport helps you to be strong and slim, to look beautiful and to be in a good mood.

P2: It is interesting to take part in different competitions.

P3: Sport helps us to make friends.

P4: Sport helps you to become healthy.

P5: Sport helps us to rest and relax.

      T: I think people can buy different things but they can’t buy their health.

2. Речевая разминка

T: Today we shall have a talk about your favourite types of sports.

T: It is interesting to find out what types of sports you like and dislike.

-    What type of sport are you fond of?

  • Are you fond of playing football?
  • Do you like swimming?
  • Can you play tennis well?
  • Have you ever taken part in sports competitions?
  • What do you prefer: to watch sports competitions or to take part in them?

-     What sports are popular in your family?

  • Are you good at swimming (skating, running)?

3.Учащиеся рассказывают о любимом виде спорта.

Football is much more interesting than music or video. I practice my skills every day I train hard twice a week.

Football was born in England. But now it has become the national sport of many countries. About 20 million people fill the stadiums every year to support their favourite players.

I love figure skating more than anything. It’s one of the most popular sports in my country. It has a glorious history and traditions. Our skaters often win first places and have great success. People from all over the world come to see their unforgettable performances.

 

I’m fond of hockey. I know everything about hockey, teams and players. I enjoy watching the game. I’m sure that speed and changes on ice have made hockey the most popular game in the world.

My favourite sport is basketball. It is very exciting to watch and to play it. Basketball is popular among boys and girls. I’m sure it is very important for everybody to be sporty.

4. Диалог “What sport is popular in your family?”

- What sport is popular in your family?

- Skiing, running and playing table tennis.

- Did you take part in any competition?

- Yes, I do. I took part in the school competition two months ago.

- Have you ever won a prize or medal there?

- No, I have not. I haven’t won the prize or medal there.

    T: Why do people do sports?

  • People do sports because it’s in fashion. People do sports to rest and relax.
  • People do sports to become strong, energetic and healthy.
  • People do sports to look athletic. People do sports to become famous.
  • People do sports to win the prize.
  • People do sports to get rid of stress.
  • People do sports to have a good time.

     5. Закрепление материала по теме «Здоровый образ жизни» в устной речи.

T: Discuss: a) what helps you to keep fit.

P1: Healthy diet helps me to keep fit. Well organized work helps me to keep fit.

P2: Sport helps me to keep fit. Much sleep helps me to keep fit.

P3: Open air helps me to keep fit.

                     b) what destroys your health.

P4: Chocolate and sweets destroy our health

P5: Fast food destroys our health.

P6: Bad habits (smoking, drinking alcohol) destroy our health.

T: Make up the dialogues and find out what your partner do to keep fit.

-What do you do to keep fit?

- I do morning exercises, eat the right food and take vitamins.

- Do you do any sports?

- Yes, I do.

- What sport is it?

- It’s table tennis.

- How often do you go in for sports?

I play table tennis twice a week.

T: Now I want you to agree or disagree with my statements using the word combinations. If my statement is true, you’ll repeat it. If it is false, correct it, please.

  1. You are not sporty. (It is false. I am sporty. I am fond of playing basketball and tennis.)
  2. You care about your health. (It is true. I care about my friend).
  3. Going in for sports can be dangerous. (It is true).
  4. It is important to be fit and healthy. (It is true).
  5. You go in for sports regularly. (It is true).
  6. You don’t often eat fruits and vegetables. (It is false. I often eat them).

6. Формирование навыков устной речи по теме «Здоровый образ жизни».

T: You can see two columns of words on the blackboard. Let’s read them. Can you match the words from the first column and the second one to make up the word combinations?

To go jogging                                every day

To go in for sports                         in the park

To be fit                                         activity

To be sporty                                  regularly

To do aerobics                              running

To be good at                                playing volleyball

To be fond of                                healthy

Физкультминутка

T: It’s time to have a rest. Will you stand up and do some exercises?

IV. Формирование новых понятий и способов действий.

1. Ознакомление с новой лексикой по теме «Здоровье дороже богатства».

T: Will you read and translate the following words and word combinations ? Let’s read them.

A sore throat – больное горло

A headache – головная боль

A stomachache – боль в животе

A toothache – зубная боль

A backache – боль в спине

A cough - кашель

A cold - простуда

Flu – грипп

2. Первичное закрепление лексики по теме «Здоровье дороже богатства» в устной речи.

T: People have different medical problems. Look at the situations from ex.45, page 110 and say what problems you might have. Look at the pictures of ex. 47, page 110. Match your own sentences and these pictures.

T: You can see two columns of words on the blackboard. Will you read them aloud? Can you match the words from the first column and the second one to make up the word combinations?

Take              fit

Fall                sick

Be                  medicine

Keep              food

Fast                idea

Sore               people

Treat              ill

Get                throat

To take medicine, to be sick, to fall ill, fast food, to keep fit, a sore throat, to treat people, to get idea

3. Формирование навыков аудирования и чтения

T: I’d like you to close your textbooks. We shall listen to the dialogue. You will find out why the patient visited the doctor. What is the matter with Mr Grand? Let’s read the dialogue after the speaker. Ex. 51, page 111.

4. Закрепление лексики в устной форме.

T: So if we want to be healthy and fit, we should:

  1. Do morning exercises.
  2. Go in for sports.
  3. Play active games.
  4. Get up early and go to bed early.
  5. Clean our teeth every morning.
  6. Eat healthy food.
  7. Never smoke.
  8. Wash the hands before you eat.
  9. Spend a lot of time in the open air.
  10. Air the rooms.

V. Формирование умений и навыков

1. Закрепление грамматического материала (употребление наречий).

T: We have learnt some adverbs and adjectives. I want you to put in the necessary words in the following sentences.

Put in the necessary words in the sentences:

  1. It is too (late/ lately). I have to go home.
  2. Is there a park (near/nearby) your house?
  3. I could (hard/ hardly) eat that porridge because it was terrible.
  4. It will take them (near/ nearly) three hours to get there.
  5. We have read the poem by A. Pushkin (late/ lately),
  6. Her uncle works (hard/ hardly) in his office.

VI. Заключительный этап урока.

  1. подведение итогов;
  2. объяснение домашнего задания.

T: I persuade you of the necessity of keeping fit, playing sports, doing exercises and eating the right food in order to be energetic, strong, organized, and optimistic. Try to make physical activity a regular part of your day, just like brushing your teeth or going to work.

T: Tell me, please, what new words and phrases did you learn at our lesson? At home you must revise them.

T: That’s all for today. Our lesson is over. Thank you for your work. I hope our talk about keeping fit was interesting and useful for you. I am satisfied with your work. I give excellent marks to…, good marks to… .  Now, please write down your homework. It will be the task № 49, p. 111 .


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока английского языку по методике Шадрикова для 6 класса по теме: “Семья” Урок повторения и обобщения.М.З.Биболетова. “Enjoy English” учебник для 5-6 класса.

План-конспект урока английского языку разработан по методике Шадрикова для 6 класса по теме: “Семья”  Урок повторения и обобщения . М.З.Биболетова. “Enjoy English” учебник для 5-6 класса....

Разработка урока английского языка "Tag Questions" (1) для 7 класса по УМК "Новый курс английского языка для российских школ", авторы: О.В. Афанасьева и И.В. Михеева

На данном уроке учащиеся получат возможность самостоятельно открыть новое знание о типах вопросов в английском языке. Выполняя исследовательскую работу в группах, учащиеся определяют структуру раздели...

Разработка урока английского языка "Tag Questions" (2) для 7 класса по УМК "Новый курс английского языка для российских школ", авторы: О.В. Афанасьева, И.В. Михеева

Учащиеся на уроке получат возможность самостоятельно определить различие в построении ответа на разделительный вопрос в русском и английском языках, научатся отвечать на разделительные вопросы. Работа...

Разработка урока английского языка "Clothes People Wear" для 7 класса по УМК "Новый курс английского языка для российских школ", авторы: О.В. Афанасьева, И.В. Михеева

На данном уроке проводится коррекция и промежуточный контроль знаний по теме "Разделительный вопрос".На уроке формируются грамматические и лексические навыки говорения по теме "Одежда"....

урок английского языка с элементами исследования в 6 классе, «Английский в фокусе», модуль 7, урок 5 по теме «Famous firsts»

Цели урока: обучающие: освоить образование и использование во всех видах речевой деятельности форм прошедшего времени (Past Simple),  давать и запрашивать информацию биографического характера,...

Урок английского языка Good health is above wealth

Разработка урока английского языка по теме "Здоровье"...