Внеклассное мероприятие "St.Valentine's Day"
материал по английскому языку (7, 8 класс) по теме

Гафурова Гульнур Масгутовна

.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл st.valentines_day.docx22.85 КБ

Предварительный просмотр:

          МУНИЦИПАЛЬНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ГИМНАЗИЯ №3
         ГОРОДА ДЮРТЮЛИ  МУНИЦИПАЛЬНОГО РАЙОНА ДЮРЮЛИНСКИЙ РАЙОН
                                                   РЕСПУБЛИКИ БАШКОРТОСТАН





                     ST. VALENTINE’S DAY









                                                        Учитель: Гафурова Гульнур Масгутовна








                                           Дюртюли 2009


          День Святого Валентина в 7-8 классах

Воспитательные цели: воспитывать у учащихся чувство коллективизма, умение сопереживать друг другу, расшить кругозор учащихся, ознакомив их с историей происхождения праздника.

Практические цели: научить учащихся правильно оформлять открытки, посвященные празднику, формировать умение представляться на иностранном языке.

Развивающие цели: развивать умение воспринимать иноязычную речь на слух, умение быстро и правильно выполнить поставленную задачу.

Оборудование: кассеты с музыкой и фонограммами песен, жетоны, в форме сердечек, большие «валентинки», цветные шары, карточки со словами, бумага, клей, фломастеры, цветная бумага для участников.

Ведущие (двое) Звучит музыка, слова о любви.

B1: Today we celebrate one of the best holidays which young and old people love. It is St. Valentine’s Day.

B2: St. Valentine’s Day is a religious holiday, which is celebrated in Great Britain, in many European countries and in the USA.

B1: St. Valentine’s has roots in several legends. One of the early symbols of love is Cupid, the Roman God of Love, who is represented by the image of a young boy with a bow and an arrow. Valentine was a Christian Priest in Roman Empire 300 years after the death of Jesus Christ. He had been thrown in prison for his teaching.

On February 14, Valentine was beheaded, not only because he performed a miracle - he cured the jailer’s daughter from her blindness the night before he was executed - but he wrote a letter to the girl, signing “ From your Valentine”.

B2: And what about you, dear friends, do you know any legends?

Pupil 1: Another legend tells that this same Valentine, well-lover by all wrote notes from his jail to children and friends who missed him.

Pupil 2: Another Valentine was an Italian bishop who lived at about the same time.

He was imprisoned because he secretly married couples contrary to laws of the Roman Emperor.

Pupil 3: February 14 was also a Roman holiday held in honour of the Goddess of Love. Young men by lottery chose the name of a young girl to escort to the festivities. The custom of choosing a sweetheart on this date has continued to our day. People still believe that birds pick their mates (male or female) on February 14.

В 2: Thank you, dear boys and girls. Today we are having a competition. Meet our pallet’s start our competition. The first task for you is to introduce yourself to the audience. Get ready, please. While our participants are getting ready we shall listen to the song: «Let Me Call You Sweetheart ".

1 .Let me call you sweetheart I'm in love with you Let me hear your whisper that you love me too.

2. Keep the lovelight glowing
In your eyes so true.
Let me call you sweetheart,
I’m in love with you.

В 1: Thank you, girls, we liked your singing very much. And now let’s listen to our participants, but before it let me introduce our jury to you. They are our favourite teachers.

Представление себя: My name is ... I am a student of the ... form. I am from school number... My hobby is....

В 1: Thank you, everybody. The next task for you is to design a card for this holiday and write there some wishes.

Пожелания могут быть такими:

1.Roses are red
Violets are blue
Sugar is sweet
And so are you.

                                           2. I wish I was an apple,
                                             A hanging on a tree,
                                             Every time that
                                             Cindy passedrticipants, please.
                                             She’d take a part of me.

(Участники выходят на сцену под музыку - 4 пары)

3. Love you, dear, very much
So here’s a great big kiss
For the nicest person in the world
The one who’s reading
                               4.        Here’s a special Valentine
                                  With lots of love for you
                                  And since you are very special
                                  Here are hugs and kisses too.

В 2: While the participants are working, we, our friends, shall be busy as well. Answer the questions of this quiz and you’ll be given small hearts.

1. Who was the Valentine who lived 300 years after the death of Jesus Christ in the Roman Empire? (a Christian priest.)
2. What did he do the night before he was executed? (He wrote the jailer’s daughter a farewell letter, signing it “From your Valentine“
3.What holiday did people celebrate in Rome many years ago? (a Roman holiday, held in honour of the Goddess of Love. )
4.What is St Valentine’s Day now? (It is a day for sweethearts.)

5.What can you do on this day? (Send a postcard with the words of love to any person, bake a special cake, make a special present in the form of a heart, send roses, “Valentines” and greetings.)

В1: Thank you, dear friends. Now we see that you know the history of this day very well. Your answers were brilliant. And I think that the participants are also ready, you are welcome boys and girls. ( членами жюри выставляются баллы за лучшую открытку). Thank you, everybody. And now let’s have a rest and listen to the song “Love Me Tender, Love Me True”.
В2: Now let’s pass to our next task. Do you know any poems about love? Recite them, please. And you, dear audience, may take part in this competition as well, and you’ll be given small hearts.

Участники читают стихи о любви.

I loved my friend
He went away from me
There’s nothing more to say
The poem ends,
Soft as it began-
I loved my friend.

                                                       My Valentine.

                                             My Valentine has eyes of green
                                            With 20 eyebrows in between
                                            Her skin is blue,
                                            Her head is square
                                            She has not got a brain in there
                                            Her four ears twitch
                                            Her noses shine
                                            But still (I think) I’ll make her mine.

           

        Some Day My Prince will come.

        Some day my prince will come,
       Some day I’ll find my love,
       And how thrilling that moment will be,
       When the prince of my dreams comes to me.
                He’ll whisper “I love you”
               And steal a kiss or two though he’s far away
                I’ll find my love someday
                Some day when my dreams come true.
       Someday I’ll find my love,
       Someone to call my own
      And I’ll know her the moment we meet

For my heart will start skipping beat.
       Someday we’ll say and do things
       We’ve been longing to though she’s far away.
       I’ll find my love someday.
       Some day when my dreams come true.

BI: Thank you, all of you know lots of English poems about love. And now let’s enjoy yourselves listening to the American folk song “Cindy”.

                         Cindy.

1. You ought to see my Cindy,
She lives way down South
She is so sweet the honey bees
Swarm around her mouth.
Chorus: Get along home, Cindy, Cindy (3times)
I’ll marry you some day.



2.        The first I seen my Cindy
She was standing in the door,
Her shoes and stockings in her hand,
Her feet all over the floor.
  Chorus.
3. I wish I was an apple,
A hanging on a tree,
Every time that Cindy passed
She’d take a bite of me.
   Chorus.
  B2: Thank you very much. Your singing was wonderful. And now the next task for you. We want to know, whether you can say any compliments to your sweethearts.

Комплименты: my darling, honey, sweet, wonderful, nice, beautiful...

Thank you boys and girls, while our jury is working hard here’s the next task for you: to make up as many words as you can for one minute out of these words “St. Valentine’s Day”.

B1: Thank you, dear participants. Let us listen to our jury, (результаты очередного конкурса).

Do you hear that music? You are to improvise a little, dance to this music, please.

We see that you can dance very well. Now have a rest, please, listen to the music, and later the jury will declare the results of our competition. Thank you, dear friends. I think you all enjoyed yourselves at the party. Good-bye.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в страну иностранных слов"

Цель данного мероприятия в занимательной форме  показать разные уровни функционирования русского языка: как одного из мировых языков, как языка народов, населяющих Россию, как государственн...

Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в страну иностранных слов"

Цель данного мероприятия в занимательной форме  показать разные уровни функционирования русского языка: как одного из мировых языков, как языка народов, населяющих Россию, как государственн...

Методическая разработка уроков и внеклассного мероприятия «Проектная деятельность учащихся на уроках развития речи и внеклассном мероприятии по теме «Русские народные промыслы»

Проектная деятельность – один из лучших способов для совмещения современных информационных технологий, личностно-ориентированного обучения и самостоятельной работы учащихся. Главное – продумать ...

Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту. Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту.

Аннотацияк учебно-методическим  разработкам внеклассных мероприятий  по физической культуре с использованием нестандартного оборудования. 1....

Методическая разработка внеклассного мероприятия по математике «Что такое коррупция». (8-9 классы) Внеклассное мероприятие по математике «Что такое коррупция»

Данная методическая разработка внеклассного мероприятия   «Что такое коррупция?»  составлена и применялась как внеклассное мероприятие по дисциплине “Математика»   для обучающ...

Внеклассное мероприятие, посвященное 23 февраля (военно-спортивный праздник). Внеклассное мероприятие, посвященное 23 февраля (военно-спортивный праздник). Внеклассное мероприятие, посвященное 23 февраля (военно-спортивный праздник).

-соединить спортивно-оздоровительную работу с патриотическим воспитанием   школьников   -развивать у детей мотивацию к занятию спортом   - формирование спортивных к...