Открытый урок "Живописная музыка", 11 класс
план-конспект урока по английскому языку (11 класс) на тему

Гаврилова Наталья Дмитриевна

Ход урока "Живописна музыка" к уебнику английского зыка Афанасьевой,11 класс

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл zhivopisnaya_muzyka.docx16.74 КБ
Реклама
Онлайн-тренажёры музыкального слуха
Музыкальная академия

Теория музыки и у Упражнения на развитие музыкального слуха для учащихся музыкальных школ и колледжей

Современно, удобно, эффективно

Посмотреть >


Предварительный просмотр:

муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение Майская средняя общеобразовательная школа с углубленным изучением  отдельных предметов Пушкинского муниципального района

   

 

                 

ОТКРЫТЫЙ УРОК

“Picturesque music, musical picture”

( 11 клаcc)

 

Учитель английского языка- ГАВРИЛОВА НАТАЛЬЯ                    

                             ДМИТРИЕВНА  

         

ЦЕЛИ УРОКА:

   

образовательные – систематизация знаний учащихся об искусстве;

использование дополнительных материалов, проработанных самостоятельно;

расширение кругозора учащихся за счёт ознакомления с новой информацией по теме.

воспитательные – развивать умение дискутировать и аргументировать свою точку зрения;

воспитание личности учащегося на основе общечеловеческих ценностей;

формирование у учащихся инициативности и самостоятельности, толерантности и уважения к другим нациям и культурам;

воспитание гордости за свою страну;

формирование способности к успешной реализации.

практические - развивать навыки творчества и самостоятельной работы;

формирование коммуникативной компетенции, спонтанного и подготовленного говорения;

совершенствование навыков владения информационными технологиями.

ЗАДАЧИ:

тренинг учащихся в свободном говорении на английском языке в работе по созданию проектов и при высказываниях по теме «Искусство»;

развитие творческого самовыражения учащихся в презентации своего отношения к данному виду искусства и своего понимания красоты.

                                                                                                                                     

ТЕХНИЧЕСКОЕ ОБЕСПЕЧЕНИЕ:

 

магнитофон;

музыкальные инструменты;

компьютер;

проектор;

экран.

ХОД УРОКА:

 1. НАЧАЛО УРОКА.

T- Good morning! Sit down, please! I’m glad to see you! Today we are having an unusual lesson as we’re going to focus on art. We’ll try to understand 7 evaluate the things of art. We’ll generalize our knowledge on the topic “Art”. We have some guests today & we tell our guests “Welcome!”

2. ВВЕДЕНИЕ В УРОК.

T- So, let's start & answer my question, please. What kinds of art do you know?

P,P,P……………………………………………………………………………….

T- Really when something is beautiful or has great cultural value, we say: “It’s art”. But…

Could you tell me what art means for you?

3. ДИАГРАММА.

T- Well, now have a look at this diagram. You can see different kinds of art here.

So, which of them are the most popular?

P,P,P……………………………………………………………………….

T- But today we are going to discuss only music & painting.

4. ЦИТАТЫ.

T- Please, look at the screen. What are your ideas of these quotations. Discuss them, please.

5. ИСТОРИЯ.

T- That’ll do. What about history? How did music & painting appear many centuries ago? …….., will you?

P-………………………………………………………………………………………………

T- Thank you! Any additions?

What about painting? May be,….

 

P-………………………………………………………………………………………………

6. ТИПЫ КАРТИН.

T- Thank you. Does anybody want to add? Well, your task was to make up dialogues about different kinds of pictures. So,…. & ……, please.

                                                 A DIALOGUE.

7. УГОЛОК ХУДОЖНИКА.

T- Thank you! Excellent. So, what objects can you see in an artist’s studio?

P,P,P………………………………………………………………………………………….

T- Right you are. & …has designed an artist’s corner for you. So, …, please.

P…………………………………………………………………………………………………

T- Thank you! Your questions or may be opinions.

8. МУЗЫКАЛЬНЫЕ ИНСТРУМЕНТЫ.

T- Thank you. What musical instruments do you know?

P,P,P………………………………………………………………………………………….

T- & .. has prepared some interesting information for you. So,…, please.

P-                                       A PROJECT.

 What instrument do you prefer?

T- Thank you. But, … , can you play any musical instrument.

P- …………………………………………………………………………………….

T- Sit down, please.

9. ПЕСНЯ.

T- I asked 3 boys to play & sing for you. So, …  …  … , please.

                                                A SONG.

T- Thank you ever so much for this beautiful song. I hope everybody has enjoyed it.

10. СТАДИИ МУЗЫКИ.

T- But what is music for you?

P,P,P…………………………………………………………………………………..

T- Well, … , can you tell us about the stages music has passed through?

P-…………………………………………………………………………………

What music style do you prefer?

P,P,P……………………………………………………………………………………

T- Thank you! Any questions? Take your seat, please.

11.ЖАНРЫ КАРТИН.

T- As for painting it also has different genres. What are they?

P,P,P……………………………………………………………………………………….

T- Now T. & S, your project about old & new art.

                                                    A PROJECT.

T- Thank you. Any questions? Or your opinions, please.

P,P,P……………………………………………………………………………………………..

T- Your task was to make up dialogues about different genres in painting. So,

P,P,P……………………………………………………………………………………………..

  1. КОМПОЗИТОРЫ.

T- Thank you. It’s interesting. Let’s speak about the people, who have glorified their countries by the achievements in these spheres. So music… Your dialogue about Russian composers, N & M, please.

                                                      A DIALOGUE.

T- Thank you. Very good. It’s almost impossible to find a person who doesn’t know P. I. Tchaikovsky. G, your project, please.

                                                      A PROJECT.

T- Thank you. Your opinions, please.

  1. «ЛУННАЯ СОНАТА».

  1. ЛЮБИМЫЙ ХУДОЖНИК.

T- Thank you. It's wonderful. Take your seat, please. But what about painting? Who is your favourite artist?

P,P,P………………………………………………………………………………………………

  1. ЛЮБИМАЯ КАРТИНА.

T- Thank you. Any questions? Your opinions? Take your seat, please. Now let’s speak about a strong impression a particular picture once made on you. Describe the picture, please.

P,P,P………………………………………………………………………………………………

  1. СТИХОТВОРЕНИЕ.

T- We can’t be indifferent to the masterpiece “Mona Liza” by Leonardo de Vinchi. M, will you recite us a poem “Mona Liza” by Brenda Weber.

                                                         A POEM.

17. ОКОНЧАНИЕ УРОКА.

T- Thank you. Now some words about James Wistler. He is a famous American artist & lived in the 19-th century. It’s remarkable almost all his paintings have musical names. For example, “At the piano”, or “The symphony in white number 3” or “Nocturne in blue & gold” or “Nocturne in black & gold” So we can say “Music is picturesque & painting is musical. So our lesson is coming to an end. We’ve spoken about different styles in music & painting, about composers & artists. Thank you, you’ve done your work perfectly. I’m satisfied with the results of our lesson. Everybody gets “a five” today. Next time we shall discuss “Architecture & music”. & this song is for you.

                                           A SONG “THANK YOU TO THE MUSIC”.

T- The lesson is over. Bye.

     

 

        


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок музыки "Ты откуда , русская, зародилась музыка?"

Методическая разработка - открытый урок музыки на тему "Ты откуда, русская, зародилась музыка?". Урок составлен по программе  "Музыка" Критской, Сергеевой для 4 класса. Представлен конспект урока...

Открытый урок музыки, пения, танца по теме: «Разучивание песни «Весёлый барабанщик», музыка Л.Шварца в 6 «б» классе (ССД)

Данный урок позволяет активизировать творческие способности у учащихся,совершенствовать певческие навыки, развивать музыкальнуюпамять, корригировать нарушение звукопроизношения, сниматьэмоциональное н...

Открытый урок музыки по теме: "Построение в музыке. Форма рондо"

Интегрированный урок музыки и литературы в 3 классе по УМК В. О. Усачевой, Л. В. Школяр. Способствует развитию творческих способностей, формированию коммуникативных навыков и рефлексии....

Конспект и презентация открытого урока музыки и пения "Три "кита" в музыке" для детей 1 класса школы-интерната VIII вида.

Конспект и презентация (итогового) открытого урока музыки и пения "Три "кита" в музыке"  для детей с ограниченными возможностями здоровья специальной (коррекционной) школы-интерната VIII вида....

Открытый урок музыки для коррекционной школы 8 вида по теме "Звуки музыки"

Познакомить и заинтересовать учащихся с миром музыки; развить и обогатить духовный мир детей....

Сценарий Открытого урока музыки с физкультурой "В ритме музыки и движения". Авторы: учитель музыки Азизова А.И. и учитель физической культуры Мокрушина Ж.В.

В нашей школе прошла неделя открытых уроков. Показали совмещенный урок музыки и физкультуры во вторых классах: "В ритме музыки и движения"....

Конспект открытого урока музыки в 5 классе на тему: "Живописная музыка и музыкальная живопись"

Данный урок был проведен на заседании районного методического объединения учителей музыки Прибайкальского района Республики Бурятия. Урок построен по требованиям ФГОС. Данный конспект урока можно испо...