Конспект урока английского языка в 6-а классе по учебнику Комаровой Ю. А. “Английский язык 6 класс”
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) по теме

Чирипова Сыжидма Сангаевна

Данный урок разработан по УМК Комаровой Ю.А.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл pril1.docx17.33 КБ
Файл pril2.docx43.98 КБ
Файл pril3.docx247.15 КБ
Файл pril4.docx33.84 КБ

Предварительный просмотр:

Конспект урока английского языка в 6-а классе по учебнику Комаровой Ю. А. “Английский язык 6 класс”.

Тема: “Family”

  1. Организация начала урока.
  •  Good morning, boys and girls. Glad to see you.

How are you? What date is today? What day of the week is today?  Who is absent?

  1. Определение темы, постановка целей урока.
  • Учитель: Listen to the song and watch a small clip. Can you guess what  the theme of our lesson is?
  • Ученики: Family.
  • Учитель: What will we do in the lesson?
  • Ученики: We will practice words and phrases, answer the questions about  family, make dialogues about your families, read and tell about families.
  • Учитель: And you must get ready to make the story about your family.

  1. Актуализация полученных знаний

А) Повторение лексических единиц на слайдах презентации и беседа с учащимися по вопросам

Разделы:

“Phonetic exercises (Family members)” – фонетическая зарядка,

“Find pairs”

“Complete the sentences with proper words”

“Adjectives for a word “Family”

“Appearance”

Далее - работа в парах.  Write three names of your relatives, exchange your cards and ask questions to know who they are. (e.g. Who is Lena? – She is my aunt. She is very nice)

Учитель: Thank you. It’s interesting to know about your relatives.

But I want to know more about your families.

Продолжение работы с презентацией:

“Questions about students’ families”:

  • What is your family like?
  • How many members are there in your family?
  • What are your parents’ names?
  • How old are they?
  • What do they look like? (appearance)
  • Have you got a sister or a brother?
  • What is his/her name?
  • How old is he/she?
  • What does he/she look like?
  • Is your family friendly?
  • Have you got many relatives?

  1. A) Первичное закрепление знаний в знакомой ситуации. Совершенствование навыков диалогической речи. Работа в парах по составлению диалогов  c опорой  на карточки.

Ask your partner about his/her family.

Учитель: Well done! That’s great! Thank you!

Whose dialogue did you like best? (промежуточная рефлексия)

          5.  Динамическая пауза :

  • If you have got parents, please, stand up!
  • If you have got brothers, touch your nose!
  • If you have got sisters, touch your ears!
  • If you have got cousins, please, close your eyes!
  • If you have got grandparents, please, smile!
  • If you have got aunts and uncles, please, clap your hands!
  • Please, sit down!

       B). Закрепление знаний в измененной ситуации. Работа с текстом The Simpsons Family. Просмотровое чтение текста с составлением семейного древа (работа в группах, взаимопроверка и сверка с вариантом учителя).

       7. Применение знаний в новой ситуации. “The Simpsons family”.

Чтение вслух  и заполнение пропусков в измененных предложениях о семье Симпсонов

  1. Homework. Draw your family tree and prepare the story about your family. Use the questions:

1. What is your family like?

2. How many family members are there in your family?

3. What are your parents’ names?

4. How old are they?

5. What do they look like?

6.  What is their character like?

7. Have you got a sister or a brother?

8. What is his/her name?

9. How old is he/she?

10. What does he/she look like?

11. What is his/her  character like?

12. Is your family friendly?

You may take some photos of your family.

  1. Relaxation – singing the Family Song.
  2. Рефлексия (анализ собственных действий о достижении цели урока) – письменная.
  3. Change your cards to know the achievements.

Name, surname ___________________________________________________________________

I know the words

I can use the words in the sentences

I can ask and answer the questions about the family

I can draw a family tree

I can read and understand the text about the Simpsons

At home I can make the story about my family

Very well

Ok

Not very well



Предварительный просмотр:

Meet the Simpsons.(read the story)

This is the Simpsons family from Springfield, the USA.

Homer Simpson is the father of the family. Homer’s parents are Abraham and Mona. Homer is 39 years old. He is tall and fat. He likes to eat and drink very much. He is not very clever, but he is funny.

Marge Simpson is the mother of the family. Marge’s parents are Clancy and Jackie. Marge is 38 years old. She is tall and slim. Her hair is blue. She can cook well and she is very kind.

Bart Simpson is 10 years old. He is Marge and Homer’s son. He is short and has got fair hair. He likes comic books and skateboarding. He can speak French. He’s got two sisters – Lisa and Maggie.

Lisa Simpson is 8 years old. She is short and she’s got fair hair. She is very clever. She can sing and play the saxophone and she can speak Swedish and French.

Maggie Simpson is Bart and Lisa’s sister. Maggie is the baby of the family. She is small and she has got fair hair. She can’t walk and she can’t talk, but she can play the saxophone. She is friendly and very clever.                                    

http://im1-tub-ru.yandex.net/i?id=31d5d3915a739c4de93411a76270c3af-113-144&n=21

                                                      http://im1-tub-ru.yandex.net/i?id=8e7cc9fe680157fae930af0e8b01b251-78-144&n=21

http://im2-tub-ru.yandex.net/i?id=53008bc82acb5ffc1101574d4e9b3e9a-19-144&n=21

       

                                                 http://im3-tub-ru.yandex.net/i?id=2554fc169c3c099d491e1308bde467dc-92-144&n=21

                                                                   

           http://im1-tub-ru.yandex.net/i?id=65b5566abb38e00f6dc9f3a3617fd602-123-144&n=21

                                                   



Предварительный просмотр:

Оценки учащимся

Use the smiles to value your groupmate



Предварительный просмотр:


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Рабочие программы по физике 7-9 класс к учебнику Перышкина А.В., 10-11 класс к учебнику Мякишева Г.Я.

Рабочие программы по физике для общеобразовательных классов средней школы. Составлены с учетом всех нормативных документов....

Технологическая карта урока английского языка в 5 классе по УМК Комаровой Ю.А. «Английский язык» «Повседневные дела»

Технологическая карта урока английского языка в 5 классе по  УМК Комаровой Ю.А. «Английский язык» «Повседневные дела»...

Конспект урока английского языка по теме"The Canterville Ghost". Учебник Ваулина Ю.Е. Английский в фокусе. [Текст] / Ваулина Ю.Е., Эванс В., Дули Дж. и др.: учебник для 7 класса общеобразовательных учреждений – М.: Express publishing: Просвещение, 2011.

Конспект урока английского языка по теме"The Canterville Ghost". Учебник Ваулина Ю.Е. Английский в фокусе. [Текст] / Ваулина Ю.Е., Эванс В., Дули Дж. и др.: учебник для 7 класса общеоб...

Технологичекая карта урока английского языка в 5 классе по учебнику Комаровой Ю.А.

Технологичекая карта урока английского языка в 5 классе по учебнику Комаровой Ю.А....

Технологическая карта урока английского языка в 6 классе по УМК Комаровой Ю.А. «Английский язык»

Технологическая карта урокаинформационные технологии , сингапурские технологии технология сотрудничестваУМК Комаровой Ю.А. «Английский язык» Компьютер, мультимедийный проектор ...

Технологическая карта урока английского языка в 5 классе по УМК Комаровой Ю.А. «Английский язык» "The city and the country".

Используется для усвоениеяи применение в речи лексико-грамматических навыков по темам «My dream town», «The place where I live», употребление конс...