Урок английского языка по теме "Спорт. ЗОЖ"
план-конспект урока по английскому языку (10 класс)

Урок предлагается для введения в тему "Спорт в нашей жизни". (1 курс СПО, Специальность "Технология продукции общественного питания")

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл sport._zozh.docx131.56 КБ

Предварительный просмотр:

План – конспект урока английского языка

Тема: «Спорт. Здоровый образ жизни»  / “Sport in our life”

Цель урока: развивать коммуникативную компетенцию

Цели:

образовательные: совершенствовать лексико-грамматические навыки говорения по теме «Спорт. Здоровый образ жизни» в разных видах речевой деятельности: аудирование, говорение, чтение, письмо. Совершенствование грамматических навыков: употребление play, do, go с видами спорта.

развивающие: развивать речевые и познавательные способности, память, мышление, мотивацию к изучению иностранного языка как новому средству общения; развитие фонетических навыков и навыков чтения с полным пониманием прочитанного

воспитательные: поддерживать интерес к иностранному языку, воспитывать потребность здорового образа жизни, развивать умение работать индивидуально и в группе

 

Оснащение урока: презентация раздаточный материал, учебник, доска.

 

A SOUND MIND IN A SOUND BODY.

В ЗДОРОВОМ ТЕЛЕ ЗДОРОВЫЙ ДУХ. (девиз урока, написано на доске)

Ход урока:

 1.Приветствие.  

T (teacher): Good afternoon, students. I’m very glad to see you.

S (students): Good afternoon.

T: Sit down, please. Let’s start our lesson. What date is it today?  Write ito your copy-books.

Listen to music, how do you think, what is the theme of our lesson? - Sport, different kinds of sports. Write down the theme!

 

2.Фонетическая зарядка

 

T: At first let’s practice the English sounds. Pronounce this sound and name three words with it. 

[l] – football, volleyball, basketball.

[b] – boxing, rugby, badminton.

[t] – table tennis, skating, gymnastics.

[f] – football, figure skating, windsurfing.

[h] – hockey, handball, horse riding.

[s] – swimming, wrestling, baseball.

[g] - golf, figure skating, rugby

[d] — judo, diving, taekwondo

 3. Речевая разминка. (аудирование /говорение/ вопросы задает учитель)

Answer my questions:

  1. Do you like sport? 
  2. Do you like to watch it on TV or do it by yourself?
  3. What kind of sports do you know?
  4. What is your favourite summer sport?
  5. What is your favourite winter sport?
  6. What kinds of sport are popular in Russia?
  7. What national English sports do you know?

Football

Tennis (Wimledon)

Golf (golf-widow)

Cricket (that`s not cricket)

Rugby

(сообщение во время ответов, интересных фактов про английские виды спорта)

4. Listen to the riddles and guess what kind of sport it is. (на презентации слайд, я читаю, они следят и отвечают)

1. Eleven people play this game, they use black and white ball to play  =  football

2.  You need a skate = skateboarding

3. The act or sport of those who swim = swimming

4. You need a big orange ball and a basket  =  basketball

5. This game is played on the ice by strong and fast men = hockey)

You are right.

5.  Работа в группах. Проблемное обучение.

-  Many people like sport.  But a great number of people don’t go in for sports. Are you good or against sport? Let’s divide in groups of four people to think good and bad sides of sport. (делятся на группы по 4 человека, обсуждают плюсы и минусы спорта)

Look at the blackboard and let`s listen to the dialogue.

Ok, work in groups. You have three-four minutes.

Ответы студентов:

Sport is good because                                       

It makes me strong and fast                               

It helps me to keep fit                                        

It builds character                                                       

It teachers me to win and to lose                       

It’s very good for my heart                               

We enjoy it                                                        

Sport helps people to stay in good shape

helps to support health  

prevents from illness.

Sport is bad because                                         

It’s not very useful.                                          

It takes a lot of energy and time.                        

We have no time to walk with friends               

It needs to work very hard.       

It can be risky                        

We can break legs and arms

Can be expensive, depending on sport.                      

-  So there are a lot of  good sides

And we can tell, that sport helps us to live a healthy life

So, to live a healthy life we must: (Итак, чтобы вести здоровый образ жизни нужно):

        Go in for sport

        To walk

        Have a rest

        Daily routine

        Not smoke

        Not drink alcohol

AND OF COURSE  EAT HEALTHY FOOD

Посмотрите на слайд – это здоровое питание

На 2-м – нездоровое питание

Т.к. у вас очень вкусная профессия, много соблазнов покушать, вы должны держать себя в форме, чтобы не стать FAT like these cooks.

6. Использование глаголов PLAY, DO, GO с видами спорта

Open your books on page 105, ex.16.  Read the rule.

Play is used with ball sports or competitive games        

Do is used with activities that can be done alone

Go is used with activities that end -ing

What sport we can…  PLAY ?   GO ? DO ?

PLAY

DO

GO

        Aerobics                handball                jogging

        Skating                ice hockey                karate                        

Football                 gymnastics                tennis                        

        swimming                

Ответы:   Play – Football, ice hockey, handball

               Do –  Aerobics, gymnastics,  karate

       Go – Skating, jogging, horse riding, swimming

7.  Диалогическая речь:

Составить диалог по образцу (употребление play, do, go в речи):

Example:

  • Hello, Ivan! How are you?
  • Fine. Thank you.
  • What sport are you fond of?
  • I`m fond of swimming.
  • How often do you go swimming?
  • I go to the swimming pool 3 times a week.
  • Why do you like swimming?
  • It makes me healthy, stronger and faster.
  • What famous swimmers do you know?
  • I know Michael Felbs, Alexander Popov.
  • Thank you, good luck!

8.  Let`s read the text. The student from our college told me about sport. His name is Victor.

Sport is very important in our life. It is popular among young and old people.

Many people do morning exercises, jog in the morning and train themselves in clubs, in different sections and take part in sport competitions.

Children and grown-ups must take care of their health and do morning exercises regularly.

There are some popular kinds of sports in our country: football, volley ball, hockey, gymnastics, skiing, skating. Athletics is one of the most popular kinds of sports. It includes such kinds of sports as: running, jumping and others. Everybody may choose the sport he (or she) is interested in.

There are summer and winter sports.

As for me I like football. It needs mobility, liveliness and much energy. It keeps a person in a good form. I get a real joy taking part in competitions or simply playing with my friends. My favourite football team is BARSELONA and my favourite football player is Leo Messi.

Vocabulary:

Competition – соревнование

Jog – бег трусцой

It includes –  включает в себя

mobility — мобильность

liveliness – бодрость, бодрое настроение


Say is it true or false:

  1. Sport is not important in our life.
  2. A lot of people do morning exercises.
  3. There are some popular kinds of sports in our country: rugby, cricket, baseball and others.
  4. Swimming is one of the most popular kinds of sports.
  5. Victor likes volleyball.
  6. His favourite football team is Manchester United.
  7. His favourite football player is Ronaldo.

УПРАЖНЕНИЯ для активизации лексики

Упражнение. Find the words.

hoc

ping

swim

ling

foot

key

wrest

ball

aero

nis

jum

ball

volley

bics

ten

ming

Упражнение

Закрепление лексических единиц.

- Group these activities into indoor and outdoor sports 

Indoor sports

Outdoor sports

Volleyball, sailing, skating, surfing, baseball, diving, bawling, tennis, handball, horse racing, wrestling, swimming, climbing

Test “Are you healthy?”

Yes No

1. Do you eat fruit and vegetables every day?................................. [   ] [   ]

2. Do you go in for sports?.............................................................. [   ] [   ]

3. Do you watch TV less than an hour a day? …….........................[   ] [   ]

4. Do you eat sweets every day? ……………………………….....[   ] [   ]

5. Do you sleep 8-10 hours at night? ………………………….…..[   ] [   ]

6. Do you think about your health?..................................................[   ] [   ]

Put “one” for each “yes”-answer!

My total score _______________

What does your score tell about?

0-2: Oh, dear! Forget about chips and sweet! You need fruit and vegetables!

3-4: Do more exercises and eat more carefully!

5-6: You keep fit! Well done!

Упражнение

https://mega-talant.com/uploads/files/291556/79650/84902_html/images/79650.002.png

You see 2 circles – a big circle and a small circle. There are letters on the 2 circles. M in the code (a small circle ) means A ( a big circle).

Puzzle : R M E F Q D T U S T Q D E F D A Z S Q D

Key : F A S T E R    H I G H E R     S T R O N G E R

You are right.

Homework: write a composition about your favourite kind of sport!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка в 4 классе по учебнику Forward 3 (авторы М.В.Вербицкая, О.В. Оралова, Б. Эббс, Э.Уорелл, Э.Уорд), раздел 9. «Снег идёт». Урок 25 «Dora\'s Trip» учителя английского языка Н.А. Гордеевой.

Урок английского языка  в 4 классе  по учебнику Forward 3 (авторы М.В.Вербицкая, О.В. Оралова, Б. Эббс, Э.Уорелл, Э.Уорд), раздел 9. «Снег идёт».  Урок 25 «Dora\'s Trip» учите...

Разработка урока английского языка в ПО SmartNotebook:"XC и игровые приемы на уроке английского языка"

Разработка для урока английского языка по теме:"Earth Day" в ПО Smart Notebook с использованием дополнения к ПО SMART NOTEBOOK 11-  Extreme Collaboration, которое дает возможность учащимся  ...

Разработка урока английского языка к УМК "Форвард" 6 класс автор Вербицкая М. Цикл 2, урок 1.по теме "Daily routines" учитель английского языка МБОУ "Лицей № 1 им.А.П.Гужвина г.Камызяк" Егорова В.С.

Данная разработка урока представляет собой  в соответствии  с ФГОС для проведения урока в 6 классе по теме " Распорядок дня" и грамматической теме " Настоящее простое время"...

Презентация к уроку английского языка по теме: "УУД на уроке английского языка. Развитие лексико-грамматических навыков по теме «Моя комната»"

Презентация к уроку английского языка по теме: "УУД на уроке английского языка. Развитие лексико-грамматических  навыков по теме «Моя комната»"...