Конкурс "Что? Где? Когда?"
классный час по английскому языку (5 класс)

Медведева Татьяна Анатольевна

Внеклассная работа по иностранному языку необходима для развития и поддержания интереса к изучению иностранных языков, для развития творческих способностей учащихся. Это дает ребятам возможность на практике применить свои знания независимо от их уровня и поэтому поверить в свои силы в изучении иностранного языка. Такого рода мероприятия создают эмоционально-положительную атмосферу сотрудничества, направлены на положительное взаимодействие учителя и ученика.

Проблема: необходимость эффективной систематизации знаний в нестандартной форме.

Цели:

1. Практическая: обобщить и систематизировать знания и умения учащихся по теме “My House”.

2. Развивающая: развивать воображение, фантазию, творческое мышление, способность логически излагать, умение сравнивать, анализировать, способствовать практическому овладению речевой деятельностью, развитию коммуникативной компетенции детей, стимулировать в целом их интеллектуальную и языковую активность.

3. Познавательная: расширить общий кругозор.

4. Образовательная: усилить мотивацию к изучению иностранных языков, увеличить активный языковой запас учащихся.

5. Воспитательная: привлечь детей с разными учебными способностями, научить детей видеть результаты коллективной деятельности, повышать культурный уровень учащихся.

Средства: компьютер, проектор, экран, распечатанные задания.

Метод: игра

 

Скачать:


Предварительный просмотр:

внеклассное мероприятие

Брейн-ринг

What? Where? When?”

для учащихся 5-х классов по английскому языку

Внеклассная работа по иностранному языку необходима для развития и поддержания интереса к изучению иностранных языков, для развития творческих способностей учащихся. Это дает ребятам возможность на практике применить свои знания независимо от их уровня и поэтому поверить в свои силы в изучении иностранного языка. Такого рода мероприятия создают эмоционально-положительную атмосферу сотрудничества, направлены на положительное взаимодействие учителя и ученика.

Проблема: необходимость эффективной систематизации знаний в нестандартной форме.

Цели:

1. Практическая: обобщить и систематизировать знания и умения учащихся по теме “My House”.

2. Развивающая: развивать воображение, фантазию, творческое мышление, способность логически излагать, умение сравнивать, анализировать, способствовать практическому овладению речевой деятельностью, развитию коммуникативной компетенции детей, стимулировать в целом их интеллектуальную и языковую активность.

3. Познавательная: расширить общий кругозор.

4. Образовательная: усилить мотивацию к изучению иностранных языков, увеличить активный языковой запас учащихся.

5. Воспитательная: привлечь детей с разными учебными способностями, научить детей видеть результаты коллективной деятельности, повышать культурный уровень учащихся.

Средства: компьютер, проектор, экран, распечатанные задания.

Метод: игра

Ход мероприятия:

1. Организационный момент

Good morning, boys and girls! Today we are playing the game “What? Where? When?” Two teams will take part in our game.

Знакомство с правилами игры

Для проведения игры выбираются 5 команд по 5 человек и 4 человека в жюри. На обсуждение каждого вопроса дается 1 минута. Баллы получает та команда, которая первая даст правильный ответ или лучше другой справится с заданием. Если ответ одной команды оказался неправильным, то команды соперников имеют возможность дать свой ответ.

Выбор названий команд

Команды выбирают название из предложенных вариантов: Hunters, Drivers, …… .

Ход игры

Приветствие участников викторины. Пояснение  правил

I  тур «Блиц - опрос»

What is the first day in English calendar? (Sunday)

What is the capital of Great Britain? (London)

When is Christmas celebrated? (25.12)

What holiday has a symbol as the pumpkin? (Halloween)

Who is the president in the USA now?

II  тур

Task 1

Find the opposites: (Найдите слова с противоположным значением)

  1. flat                  a) inside
  2. front garden   b) false
  3. close               c) upstairs
  4. true                 d) house
  5. outside            e) back garden
  6. downstairs      f) open

Task 2

Put letters in the correct order: (Поставьте буквы в правильном порядке, чтобы получилось слово)

1) oardcupb (cupboard)

2) chairarm (armchair)

3) nehctik (kitchen)

4) ardeng (garden)

5) derbomo (bedroom)

Task 3 - Do the puzzle (Найдите в квадрате 9 слов, обозначающих предметы в квартире)

a

s

p

a

i

n

t

i

n

g

c

h

a

i

r

a

s

o

f

a

d

n

p

o

s

t

e

r

u

f

e

k

b

f

r

l

e

f

s

r

c

o

o

k

e

r

e

b

e

d

f

w

a

r

d

r

o

b

e

d

t

o

i

l

e

t

s

o

f

a

g

h

s

i

n

k

i

r

n

e

Task 4

Name 10 words: (Назови 10 слов по темам)

1 group: My house

2 group: My school

3 group: My family

4 group: Rooms

5 group: My activities (глаголы движения)

Task 5

Words (Назвать слова по теме)

Theme: “My house”

«Конкурс слов»

Объявляется тема. Цель команд – назвать как можно больше слов на эту тему (команды называют слова по очереди).

Task 6 Find the odd word in each line: (Найдите лишнее слово в каждой строчке)

  1. window, bookshelf, sofa, armchair, kitchen
  2. plane, car, van, bus, star
  3. on, never, next, under, behind
  4. living room, bedroom, hall, garden, bathroom
  5. put, give, text, show, speak
  6. what, how, where, why, when

Task 7 Correct mistakes: (Исправьте ошибки)

  1. Ann and Mike is pupils.
  2. We English are.
  3. I have 5 book.
  4. What is your names?
  5. How many bedroom do you have?
  6. Peter jog in the park.
  7. I see one dogs.
  8. They has two stars.

Task 8 In or On?

1) Your new pens and pencils are ___ the box.

2) Tim’s toys are ____ the bench.

3) I can see one little bird ___ the tree.

4) What can you see ___ this beautiful picture?

5) I like this new carpet __ the floor.

Task 9 Crossword

Write in the words: (Напишите слова)

Task 10 «Ребусы»

Командам предлагаются карточки с ребусами, которые нужно решить.

III тур «Вопрос - ответ»:

Вопросы на тему: What do you know about Great Britain?

  

1. What is the official language in Great Britain?

a) English   b) French   c) Russian     d) Chinese

2. Great Britain is divided into …

a) five parts    b) three parts   c) four parts   d) two parts

3 What is the Tower of London now?

a) a prison     b) a museum   c) a house   d) a fortress

4. The name of the Palace where the Queen lives is …

a) the Tower of London   b) the White House  c) the Windsor palace d) the Buckingham Palace

5. What is a Piccadilly Circus?

a) a circus    b) a square   c) a street   d) a house

6. The capital of Great Britain is …

a) Manchester    b) Liverpool   c) London   d) Cardiff

7. What can you see in Trafalgar square?

a) Nelson statue     b) King memorial   c) Queen memorial   d) Michael Gorbachev memorial 

8. Big Ben is …

a) a clock    b) a horse   c) an animal in the zoo   d) a famous name

9. When can you see the flag over the Queen's Palace?

a) When she is out   b) When she is abroad   c) When she has a party 

 d) When she is at home 

10. England is in …

a) Europe     b) Africa    c) America     d) Asia 

11. The name of the river in London is …

a) The Severn   b) The Thames   c) The Avon   d) The Clyde

12. Westminster Abbey is …

a)   the chapel  b) the monastery    c)the inn    d) the famous Royal Church

13. Who is the head of England?

a)  the Queen   b) the Tzar   c)  the Prime Minister  d) the President 

14. In what country do men wear skirts?

a) France    b) England   c) Scotland   d) Norway 

15. England is in the … of the world map.

a) north        b) south      c) west      d) east

5. Подведение итогов

Жюри подсчитывает баллы и подводит итоги. Объявляется команда-победитель.



Предварительный просмотр:

Task 1

Find the opposites: (Найдите слова с противоположным значением)

  1. flat                  a) inside
  2. front garden   b) false
  3. close               c) upstairs
  4. true                 d) house
  5. outside            e) back garden
  6. downstairs      f) open

Task 1

Find the opposites: (Найдите слова с противоположным значением)

  1. flat                  a) inside
  2. front garden   b) false
  3. close               c) upstairs
  4. true                 d) house
  5. outside            e) back garden
  6. downstairs      f) open

Task 1

Find the opposites: (Найдите слова с противоположным значением)

  1. flat                  a) inside
  2. front garden   b) false
  3. close               c) upstairs
  4. true                 d) house
  5. outside            e) back garden
  6. downstairs      f) open

Task 1

Find the opposites: (Найдите слова с противоположным значением)

  1. flat                  a) inside
  2. front garden   b) false
  3. close               c) upstairs
  4. true                 d) house
  5. outside            e) back garden
  6. downstairs      f) open

Task 1

Find the opposites: (Найдите слова с противоположным значением)

  1. flat                  a) inside
  2. front garden   b) false
  3. close               c) upstairs
  4. true                 d) house
  5. outside            e) back garden
  6. downstairs      f) open

Task 2

Put letters in the correct order: (Поставьте буквы в правильном порядке, чтобы получилось слово)

1) oardcupb (cupboard)

2) chairarm (armchair)

3) nehctik (kitchen)

4) ardeng (garden)

5) derbomo (bedroom)

Task 2

Put letters in the correct order: (Поставьте буквы в правильном порядке, чтобы получилось слово)

1) oardcupb (cupboard)

2) chairarm (armchair)

3) nehctik (kitchen)

4) ardeng (garden)

5) derbomo (bedroom)

Task 2

Put letters in the correct order: (Поставьте буквы в правильном порядке, чтобы получилось слово)

1) oardcupb (cupboard)

2) chairarm (armchair)

3) nehctik (kitchen)

4) ardeng (garden)

5) derbomo (bedroom)

Task 2

Put letters in the correct order: (Поставьте буквы в правильном порядке, чтобы получилось слово)

1) oardcupb (cupboard)

2) chairarm (armchair)

3) nehctik (kitchen)

4) ardeng (garden)

5) derbomo (bedroom)

Task 2

Put letters in the correct order: (Поставьте буквы в правильном порядке, чтобы получилось слово)

1) oardcupb (cupboard)

2) chairarm (armchair)

3) nehctik (kitchen)

4) ardeng (garden)

5) derbomo (bedroom)

Task 3 - Do the puzzle (Найдите в квадрате 9 слов, обозначающих предметы в квартире)

a

s

p

a

i

n

t

i

n

g

c

h

a

i

r

a

s

o

f

a

d

n

p

o

s

t

e

r

u

f

e

k

b

f

r

l

e

f

s

r

c

o

o

k

e

r

e

b

e

d

f

w

a

r

d

r

o

b

e

d

t

o

i

l

e

t

s

o

f

a

g

h

s

i

n

k

i

r

n

e

Task 3 - Do the puzzle (Найдите в квадрате 9 слов, обозначающих предметы в квартире)

a

s

p

a

i

n

t

i

n

g

c

h

a

i

r

a

s

o

f

a

d

n

p

o

s

t

e

r

u

f

e

k

b

f

r

l

e

f

s

r

c

o

o

k

e

r

e

b

e

d

f

w

a

r

d

r

o

b

e

d

t

o

i

l

e

t

s

o

f

a

g

h

s

i

n

k

i

r

n

e

Task 3 - Do the puzzle (Найдите в квадрате 9 слов, обозначающих предметы в квартире)

a

s

p

a

i

n

t

i

n

g

c

h

a

i

r

a

s

o

f

a

d

n

p

o

s

t

e

r

u

f

e

k

b

f

r

l

e

f

s

r

c

o

o

k

e

r

e

b

e

d

f

w

a

r

d

r

o

b

e

d

t

o

i

l

e

t

s

o

f

a

g

h

s

i

n

k

i

r

n

e

Task 3 - Do the puzzle (Найдите в квадрате 9 слов, обозначающих предметы в квартире)

a

s

p

a

i

n

t

i

n

g

c

h

a

i

r

a

s

o

f

a

d

n

p

o

s

t

e

r

u

f

e

k

b

f

r

l

e

f

s

r

c

o

o

k

e

r

e

b

e

d

f

w

a

r

d

r

o

b

e

d

t

o

i

l

e

t

s

o

f

a

g

h

s

i

n

k

i

r

n

e

Task 3 - Do the puzzle (Найдите в квадрате 9 слов, обозначающих предметы в квартире)

a

s

p

a

i

n

t

i

n

g

c

h

a

i

r

a

s

o

f

a

d

n

p

o

s

t

e

r

u

f

e

k

b

f

r

l

e

f

s

r

c

o

o

k

e

r

e

b

e

d

f

w

a

r

d

r

o

b

e

d

t

o

i

l

e

t

s

o

f

a

g

h

s

i

n

k

i

r

n

e

Task 6 Find the odd word in each line: (Найдите лишнее слово в каждой строчке)

  1. window, bookshelf, sofa, armchair, kitchen
  2. plane, car, van, bus, star
  3. on, never, next, under, behind
  4. living room, bedroom, hall, garden, bathroom
  5. put, give, text, show, speak
  6. what, how, where, why, when

Task 6 Find the odd word in each line: (Найдите лишнее слово в каждой строчке)

  1. window, bookshelf, sofa, armchair, kitchen
  2. plane, car, van, bus, star
  3. on, never, next, under, behind
  4. living room, bedroom, hall, garden, bathroom
  5. put, give, text, show, speak
  6. what, how, where, why, when

Task 6 Find the odd word in each line: (Найдите лишнее слово в каждой строчке)

  1. window, bookshelf, sofa, armchair, kitchen
  2. plane, car, van, bus, star
  3. on, never, next, under, behind
  4. living room, bedroom, hall, garden, bathroom
  5. put, give, text, show, speak
  6. what, how, where, why, when

Task 6 Find the odd word in each line: (Найдите лишнее слово в каждой строчке)

  1. window, bookshelf, sofa, armchair, kitchen
  2. plane, car, van, bus, star
  3. on, never, next, under, behind
  4. living room, bedroom, hall, garden, bathroom
  5. put, give, text, show, speak
  6. what, how, where, why, when

Task 6 Find the odd word in each line: (Найдите лишнее слово в каждой строчке)

  1. window, bookshelf, sofa, armchair, kitchen
  2. plane, car, van, bus, star
  3. on, never, next, under, behind
  4. living room, bedroom, hall, garden, bathroom
  5. put, give, text, show, speak
  6. what, how, where, why, when

Task 7 Correct mistakes: (Исправьте ошибки)

  1. Ann and Mike is pupils.
  2. We English are.
  3. I have 5 book.
  4. What is your names?
  5. How many bedroom do you have?
  6. Peter jog in the park.
  7. I see one dogs.
  8. They has two stars.

Task 7 Correct mistakes: (Исправьте ошибки)

  1. Ann and Mike is pupils.
  2. We English are.
  3. I have 5 book.
  4. What is your names?
  5. How many bedroom do you have?
  6. Peter jog in the park.
  7. I see one dogs.
  8. They has two stars.

Task 7 Correct mistakes: (Исправьте ошибки)

  1. Ann and Mike is pupils.
  2. We English are.
  3. I have 5 book.
  4. What is your names?
  5. How many bedroom do you have?
  6. Peter jog in the park.
  7. I see one dogs.
  8. They has two stars.

Task 7 Correct mistakes: (Исправьте ошибки)

  1. Ann and Mike is pupils.
  2. We English are.
  3. I have 5 book.
  4. What is your names?
  5. How many bedroom do you have?
  6. Peter jog in the park.
  7. I see one dogs.
  8. They has two stars.

Task 7 Correct mistakes: (Исправьте ошибки)

  1. Ann and Mike is pupils.
  2. We English are.
  3. I have 5 book.
  4. What is your names?
  5. How many bedroom do you have?
  6. Peter jog in the park.
  7. I see one dogs.
  8. They has two stars.

Task 8 In or On?

1) Your new pens and pencils are ___ the box.

2) Tim’s toys are ____ the bench.

3) I can see one little bird ___ the tree.

4) What can you see ___ this beautiful picture?

5) I like this new carpet __ the floor.

Task 8 In or On?

1) Your new pens and pencils are ___ the box.

2) Tim’s toys are ____ the bench.

3) I can see one little bird ___ the tree.

4) What can you see ___ this beautiful picture?

5) I like this new carpet __ the floor.

Task 8 In or On?

1) Your new pens and pencils are ___ the box.

2) Tim’s toys are ____ the bench.

3) I can see one little bird ___ the tree.

4) What can you see ___ this beautiful picture?

5) I like this new carpet __ the floor.

Task 8 In or On?

1) Your new pens and pencils are ___ the box.

2) Tim’s toys are ____ the bench.

3) I can see one little bird ___ the tree.

4) What can you see ___ this beautiful picture?

5) I like this new carpet __ the floor.

Task 8 In or On?

1) Your new pens and pencils are ___ the box.

2) Tim’s toys are ____ the bench.

3) I can see one little bird ___ the tree.

4) What can you see ___ this beautiful picture?

5) I like this new carpet __ the floor.



Предварительный просмотр:

Лист ответов

Тур 1

1 - Sunday, 2 - London, 3 - 25 December, 4 - Halloween, 5 - Donald Trump.

Тур 2

Задание 1         1d, 2e, 3f, 4b, 5a, 6c

Задание 2          cupboard, armchair, kitchen, garden, bedroom

Задание 3          painting, chair, poster, cooker, bed, wardrobe, toilet, sink, sofa

Задание 4          ---------------------------------

Задание 5          ----------------------------------

Задание 6          1- kitchen, 2-star, 3 – never, 4 – garden, 5- text, 6- how

Задание 7           1) Ann and Mike are pupils.

                              2) We are English.

                              3) I have 5 books.

                              4) What is your name?

                              5) How many bedrooms do you have?

                              6) Peter jogs in the park.

                              7) I see one dog.

                              8) They have two stars.

Задание 8.           1 – in, 2 – on, 3 – in, 4 – in, 5 – on

Задание 9.            По горизонтали: 1 – стол, 2- ….., 3 – кресло, 4 - ……., 5 –  кровать, 6 – книжный шкаф, 7 – гардероб

                               По вертикали:  8 – диван, 9 - ……., 10 - ……., 11 – стул, 12 - …….., 13 – полка, 14 - …….., 15 - ……. .

Задание 10.         1 – cooker, 2 – name, 3- medal, 4 – monkey, 5 – balloon,

                               6 - finish

Тур 3

Вопросы на тему: What do you know about Great Britain?

1a, 2c, 3b, 4d, 5b, 6c, 7a, 8a, 9d, 10a, 11b, 12d, 13a, 14c, 15a


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

III тур « Вопрос - ответ »: What do you know about Great Britain ?

Слайд 2

1. What is the official language in Great Britain? a) English b) French c) Russian d) Chinese

Слайд 3

2. Great Britain is divided into … a) five parts b) three parts c) four parts d) two parts

Слайд 4

3 What is the Tower of London now? a prison b) a museum c) a house d) a fortress

Слайд 5

4. The name of the Palace where the Queen lives is … the Tower of London b) the White House c) the Windsor palace d) the Buckingham Palace

Слайд 6

5. What is a Piccadilly Circus? a circus b) a square c) a street d) a house

Слайд 7

6. The capital of Great Britain is … Manchester b) Liverpool c) London d) Cardiff

Слайд 8

7. What can you see in Trafalgar square? a) Nelson statue b) King memorial c) Queen memorial d) Michael Gorbachev memorial

Слайд 9

8. Big Ben is … a) a clock b) a horse c) an animal in the zoo d) a famous name

Слайд 10

9. When can you see the flag over the Queen's Palace? a)When she is out b) When she is abroad c) When she has a party d) When she is at home

Слайд 11

10. England is in … a) Europe b) Africa c) America d) Asia

Слайд 12

11. The name of the river in London is … a) The Severn b) The Thames c) The Avon d) The Clyde

Слайд 13

12. Westminster Abbey is … a) the chapel b) the monastery c)the inn d) the famous Royal Church

Слайд 14

13. Who is the head of England? a) the Queen b) the Tzar c) the Prime Minister d) the President

Слайд 15

14. In what country do men wear skirts? a)France b) England c) Scotland d) Norway

Слайд 16

15. England is in the … of the world map. a) north b) south c) west d) east


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

интеллектуальная игра по физике "Что? Где7 Когда"

Игра для учащихся 8- классов. В ходе игры они используют знания полученные на уроках физики.  игра состоит из трех туров. В начале игры команды отвечают на поставленные вопросы. Вопросы интересны...