Содержание Единого государственного экзамена по английскому языку
статья по английскому языку
Статья на английском языке в помощь учителям английского языка.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
soderzhanie_edinogo_gosudarstvennogo_ekzamena_po_angliyskomu_yazyku.docx | 18.38 КБ |
Предварительный просмотр:
Единый государственный экзамен по английскому языку
(Russian National Exam of the English language)
Federal Educational Standards (FES)
Federal Educational Standards (2009) of the Ministry of Education is a document which contains the new education standards in Russia. The standards form the basis for:
- the development of educational programs, materials and exams.
- setting standards for financial support for the implementation of the basic educational programs at schools
- legal monitoring and supervision of education;
- assessment of students;
- monitoring the quality of education in educational establishments;
- organizing the work of teaching services;
- certification of teachers and administrative staff of educational establishments;
- training of teachers
Unified State Exam
The Unified State Exam (USE, Единый государственный экзамен, ЕГЭ) is an exam in the Russian Federation that students should pass in order to enter a university or a professional college. It is since 2009 obligatory. The exam takes place at the very end of the last term of the eleventh class (end of May - beginning of June). Two subjects, Russian language and mathematics are obligatory. Pupils are allowed to take two more examinations. They can choose the following subjects: Foreign languages (English, German, French, Spanish), Physics, Chemistry, Biology, Geography, Literature, History, Informatics and Social Studies.
Three documents are underlying the USE English language: the ‘Specification’, the ‘Codifiers’ and the ‘Demo version of the USE’. The ‘Codifiers’ sums up what the minimum knowledge of the language pupils should have. The ‘Demo version of the USE’ is a model exam with all the subjects and differentiation in three levels of difficulty.
Specification
The exam is fully described in the ‘Specification’. The USE consists of 5 test subjects: Listening, Reading, Grammar & Lexis, Writing and Speaking. The three difficulty levels (according to European standards) of the tasks are described. The three levels in the USE are: A2, B1 and B2
Furthermore, the assessment of each separate task and the amount of time that can be spend on the tasks are given. The duration of the entire exam is 180 minutes.[1]
N | Parts | Number of tasks | Percentage of the total | Maximum points | Type of task |
1 | Listening | 14 | 20% | 18 | Matching, multiple choice, or short answers |
2 | Reading | 9 | 20% | 19 | |
3 | Grammar and Lexis | 23 | 15% | 23 | |
4 | Writing | 2 | 15% | 30 | Full answers |
5 | Speaking | 3 | 30% | 45 | |
Total | 51 | 100% | 135 |
Assessment of elements per category
Checked components per category | Number of tasks | Maximum points | Percentage of maximum points |
Listening | |||
Understanding of the main idea of the text | 1 | 5 | 20 |
Understanding of the specified information from the text | 6 | 6 | |
Full understanding of the text | 7 | 7 | |
Reading | |||
Understanding of the main idea of the text | 1 | 6 | 20 |
Ability to understand the relevant information of the text | 1 | 6 | |
Full and accurate understanding of the information in the text | 7 | 7 | |
Grammar and Vocabulary | |||
Grammar skills | 8 | 8 | 15 |
Lexical and grammar skills | 7 | 7 | |
Lexical and grammar skills | 8 | 8 | |
Writing | |||
Writing an informal personal letter | 1 | 15 | 15 |
Opinion essay | 1 | 15 | |
Speaking | |||
Monologue speech about one theme | 1 | 15 | 30 |
Dialogue with a view to exchanging factual information | 1 | 15 | |
Collaborative task | 1 | 15 | |
Total | 51 | 135 | 100% |
Tasks and their difficulty level (CEFR level)
Level of difficulty | Number of tasks | Maximum number of initial points | Maximum % of the total test points |
Pre intermediate (A2) | 11/12 | 43 | 32 |
intermediate (B1) | 15/16 | 40 | 30 |
Upper intermediate (B2) | 24 | 52 | 38 |
Total | 51* | 135 | 100 |
[1] Спецификация, контрольных измерительных материалов для проведения в 2011 году единого государственного экзамена по ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ, 2011 Федеральная служба по надзору в сфере образования и науки Российской Федерации
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Результаты государственной (итоговой) аттестации 2011 года в форме единого государственного экзамена по русскому языку Результаты государственной (итоговой) аттестации 2011 года в форме единого государственного экзамена по русскому языку
Сравнительный анализ результатов ЕГЭ по русскому языку в 2010, 2011 годах. Наблюдается положительная динамика роста среднего балла, качества обучения....
Комментарии к написанию части С единого государственного экзамена учителей русского языка и литературы Глущенко Н.В. и Майоршиной Е.Б.
Задание части С предназначено для проверки не только знаний, умений и навыков по русскому языку, но и сформированности общей культуры обучающихся.Что учитывается при проверке сочинения?Что необходимо ...
Методические рекомендации по проблеме единого государственного экзамена по русскому языку и литературе
Сегодня наш с Вами разговор будет не о результатах ЕГЭ (об этом сказано довольно на всех уровнях), а о тех дальнейших совместных шагах, которые необходимо предпринять, чтобы в Год Учителя не стоять на...
Рекомендации по подготовке обучающихся к устной части единого государственного экзамена по английскому языку
Рекомендации учителям по подготовке учащихся к устной части ЕГЭ...
Сравнительный анализ Единого государственного экзамена по английскому языку и Государственного национального экзамена в Нидерландах по английскому языку
Статя написана на английском, в ней представлен взгляд на две различные системы националных экзаменов по английскому языку. Представляет интерес для учителей -предметников....
Методика подготовки учащихся общеобразовательной школы к выполнению заданий устной части единого государственного экзамена по английскому языку
В современной методике все чаще можно встретить требования, то преподаватели должны использовать интерактивные формы обучения. Чтобы акцентировать внимание учащихся не на языковой форме высказывания, ...