Сравнительный анализ Единого государственного экзамена по английскому языку и Государственного национального экзамена в Нидерландах по английскому языку
статья по английскому языку
Статя написана на английском, в ней представлен взгляд на две различные системы националных экзаменов по английскому языку. Представляет интерес для учителей -предметников.
Скачать:
Предварительный просмотр:
Сравнительный анализ Единого государственного экзамена по английскому языку и Государственного национального экзамена в Нидерландах по английскому языку. (a comparison of
NSE and the Dutch State exam of the English language)
At the end of this essay an attempt is made to compare the USE with a similar exam in an EC country (the Netherlands). This is of course a very general comparison, for the Russian and Dutch education systems have a different history and development. However it seems to be possible to make some comparisons on the subject of the English exam. There are roughly four levels in the Dutch secondary school system: low, middle, high (HAVO) and preparation for scientific education (VWO).
Only the last (VWO) is interesting for this small study, because with a VWO diploma one can enter university to obtain a bachelor and a master degree. About 20 % of the Dutch school children attend VWO. [1] In the table we can see that the USE levels are A2, B1 and B2, while the VWO levels are B2 and C1. It is important to say that Dutch pupils study 12 years before they attend the final exam (6 years primary and 6 years secondary school).
Furthermore, ‘Listening’, ‘Reading’ and ‘Writing’ are parts of the exam in both countries. ‘Speaking’ is a part of the demo version, but has not yet been integrated in the actual USE. There is no ‘Grammar & Lexis’ part in the Dutch exam; instead ‘Literature’ and ‘Orientation on study and profession’ are separately tested in the Netherlands.[2] Taking all these facts into consideration the USE exam is almost equal to the VWO exam in the Netherlands. In other words the big difference in knowledge of English that used to exist is rapidly disappearing
Comparison National Unified Exam, Russia and State exam VWO, The Netherlands
Russia USE Demo version | Russia USE (ЕГЭ) | The Netherlands State exam VWO | |
CFER Level | A2+, B1, B2 | A2+, B1, B2 | B2, C1 |
Subjects | 1. Listening 2. Reading 3. Grammar and lexis 4. Writing 5. Speaking | 1. Listening 2. Reading 3. Grammar and lexis 4. Writing | 1. Reading 2. Listening 3. Speaking 4. Writing 5. Literature 6. Orientation on study and profession |
Class | 11 | 11 | 12 |
Minimum % to pass the exam | 25 | 25 | 50 [3] |
Conclusion
- The six level division of the Common European Framework of Reference for Languages is adapted by the Russian education system. The National Unified Exam English knows three levels of difficulty: A2, B1 and B2. Translated into Cambridge exams the USE must be considered as partly KET, PET and FCE. Therefore we can say that the National Unified Exam is related to Common European Framework of Reference for Languages.
- Listening Reading, Speaking and Writing are tested in National Unified Exam. The same test aspects are part of Cambridge exams of corresponding levels (KET, PET and FCE). So, USE doesn’t only meet the CEFR standards, but it also tests the same aspects of speech.
- Due to the introduction of CEFR in the USE English it becomes possible to compare the levels in different countries. Generally seen the knowledge of the English language of Russian and other European schoolchildren is comparable.
[2] Syllabus centraal examen 2012, Moderne vreemde talen vwo, page 6, Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
[3] http://www2.cito.nl/vo/ce/omzet2013_havovwo/tabellen/13108_omzettingstabel.htm
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Исследовательская работа "Сравнительный анализ основных особенностей национальных вариантов английского языка"
В работе содержится краткий анализ лексических, грамматических и фонетических особенностей американского, канадского, австрийского и новозеландского вариантов английского языка....
Проект расписания проведения единого государственного экзамена, государственного выпускного экзамена и государственной (итоговой) аттестации выпускников IX классов в новой форме в 2012 году
Проект расписания проведения единого государственного экзамена, государственного выпускного экзамена и государственной (итоговой) аттестации выпускников IX классов в новой форме в 2012 году...
Результаты государственной (итоговой) аттестации 2011 года в форме единого государственного экзамена по русскому языку Результаты государственной (итоговой) аттестации 2011 года в форме единого государственного экзамена по русскому языку
Сравнительный анализ результатов ЕГЭ по русскому языку в 2010, 2011 годах. Наблюдается положительная динамика роста среднего балла, качества обучения....
Рекомендации по подготовке обучающихся к устной части единого государственного экзамена по английскому языку
Рекомендации учителям по подготовке учащихся к устной части ЕГЭ...
Содержание Единого государственного экзамена по английскому языку
Статья на английском языке в помощь учителям английского языка....
Методика подготовки учащихся общеобразовательной школы к выполнению заданий устной части единого государственного экзамена по английскому языку
В современной методике все чаще можно встретить требования, то преподаватели должны использовать интерактивные формы обучения. Чтобы акцентировать внимание учащихся не на языковой форме высказывания, ...
Анализ единого государственного экзамена по русскому языку (2022 г.)
Анализ ЕГЭ по русскому языку включает процент выполнения заданий 11-х классов,что позволяет выработать шаги для более тщательной подготовки учащихся....