Методическая разработка по английскому языку по теме Forest fires (Лесные пожары) (Презентация)
презентация к уроку по английскому языку

Цирулев Дмитрий Вадимович

Презентация по английскому языку по теме Forest fires (Лесные пожары)

Скачать:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Forest fires Выполнил : Учитель иностранных языков Цирулев Д.В.

Слайд 2

The main forest’s enemy Forests have many enemies , but the greatest one is fire.

Слайд 3

What do forest fires mean ? Forest fires are large uncontrolled fires that take place in the forest.

Слайд 4

The main cause of forest fires The main cause of forest fires is human activities. It can be carelessness such as not putting out a campfire or dropping a lit cigarette. It may also be arson, which is setting a fire on purpose and is against the law.

Слайд 5

One step Before After

Слайд 6

Other causes of forest fires There are fires that are started by natural causes for example by lightning or even high temperatures. Other natural causes include volcanic eruptions and sparks from falling rocks.

Слайд 7

How do forest fires spread? Weather — The weather has a large impact on how a fire will spread. Fires are much more likely to start and spread during droughts when the grass and plants are dry. A strong wind can help a fire to spread and move quickly. The high temperature and dry air will also impact how well the fire will spread. Fuel — Fires need fuel to burn. The type of fuel will impact how quickly the fire will spread as well as how intense it will be. In a forest there can be plenty of fuel including trees, leaves, shrubs and grasses. Topography — The topography is the shape and features of the land where the fire is burning. Fire tends to move faster uphill. Fires may spread quickly up steep slopes on the sides of mountains and hills.

Слайд 8

How do firefighters put fires out? Forest fires can be extremely difficult to put out or control. Forest fires can be enormous in size and may quickly change directions. They can move over 7 miles per hour and can jump over natural gaps such as rivers and roads. That being said, modern firefighters are well trained and know how to control forest fires.

Слайд 9

Two main techniques for controlling forest fires T he firebreak T he air drop

Слайд 10

Firebreak Firebreak — One of the best ways to stop a fire is to get rid of the fuel (trees, grass, etc.) that is helping it to burn. Firefighters will often remove the fuel in a long line ahead of the where the fire is advancing. This line is called a firebreak. When the fire reaches the firebreak, it runs out of fuel and stops spreading.

Слайд 11

Air drop Air drop — Sometimes firefighters will use airplanes and helicopters to drop water or special firefighting chemicals on fires from the air. These aircraft can carry thousands of gallons of liquid or gel to drop on hard to reach areas of the fire.

Слайд 12

Thank you for your attention


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока английского языка по теме"What is the family?" в 6 классе по УМК Биболетова с применением отдельных структур Сингапурского метода обучения, Шаймарданова Гульшат Ришатовна, учитель английского языка

Методическая разработка урока английского языка по теме"What is the family?" в 6 классе по УМК Биболетова с применением отдельных структур Сингапурского метода обучения, Шаймарданова Гульшат Ришатовна...

Методическая разработка урока английского языка по теме «У меня дома» с применением технологии «развития критического мышления». 6 класс с презентацией

Технология критического мышления включает в себя процесс целенаправленного суждения, контролируемого человеком, который подвергает оценке объекты, процессы, личный опыт. Эта технология...

Методическая разработка урока английского языка по теме «У меня дома» с применением технологии «развития критического мышления». 6 класс с презентацией

Технология критического мышления включает в себя процесс целенаправленного суждения, контролируемого человеком, который подвергает оценке объекты, процессы, личный опыт. Эта технология...

Методическая разработка урока английского языка по теме «У меня дома» с применением технологии «развития критического мышления». 6 класс с презентацией

Технология критического мышления включает в себя процесс целенаправленного суждения, контролируемого человеком, который подвергает оценке объекты, процессы, личный опыт. Эта технология...

Методическая разработка по английскому языку на тему: Сценарий школьного спектакля на английском языке «Happy Prince».

Данная творческая работа может быть использована как сценарий заключительного мероприятия недели английского языка в средней школе или как сценарий видеофильма. При составлении сценария использован ра...

Методическая разработка урока английского языка по теме "Почему ты изучаешь английский язык?"

Тема урока: "Почему ты изучаешь английский язык?".Тип урока: урок систематизации знаний учащихся.Цель урока - развивать навыки коммуникативной компетенции учащихся.Здачи урока:-практиковать учащихся в...

Методическая разработка по английскому языку на тему: Использование видео в формировании коммуникативной компетенции учащихся 8 классов школ с углубленным изучением английского языка

Несмотря на активное включение учителями школ видеоматериалов в процессе обучения иностранным языкам, их разнообразие, наличие большого количества видеокурсов по иностранным языкам, существует необход...