Открытый урок по теме "Интересы и хобби" по УМК Вербицкая М.В "Forward"
презентация к уроку по английскому языку (5 класс)

Альзонова Мария Андреевна

Урок английского языка в 5 классе

по теме «Знаешь ли ты ..? (интересы и хобби).

 

Цель: Развитие коммуникативной компетенции по теме «Хобби».

 

Практические задачи:

1)     Совершенствовать навыки чтения с извлечением необходимой информации;

2)    Активизировать навыки говорения и аудирования по теме «Хобби».

 

Образовательные задачи:

1)        Повторить и активизировать употребление изученной лексики и ввести новый лексический материал по теме «Хобби»;

2)        Понимать текст на английском языке, систематизировать  полученную  из текста информацию;

 

Развивающие задачи:

1)      Развивать навыки устной и письменной речи на иностранном языке;

2)      Развивать мышление, языковую догадку, внимание;

3)      Развивать иноязычные способности учащихся, познавательный интерес.

4)      Развивать умения пользоваться опорами;

5)       Развивать умения находить необходимую информацию в воспринимаемых на слух микротекстах;

 

Воспитательные задачи:

1)      Формировать положительное отношение к культуре и традициям другой страны;

2)      Формировать ответственность и инициативу учащихся в индивидуальной и совместной работе.

 

Оборудование:   УМК «Forward» (учебник и рабочая тетрадь), компьютер,   проектор, карточки.

Методы: объяснительно-иллюстративный, репродуктивный, частично-поисковый.

Формы организации познавательной деятельности: фронтальная, групповая, индивидуальная, парная.

 

Урок

 

  1. Организационный этап

 

 Учитель приветствует учащихся, создает доброжелательную атмосферу, проверяет готовность рабочего места учащихся. Учащиеся приветствуют учителя.                                                                      

T: Good morning , children!

PP: Good morning, 

T: I am glad to see you!  Sit down please. Let’s begin our lesson.

  1. Мотивация

 

 Please, look at the screen – there are some pictures on it. Look at them attentively and say what these persons are doing.

(слайд с картинками, на которых люди что-то делают)

(Учащиеся говорят по картинкам с помощью учителя).

 

- The boy is playing football.

 

- The girl is playing the piano.

 

- The man is listening to music.

 

- The boy is playing computer games.

 

- The grandpa is collecting stamps.

 

- The children are skating and skiing.

 

- The grandma is watching TV.

 

- The children are drawing pictures.

 

T: Thank you! That’s right!

 

     And now try to guess what will we speak about at the lesson?

 

     How will we call these activities in one word?

 

 

 PP:  I think they are hobbies. (Это любимые занятия)

 TExcellent! You are right!

       Tell me, please, what are we going to speak about?

PP:  -About our hobbies. (о наших хобби)

        -About our friends’ hobbies.  (о хобби наших друзей)

T:  Good, children.  The topic of our lesson is “Did you know..?” and we will speak about our hobbies.

Would you like to know what the word “hobby” means?

Today we will find out where the word “hobby” comes from. We will speak about different hobbies that people enjoy to do in their free time. And you tell me about your hobbies.

At first we remember the words on the topic “Hobby” and learn new words.

Repeat after me!

 

 

 

 

(Учитель называет слова по теме «хобби» и прикрепляет карточки со словами на доску).

SPORT                            MUSIC                   DRAWING  PICTURES

WATCHING TV             READING            DANCING

PLAYING  COMPUTER  GAMES             TRAVELLING

CLIMBING   MOUNTAINS                         FILMS

ANIMALS                       PLANES                 SPACE

HOBBY                            PLEASURE

 

 

T:  And what about your family?  Answer my questions!

  • Does your father watch TV?
  • Do your parents like animals?
  • Does your mother listen to music?
  • Does your grandfather play chess?
  • Does your grandmother watch soaps?
  •  Do your grandparents walk in the park?

 

 (Учащиеся отвечают кратко:  - Yes, he/she does. / No, he/she doesn’t. – Yes, they do.| No, they don’t.)

Well done! Thank you for your answers!

  1. Первичное усвоение новых знаний.

 

Did you know where the word “hobby” comes from?

Read the texts about it and tell me the main information in Russian!

 

      (Учащиеся читают тексты учебника и рассказывают по-русски кратко.)

And now answer my questions!

 (Вопросы и ответы на слайдах)

  • What is hobby?   

                                -  Hobby is pleasure.

  • Why is coin-collecting the king’s hobby?

                               -  It is one of the oldest hobbies in the world.          

  • What were the first puzzles?

                                            

                          - They were from wood.

 

T:    And now answer my question: Is hobby pleasure or not?

PP:    Yes? Hobby is pleasure!

(Учащиеся записывают предложение “Hobby is pleasure!”  в свои работы)

  1. Первичная проверка понимания.

 

Диалогическая речь:

T:  All people have hobbies. I have a hobby too! My hobby is animals. I like cats and dogs.

Let’s make dialogues about your hobbies!

  (Учащиеся составляют диалоги «по цепочке»).  

  • Have you got a hobby?
  • Yes, I have.
  • What is your hobby?
  • My hobby is …     (Учитель выписывает фразу на доску)               

  (Учащиеся записывают фразу в работы, указывая своё хобби).

  That’s great! Thank you!

T:  Dear children! All of you have hobbies!

      Tell me, please, about your friends’ hobbies!

Монологическая речь

(Учащиеся  рассказывают o хобби своих одноклассников).

                 Sveta’s hobby is…  She likes …

                 Alyona’s hobby is…  She likes …

                 Valera’s hobby is…  He likes …

                 Ilya’s hobby is…   He likes …

Д  И  Н  А  М  И  Ч  Е  С  К  А  Я       П  А  У  З  А

I like to read,                                                                                                                                                               I like to play,                                                                                                                                                                         I like to study every day,                                                                                                                                               I like to jump,                                                                                                                                                                 I like to run,                                                                                                                                                                 I like to skip!    It`s fun!

My hobby is reading,                                                                                                                                                      My hobby is playing,                                                                                                                                                             My hobby is studying every day,                                                                                                                                       My hobby is jumping,                                                                                                                                         My hobby is running,                                                                                                                                                             My hobby is skipping!    It`s fun!

  1. Первичное закрепление знаний.

And now name the hobbies of these children!

(Слайды, которые были показаны в начале урока, учитель показывает ещё раз, учащиеся дополняют незаконченные предложения).

  1.  Ben’s hobby is  ...                                    5)   The grandpa’s hobby  is …

 

  1.  Ann’s hobby  is  ...                                   6)   The children’s hobbies  are …

 

  1.  Mr. Big’s hobby  is ...                               7)    The grandma’s hobby  is …

 

  1.  Jim’s hobby  is …                                     8)   The children’s hobby is …

 

                                         T: Well done! Thank you!

 

Аудирование (понимание звучащей иноязычной речи):

 

And now listen to the short texts and guess what hobbies are they about?

(Учащиеся слушают тексты в записи и отгадывают хобби)

 

 

1. This hobby is popular with the people of all ages. People like to go to the stadium or to the sports ground. They are strong and healthy.  

They can play football or hockey, swim or run very well.  

                                             P: sports

 

2. Some people like to dance. Sometimes they go to the special clubs or dance at home. They like to go to a disco.

                                            P:   dancing

 

3. Some people like to watch different kinds of programmes or films on TV. Children are usually fond of films about animals or fantasy films on TV.

P: watching TV

 

 4. People like to sing songs. Sometimes they go to music school.        They like to listen to the songs and sing them.

                                            P: singing, music

 

5. People like to spend free time near the rivers or lakes.  They can have a picnic there. They go usually there in summer but some people like to go there in winter too. Also they can boil fish soup     there.

                                             P: Fishing

 

6. People like to go to the library. Some of them have a good collection of books at home. They read different books: fiction, historical novels, books about animals and birds, books about different countries. Their hobby is…                            P: Reading

   T:  Well done! Excellent!

  1. Творческое применение знаний (проектная деятельность)

T:  Children!  We had a lot of work today! And now I want to listen to you!                                                                                                                     Please, read stories about your hobbies and put your works on the board!

(Учащиеся читают свои рассказы о хобби и прикрепляют их на доску.)                                                                                                                                                                          

  1. Заключительный этап

TРебята, скажите, пожалуйста, что нового вы узнали на уроке или, может быть, вспомнили то, что уже немного подзабыли?

(Учащиеся отвечают о том, что нового узнали на уроке или что вспомнили).

7. Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению.

 

- Write your homework, please!

                                         

                                        - Workbook, page 55, ex.1

                                        - подготовить устный рассказ о своём хобби.

 

  1. Рефлексия

I’d like your job in the lesson.  And  you?

Did you like the lesson?                                                                                                                                          (Учащиеся отвечают кратко и прикрепляют к своим мини-проектам «рожицы», показывающие их отношение к уроку). 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok_5b_klass.docx28 КБ
Office presentation icon interesy_i_hobbi.ppt2.9 МБ

Предварительный просмотр:

Урок английского языка в 5 классе

по теме «Знаешь ли ты ..? (интересы и хобби).

Цель: Развитие коммуникативной компетенции по теме «Хобби».

Практические задачи:

1)     Совершенствовать навыки чтения с извлечением необходимой информации;

2)    Активизировать навыки говорения и аудирования по теме «Хобби».

Образовательные задачи:

1)        Повторить и активизировать употребление изученной лексики и ввести новый лексический материал по теме «Хобби»;

2)        Понимать текст на английском языке, систематизировать  полученную  из текста информацию;

 

Развивающие задачи:

1)      Развивать навыки устной и письменной речи на иностранном языке;

2)      Развивать мышление, языковую догадку, внимание;

3)      Развивать иноязычные способности учащихся, познавательный интерес.

4)      Развивать умения пользоваться опорами;

5)       Развивать умения находить необходимую информацию в воспринимаемых на слух микротекстах;

Воспитательные задачи:

1)      Формировать положительное отношение к культуре и традициям другой страны;

2)      Формировать ответственность и инициативу учащихся в индивидуальной и совместной работе.

Оборудование:   УМК «Forward» (учебник и рабочая тетрадь), компьютер,   проектор, карточки.

Методы: объяснительно-иллюстративный, репродуктивный, частично-поисковый.

Формы организации познавательной деятельности: фронтальная, групповая, индивидуальная, парная.

Урок

  1. Организационный этап

 Учитель приветствует учащихся, создает доброжелательную атмосферу, проверяет готовность рабочего места учащихся. Учащиеся приветствуют учителя.                                                                      

T: Good morning , children!

PP: Good morning,  

T: I am glad to see you!  Sit down please. Let’s begin our lesson.

  1. Мотивация

 Please, look at the screen – there are some pictures on it. Look at them attentively and say what these persons are doing. 

(слайд с картинками, на которых люди что-то делают)

(Учащиеся говорят по картинкам с помощью учителя).

- The boy is playing football.

- The girl is playing the piano.

- The man is listening to music.

- The boy is playing computer games.

 

- The grandpa is collecting stamps.

- The children are skating and skiing.

- The grandma is watching TV.

- The children are drawing pictures.

T: Thank you! That’s right!

     And now try to guess what will we speak about at the lesson?

     How will we call these activities in one word?

 

 PP:  I think they are hobbies. (Это любимые занятия)

 T:  Excellent! You are right!

       Tell me, please, what are we going to speak about?

PP:  -About our hobbies. (о наших хобби)

        -About our friends’ hobbies.  (о хобби наших друзей)

T:  Good, children.  The topic of our lesson is “Did you know..?” and we will speak about our hobbies.

Would you like to know what the word “hobby” means?

Today we will find out where the word “hobby” comes from. We will speak about different hobbies that people enjoy to do in their free time. And you tell me about your hobbies.

At first we remember the words on the topic “Hobby” and learn new words.

Repeat after me!

(Учитель называет слова по теме «хобби» и прикрепляет карточки со словами на доску).

SPORT                            MUSIC                   DRAWING  PICTURES

WATCHING TV             READING            DANCING

PLAYING  COMPUTER  GAMES             TRAVELLING

CLIMBING   MOUNTAINS                         FILMS

ANIMALS                       PLANES                 SPACE

HOBBY                            PLEASURE

T:  And what about your family?  Answer my questions!

  • Does your father watch TV?
  • Do your parents like animals?
  • Does your mother listen to music?
  • Does your grandfather play chess?
  • Does your grandmother watch soaps?
  •  Do your grandparents walk in the park?

 (Учащиеся отвечают кратко:  - Yes, he/she does. / No, he/she doesn’t. – Yes, they do.| No, they don’t.)

Well done! Thank you for your answers!

  1. Первичное усвоение новых знаний.

Did you know where the word “hobby” comes from?

Read the texts about it and tell me the main information in Russian!

      (Учащиеся читают тексты учебника и рассказывают по-русски кратко.)

And now answer my questions!

 (Вопросы и ответы на слайдах)

  • What is hobby?    

                                -  Hobby is pleasure.

  • Why is coin-collecting the king’s hobby?

                               -  It is one of the oldest hobbies in the world.          

  • What were the first puzzles?

                                             

                          - They were from wood.

T:    And now answer my question: Is hobby pleasure or not?

PP:    Yes? Hobby is pleasure!

(Учащиеся записывают предложение “Hobby is pleasure!”  в свои работы)

  1. Первичная проверка понимания.

Диалогическая речь:

T:  All people have hobbies. I have a hobby too! My hobby is animals. I like cats and dogs.

Let’s make dialogues about your hobbies!

  (Учащиеся составляют диалоги «по цепочке»).  

  • Have you got a hobby?
  • Yes, I have.
  • What is your hobby?
  • My hobby is …     (Учитель выписывает фразу на доску)                

  (Учащиеся записывают фразу в работы, указывая своё хобби).

  That’s great! Thank you!

T:  Dear children! All of you have hobbies!

      Tell me, please, about your friends’ hobbies!

Монологическая речь

(Учащиеся  рассказывают o хобби своих одноклассников).

                 Sveta’s hobby is…  She likes …

                 Alyona’s hobby is…  She likes …

                 Valera’s hobby is…  He likes …

                 Ilya’s hobby is…   He likes …

Д  И  Н  А  М  И  Ч  Е  С  К  А  Я       П  А  У  З  А

I like to read,                                                                                                                                                               I like to play,                                                                                                                                                                         I like to study every day,                                                                                                                                               I like to jump,                                                                                                                                                                 I like to run,                                                                                                                                                                 I like to skip!    It`s fun!

My hobby is reading,                                                                                                                                                      My hobby is playing,                                                                                                                                                             My hobby is studying every day,                                                                                                                                       My hobby is jumping,                                                                                                                                         My hobby is running,                                                                                                                                                             My hobby is skipping!    It`s fun!

  1. Первичное закрепление знаний.

And now name the hobbies of these children!

(Слайды, которые были показаны в начале урока, учитель показывает ещё раз, учащиеся дополняют незаконченные предложения).

  1.  Ben’s hobby is  ...                                    5)   The grandpa’s hobby  is …

  1.  Ann’s hobby  is  ...                                   6)   The children’s hobbies  are …

  1.  Mr. Big’s hobby  is ...                               7)    The grandma’s hobby  is …

  1.  Jim’s hobby  is …                                     8)   The children’s hobby is …

                                         T: Well done! Thank you!

Аудирование (понимание звучащей иноязычной речи):

And now listen to the short texts and guess what hobbies are they about?

(Учащиеся слушают тексты в записи и отгадывают хобби)

1. This hobby is popular with the people of all ages. People like to go to the stadium or to the sports ground. They are strong and healthy.  

They can play football or hockey, swim or run very well.  

                                             P: sports

2. Some people like to dance. Sometimes they go to the special clubs or dance at home. They like to go to a disco.

                                            P:   dancing

3. Some people like to watch different kinds of programmes or films on TV. Children are usually fond of films about animals or fantasy films on TV.

P: watching TV

 4. People like to sing songs. Sometimes they go to music school.        They like to listen to the songs and sing them.

                                            P: singing, music

 

5. People like to spend free time near the rivers or lakes.  They can have a picnic there. They go usually there in summer but some people like to go there in winter too. Also they can boil fish soup     there.

                                             P: Fishing

6. People like to go to the library. Some of them have a good collection of books at home. They read different books: fiction, historical novels, books about animals and birds, books about different countries. Their hobby is…                            P: Reading 

   T:  Well done! Excellent!

  1. Творческое применение знаний (проектная деятельность).  

T:  Children!  We had a lot of work today! And now I want to listen to you!                                                                                                                     Please, read stories about your hobbies and put your works on the board!

(Учащиеся читают свои рассказы о хобби и прикрепляют их на доску.)                                                                                                                                                                         

  1. Заключительный этап

T:  Ребята, скажите, пожалуйста, что нового вы узнали на уроке или, может быть, вспомнили то, что уже немного подзабыли?

(Учащиеся отвечают о том, что нового узнали на уроке или что вспомнили).

7. Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению.

- Write your homework, please!

                                         

                                        - Workbook, page 55, ex.1

                                        - подготовить устный рассказ о своём хобби.

  1. Рефлексия

I’d like your job in the lesson.  And  you?

Did you like the lesson?                                                                                                                                          (Учащиеся отвечают кратко и прикрепляют к своим мини-проектам «рожицы», показывающие их отношение к уроку).  


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

DID YOU KNOW..? (INTERESTS AND HOBBIES)

Слайд 2

What is hobby? Why is coin-collection the kings’ hobby? What were the first puzzles?

Слайд 3

What is hobby? Hobby is pleasure! Why is coin-collection the kings’ hobby? It is one of the oldest hobbies in the world. What were the first puzzles? They were from wood.

Слайд 4

I like to read, I like to play, I like to study every day, I like to jump, I like to run, I like to skip! It`s fun!

Слайд 5

My hobby is reading, My hobby is playing, My hobby is studying every day, My hobby is jumping, My hobby is running, My hobby is skipping! It`s fun! Hurray!

Слайд 6

Ben’s hobby is ...

Слайд 7

Ann’s hobby is ...

Слайд 8

Mr. Big’s hobby is ...

Слайд 9

Jim’s hobby is …

Слайд 10

The grandpa’s hobby is …

Слайд 11

The children’s hobbies are …

Слайд 12

The grandma’s hobby is …

Слайд 13

The children’s hobby is …

Слайд 14

DEAR PUPILS! THANK YOU FOR YOUR JOB!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка открытого урока по теме: «Географическая оболочка» Урок-открытие

Что такое географическая оболочка? ГО – это взаимосвязь и взаимодействие всех оболочек Земли -  всех сфер Земли.Какие это сферы?Постановка проблемы1.     Ученику дается г...

Открытый урок по алгебре в 7 классе «А» тема: «Уравнения с одной переменной». Открытый урок по алгебре в 7 классе «А» тема: «Уравнения с одной переменной».

Открытый урок по алгебре в 7 классе «А»тема: «Уравнения с одной переменной».презентация по данной теме...

Конспект открытого урока "Goodbye, summer!". УМК Forward 5 класс, М. Вербицкая.

Тема урока "До свидания, лето!".Типа урока — усвоение новых знаний....

Открытый урок по англ яз по УМК « ФОРВАРД» 5 класс автор Вербицкая “ The adventures of Tom Sawyer” by Mark Twain

На уроке поставлена главная цель - развитие умений и навыков самостоятельно анализировать образы произведения Марка Твена «Приключения Тома Сойера» в комплексе в новых условиях (в условиях...

Разработка урока «UNDER THE SEA» (М.В. Вербицкая "FORWAED" 5 класс

Подробный план-конспект урока с иллюстрациями для 5 класса...

Конспект открытого урока- соревнования по английскому языку в 5 классе по теме: «Жизнь под водой». Учебник: «Forward» . Автор: Вербицкая М.В. Учитель: Кожухова Т. В.

Цель:  развитие иноязычной коммуникативной  компетенции учащихся через закрепление знаний по теме «Жизнь под водой». Задачи:Образовательные:1. Воспринимать зрительно и на сл...