Конспект урока "“Airplane Trip”. (формирующее оценивание) 9 класc.
план-конспект урока по английскому языку

Конспект

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konspekt_uroka_9_klass.docx317.66 КБ

Предварительный просмотр:

Тема урока “Airplane Trip”.    9 класc.

Цели и задачи урока:

1. Развивать навыки коммуникативной компетенции по видам речевой деятельности в области:

- устной речи на базе неподготовленного диалога - обмена информацией (диалог, монолог).

- аудирования на материале видеороликов и аудиотекста.

- использовать различные виды контроля: ответы на вопросы, множественный выбор и заполнение пропусков текста недостающей информацией.

- чтения текста с пониманием основного содержания прочитанного.

- письменной речи;

2. Практиковать учащихся в употреблении лексического материала по теме “Travelling”, повторить времена Present Perfect Continuous/Present Perfect

3. Знакомить учащихся с некоторыми особенностями профессии «пилот», расширять их кругозор.

4. Развивать психологические характеристики мыслительной деятельности учащихся, включая внимание, память, логическое мышление, языковую догадку.

5. Содействовать повышению интереса и мотивации к изучению иностранного языка. Побудить учащихся совершенствовать свой уровень владения языком во всех видах речевой деятельности.

Оборудование: презентация, аудио и видеофайлы.

интернет сайты  https://youtu.be/auHeJNk92PI (видео)

                                                                   План урока:

1.Организационный момент.

2.Введение в сюжет урока.

3.Фонетическая зарядка.

4.Активизация лексических единиц по теме.

5.Чтение текста.

6.Музыкальная пауза.

7.Аудирование с извлечением запрашиваемой информации.

8. Повторение Present Perfect and Present Perfect Continuous.

9.Развитие навыков письменной речи.

10.Рефлексия (формирующее оценивание).

Ход урока:

1. Good morning. I am glad to see you. How are you today? Let’s start our lesson.

2. Have you ever been on an airplane? How many times? Were you nervous? Tell the class.

Look at the photos. What is the theme of our lesson?

C:\Users\Username\Desktop\G1388397-1440x857.jpgC:\Users\Username\Desktop\a6295ec7eef0643e90ac5e5c67e6a11a.jpeg

 You are quite right. The theme of our lesson is “Travelling”.

3. Let’s practice your phonetic skills. Listen and repeat. The meaning of a sentence can change if you put the stress on a different word.

1. I want two return tickets to Liverpool. = Not one ticket.

2. I want two return tickets to Liverpool. = Not single ticket.

3. I want two return tickets to Liverpool. = Not London

4. Which of the Key Words are related to safety:

Air travel, aisle, emergency exit, flight attendant, food tray, life jacket, overhead locker, oxygen mask, pilot, seat belt

5. Match the questions from the readers (1-3) with the pilot's answers (A-D). There is one extra answer.

Are You Afraid of Flying?

Captain Neal Johnson, a top pilot,

answers your questions.

1 .I have flown a couple of times and each time I got nervous when the flight attendant started talking about life jackets! Also, I was very afraid not long after take-off. The engines seemed to stop and I thought we were falling. I have been thinking about this a lot recently. is this normal?

2. I'm getting married soon and during the last few months, my girlfriend Mary and I have been looking at places to go for our honeymoon. Mary has found a lovely place in Cuba and she has been telling all our friends about it for weeks. There's just one problem — I've never been on an aeroplane before. I get claustrophobic and I'm terrified!

3.I used to fly when I was younger and didn't use to be afraid. I know flying is one of the safest forms of transport and I have done a lot to encourage my children to fly. But in the last few years, I've been getting more and more frightened about flying. In fact I've missed many opportunities to see the world because of this. My children think I'm crazy! Am l?

A) No, you're not, you're just very imaginative! Many older people have written to me with this problem. Because you're older, you're more aware oj things that can go wrong and this leads to physical tension. So, to stop this process, keep your mind busy — buy lots of magazines for the flight and take a walkman with several tapes — this will help you to stop imagining 'disasters'!

B) We have been running a strict no-smoking policy for years and this has improved air quality on our flights for all our customers. So, when you start to get nervous, the best thing to do is to have some nicotine chewing gum. Whatever you do, do; smoke in the toilets!

C) It’s natural to be nervous when you do something for the first time. But let me tell you something— I wouldn't do this job if it wasn't say and I've been flying planes for over fifteen years! As for the claustrophobia, get a seat near the aislt or near an emergency exit — there's more room there. So don't worry — enjoy your honeymoon!

D) Yes, it is. After we have reached about 1,001 feet, we always reduce power to reduce engine — we have been doing this ever since the mid-9C to comply with noise pollution laws.

6.  Watch the video https://youtu.be/auHeJNk92PI and have a rest.

7. Now listen to three dialogues and match the information (a—f) with the dialogues

https://web.ligaudio.ru/mp3/opportunities%20-%20intermediate 

        Place                                                                             Topic

      a)  airport                                                                      d) seat numbers

      b) plane                                                                         e) ticket

      c) railway station                                                             f) checking in

       Listen again and match the speakers with their moods (a-f).

           Speaker                                                                    Mood

     Woman (1)                                                                        a) happy

     Man (1)                                                                                b) unhappy

     Woman (2)                                                                                c) rude

     Man (2)                                                                                d) polite

     Woman (3)                                                                         e) sleepy

     Man (3)                                                                              f) nervous

8. Complete the sentences using the verbs in brackets in the Present Perfect Continuous.

1. You look very tired. (you drive) for a  long time?

2. Mike has a nice tan. He (cycle) everywhere for the last two months.

3. She's just got her driving licence. She (not drive) for very long.

4. Why are the police looking for him?  (he sell) stolen cars?

5. The traffic in this town is impossible. We (sit) in a traffic jam all morning.

9. Write about things that you started doing in the past and haven’t finished yet. Use Present Perfect and Present Perfect Continuous.

10. Reflection. (формирующее оценивание)

Ребята, по изученной теме составьте, пожалуйста вопросы для теста и возможные варианты ответов к ним в формате, соответствующему экзаменационному (ОГЭ)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Формирующее оценивание как способ развития компетентности педагога в педагогическом оценивании.

В 2013 году был утвержден  профессиональный стандарт педагогической деятельности, который представляет собой систему минимальных требований к знаниям, умениям, способностям и личностным качествам...

Методическая разработка плана-конспекта урока с использованием техники формирующего оценивания

В данном плане-конспекте урока представлены техники формирующего оценивания, как способ проверки готовности учащихся в основному-констатирующему....

Формирующее оценивание: оценивание для обучения

Данная презентация знакомит с теоретической концепцией формирующего оценвания в школе. К презентации дано полное описание....

Оценочный лист, Лист обратной связи - инструменты технологии формирующего оценивания при работе с опорным конспектом-листом

При заполнении опорного конспекта-листа, учитель может применять наиболее распространенные инструменты  технологии формирующего оценивания – Оценочный лист и Лист обратной связи....

Мастер-класс «Критериальное оценивание как основа формирующего оценивания»

Оценивание знаний – важнейший неотъемлемый элемент образовательного процесса для определения степени усвоения обучаемыми знаний, умений и навыков в соответствии с требованиями программ. Процесс ...