Макет конспекта учебного занятия 10 класс умк О.В Афанасьева. Spotlight Teenage fashion in the UK and Russia.
план-конспект урока по английскому языку (10 класс)

Сочинская Елена Владимировна

Предметные результаты: воспитывать интерес к изучению иностранного языка;

воспитывать культуру общения, эстетического вкуса.

Личностные результаты: совершенствовать коммуникативную компетенцию учащихся

Метапредметные результаты: география 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл maket_konspekta_uchebnogo_zanyatiya_1.docx55.31 КБ

Предварительный просмотр:

Макет конспекта учебного занятия

Date: 7.10.2025

 Class: 10

The topic of the lesson: Teenage fashion in the UK and Russia.

The type of the lesson:

  • урок изучения нового учебного материала;
  • урок совершенствования знаний, умений и навыков;
  • урок обобщения и систематизации;
  • комбинированный урок;
  • урок контроля и коррекции знаний, умений и навыков.

Предметные результаты: воспитывать интерес к изучению иностранного языка;

воспитывать культуру общения, эстетического вкуса.

Личностные результаты: совершенствовать коммуникативную компетенцию учащихся

Метапредметные результаты: география          

Structure of the lesson

  1. Warming up — create an atmosphere for working and make students used to speak and listen English speech

T: Good morning, boys and girls.

 P-s: Good morning, teacher.

 T: I’m glad to see you.

 P-s: We are glad to see you too.

T: Sit down, please. Let’s start our lesson. Answer my questions, please. What date is it today?

 P1: Today is ….

  1. Introduction the topic of the lesson

Просматривают видеоролик и в группах обсуждают основную идею, отраженную в видеоролике.

T: Dear students, watch the video https://yandex.ru/video/preview/5459484558290900327?from=tabbar&parent-reqid=1759816759642236-18245846324757525935-balancer-l7leveler-kubr-yp-klg-67-BAL&text=видеоролик+teenagers+fashion

 and say what`s the main idea of it.You`ll discuss everything in groups.

T: Express the main idea of this video.

T: What`s the topic of our lesson?

T: What are the goals of the lesson? What are we doing to do today?

Групповая работа Речевая зарядка.

Просматривают видеоролик и в группах обсуждают основную идею, отраженную в видеоролике.

- Teenagers love fashionable things.

- Students buy things in cheap or second-hand shops.

- Young people prefer cheap clothes.

T: Fashion is very important to you, isn’t it? Some of you want to be attractive and look different from others. Sometimes clothes the students wear are not suitable for school. E.g. If you like sport style it doesn’t mean that you should wear sport suits to school. I think you can look stylish if your clothes are suitable for the occasion. Today we’ll try to discuss the problems of school uniform and dress code.

Ученики отвечают на вопросы

  1. What is "the fashion"?
    2. Is the fashion important for you?
    3. What is more important for you, the shape and the style or the brand and the label?
    4. What are your favorite clothes?
    5. What do you wear to look fashionable?
    5. Do all clothes suit you?
    6 Can you wear any style or color you like and still look good?
    7. Do you think you have a dress sense?
    8. Why do we have to choose our clothes carefully to suit ourselves?
    9 Are you afraid of bright colors, horizontal or vertical stripes, big belts or patterns?
    10. Who buys clothes for you? Where? Do you think you are well dressed?

  1. Introduction to the new material

Presenting vocabulary 1.Введение нового лексического материала. Ex1, p21.

to describe fashion.

Reasonably well-dressed

[

Довольно элегантный

dressed quite well

Individuality

[

Индивидуальность

being yourself/different to others

Bothered about

[

Беспокоиться о

interested in sth

Tend to

[

Стремиться к

to usually do sth

stick to

[

Придерживаться

not to change

Rip

[

Рвать

tear

Keep up with

[

Идти в ногу

following a trend

Top designers

[

Ведущий дизайнер

the most famous designers

Trendy

[

Ультрамодный

fashionable

Affordable

[

Доступный

at a reasonable price

Hit the shop

[

Опустошать магазины

to go shopping

Inspiration

[

Вдохновение

sth that influences your decisions/ choices

Multi-cultural

[

Многонациональный

involving people of different cultures

trend

[

Тенденция

fashions

Pick up bargains

[

Дёшево купить

buying things at a low price

Second-hands shop

[

Магазин подержанной одежды

shops that sell used items

Stand out in a crowd

[

Выделяться из толпы

to be noticed

Influenced by

[

Быть под влиянием

affectedby

The other way round

[

Иначе

the opposite

Take a look at the pictures and say what kind of clothes British teenagers like wearing.

Отработка новой лексики

Ответы обучающихся с использованием новой лексики.

Practice

Presenting vocabulary 2.Активизация лексического материала урока. Ex4, p21.

to describe fashion

T: Use your dictionaries to explain the words in bold and give an example, explanation or synonym. Try to guess the meaning of the words from the context first.

T: You have some time to scan the text for words related to shopping places. Say what similar places exist in our country.

P1: high street shops, street markets, second-hand shops

P2: Yes, we have similar places to buy clothes in my country.

P3: shopping expedition, shopping center/mall, shopping therapy, shopping around, discount shopping.

P4: There’s a large shopping center opening in the town center soon.

P5: Shopping therapy is a good way to cheer yourself up when you feel down.

P6: Shops in my town are open for late night shopping on Thursdays.

Pair work or group work activity

Speaking 4. Развитие монологической речи. Practicing vocabulary on teenage fashion. Ex  4, p21.

T: Take roles and work in pairs.

P1: So, Amy, tell me, do you like to keep up with the latest fashion?

P2: Oh, yes! I just love fashion and I buy a lot of fashion magazines.

P1: Where do you shop mostly?

P2: I do most of my shopping in the high street shops.

P1: Why’s that?

P2: Because they are full of trendy affordable clothes.

  1. Feedback (Can you please tell me what we discussed today? Can you say 5 new words of the lesson?)

T. In conclusion, I want to read the words of English writer S. Maugham: “The well dressed man is he whose clothes you never notice.” What does it mean?

         T. Well, I hope you have learned something new today enjoyed the lesson.

It’s time to summarize our lesson. (The Self-Assessment Sheet)

THE SELF-ASSESSMENT SHEET

Dear students, please put a tick in the column that comes to you better

Level reached

I know most of teenagers’ fashion

I can speak about the differences in fashion

I can listen to student’s opinion and understand them

I can express my attitude to fashion styles

POOR

FAIR

GOOD

EXCELLENT

  1. Explanation of the home task

Ex. 5 p. 21. Write a short paragraph.

What do the teenagers in your country like wearing?

Where do they go shopping for clothes?

How much money do they spend on clothes?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект учебного занятия по истории 8 класс "Достижения российской науки и образования во второй половине XIX в."

Конспект учебного занятия  Класс: 8Учебник: А.А.Данилов, Л.Г.Косулина История России, XIXвекУчебная тема: Россия во второй половине XIXв.Тема урока: Достижения российской науки и образо...

конспект учебного занятия по истории 6 класс "Нашествие с Востока"

Конспект рока истории с использованием ЭОР.ПредметисторияКласс6Тема и номер урока в разделеТема «Нашествие с Востока» четвертый урок в разделе «Политическая раздробленность на Руси»Базовый...

План-конспект учебного занятия по географии для обучающихся 6 классов в рамках темы «Гидросфера», урок №3

   Проблема чистой воды с каждым годом становится острее, поэтому все страны мира ставят этот вопрос во главу всей международной политики. В ноябре 2009 года в Москве состоялся ...

План-конспект учебного занятия спецкурса «Политология» для обучающихся 9 классов в рамках «рекламы» спецкурса для социально-экономического профиля в 10 классе

Данное учебное занятие в 9 классе  проводится в рамках «рекламы» профильного 10 класса, где курс «Политология» преподается в рамках спецкурса для социально-экономического профиля. Тема учебн...

конспект учебного занятия по физике в 8 классе

коспект урока по схеме в теме" Тепловые явления"...

Конспект учебного занятия по предмету "Психокоррекционные занятия" "Мои эмоции и чувства" 5 класс

Перечень вопросов, рассматриваемых в теме: Понятие эмоций и чувств, виды эмоций и чувств, способы управления эмоциями....

Конспект учебного занятия коррекционного курса "Психокоррекционные занятия" по теме "Секрет дружбы", 5 класс.

Ожидаемые результаты:- формирование понимания основных терминов урока (дружба, друг, настоящий друг), как ценностных категорий; повышение коммуникативной культуры учащихся: проявление более вним...