Главные вкладки

    5 класс, 2 урок "Расписание уроков" Биболетова М.З.
    план-конспект урока (5 класс) по теме

    Бевза Наталья Ивановна

    Урок № 2, 1 раздела учебника для 5-6 классов под редакцией Биболетовой М.З и др. по теме "Расписание уроков"

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Файл 5_kls_2_ur.docx30.4 КБ

    Предварительный просмотр:

    Бевза Наталья Ивановна

    5 класс

    Урок № 2

    Тема «Расписание уроков»

    Цели уроков: тренировка лексических навыков, развитие навыков орфографии, активизация навыков чтения и диалогической речи

    Оборудование: транскрипционные значки, карточки с орфографическим заданием для каждого ученика.

    Ход урока

    1. Организационный момент

    - What is the date today?

    - What day of the week is it today?

    - Look at your watch, what time is it now?

    - Who is away today?

    - What’s wrong with him? Is he ill?

    - What is the weather like today? Is it sunny today?

    - What is the temperature today?

    - How are you today? Are you tired at school?

    - How many lessons do you have today?

    - What are these lessons?

    - What do you usually do at your English lesson?

    1. Фонетическая зарядка

    Look at the blackboard. There are some words on it. Who wants to read them? Will you start___?

    Чтение вслух и по цепочке: Maths,  Christmas, art, Spanish, English, to wear, uniform, science, language, Information, Technology, to study, New Year, Literature, timetable

    Please, read the verb, with the sound [t], the names of school subjects, the names of the holidays

    1. Речевая зарядка

    It’s time to check up your hometask. I would like to listen to your stories. Who wants to be the fair? C.2ex.7

    Примерный рассказ

    I am____. I’m from Khabarovsk. It’s a town in Russia. I am in the fifth form. I study at school #46. I like playing basketball with my friends. I study English at school.

    Примерные вопросы

    - Do you like watching TV?(Yes, I do. I like watching TV

    - do you English at school?

     - Do you like learning English?

    - Where do you like to play basketball? (I like to play basketball at the sports ground)

    4. физкультминутка

    Are your eyes tired? Let them have a rest.

    1) Close your eyes tightly. Open your eyes (3 times).

    2) Look left. Look right. (3 times).

    3) Look up. Look down. (3 times).

    4) Draw figure 8 with your eyes.

    5. Тренировка лексических навыков

       And now it’s time to speak about your timetable. Do you remember what does this word mean? ___Can you tell me when your lessons  usually start? (at 8.30)___ What lessons do you have in your timetable today? ___ what lessons do you have on Tuesday? ____ what are your favourite school subjects?

    Thank you very much. Open your textbooks, please. Let’s read the task of ex.6.p.8

    1. Would you like to have Drama in your timetable?
    2. Do you want to learn French?
    3. What differences between Russian and British timetable can you name?
    4. How long does break in Martin’s timetable last?
    5. Would you like to have such a timetable?
    6. What don’t  you like in your timetable?
    7. Thank you, children. Well done. Let’s do ex.7 p.8 now. And speak  about different school subjects.

    Примерный рассказ

    My favourite subject is Art. We draw pictures at our lessons. I like drawing very much and I usually get excellent marks for my works. I like to draw animals and fruits.

    6. Активизация  навыков чтения и диалогической речи.

    - I want you  to do ex.8 p. 9. Work in pairs, use the example and make up your own dialogues.

    Примерный диалог

    - Do you have Nature this year?

    - Yes, I have

    - What do you do at Nature lessons?

    - We usually read texts about plants and animals, speak about nature and man’s body and watch films about nature.

    - Oh, it’s very interesting!

    7. Развитие орфографического навыка

    Will you look at the cards (board)? You can see the words there. Some letters are missing. Can you fill in the missing letters?

    A_t,  h_st_ry,  _hysi_al educ_ti_n,   sc_enc_, t_mtable,  _nifo_m, l_ter_tur_, dr_m_, ma_ _s, in_orma_ion tec_nolog_

    7. Тренировка навыков диалогической речи

    Will you give the short answers to my questions? Be quick and active

    1. Does your father like to watch TV? (Yes, he does. No, he doesn’t)
    2. Did your mother play computer games yesterday?
    3. Will your sister visit your granny tomorrow?
    4. Do you wash the dishes?
    5. Can you play the drum? Барабан
    6. Did you have dinner at 3 o’clock yesterday?
    7. Must children help their parents?
    8. Does your friend listen to music every day?
    9. Will you go to Moscow next month?
    10. Can your brother skate very well?

    8. Итог  урока.

     Рефлексия

    And now tell me please, how do you like today’s lesson?

    Выставление оценок

    Thank you very much. Your marks for today…

    Your homework for the next lesson is ex.8 p.9 (выучить диалог)

    The bell has gone, you may be free.

     


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Авторские произведения учащихся литературного кружка "Вдохновение" (Виктория Баева (6-8 класс), Софья Орлова (8-9 класс), Яна Масная (10-11 класс), Надежда Медведева (10-11 класс)

    Авторские произведения учащихся литературного кружка "Вдохновение" (Я. Масная (10-11 класс), Н. Медведева (10-11 класс), В. Баева (6-8 класс), С. Орлова (8-9 класс)...

    "Географический КВН для учащихся 6-7 классов", "У нас в гостях Япония"для 9-11 классов, разработка урока "Африка" для 11 класса.

    Данные методические разработки можно использовать во время проведения предметной недели географии в 6-11 классах. Разработка урока  систематизирует знания учащихся по теме "Африка" в 11 классе....

    Урок-игра в 5 классе по курсу « Природоведение, 5 класс» по теме: «Обобщение знаний по курсу «Природоведение, 5 класс»

    Урок-игра-одна из современных образовательных технологий.На таких уроках у учащихся расширяется кругозор, развивается познавательная активность, формируются определенные умения и навыки, необходимые в...

    Рабочие программы по математике 5 класс, алгебре 7,8 классы, геометрии 7,8 классы

    Рабочие программы составлены согласно рекомендациям ЦРО г.Братска....

    Рабочая программа по географии на основе авторской программы Т.П. Герасимовой 6 класс), И.В. Душиной (7 класс), И.И. Бариновой (8-9 классы) при нагрузке 2 часа в каждом классе основной общеобразовательной школы

    Программа содержит пояснительную записку, перечень мультимедийного обеспечения для использования на уроках географии, также содержит обязательный региональный компонент по географии Ростовской области...

    Рабочие программы по математике для 5 класса, по алгебре для 8 класса. УМК А. Г. Мордкович. Рабочие программы по геометрии для 7 и 8 класса. Программа соответствует учебнику Погорелова А.В. Геометрия: Учебник для 7-9 классов средней школы.

    Рабочая программа содержит пояснительную записку, содержание учебного материала, учебно - тематическое планирование , требования к математической подготовке, список рекомендованной литературы, календа...