Диалог о еде в Англии
учебно-методический материал на тему


 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл dialog_o_ede_v_anglii.docx13.59 КБ

Предварительный просмотр:

Диалог. Еда.

Boris: I`m staying in England only for a week and don`t know anything about traditional English meals.

James: For breakfast the English people usually eat eggs, bacon and sausages. At this time they always drink a cup of tea.

Boris: And then they have lunch. What do they usually eat for lunch?

James: The English lunch consists mostly of two courses: a main course and a dessert. The main course includes fish or meat with various vegetables. At five o`clock in the afternoon the English people have tea with cakes.

Boris: And what about the English supper?

James: The situation with supper is interesting here. Some English people have their last meal at about eight o`clock in the evening. They usually call this rather big meal dinner. And some English people have a small last meal. In this case they call it supper.

Boris: It is very unusual for me.

James: Let`s study our menu. It`s time to make an order.

Boris: The names of some dishes on the menu are new for me. I don`t understand what I will get. Could you recommend me what to order tonight?

James: Mushroom soup is always very good here.

Boris: Excuse me, but I don`t eat soup so lately. I would like a traditional English dish.

James: Roast-beef with cauliflower, green salad and fried potatoes must be delicious.

Boris: Fine, it sounds very well. And what are you going to order?

James: I`m really hungry. I order vegetable soup with meat balls, a well-done steak with mashed potatoes, green salad and black Spanish olives. And we take this red wine. Some cheese for you?

Boris: No, thank you. I would like to finish with black coffee without any dessert.

James: And I`ll have some ice-cream.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Диалог "цепочка" и "5 - фазовый" диалог

Для формирования неподготовленной иноязычной речи рекомендую использовать технологии "Диалог "цепочка" и "5 - фазовый" диалог".  Эти стратегии развивают психомоторные навыки....

Внекл. мероприятие на англ. и тат. языках для учащихся 2-8 кл.«Фестиваль сказочных персонажей «Мир волшебства и приключений». Авторы сцен.: преп.англ.яз. Амурова А.Г., МБОУ «СОШ № 15 ЗМР РТ», преп. англ.яз. Гумерова Н.А., преп. тат.яз. Гатауллина Р.Г.

Внеклассное мероприятие на английском и татарском языках для учащихся 2-8 классов (по мотивам зарубежных, русских народных и татарских сказок) «ФЕСТИВАЛЬ СКАЗОЧНЫХ ПЕРСОНАЖЕЙ «МИР ВОЛШЕБСТВ...

Памятка преподавателю "Обучение диалогу способом «сверху вниз» для обучения стандартным или типовым диалогам"

Памятка преподавателю  "Обучение диалогу способом «сверху вниз» для обучения стандартным или типовым диалогам"....

Диалог как текст. Виды диалога

Данная презентация поможет учащимся 8 класса обобщить и систематизировать знания, полученные по теме "Диалог"...

«Диалог культур в международных образовательных проектах» Ближайшие социальные партнеры школы – родители: наш диалог, трудности и преимущества этого партнерства.

Диалог культур в международных образовательных проектах. Ближайшие социальные партнеры школы – родители: наш диалог, трудности и преимущества этого партнерства....

Программа социализации обучающихся средствами учебного предмета «Немецкий язык» «Диалог культур – культура диалога»

Иностранный язык как учебный предмет обладает огромным развивающим и воспитывающим потенциалом. Он, как ни один другой предмет, способен воспитать уважение к людям других национальностей, терпимость к...