Главные вкладки

    Презентация по теме "Формирование навыков аналитического мышления"
    презентация к уроку на тему

    Алеева Эльза Гусмановна

    Презентация по теме "Формирование навыков аналитического мышления" 

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Файл analytical_thinking.rar2.86 МБ

    Подписи к слайдам:

    Слайд 1
    How to Develop Analytical Thinking Skills

    Слайд 2
    Help to
    Gather information Articulate Visualize Evaluate Solve complex problems

    Слайд 3
    Thinking
    Critical
    Personalizing the problem Interpreted for you Form an opinion or a believe
    Analytical
    Develop an overall conclusion Create a cause and effect solution Lead to have a more focus and stream-lined approach

    Слайд 4
    Active Learning
    Review Evaluation Test Examination Exploration

    Слайд 5
    What do the numbers mean?
    1708 16 0

    Слайд 6
    What do the numbers mean?
    1708 16 0 Date/Sum/Multiplication

    Слайд 7
    Effective ways
    Reading Building mathematical skills Solving puzzles Sorting and Grouping Exercise Compare and Contrast Exercise Finding Cause and Effect Relations Exercise Observing everything occurring all around you- I see/I watch/ I feel

    Слайд 8
    Socratic Thinking Exercise Ask the students to give their views on the subject
    -Explain your viewpoint on the subject. -Why do you think so? -Are there examples that support your point of view? -What's the counter-argument to what you think? -How would you defend your point of view? -What made you form this opinion? -Are your opinions subject to change?

    Слайд 9
    Exam tasks
    Comment on the following statement.What is your opinion? Use the following plan:make an introduction (state the problem)express your personal opinion and give reasons for itgive arguments for the other point of view and explain why you don’t agree with itdraw a conclusion

    Слайд 10
    Comment on the following statement. Do you agree or disagree with the statement. Use the following plan:make an introduction (state the problem)give arguments “for”give arguments “against”draw a conclusion based on the given arguments

    Слайд 11
    Sample Scenarios
    Imagine you have just 5 years of your life left. What would you do with the time you have? Imagine you were born in the 18th century. What would life be like? - Give 10 uses of a pen other than writing. Other than storage, in what different ways can a bottle be used? If you were able to go back in time and change one thing in the past, what would it be and why? If you were a non-living thing, what would you want to be? Why?

    Слайд 12
    Fact or Opinion Exercise
    -The square of 12 is 144. Answer: A fact - The attendance in class today was good. Answer: An opinion - She looks so much like her mother. Answer: An opinion -The distance to the Church from your place is 4 miles Answer: A fact - Mother is in the kitchen. Answer: A fact that can change -The third letter of the alphabet is 'c'. Answer: A fact

    Слайд 13
    Tasks are not for giving answers Tasks are for analytical work

    Слайд 14
    3 Steps
    Find the key word/ phrase Analyze the situation Give the answer

    Слайд 15
    Pay attention to:
    how analytical skills are developed in a system of education how students develop their critical and analytical thinking skills how critical and analytical thinking skills should be taught and developed. how teaching techniques contribute to the development of analytical skills.

    Слайд 16
    Кто владеет ….. тот владеет миром


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Статья "Воспитание навыков творческого мышления на уроках литературы."

    Методы творческого обучения на уроках литературы....

    Синтетические методы формирования художественного вкуса, аналитического мышления и общего музыкального развития начинающего исполнителя-музыканта

    Педагог, задающий интеллектуальный тон своим воспитанникам, должен не назидая и не навязывая, а, рассуждая и рассказывая, расставить акценты в их еще не состоявшихся симпатиях...

    Методическое сообщение «Развитие музыкальных способностей и аналитического мышления в классе общего фортепиано».

    Творческое начало, образное мышление, художественное восприятие – до сих пор эти уже примелькавшиеся слова остаются невыясненными до конца. Как же применить, развить это творческое начало в проц...

    Развитие аналитического мышления в процессе медиаобразования обучающихся.

             Аналитическое мышление по отношению к системе медиа в целом включает ассоциативное восприятие, анализ и оценку механизмов функционирования медиа в социуме и ме...

    Развитие аналитического мышления в процессе медиаобразования обучающихся.

    Аналитическое мышление по отношению к системе медиа в целом включает ассоциативное восприятие, анализ и оценку механизмов функционирования медиа в социуме и медиатекстов (сообщений/информации), в соче...

    Методическое пособие для аспирантов и соискателей Развитие навыка аналитического чтения научного оригинального текста для соискателей и аспирантов

    Цель пособия –научить эффективно использовать английский язык как инструмент для решения задач информационного обеспечения научных исследований и потребностей производства, из чего вытекает необходимо...

    Метапредметный подход обучения в формировании коммуникативных навыков и развития аналитического мышления.

    данный материал оказывает помощь в построении метапредметного урока с целью формирования у обучающихся целостной картины мира...