Методическая разработка урока английский язык 8 класс "Лабораторное оборудование"
методическая разработка (8 класс)

Розова Людмила Вадимовна

Разработка урока для детей с углубленным изучением математики, физики и химии. Инженерное направление.

Скачать:


Предварительный просмотр:

ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ЛИЦЕЙ № 226 ФРУНЗЕНСКОГО РАЙОНА САНКТ-ПЕТЕРБУРГА

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1 площадка 192071 Санкт-Петербург ул. Бухарестская д.33, корп. 6, литер А, тел/факс 774-53-56

2 площадка 192241 Санкт-Петербург  Южное шоссе д.55 корп. 7, строение 1;  http://226school.ru;    e-mail: info.sch226@obr.gov.spb.ru

Государственное бюджетное общеобразовательное учреждение лицей №226

Фрунзенского района г. Санкт-Петербург

Методическая разработка урока английского языка в 8

классе Across the curriculum «Scienсe: Laboratory Equipment.»

                                                                                      Выполнила: учитель английского языка

                                                                Розова Людмила Вадимовна

Санкт-Петербург2023

                                          Методическая разработка урока английского языка

учитель английского языка ГБОУ лицей №226 Фрунзенского района Санкт-Петербурга

Розова Людмила Вадимовна

Учитель: Розова Людмила Вадимовна

Предмет: Английский язык      

Класс: 8

Тема урока: Across the curriculum «Scienсe: Laboratory Equipment. Активизация употребления лексики в области инженерных технологий в речи учащихся в соответствии с требованиями ФГОС.

Тип урока: Закрепление изученного материала. Урок с применением игровых технологий и видеоматериалов.

Дата урока: 15.02.2024

Практическая цель урока: развитие и закрепление лексических и грамматических умений в сфере инженерных технологий.

Сопутствующие цели урока: обеспечение применения учащимися знаний и способов действий (лексические и грамматические навыки, умения диалогической и монологической речи, навыки чтения и аудирования) в разнообразных ситуациях в рамках темы «Across the curriculum «Science: Laboratory Equipment» с целью выяснения уровня их освоения учащимися.

Сопутствующие задачи:

1.Учебные: совершенствовать произносительные умения, совершенствовать лексические навыки по теме «Across the curriculum «Science: Laboratory Equipment», развивать умения и навыки диалогической устной речи с использованием грамматических структур It is used, It is required, It starts и совершенствовать навыки чтения с полным и выборочным пониманием прочитанного, совершенствовать навыки  аудирования.

2.Развивающие: развивать способность к догадке, развивать у школьников умения ставить цель и планировать свою проектную и научную деятельность, содействовать развитию у детей умений осуществлять самоконтроль и самооценку учебной деятельности; развивать творческие и аналитические способности учащихся;

3.Воспитательные: прививать интерес к изучению иностранного языка посредством игровых материалов.

Оборудование: учебник  Spotlight восьмой урок пятого модуля «Across the curriculum «Science: Laboratory Equipment» Е.Ю Ваулна, Д.Дули,  для 8 класса, Проектор, рабочая тетрадь,  тематические и предметные картинки, Карточки с заданиями, карточки с критериями оценивания письменных упражнений, компьютер, Интернет ресурсы,  Электронная доска, лингафонное оборудование.

Ход урока.

Этап урока, цели этапа урока.

Время

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Примечания.

УУД.

1.Организационный момент.

Цель: психологически настроить на учебную деятельность.

Результат: уважительное отношение друг к другу, учителю.

3 мин.

Good morning, students!

Sit down, please.

I am glad to see you.

What date is it today?

What day of the week is it today?

Good morning!

We are glad to see you too.

It is the 15th of February.

It is Tuesday.

Личностные (ЛУУД): формировать интерес к учению.

Коммуникативные (КУУД): участвовать в диалоге, слушать и понимать других.

2.Фонетическая зарядка.

Цель: обеспечить мотивацию учебной деятельности, совершенствовать произносительные навыки.

Результат: обеспечение мотивации к учебной деятельности. Улучшение произносительных навыков.

3 мин.

Учитель просит повторить новую лексику.

Repeat please:

Graduated Cylinder

Pipette

Beaker

Test Tube Rack

Test Tube

Dropper

Erlenmeyer Flask

Goggles

Bunsen Burner

Magnet

It is used

It is required

It starts

Дети повторяют за учителем

Graduated Cylinder

Pipette

Beaker

Test Tube Rack

Test Tube

Dropper

Erlenmeyer Flask

Goggles

Bunsen Burner

Magnet

It is used

It is required

It starts

Дети повторяют за учителем Грамматические фразы Времен Present Perfect , Present Progressive

КУУД: участвовать в диалоге, слушать и понимать друг друга.

Контроль:

 

Совершенствование произношения лексических структур, адаптация к новой лекиске.

.

Учитель выводит задание на электронную доску и раздает карточки с заданиями (3)

3. Учебно – познавательная деятельность.

Речевая зарядка.

Цель: тренировать в чтении с полным пониманием содержания с последующим определением темы урока на его основе.

Результат: полное понимание содержания лексики.

5 мин.

                                                         Frey Scientific Graduated Pipette - SCHOOL SPECIALTY CANADA

*Hint: It starts with “P”.

 It starts with “B”.                         Graduated Glass Beakers | Myers Laboratory Glassware

*Hint: It starts with “T”.                    Heat Resistant Test Tubes - Borosilicate Glass - Ajax Scientific Ltd

*Hint: It starts with “D”.                 Glass Eye Dropper - Montessori Services

*Hint: It starts with “G”.                      100ml Plastic Graduated Cylinder Beaker - 100ml Science Measuring Test Tube  Flask, 2-Sided Marking - Black and Raised Graduation Lines, Pour Spout :  Amazon.ca: Industrial & Scientific

*Hint: It starts with “M”.                         Magnet Expert 75 x 39 x 8mm Traditional Alnico Horseshoe Magnet [2.95 x  1.54 x 0.31], 1kg Pull [2.2lb], 1pc : Amazon.ca: Industrial & Scientific

*Hint: It starts with “G”.                         WSGG Medical Goggles, FDA registered, Safety Goggles, Fit Over Glasses,  Anti-Fog, Anti-Splash (1 pack) - - Amazon.com

                                                               Humboldt H-6225 Accuflame Straight Tube Gas TIRrill Bunsen Burner, Lp Gas  from Cole-Parmer Canada

*Hint: It starts with “B”.

*Hint: It starts with “T”.                                Lily's Home Bamboo Test Tube Vial Shot Glasses Holder Rack, Great as Pen  Stand, Made from Bamboo with Built-in Handle, Rack Only, Glass Tubes NOT  Included, 6 Tube Capacity (7/8" (22mm') Holes) :

*Hint: It starts with “E”.                                Glass Erlenmeyer Flasks | Myers Construction Materials Equipment

Читают и соотносят фразы с картинками.  

Стараются понять  лексические значения лабораторного оборудования.

ПУУД: читают и переводят текст.

Познавательные УУД (ПУУД): отвечают на вопросы.

РУУД: контролируют и корректируют выполненное задание.

Регулятивные (РУУД): определяют цель, задачи, интересуются чужим мнением, высказывают свое.

 

4. Постановка темы и задач урока учащимися.

Цель: обеспечить мотивацию учебной деятельности.

5. Повторение необходимой лексики.

Цель: активизировать употребление лексики для последующего применения в речи.

6. Повторение необходимой грамматики.

Цель: активизировать употребление грамматики для последующего применения.

7. Аудирование.

Цель: развивать навык аудирования с пониманием основной идеи текста.

Результат: понять основную идею текста.

8. Динамическая пауза.

Цель: использовать здоровье сберегающие технологии.

9. Рeфлексивно – оценочный.

Цель: подведение итогов, формирование личной ответственности за результаты деятельности.

3 мин.

5 мин.

5 мин.

10 мин.

3мин.

10 мин.

Учитель спрашивает:

What will we speak about today?

Yes, we will speak about laboratory equipment.

Обобщает сказанное учениками: нам потребуется умение использовать лексику в области инженерии и естественных наук (сможем выполнить упражнения).

выполняем игровые задания онлайн на https://www.duolingo.com/learn/science на употребление лексики Laboratory

Equipments . Примечание: учитель должен быть авторизован в данной игре ,чтобы иметь доступ к игровым занятиям)

https://www.duolingo.com/skill/en/Verbs%3A-Gerund/13

выполняем игровые задания онлайн на употребление порядка слов в предложении в Present Progressive

 

Now we stop the game. You are great.

Просмотр , обсуждение обучающего видеоролика  Follow me to Britian Elementary part 10

https://www.youtube.com/watch?v=MFF2ATjsQ6o&list=PLLEV8BogdD5DDzj-CfTWl6H9zLtqJCzLq&index=10

.

I think you are tired. Do you want to have some rest?

Ok , we are going to play robots now. Учитель делит ребят на красных и синих роботов и по очереди просит красных и синих повторить комнды вслух и выполнить их.

Red Robots [1]Hands up, hands down, Touch your hand and turn around, turn left, turn right, claps your hands and step your feet

Blue Robots [2]Hands up, hands down, Touch your hand and turn around, turn left, turn right, claps your hands and step your feet Разминка учащихся .

Действия игры повторяем два раза.

How do you think our interactive tasks helped us to have working knowledge of tenses better?

Как вы думаете, наши интерактивные занятия помогли закрепить  знания по теме?

 В начале урока мы с вами поставили задачи (смотрите выше) и критерии. Оля, чему ты научилась на этом уроке? А ты, Наташа?

Давайте проверим наши результаты.

Open your diaries and write down your homework:  p.32 ex, 4(AB).

Ставит оценки.

Если понравился урок, поднимите красные (очень), желтые (да), зеленые (так себе) карточки.

Ваше настроение по сравнению с началом урока: улучшилось (красный), осталось прежним (желтый), ухудшилось (зеленый).

Thank you for your work. Good-bye.

Учащиеся формулируют тему: Across the curriculum «Scienсe: Laboratory Equipment».

Отвечают на вопрос, высказывают свои предположения.

Выполняют задания на порядок слов в предложениях времени Present Perfect c применением изученной лексики

Выполняют задания на восприятие высказываний в Present Progressive на слух, переводят.

Учащиеся повторяют лексику за диктором из видеоролика на тему «Употребление present progressive в разговорной речи.» Отвечают на вопросы.

Воспроизводят новую лексику

What are they doing?

She is having a bus

What is he doing?

He is eating an apple

What are they doing?

They are making coffee

We are going to the cinema this evening

Дети отдыхают на физминутке. Повторяют команды учителя вслух и физически 2 раза.

Yes, they did

Выполняют упражнения.

Меняются тетрадями друг с другом и оценивают по критериям.

Yes.

Дети показывают кружки , оценивая урок

Good-bye. Подают дневники на подпись учителю

Учитель записывает тему урока на доске.

Across the curriculum «Scienсe: Laboratory Equipment” 

Открываем стр.52 и повторяем основную лексику и речевые обороты.

Прием –обучающие игры на интернет -ресурсе www.duolingo.com

Предметные УД: употребляют слова, используют грамматические структуры I have done| I am doing .

КУУД: высказываются с опорой и без.

КУУД: слушают и понимают.

Текст на случай отказа работы техники.

Прием –обучающие игры на интернет -ресурсе www.duolingo.com

РУУД: планируют учебное сотрудничество со сверстниками.

РУУД: контролируют и корректируют выполняемое задание.

КУУД: высказываются с опорой и без.

КУУД: слушают и понимают.

Дети воспринимают речь на слух

Переключают внимание.

Разминаются.

ЛУУД: анализировать личные достижения, осуществлять самоконтроль и самооценку.

РУУД: соотносить планируемый результат с полученным.

Критерии написаны на доске:

 упр.1,3

6б.-5;5б.-4; 4-3б.-3;

2-1б.-попробуй еще раз.

Упр. 14, 16

5б.-5; 4б.-4; 3б.- 3; 2-1б.- попробуй еще раз.

5. Повторение

необходимой лексики.

Цель: активизировать

употребление лексики

для последующего применения в речи, Научится определять значение новой лексики.

10 мин.

Учитель выдает задание на карточках и выводит его на экран.

  1. It is used to measure out or transfer small quantities of liquid.
  2. It is used to protect your eyes from any danger.
  3. It is used to test the attraction and  repulsion.
  4. It is a tall narrow container with a volume scale used especially for measuring liquids.
  5. It is a short glass or plastic tube fitted with a rubber bulb and it is used to measure liquids by drops.
  6. It is a cylindrical vessel, usually of glass, with a flat bottom.
  7. It is used by chemists to handle chemicals, especially for qualitative experiments and assays.
  8. It is a device that makes flames for heating.
  9. It used to stand the test tubes by the same time.
  10. It is a type of laboratory flask which has a flat bottom, a conical body, and a cylindrical neck.
  1. Graduated Cylinder
  2. Pipette
  3. Beaker
  4. Test Tube Rack
  5. Test Tube
  6. Dropper
  7. Erlenmeyer Flask
  8. Goggles
  9. Bunsen Burner
  10. Magnet

Выполняют задание на соотношение слова с его понятием, чтение с детальным извлечением информации

Прием –обучающие игры на интернет –ресурсе

https://en.islcollective.com/

Предметные УД: употребляют новую лексику ,

используют грамматические структуры It is used

It is required

It starts

КУУД: высказываются с опорой и без.

КУУД: слушают, читают и понимают.

6. Повторение

Необходимой лексики и

Грамматики с элементами аудирования.

Цель: активизировать

употребление

новой лексики и грамматических структур для

последующего

применения в проектной деятельности.

10 мин

Учитель выдает задание на аудирование с употреблением новой лексики.

First, visit this link:

https://www.youtube.com/watch?v=dsg1YW6IF4M

After you finish the video, answer the following questions:

  1. Why is it important for your hair to be up if its long? _____________________________________________________________
  2. Why is it important to wear eye protection in the lab? _____________________________________________________________
  3. Why you can’t eat or drink in the lab? _____________________________________________________________
  4. Why you should avoid working alone in the lab? _____________________________________________________________
  5. What do “0” and “4” mean in Hazardous Material? _____________________________________________________________
  6. In Hazardous Material, the blue is for _______________, the red is for _______________ and the yellow is for

Слушают и смотрят видео 2 раза и отвечают на поставленные вопросы.

Прием: Применение аудиальных и визуальных материалов с целью освоения новой лексики и грамматических структур.

РУУД: планируют учебное сотрудничество со

сверстниками.

РУУД: контролируют и корректируют

выполняемое задание.

КУУД: высказываются письменно с опорой и без.

КУУД: слушают и понимают.

7. Аудирование.

Цель: развивать навык

аудирования с

извлечением выборочной информации в тексте.

Результат: выявить детальную информацию в тексте.

3 мин.

Учитель выдает карточки с заданием и выводит задание на экран электронной доски.

                        First, visit this link:

https://www.youtube.com/watch?v=dsg1YW6IF4M

TRUE OR FALSE

  1. A 4 in health means certain kinds of exposure will make you healthy. (T/F)
  2. A 4 in fire is both very flammable and gaseous, so it is impossible to control outside of a closed container. (T/F)
  3. A four in reactivity means that can explode at room temperature. (T/F)
  4. The little area underneath on Hazardous Material is for any extra information. (T/F)

Слушают и смотрят видео 2 раза и отвечают на поставленные вопросы

РУУД: планируют учебное сотрудничество со

сверстниками.

РУУД: контролируют и корректируют

выполняемое задание.

КУУД: высказываются письменно с опорой и без.

КУУД: слушают и понимают.

8. Динамическая пауза.

Цель: использовать

здоровье сберегающие

технологии.

5 мин

Учитель выводит на доску игру с употреблением лексики в области инженерии, экологии и химии.

https://en.islcollective.com/english-esl-video-lessons/listening-comprehension/deep-listening-focus-on-meaning/science/science-doing-experiments/37227

«Science - Doing Experiments»

Карточка к игре:

1. Unmix the sentence.

The

students

are

in

the

laboratory.

2. Unmix the sentence.

They

are

doing

an

experiment.

3. Choose the correct options.

It is ................

a microscope

a test tube

an experiment

4. Choose the correct options.

It is a ..............

bottle

microscope

test tube

5. Fill the gap.

Take two

6. Fill the gap.

Fill them with

7. Fill the gap.

Makein the soil.

8. Fill the gap.

Drop thein the pot.

9. Fill the gap.

Put one pot in aplace.

10. Fill the gap.

Put the other pot in aplace.

11. Fill the gap.

There is ain this pot.

Ученики выполняют задания на доске в интерактивном задании. Выполнять можно коллективно и индивидуально на карточках .

Познают новое в игре,

Учатся сотрудничать и работать в команде,

Используют принцип мозгового штурма, в конце задания видят процент выполненных заданий и делают выводы над чем нужно еще поработать.

9. Рeфлексивно –

оценочный.

Цель: подведение

итогов, формирование

личной ответственности

за результаты

деятельности.

3 мин.

Учитель спрашивает:

      How do you think our

interactive tasks helped

us to have working

knowledge of laboratory equipment vocabulary?

Как вы думаете, наши

интерактивные

занятия помогли

закрепить знания по теме новой лексики « оборудование в лабораториях?

В начале урока мы с

вами поставили

задачи (смотрите

выше) и критерии.

Оля, чему ты

научилась на этом

уроке? А ты, Наташа?

Давайте проверим

наши результаты.

Open your diaries and

write down your

homework:  (домашнее задание)

 Выполнить задание в рабочем листе по ссылке  

https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/speaking-practice/discussion-starters-speaking-cards/phrasal-verbs/phrasal-verbs-about-science-1/119076

Ставит оценки.

Ученики отвечают:

Yes, they did

Выполняют

упражнения.

Меняются тетрадями

друг с другом и

оценивают по

критериям.

Yes.

Дети оценивают урок и говорят чему они научились

Подают

дневники на подпись

учителю

ЛУУД: анализировать личные достижения,

осуществлять самоконтроль и самооценку.

РУУД: соотносить планируемый результат с

полученным.

Критерии написаны на доске:

упр.1,3

6б.-5;5б.-4; 4-3б.-3;

2-1б.-попробуй еще раз.

Упр. 14, 16

5б.-5; 4б.-4; 3б.- 3; 2-1б.- попробуй еще раз.

Основная цель урока – закрепление изученного материала по принципу переключения внимания на разнообразные виды деятельности ( аудирование, говорение, чтение, письмо) ,связанные  между собой тематически с заданной темой урока. Дети не могут долго выполнять задания одного типа. Разнообразие заданий позволяет до конца урока сохранять активную деятельность учащихся.

                                                                         Примечания по ресурсам:

                    1)Ключи к пунктам :

        Пункт 3.

  1. Pipette
  2. Beaker
  3. Test Tube
  4. Dropper
  5. Graduated Cylinder
  6. Magnet
  7. Goggles
  8. Bunsen Burner
  9. Test Tube Rack
  10. Erlenmeyer Flask

      Пункт 5.

(D) Graduated Cylinder

(A) Pipette

(F) Beaker

(I) Test Tube Rack

(G) Test Tube

(E) Dropper

(J) Erlenmeyer Flask

(B) Goggles

(H) Bunsen Burner

(C) Magnet

     

                   Пункт 6.

  1. It may cause fire in your hair.
  2. To prevent eye pain, eye pain may cause something serious.
  3. The food and drink may be accidentally placed in chemicals.
  4. You don’t have an adult or an experienced scientist near you.
  5. “0” means it is nothing dangerous and “4” means it is dangerous.
  6. In Hazardous Material, the blue is for health, the red is for flammability and the yellow is for chemical reactivity.

                     Пункт 7.

  1. A 4 in health means certain kinds of exposure will make you healthy. (T/F)
  2. A 4 in fire is both very flammable and gaseous, so it is impossible to control outside of a closed container. (T/F)
  3. A four in reactivity means that can explode at room temperature. (T/F)
  4. The little area underneath on Hazardous Material is for any extra information. (T/F)

Пункт 9 – домашнее задание.  Если у ребенка не работает ссылка https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/speaking-practice/discussion-starters-speaking-cards/phrasal-verbs/phrasal-verbs-about-science-1/119076

, то он берет рабочий лист у учителя, который представлен ниже.

Task1

Phrasal Verb Mix and Match

   Connect each of the phrasal verbs below with the correct definition.

1) account for                         a) to reach a conclusion after a lot of consideration  

2) argue out                          b) to use as a foundation        

3) arrive at                          c) to explain something through evidence        

4) back up                                      d) to start to realise or possibly discover something  

5) base on                           e) to debate something and reach a decision or conclusion

6) be on to something         f) to stop following a tradition and start or join a new one  

   

7) boil down to                        g) to test ideas with another person and solicit their opinion

8) botch up                         h) to dismiss or ignore

9)  bounce off                           i) to provide support or evidence  

 

10) break with                    j) to cause to happen, to result in something  

                       

11) bring about                   k) to accidently find or discover  

           

12) brush aside                         l) to think about or consider something in detail  

         

13) buy into                         m) to invent, discover, or propose something

14) chance upon                    n) to essentially be something  

15) check over                          o) to accept or believe    

       

16) chew over                    p) to test or examine something to verify if it is correct

17) come up with                   q) to make something (complicated) very easy to understand

18) dumb down                  r) to do something very badly      

Task 2.

Isaac Newton: Natural Philosopher

Insert the phrasal verbs that fit best into the gaps in the story below.

   You will need to conjugate the verbs appropriately.

account for     argue out      arrive at       back up      base on    be on to     boil down to      botch up        bounce off    

break with   bring about   brush aside   buy into  chance upon   check over   chew over   come up with  dumb down

No other British scientist can be said to be as influential as Isaac Newton. For many, he is seen as the first truly modern scientist and his three laws of motion eventually ___________   ________ other theories, such as fluid mechanics and aerodynamics which in turn led to flight and the invention of aircraft.

While a student at Cambridge University, he was encouraged by his tutor to look at the more modern mathematicians of the day. He was a fan of the German mathematician, Johannes Kepler, and read everything he wrote ___________   ________ Kepler’s mathematical theories pretty much completely. He used Kepler’s laws of planetary motion to ___________   ________ tidal movements in the seas and oceans of the planet. Unfortunately, the Great Plague spread through Cambridge, killing many and causing its university to close. As such, Newton was forced to flee to his childhood home in Lincolnshire. Notwithstanding, this was to be his most productive period.

While at the family home, he studied and wrote extensively. He also started to experiment and decided that observation and note-taking were far more useful than just reading other people’s theories. After extensive work, he ___________   ________   _______ the theory of universal gravitation. There is a rumour that he ___________   ________ his conclusions after he was hit on the head by an apple that had fallen from a tree. However, he did not ___________   ________ this theory by accident but had been studying the theories of other physicists from Europe and conducting multiple experiments. Essentially, his theories of motion ___________   ________   ______ the idea that all actions have an opposite reaction. Eventually, he consolidated his theories into a large book which he entitled The Philosophiae Naturalis Principia Mathematica. This book took him nearly 20 years to pen and is still considered to be one of the most important books on science ever to be written.

He was very interested in light and developed several ideas about optics which led him to try and develop a much more powerful telescope. After he ___________   ________ several different, unsuccessful versions, he discovered that by using mirrors instead of lenses, he could build a much better telescope than had previously been built. This was one of the most significant scientific and technological breakthroughs of the day, and it brought him straight to the attention of the Royal Society.

The Royal Society was (and still is) a group of elite scientists that likes nothing better than to sit down with other like-minded individuals and ___________ ideas ________ each other. The Royal Society liked to ___________   ________ absolutely everything which Newton found rather irritating as he hated it when people criticised his work. He was a perfectionist and would ___________   ________his theories and calculations again and again until his was certain they were truly correct. As such, he was very certain that his theories were correct and disliked them being questioned. In fact, he was deeply offended by it and he eventually kept away from the society for a period of two years despite being asked continuously to return.

His theories and ideas were way too complex for many people at the time and sometimes the university would try and ___________   ________his essays into something much more understandable for the students. A lot of his theories were later ___________   ________in the late 19th and early 20th centuries by scientists such as Einstein who could see just how right Newton was. In fact, Einstein __________ his own theory of relativity _________ much of Newton’s work. Einstein knew that Newton ___________   ________  ________something with his three laws of motion. It is often said that Newton “wrote the book” on modern physics.

Although he is seen as the world’s first modern scientist, Newton was a devoutly religious man but he ___________   ________the Anglican Church because of theological differences. He was also obsessed with biblical chronology and really believed that it was possible to date the world accurately by reading the bible carefully and ___________   ________many different possible theories connected to Holy Scriptures. However, many modern scientists and scholars prefer to ________ this ________ and focus on his other, less fanciful pursuits. Perhaps he was also the world’s first “eccentric scientist.”

Ключи к домашнему заданию :

Task 1.

1c, 2e, 3a,4i,5b,6e,7n,8r,9g,10f,11j,12h,13b,14k,15p,16L,17m,18q

Task 2.

      No other British scientist can be said to be as influential as Isaac Newton. For many, he is seen as the first truly modern scientist and his three laws of motion eventually brought about other theories, such as fluid mechanics and aerodynamics which in turn led to flight and the invention of aircraft.

While a student at Cambridge University, he was encouraged by his tutor to look at the more modern mathematicians of the day. He was a fan of the German mathematician, Johannes Kepler, and read everything he wrote buying into Kepler’s mathematical theories pretty much completely. He used Kepler’s laws of planetary motion to account for tidal movements in the seas and oceans of the planet. Unfortunately, the Great Plague spread through Cambridge, killing many and causing its university to close. As such, Newton was forced to flee to his childhood home in Lincolnshire. Notwithstanding, this was to be his most productive period.

While at the family home, he studied and wrote extensively. He also started to experiment and decided that observation and note-taking were far more useful than just reading other people’s theories. After extensive work, he came up with the theory of universal gravitation. There is a rumour that he arrived at his conclusions after he was hit on the head by an apple that had fallen from a tree. However, he did not chance upon this theory by accident but had been studying the theories of other physicists from Europe and conducting multiple experiments. Essentially, his theories of motion boil down to the idea that all actions have an opposite reaction. Eventually, he consolidated his theories into a large book which he entitled The Philosophiae Naturalis Principia Mathematica. This book took him nearly 20 years to pen and is still considered to be one of the most important books on science ever to be written.

He was very interested in light and developed several ideas about optics which led him to try and develop a much more powerful telescope. After he botched up several different, unsuccessful versions, he discovered that by using mirrors instead of lenses, he could build a much better telescope than had previously been built. This was one of the most significant scientific and technological breakthroughs of the day, and it brought him to the attention of the Royal Society.

The Royal Society was (and still is) a group of elite scientists that likes nothing better than to sit down with other like-minded individuals and bounce ideas off each other. The Royal Society liked to argue out everything which Newton found rather irritating as he hated it when people criticised his work. He was a perfectionist and would check over his theories and calculations again and again until his was certain they were truly correct. As such, he was very certain that his theories were correct and disliked them being questioned. In fact, he was deeply offended by it and he eventually kept away from the society for a period of two years despite being asked continuously to return.

His theories and ideas were way too complex for many people at the time and sometimes the university would try and dumb down his essays into something much more understandable for the students. A lot of his theories were later backed up in the late 19th and early 20th centuries by scientists such as Einstein who could see just how right Newton was. In fact, Einstein based his own theory of relativity on much of Newton’s work. Einstein knew that Newton was on to something with his three laws of motion. It is often said that Newton “wrote the book” on modern physics.

Although he is seen as the world’s first modern scientist, Newton was a devoutly religious man but he broke with the Anglican Church because of theological differences. He was also obsessed with biblical chronology and really believed that it was possible to date the world accurately by reading the bible carefully and chewing over many different possible theories connected to Holy Scriptures. However, many modern scientists and scholars prefer to brush this aside and focus on his other, less fanciful pursuits. Perhaps he was also the world’s first “eccentric scientist.”

                                                       


[1] 

[2] 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока английского языка в 8 классе по УМК «Английский язык»

Books in our Life/Методическая разработка урока английского языка в 8 классе по УМК «Английский язык», авторы: О.В.Афанасьева, И.В.Михеева, издательство «Просвещение»/ Цель: Формирование ...

Методическая разработка урока английского языка по теме"What is the family?" в 6 классе по УМК Биболетова с применением отдельных структур Сингапурского метода обучения, Шаймарданова Гульшат Ришатовна, учитель английского языка

Методическая разработка урока английского языка по теме"What is the family?" в 6 классе по УМК Биболетова с применением отдельных структур Сингапурского метода обучения, Шаймарданова Гульшат Ришатовна...

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКОВ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 7 КЛАССЕ ПО ТЕМЕ «МИР ТАЙН. ПИРАМИДЫ» (учебник английского языка «NEW MILLENNIUM») С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ РЕЙТИНГ – НАКОПИТЕЛЬНОЙ СИСТЕМЫ ОЦЕНИВАНИЯ И ТЕХНОЛОГИИ КРИТИЧЕСКОГО МЫШЛЕНИЯ.

Разработано семь уроков по теме "Мир тайн" для учащихся 7ого класса( учебник "New Millennium"), также для каждого урока сделаны технологические карты, где учащиеся непосредственно выполняют задания ра...

Тема урока: « Английский алфавит» Методическая разработка урока английского языка, 2 класс

Цели урока: В игровой форме организовать повторение и обобщение изученного материала....

Методическая разработка урока английского языка по теме "Почему ты изучаешь английский язык?"

Тема урока: "Почему ты изучаешь английский язык?".Тип урока: урок систематизации знаний учащихся.Цель урока - развивать навыки коммуникативной компетенции учащихся.Здачи урока:-практиковать учащихся в...

Методическая разработка урока английского языка в 7 классе «Английский язык XIX века и его отличия от языка XXI века»

laquo;Английский язык XIX века и его отличия от языка XXI века» представляет собой одно из занятий тематической недели «Погружение в XIX век», которая проводится в ИТШ № 777 с 1 по ...

Методическая разработка урока английского языка по теме "В.Шекспир" (УМК: Афанасьева, О.В. Английский язык: 8 класс)

Методическая разработка содержит технологическую карту урока  английского языка для 8 класса на тему «William Shakespeare» и презентацию к нему. Данный урок был проведен в д...