Непосредственно-образовательная деятельность
план-конспект
Предварительный просмотр:
Кичәлин төр;
«Өрк - бүлин амрлһна өдр»
Дунд баг
Кичәлин йовуд:
1 . Мендллһн
Багш: Мендвт, бичкдүд!
Бичкдүд: Мендвт!
Багш: Байр гидг кѳвүн эндр мана гиич. Байр эврәннинь ɵрк-бүлән таньлдхар седнә.
( проекторар зургуд хәләнә)
Багш: Нааран хәләтн, би таднд нег юм авч ирв. Эн күүклдәс: аав, ээҗ, эцк, эк, ах, эгч, дү күүкн, дү көвүн. Эдн цугтан өрк - бүл. Өрк - бүл гисн семья. Ода эдниг нег үгәр келхм.
Бичкдүд: Өрк - бүл.
Багш: Ода тоолхм, кедү күн эн өрк - бүлд бәәнә?
Бичкдүд: Негн, хойр, һурвн, дөрвн, тавн, зурһан, долан, нәәмн.
Багш: Чик, нәәмн күн бәәнә. Саша, кедү күн бәәнә?
Саша: Нәәмн күн бәәнә.
Багш: Йир сән. Эн өрк - бүл ик аль бичкн?
Бичкдүд: Эн өрк - бүл ик.
2. Хурһна наадн
Багш: Эдн хоорндан яһҗ бәәнә?
Бичкдүд : Ни бәәнә.
Багш: Чик, эн өрк - бүл ни бәәнә, хурһна нааднла әдл. Ода хурһдарн наадхм.
Эн хурһн - аав,
Эн хурһн - ээҗ,
Эн хурһн - эцк,
Эн хурһн - эк,
Эн хурһн - би,
Мана бүл - ни!
3. Амрлһн
Мини аав сахлта,
Би ээҗдән йир дуртав,
Мини эцк чидлтә,
Мини эк сәәхн.
Би хар нүдтәв, цаһан санатав.
Багш: Бичкдүд, эн күүклдәс авад, наадхм?
Бичкдүд: Наадхм!
(Багш бичкдүдт күүклдәс тараһад өгнә )
Багш: Ода цуһар чикәр зогстн, би тана зург цокҗ авнав.
Багш: Эн мана өрк - бүлин гер. Эн гер ямаран?
Бичкдүд: Ик, өндр, сарул, сәәхн, чолун.
4. Наадн " Лавк " олзлад, дассан давтх .
Багш: Амрлһна өдр болв. Мана өрк - бүл лавкд йовх. Йовхм.
Эн наадһасн лавк. Эн лавкд олн зүсн наадһас бәәнә: бодма, дарцг, аю, ноха, зан, мис. Тадн ю хулдҗ авхт?
Бичкдүд: Би ик бодма авнав, би улан дарцг хулдҗ авнав, .....
Багш: Цааранднь йовхм, эн хувцна лавк. Эн лавкд дала сәәхн хувцн бәәнә: бүшмүд, киилг, шалвр, махла, майг. Ямаран танд хувцн таасгдв?
Бичкдүд: Би ноһан бүшмүд авнав, нанд шар киилг таасгдв, .....
Багш: Эн лавкд орхм. Энд ю хулдна?
Бичкдүд: Зер - земш болн темсн.
Багш: Ю хулдҗ авхт?
Бичкдүд: Улан альмн авнав, боднцг хулдҗ авнав.
Багш: Нә, болх, ода гертән хәрхм. Амрад сууһад, келхм, ю хулдҗ авбвидн?
( Бичкдүд неҗәдәр келнә ).
Ашлвр.
Багш: Нә, сән, өрк - бүлин амрлһна өдр чилв. Таднд белг өгнәв – цокҗ авсн зург.
Бичкдүд, тадн йир сән нанта наадвта, нанд таасгдв. Танд таасгдва?
Бичкдүд: Таасгдв!
Багш: Тиигхлә, би байрлҗанав. Цуһар менд байрта бәәтн!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конспект непосредственно образовательной деятельности с детьми старшего дошкольного возраста по освоению образовательной области "Коммуникация" и коррекционному направлению в индивидуальной форме
.В конспекте описывается работа по развитию речи и слухового восприятия детей с нарушениями слуха с использованием сурдологопедического тренажера "Дэльфа-130"....
Конспект непосредственной образовательной деятельности по образовательной области "МУЗЫКА".Музыкальная гостинная-"ДЕТСКИЙ АЛЬБОМ" П.И.ЧАЙКОВСКОГО.
Знакомство детей с творчеством П.И.Чайковского....
КОНСПЕКТ интегрированной непосредственно-образовательной деятельности с детьми старшего дошкольного возраста «Поздняя осень» КОНСПЕКТ интегрированной непосредственно-образовательной деятельности с детьми старшего дошкольного возраста «Поздняя осень
Интегрированное занятие "Поздняя осень". Использовался как открытое занятие в ДОУ со старшее группой....
Конспект непосредственно образовательной деятельности по образовательной области "Музыка" для детей средней группы "Путешествие в осенний лес"
Развивать у детей музыкальный слух, певческий голос и творческие способности. Учить различать тембр музыкальных инструментов. Закреплять умение играть на детских музыкальных инструментах....
Непосредственно образовательная деятельность Образовательная область «Познание» Тема «Осень» для детей 4-5 лет ( средняя группа)
Непосредственно образовательная деятельность Образовательная область «Познание» Тема «Осень» для детей 4-5 лет ( средняя группа)...
"Металлические и деревянные музыкальные инструменты" - конспект непосредственно образовательной деятельности по образовательной области «Музыка» для детей подготовительной к школе группы с применением ИКТ
Конспект НОД для детей подготовительной к школе группы. На занятии дети знакомятся с металлическими и деревянными музыкальными инструментами и учатся на них играть....
Конспект непосредственно-образовательной деятельности в старшей группе № 4 компенсирующей направленности для детей с задержкой психического развития Образовательная деятельность: коммуникация Раздел: развитие речи Тема «Перелётные птицы»
конспект итоговой НОД составлен для детей старшей группы, имеющих задержку психического развития. к конспекту прилагается презентация с дидактическими играми, которые можно использовать как вне заняти...