Непосредственно-образовательная деятельность
план-конспект

Тарбаева Елена Викторовна

НОД " Амрлhна одр"

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon nod.doc36 КБ

Предварительный просмотр:

Кичәлин төр;

 «Өрк - бүлин амрлһна өдр» 

Дунд баг

Кичәлин йовуд:

  1 . Мендллһн

 Багш: Мендвт, бичкдүд!

 Бичкдүд: Мендвт!

 Багш: Байр гидг кѳвүн эндр мана гиич. Байр эврәннинь ɵрк-бүлән таньлдхар  седнә.

                                         ( проекторар зургуд  хәләнә)

 Багш: Нааран хәләтн, би таднд нег юм авч ирв. Эн күүклдәс: аав, ээҗ, эцк, эк, ах, эгч, дү күүкн, дү көвүн. Эдн цугтан өрк - бүл. Өрк - бүл гисн семья. Ода эдниг нег үгәр келхм.

 Бичкдүд: Өрк - бүл.

 Багш: Ода тоолхм, кедү күн эн өрк - бүлд бәәнә?

 Бичкдүд: Негн, хойр, һурвн, дөрвн, тавн, зурһан, долан, нәәмн.

 Багш: Чик, нәәмн күн бәәнә. Саша, кедү күн бәәнә?

 Саша: Нәәмн күн бәәнә.

 Багш: Йир сән. Эн өрк - бүл ик аль бичкн?

 Бичкдүд: Эн өрк - бүл ик.

 2.  Хурһна наадн

 Багш: Эдн хоорндан яһҗ бәәнә?

 Бичкдүд : Ни бәәнә.

 Багш: Чик, эн өрк - бүл ни бәәнә, хурһна нааднла әдл. Ода хурһдарн наадхм.

 Эн хурһн - аав,

 Эн хурһн - ээҗ,

 Эн хурһн - эцк,

 Эн хурһн - эк,

 Эн хурһн - би,

 Мана бүл - ни!

3. Амрлһн

Мини аав сахлта,

Би ээҗдән йир дуртав,

Мини эцк чидлтә,

Мини эк сәәхн.

Би хар нүдтәв, цаһан санатав.

Багш:  Бичкдүд, эн күүклдәс авад, наадхм?

 Бичкдүд: Наадхм!

                                              (Багш бичкдүдт күүклдәс тараһад өгнә )

 Багш:  Ода цуһар чикәр зогстн,  би тана зург цокҗ авнав.

 Багш: Эн мана өрк - бүлин гер. Эн гер ямаран?

 Бичкдүд: Ик, өндр, сарул, сәәхн, чолун.  

   4. Наадн " Лавк " олзлад, дассан давтх .

 Багш: Амрлһна өдр болв. Мана өрк - бүл  лавкд йовх. Йовхм.

  Эн наадһасн лавк. Эн лавкд олн зүсн наадһас бәәнә: бодма, дарцг, аю, ноха, зан, мис. Тадн ю хулдҗ авхт?

 Бичкдүд: Би ик бодма авнав, би улан дарцг хулдҗ авнав, .....

  Багш: Цааранднь йовхм, эн хувцна лавк. Эн лавкд дала  сәәхн хувцн бәәнә: бүшмүд, киилг, шалвр, махла, майг. Ямаран танд хувцн таасгдв?

 Бичкдүд: Би ноһан бүшмүд авнав, нанд шар киилг таасгдв, .....

 Багш: Эн лавкд орхм. Энд  ю хулдна?

 Бичкдүд: Зер - земш болн темсн.

 Багш: Ю хулдҗ авхт?

 Бичкдүд: Улан альмн авнав, боднцг хулдҗ авнав.

 Багш: Нә, болх, ода гертән хәрхм. Амрад сууһад, келхм, ю хулдҗ авбвидн?

                                                 ( Бичкдүд неҗәдәр келнә ).

Ашлвр.

 Багш: Нә, сән, өрк - бүлин амрлһна өдр чилв. Таднд белг өгнәв – цокҗ авсн зург.

 Бичкдүд, тадн йир сән нанта наадвта, нанд таасгдв. Танд таасгдва?

 Бичкдүд: Таасгдв!

 Багш: Тиигхлә, би байрлҗанав. Цуһар менд байрта бәәтн!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект непосредственно образовательной деятельности с детьми старшего дошкольного возраста по освоению образовательной области "Коммуникация" и коррекционному направлению в индивидуальной форме

.В конспекте описывается работа по развитию речи и слухового восприятия детей с нарушениями слуха с использованием сурдологопедического тренажера "Дэльфа-130"....

Конспект непосредственно образовательной деятельности по образовательной области "Музыка" для детей средней группы "Путешествие в осенний лес"

Развивать у детей музыкальный слух, певческий голос и творческие способности. Учить  различать тембр музыкальных инструментов.  Закреплять умение играть на детских музыкальных инструментах....

Непосредственно образовательная деятельность Образовательная область «Познание» Тема «Осень» для детей 4-5 лет ( средняя группа)

Непосредственно образовательная деятельность Образовательная область «Познание» Тема «Осень» для детей 4-5 лет ( средняя группа)...

"Металлические и деревянные музыкальные инструменты" - конспект непосредственно образовательной деятельности по образовательной области «Музыка» для детей подготовительной к школе группы с применением ИКТ

Конспект НОД для детей подготовительной к школе группы. На занятии дети знакомятся с металлическими и деревянными музыкальными инструментами и учатся на них играть....

Конспект непосредственно-образовательной деятельности в старшей группе № 4 компенсирующей направленности для детей с задержкой психического развития Образовательная деятельность: коммуникация Раздел: развитие речи Тема «Перелётные птицы»

конспект итоговой НОД составлен для детей старшей группы, имеющих задержку психического развития. к конспекту прилагается презентация с дидактическими играми, которые можно использовать как вне заняти...