Конспект открытого урока по удмуртской литературе
план-конспект урока (5 класс)

Гизитдинова Алена Александровна

"Куазь жобан дыръя" 5 класс

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kuaz_zhoban_dyrya.docx22.89 КБ

Предварительный просмотр:

Министерство образования РБ

Открытый урок по удмуртской литературе

в 5 классе.

Провела учитель удмуртского языка и литературы

МБОУ ООШ с. Истяк

Гизитдинова Алёна Александровна

 

Тема: «Куазь жобан дыръя» Н.Васильев.

  Уроклэн мугъёсыз: 1)Кышкыт учыре сюрем адямиослы юрттон

                                       сярысь веросэн тодматоно;

                                    2)Текстэн ужаку,малпаськон радзэс азинтоно;

                                    3)Астэ гинэ тодыса улоно овол,калык понна но                                         сюлмаськоно.

                        Уроклэн мынэмез:

                 1.Организационный момент.

   Умоесь,пиналъёс!Пукселэ.Киосмы парта вылын,пыдъёсмы огазьын.Учкимы ог-огмы шоры,пальпотимы.Табере кутскоме ужаны.

                 2.Кылзэс волятон бордын ужан.

   

       Шупуын шушы шула.

Учкелэ доска вылысь жог веран шоры.Ойдолэ та жог веранэз жог вераны дышетскоме.

     а)кин вольыт но жог вералоз;

     б)юанъёслы ответ сётъян.

                  3.Гуртэ ужзэс эскерон.

Гуртэ ужзэс эскерон кутске «Чукна»кылбурез лыдзонъя конкурсэн(кин туж умой наизусть вераз,сое магнитофонэ гожтом но вуоно арын 5-ти классъёслы кылзытом).

        Степан Широбоков туж быгатыса суредам асьмелы шундыё чукнаез, шаермылэсь узырлыксэ.Тани учкелэ доска вылысь суред шоры.

    (пиналъёсын суред сярысь вераськон)

                     

                    4.Выль темаен тодматон.    

  Нош табере,пиналъёс,син азяды пуктэ таче суредэз:адями бусыети дораз бертэ.Шодтэк шорысь синтэм-пельтэм тол жутске,лымыез бергатэ.

  -Мар луыны быгатоз адямиен таче куазь жобан дыръя?(нылпиосын «кластер»лэсьтиськом).

                           

                                       


                                            БУРАН

       кынмыны    йыромыны     кулыны  жадьыны   посяны

       (пиналъёслэн ответъёссы).

-Вань-а тиляд адземды сыче дырез?

-Кызьы соку бертылоно школаысь?

-Кин ти полысь шедьылиз ни,куазь пелляськыку,шудтэм учыре?(пиналъёс верало).

  Самой сыче лекпелляськон сярысь лыдзомы туннэ урокын Н.Васильевлэсь «Куазь жобан дыръя»вероссэ,нош уроклэн эпиграфез:

   Умой эшен ноку но уд быр(гожтэмын доска вылын).

      Али пиналъёс усьтэлэ тетрадьёстэс,гожтэ числоез но уроклэсь темазэ(гожто).

    -Н.Васильев сярысь ма тодиськоды?

  Н.Васильев -кылбурчи но веросчи.Портэм аръёсы со кылбуръёсын кык книга поттиз.Отысь унозэ произведениоссэ калык туж яратиз но кырзан кариз.Пиналъёслы та писатель тодмо луэ выжыкылъёсыныз,веросъёсыныз.Тросэз произведениосыз пыртэмын «Петро но Митро», «Кин тон,атай?», «Паньтэмъёс», «Бадзым кызлэн вужерез», «Сильзор бере»книгаосаз.

     Произведениосаз Николай Васильев возьматиз атайтэк кылем нылпиосты.Аслаз но атаез войнаын быриз.Солэн геройёсыз портэм шуг-секытъёсы сюро но соосты вормо,чидась луыны дышето.

        Табере тодэмды потэ-а,мар луиз героен «Куазь жобан дыръя» веросын?

Лыдзыкумы тиледлы пиналъёс пумиськозы таче валантэм кылъёс.

        Кызьы ти сое валаськоды?

             оске  

             жиммид

                                           -2-      

         

          куалектыса

          мырзиськыса

          чакласькыса                

           зыпак

           зигарыз

           очкарыса(валэктисько).

    Пиналъёс учебникысь 95-96 -ти бамъёсты «сюлэмшугъяське пересь» кылъёс дорозь лыдзо.
Дышетись:

    Трофим Петрович кесяськем куара кылиз,нош куазь пумен юнгес жобаське.Пиналъёс,кыче кенеш сётысалды героймылы?(пиналъёс малпанзэс класс азьын верало).

Озьыен ти палпаськоды.....(дышетисьогъяса вера на).

    -Нош тодэмды потэ-а, ма кариз героймы?

    (кема курадзем ни шодске,нюкысь потыны турттыса,кылъёс дорозь лыдзо).

  Дышетысь:асьме героймы,пуктэм лымы куашкаса,мур нюк пыдсы кошкиз.Кызьы отысь потыныбыгатоз со?

       (пиналъёслэн дэмланъёссы).

   -Нош тодэмды потэ-а.кыче амал шедьтиз пойшурась?

        (лыдзо «Ойдолэ»,-шуиз со кылъёс дорозь).

    Дышетись:ойдолэ али ожыт шутэтскоме(физминутка лэсьто).

  _Кызьы быроз верос?(пиналъёслэн малпанъёссы).

  Ойдолэ пумозяз лыдзоме(лыдзо).

Али эскером уроклэн кутсконаз лэсьтэм «кластермес».Кудиз малпанъёсты быдэсмизы?Кудиз оз?

     

     

 Али время кылиз на,ойдолэ жог гинэ эскероме,кызьы валаллямды меда веросэз?Ужаломы тани та тестъёсты.

 
                             5.Уроклы йылпумъян.

                         

                                                         

                                             


           

                 1. Кытчы мыниз Трофим Петрович субботае?

                                а)чорыганы;

                                б)пойшураны;

                                г)губияны;

                 2.Бертон азяз кыче инкуазь шоры сюриз пойшурась?

                                а)буран улэ;

                                б)зор улэ;

                                в) куазь умой вал;

                 3.Кинэ со адзиз нюкысь?

                                а)кионэз;

                                б)пересь песянаез;

                                в)пичи пиен кышномуртэ;

                 4.Кыче шудтэм учыре сюрем кышномурт пиеныз?

                                а)нюке усиллям;

                                б)кионлэсь кышкаллям;

                                в)вал вылысь усиллям;

                 5.Кин утиз соосты быронлэсь?

                                а)Трофим Петрович;

                                б)Орина кенак;

                                в)асьсэос потизы;

                  6. «Куазь жобан дыръя» луэ:

                                 а)кылбур;

                                 б)роман;

                                 в)верос.

  (Эскерон понна тестъёсты,доска сьорын ответъёсыз дасямын луыны кулэ ини).

      Туж умой ужады туннэ пиналъёс урокын.Ваньдылы но урок понна тау карисько!

                          6.Гуртэ уж.

     Гуртады героймылэсь сямъёссэ «кластер»амалэн суредаса вае.Верослэсь пуштроссэ мед тододы.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект открытого урока по родной литературе для 5 классов

Предмет: Якутская литература. Тема урока: "Поэзия - состояние души" («Хо´оон - дуу´а хамсаа´ынын таайыы») для 5-х классов. Учитель: Павлова Мария Егоровна, учитель якутского языка и литературы МБОУ-Ко...

Конспект открытого урока по английскому языку и литературе в 11-ом классе «Без фальши в звуках струн…» – «That’s Sweetly Play’d inTune…» учителя русского языка и литературы Тимофеевой Оксаны Николаевны, учителя английского языка Захарченко О.С.

Целью нашего урока было обобщение материала о жизни и творчестве Роберта Бернса, пробуждение интереса к его творчеству, формирование умения учащихся работать в группах и в парах. Еще одной целью было ...

План-конспект открытого урока по литературе в 9 классе на тему: Анализ повести «Бэла» по роману М.Ю.Лермонтова «Герой нашего времени» Подготовила учитель русского языка и литературы Чижова Светлана Николаевна.

        План-конспект  открытого урока по литературе в 9 классе на тему:Анализ повести  «Бэла» по роману М.Ю.Лермонтова «Герой нашего времени»Подготовила учитель р...

Конспект открытого урока по литературе в 6 классе по теме "Мир древнерусской литературы"

Урок, посвященный новому празднику - Дню православной книги. Учащиеся знакомятся с историей праздника, с деятельностью первопечатника Ивана Федорова, а также повторяют и обобщают знания о возникновени...

Конспект открытого урока литературы учителя русского языка и литературы Степановой Э.Г. по повести И.С.Тургенева “Ася”.

Цели урока: понять идею рассказа «Ася», уяснить авторскую позицию в произведении; выяснить, что характерно для литературного типа «тургеневской девушки»? способс...

Конспект открытого урока по русской литературе

М. Горький «Старуха Изергиль». « Идея рассказа « Старуха Изергиль». Смысл противопоставления образов Ларры и Данко. Цели урока: Образовательная: показать два типа морали и общественного поведения, и...