урок английского языка:"Профессии" 8 класс
методическая разработка по английскому языку (8 класс) по теме

урок на закрепление материала по теме по учебнику Афанасьевой с презентацией:"Выбор профессии"

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok_o_profesii.doc50.5 КБ

Предварительный просмотр:

Открытый урок  по  английскому  языку  в

8  «А»  классе  ГОУ  ЦО  №1948  «Лингвист – М»  

по  теме:  «  Выбор  профессии»

Учитель  английского языка

 Жолдыбина  И.П.

Октябрь  2011  года

2

Цель    урока:

Закрепление  пройденного  материала  по  теме:   «Профессии»

Задачи  урока:

  1. Учебные:  активизация  изученных  лексических  единиц; умение  обобщать  полученные  знания  и  использовать  их  в  новых  ситуациях;
  2. Развивающие:  развитие  понимания  иноязычной   речи  на  слух;  развитие  навыков  устной  речи;
  3. Воспитательные:  воспитание  ответственного  отношения  к  выбору  профессии;  умение  аргументировать  свою  точку  зрения.                

Оснащение  урока:  компьютер,  проектор,  экран,   презентация,   видеозапись  носителей  языка  из  учебника:  “ Activate”

Этапы  урока:

  1. Организационный  момент – 1 мин.
  2. Фонетическая  зарядка – 2 мин.
  3. Речевая  зарядка – 5 мин.
  4. Проверка  домашнего  задания – 10 мин.
  5. Развитие  навыков  говорения – 15 мин.
  6. Развитие  навыков  аудирования – 10 мин.
  7. Заключительный  этап  урока – 2 мин.

Ход  урока

1. Организационный  момент  ( приветствие,  вступительное  слово  учителя  и   постановка  задач  урока ). – слайд  №  1

T.:  Good  morning,  everybody.  Glad  to  see  you.  Sit  down,  please.  The  subject  of  our  lesson  today  is:  ‘Choice  of  a  job’.  This  theme  is  very  important  for  everybody  and  the  sooner  you  choose  your  job  the  better.  At  your  age  you  should  analyse  your  abilities,  concentrate  on  some  subjects  and  choose  elective  courses  at  school  or  somewhere  else.  I  hope  our  lesson  will  help  you  to  make  your  choice.  Today  you’ll  activate  your vocabulary,  watch  a  video  about  one  English  boy,  become  a  career  adviser  and  make  a  job  advert.

3

2. Фонетическая  зарядка. – слайд  №  2

T.:  Let’s  refresh  our  memory.  Look  at  photos  and  name  all  professions   that  I’ll  show.

T.:  Which  of  these  jobs  are  dangerous;  require  a  university  degree;  are  done only  by  men;  are  done only  by women;  are  most  prestigious; are  least  prestigious;  are  well  paid;  are  hardly  paid

3. Речевая  зарядка.

T.:Open  your  books  at  page  37,  ex.62.,  read  it  in  a  chain  and  give  names  to  the  descriptions  of  these  jobs.  ( Answers:  1. a  lawyer;  2. an  estate  agent;  3. a  social  worker;  4. a receptionist;  5. a vet;  6. an  electrician;  7. an editor;  8. a chemist;  9. a pharmacist;  10. a  travel  agent  ).

4. Проверка  домашнего  задания:  « Рекламное  объявление  о  работе».

T.: Let’s  analyse    professions  more  carefully  and  learn  about  requirements  and   qualities  of  your  favourite  jobs.  So  I  invite  you  to  present  your  job  adverts.  You  could  prepare  your  homework  in  a  group  or  individually. Be  ready  to  answer  the  questions.   Now  you  are  welcome.

/ possible  questions  to  the  students  after  presentation:

-  What  qualities  do  you  find  most  attractive  in  this  job?

-  What  could  be  an  advantage  when  applying  for  you?

-  What  applicants  don’t  you  want  to  see?

-  Are  there  any  minuses  in  your  job? /

5. Развитие  навыков  говорения. – слайд  №  3  

а)  T.:  Choosing  a  profession  is  not  an  easy  task.  As  you  know,  it  can  be  influenced  by  our  interests,  wishes,  talents  or  somebody’s  advice  or  somebody’s  pressure.  I  offer  you  a  chance  to  become  a  career  adviser  and  practice  in  giving  advice  to  people.  In  your  books  you’ll  find  some  

4

cards  with  information  about  different  people.  It’s  on  page  39  ex.67.  Let’s  divide  into  5  groups.  Each  group  discusses  one  card  for  2  minutes  and  gives  recommendations  with  arguments.   Some  useful  phrases  could  help  you  in  giving  advice.  -  слайд  № 3  ( учащиеся  дают  рекомендации,  пользуясь  выражениями  на  слайде )       Answers:  1. a  driver / a  mechanic /;  2. a  nurse / a  social  worker /;  3. a  librarian / a journalist /;  4. a  photographer / a designer /;  5. a  vet.

б) самостоятельное  составление  учащимися  индивидуальных  карточек  о  их  интересах.

T.:  Now  I  advise  you  to write  similar  cards  with  your  preferences  and  experience.  It  will  help  us  analyse  your  abilities  and  recommend  a  proper  job  for  you.  The  cards  are  in  front  of  you.  In  three  minutes  be  ready  to  complete  them.

c)  самостоятельные  рекомендации  по  выбору  профессии  для  одноклассников.               (  учитель  собирает  карточки,  зачитывает  их  анонимно  и  учащиеся  в  свободной  беседе  дают  рекомендации  своим  одноклассникам ).

6.  Развитие  навыков  аудирования. (    Activate A2  Unit  11  )

T.:  Now  let’s  get acquainted  with  one  English  boy  Perry.  Before  watching  video  with  his  interview  let’s  learn  new  words.   ( ученики  читают  новые  слова  с  дефинициями  и  вопросы  для   проверки  понимания. )  After  watching  video  be  ready  to  answer  these  questions. (  учащиеся  смотрят  видео  с  субтитрами  и  затем  отвечают  на  вопросы  ).  Now  I  offer  you  to  watch  this  video  again  without  subtitles  and  concentrate  on  the  main  question:  Will  Perry  be famous  or  not?  And  when  can  it  happen?   Try  to  be  a  career  adviser  for  him,  analyse  his  abilities  and  experience  and  give  your   recommendations  about  his  future  career,  if  he  is  born  to  be  an  actor  or  not.  (  учащиеся  смотрят  видео  второй раз  без  субтитров  и  высказывают  свои  рекомендации  о  профессии  Перри).  By  the way,  when  watching this  video  I  recollected  about  one  meeting  of  our  Prime-Minister  V. V. Putin  with  young  scientists.  One  of  them asked     Mr. Putin    questions:  How  to  become  successful  in  life?  What  professions  can  help  to  be  a  success?  And  V. Putin  answered  that  if  you  want  to  be  a  success  you  can  choose  any  job  you like   but  you  must  become  a  professional  in  your  job,  a  highly  qualified  expert.  So  what  is  the  moral  of  these  words,  the  moral  of  our  lesson?              

5

(учащиеся  формулируют  вывод  ).  Yes,  you  are  right.  The  moral is:  if  you  want  to  be  famous  and   make  a  fortune   you  must  choose  a  profession  according  to  your  character  and  work  hard   all  your life.

7. Заключительный  этап  урока.  -  слайд  № 4

а)  заключительное  слово  учителя

T.:  Thank  you  for  your  work  at  our  lesson  today.    I  can  advise  you  to  analyse  and  understand  your  interests,  to  develop  your  abilities  and  to  choose  a  profession  which  will  make  you  happy.

б)  выставление  оценок  и  объявление  домашнего  задания:  сделать  проект  или  написать  сочинение:  «Моя  будущая  профессия  профессия»  (упр. 68 )

T.:  The  lesson  is  over.  Thank  you.  Good bye.

 

Videoscript  Unit  11

It  looks  like  an  ordinary  school  on  the  outside.  But  this  school  is  different.  This  is  the  Silvia  young  theatre  school  in  London.  Its  150  students  have  normal  lessons  three  days  a  week  but  on  Thursdays  and  Fridays  they  prepare  for  a  career  in  show  business.  These  are  the  stars  of tomorrow.  10-year-old  Perry  Millward  is  a  new  pupil  and  he  is  ambitious.

‘I  want  to  be  a  singer  and  an  actor  and  a  footballer  but  I  won’t  be able…  I  don’t  think  I  will  be  able  to  do  all  of  them’

He  is  also  going  to  be  busier  than other  students.

‘it’s  going  to  be  really  hard  ‘cause  I’ll  have…  I’m  going  to…  Silvia  young  all  day  and  then  I’m  going  to  be doing  Les  Miserable  straight  after.  So  it’s  going  to be  really  hard’

That’s  Perry’s  first  day  at  Silvia  young  school.  But  he has  to  leave  early  because  this  evening  he  is  appearing  in  a  musical  ‘Les  Miserables’.  This  is  Perry’s  first  performance  in  the  West  End.  There  are  1.400  people  in  the  audience  and  Perry  is  playing  Gavroche  one  of  the  most  important  roles  in  the  play.  The  audience  loved  him.

‘That  was  really,  really  good.  

You  enjoyed  it?

 That  was so  good,  yeah.  I’m  tired,  very  tired  now.  I  want  to  go  to  bed.  But  then  again  I  want to  stay  up.’  

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка 11 класса по теме" Мы изучаем английский язык".

Урок-конференция с участием зарубежных англоговорящих студентов, где обсуждались проблемы изучения английского языка, его место в глобальной культуре....

урок английского языка 4 класс к УМК "Английский с удовольствием" М.З.Биболетовой

конспект урока" Неправильные глаголы"  Unit 2 , презентация, дидактический материал...

Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС УМК "Английский в фокусе"

Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС  УМК "Английский в фокусе"....

Тема урока: « Английский алфавит» Методическая разработка урока английского языка, 2 класс

Цели урока: В игровой форме организовать повторение и обобщение изученного материала....

Разработка урока английского языка 9 класса «Английский язык – язык морового общения»

Разработка урока английского языка9 класса«Английский язык – язык морового общения»Форма урока - дебаты...

Методическая разработка урока английского языка _ _5_ класс ТЕМА «Типичный английский дом»

Цель урокаактивизация речемыслительной деятельности по теме «Типичный английский дом», формирование благоприятных условий в рамках темы для развития самостоятельно мыслящей личности.Методи...