Открытый урок
методическая разработка по английскому языку (7 класс) по теме

Борк Елена Ивановна

Открытый урок в 7 классе по теме "Экология"

Скачать:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Our planet is in our hands

Слайд 2

 What the main idea of the text?  What are environmental problem to discuss?  Why do you think they are so important for us?  Must we protect our planet from pollution?  Can you help our planet ? ГОУ СОШ №981

Слайд 3

ГОУ СОШ №981

Слайд 4

 Burn litter  Bury litter under the ground  Take it home ГОУ СОШ №981 Choose the right answer

Слайд 5

 Sort rubbish , special containers  Turn off lights and water  Use public transport  Clean up after  Wear fur coats  Make campfires, use camping stoves ГОУ СОШ №981 Key words

Слайд 6

Today we are going camping With your family, friends or class. Pleas help us, don’t drop any litter! ‘ Cos you litter lives longer than us. ГОУ СОШ №981 Refrain : ‘ Cos nothing is forever And nature is getting tired. If we don’t stop and think today Tomorrow the Earth could die.

Слайд 7

S ave environment, because E arth is our home T oday and tomorrow the T omorrow the Earth could die ГОУ СОШ №981 Home task



Предварительный просмотр:

                                     урок

по учебнику “Happy English.ru”Кауфман К.И.

для седьмого класса

Название урока: “Our planet is in our hands”

Цели и задачи:

Расширить и закрепить языковые знания и навыки: лексические и коммуникативные умения

Развивать познавательный интерес учащихся; расширять страноведческие знания

Привлечь внимание к защите окружающей среды, убедить в том, что эта проблема актуальна для каждого из нас

Формировать умение делать проекты

Наглядные пособия и опоры:

cлайд-презентация на компьютере,

аудиозапись к учебнику,

нарисованные заготовки листьев

раздаточный материал: статья «Планета в опасности»

Ход урока

Beginning

Warming up

T: I am glad to see you

Ps: Good morning to you

Introduction of the lesson

T: We are going to talk about nature today. And the result of our work will be…

Look at the board. If you put the letters in the right order you’ll get the key word.

CJOPRET

Ps: PROJECT.

T: Yes, you are right. It will be a project. That is why we are going to talk about environmental problems and how people try to help the planet.

Follow up

T: Let’s read the article “Our planet is in danger” and answer the questions: (слайд 1)

P1: I think it is our environment.

P2: They are water and air pollution.

P3: Because we cannot live without water. We will die without air. We need air to breeze.

P4: Of course, we must protect our planet.

P5: I think we can but we don’t know how to do it.

T: Our planet is in our hands. Let us go camping and watch nature. Do you like camping?

P1: I like camping because we can sleep in tents, make a campfire and pick up berries.

P2: In my opinion camping is fun because I like to play games and swim.

P3: I hate camping because after a long way you cannot sleep. Somebody snores mosquitoes sit on your nose. The ground is hard and cold.

T: Any time we are going to my favorite place.

We were going to stop for the night but we cannot. Look everything is awful!

What’s happened?

Ps: Somebody started a fire (polluted the water, killed the fish, left the litter, cu down trees, etc)

T: You see, the world around is in danger and we must protect the nature. The Earth is our big home. What do you think we can do with litter? Слайд 4:

P1: We must burn it.

T: We cannot do this because the toxin from the litter will pollute the atmosphere.

P2: We must bury it under the ground.

T. We cannot do this because litter lasts for a long time.

Ps: We must take it home.

T: We’ll have to do this! There are special factories that recycle materials.

Now listen on the text about how people in England protect the environment and be ready to answer the question: «How do people in England protect the environment?”

Учащиеся слушают текст упражнения и отвечают на вопросы учителя с опорой на слайд 3:

T: So, how can you help the environment? How can you protect the world around us?

Let’s make up “Green rules” Take the tree leaf and write what you must do and what you must not do to protect our planet from pollution.

Примерные варианты предложений учащихся:

We must not drop litter in the street

We must not destroy birds’ nests

We must not pollute water

We must not make campfires

We must grow trees

We must protect animals

We must put litter in a bin

T: Let’s pin our leaves to the board.

Now let’s sing the song about nature protection (слайд 4)

Rounding off

T: Dear friends, our lesson is almost over. What have we done at our lesson?

P1: We read and discuss the text.

P2: We spoke English a lot.

T: What did you understand at the lesson?

P1: It’s important to protect the world around us.

P2: We must help our nature.

P3: We must take special care of animals, flowers and seas.

T: Thank you for the lesson. I enjoyed your work. We were active and bright.

Now, put the expression into logical order and you will know your homework (слайд 5):

T: Now the lesson is over. Goodbye.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка открытого урока по теме: «Географическая оболочка» Урок-открытие

Что такое географическая оболочка? ГО – это взаимосвязь и взаимодействие всех оболочек Земли -  всех сфер Земли.Какие это сферы?Постановка проблемы1.     Ученику дается г...

Открытый урок по алгебре в 7 классе «А» тема: «Уравнения с одной переменной». Открытый урок по алгебре в 7 классе «А» тема: «Уравнения с одной переменной».

Открытый урок по алгебре в 7 классе «А»тема: «Уравнения с одной переменной».презентация по данной теме...

Открытый урок (мастер-класс) по русскому языку, проведённый на Фестивале инновационных идей в региональном образовании «Педагогические открытия 21 века» по теме Урок – исследование. «Предлог». (7 класс)

Тема: Предлог. (Закрепление знаний)Цель урока а) учебная: систематизировать и обогатить знания учащихся о предлоге, на основе заданий-исследований предупредить возможные ошибки в употреблении предлого...

Открытый урок по английскому языку. Открытый урок на активность обучения английского языка». (2 е—5 е классы обучения предмету)

Применение различныхвидов игр на уроке с целью закрепления лексических и грамматических навыков в обучении английскому языку....

3.2.Совершенствование методов обучения и воспитания через проведение открытых уроков/занятий на МО муниципального уровня (экспертный лист оценивания, протокол посещения второго открытого урока от МО муниципального уровня)

3.2.Совершенствование методов обучения и воспитания через проведение  открытых уроков/занятий на МО муниципального уровня (экспертный лист  оценивания, протокол посещения второго открытого у...