разработка урока
план-конспект урока по английскому языку по теме

Бетенекова Галина Ильинична

урок во 2 м классе, автор учебника З.М.Биболетова. тема:"Животные и цвета"

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok_vo_2_m_klasse.doc65.5 КБ

Предварительный просмотр:

Учитель.

Бетенекова Галина Ильинична

Предмет.

Английский язык

Учебник.

 Enjoy English. Автор З.М. Биболетова

Kласс.

2 «Б»

Тема.

Животные и цвета.

Цель.

Систематизация речевых умений и навыков учащихся по изученным темам.

Задачи:

Практические.

1.Развивать умения и навыки устной монологической и диалогической речи на основе изученного материала (учить рассказывать о себе, опираясь на рисунки и план, представленный в виде моделей; учить вести диалог – расспрос по теме «Знакомство»)

2.Систематизировать навыки называния  цветов, животных и действий, которые они умеют выполнять.

3.Повторить алфавит и графический образ изученных английских букв.

4.Развивать навыки понимания небольшого текста на слух с опорой на наглядность.

Воспитательные.

Формировать мотивацию и устойчивый интерес к изучению иностранного языка.

Развивающие.

Развивать мышление, память и внимание учащихся.

Дидактическое оснащение урока.

Мультимедиа проектор, интерактивная таблица по теме «Цвета», видеоролик с текстом и заданиями для аудирования, игрушки и картинки животных.

Технологии.

1. Личностно-ориентированная.

2. Игровая технология.

3.Здоровьесберегающая.

4. Компьютерная технология.

ХОД УРОКА

  1. Организационный момент.

      Greeting rhyme (song).

Teacher:  Good morning, good morning, good morning to you.

                Good morning dear children I am glad to see you.

Pupils:  Good morning, good morning, good morning to you.

             Good morning dear teacher we are glad to see you.

 Sit down, please. As usual at the beginning of our lesson we shall train our tongue, lips and jaw in order to pronounce English sounds perfectly. (We train sounds pronouncing words and phrases). Show me your tongue, show me your lips, show me your jaw. Fine, let’s start.

2. Phonetic exercise.

    Sentences for practicing English sounds:

1). What is your name?

     My name is … .

2). Who are you?

     I am Jack.

3). How old are you?

     I am eight.

4). Where do you live?

     I live in Kozhevnikovo.

5). Where are you from?

     I am from Russia.

6). Have you got a mother?

     Yes, I have. No, I haven’t.

7). How are you?

     Fine, thanks, and you?

     I am fine too.

8). How is your mother?

    She is fine, thanks.

9). How is your father?

     He is fine, thanks.

10). How is your cat?

       It is fine, thanks.

3. Well done. Now let’s practice in speaking and understanding.

    Answer some of my questions.

   (For communication I use the questions  above).

              Teacher → Pupil.

     What is your, (his, her) name? Who are you? How old are you? Where do  

     you live? Where are you from? Have you got a mother, (a father, a brother, a sister,

     a grandfather, a grandmother)? How are you? How is your mother, ……? Can you  

     read, (write, jump, swim, dance, fly, count, sing, play, skip, run, bounce, drive,    

     climb)?

4. Listening. (Lesson 20. Elephant tells about himself. Children should  

    listen, understand and do some tasks).

1) Listen to a story.

    Hello, My name is Thomas. I am seven. I have got a mother.

    I have got a friend. It’s a black cat. I can read and write.

2) Put down the pictures in the right order.

3) Listen and choose the right balloon.

5. After this task I suggest somebody to tell the same story about him or    

   herself.  

   1) Monologue.    

   2) And one more task is to ask questions. (Class → Pupil).

6. Let’s relax. Sing and do.

   (A song “HERE WE GO ROUND THE MULBERRY BUSH”).

The Mulberry Bush.

Hey, look, I am a cook.

It’s time for a nursery rhyme.

1. Here we go round the mulberry bush.

The mulberry bush, the mulberry bush,

Here we go round the mulberry bush on a cold and frosty morning.

2. This is the way we wash our hands, wash our hands, wash our hands,

This is the way we wash our hands on a cold and frosty morning.

3. This is the way we wash our clothes, wash our clothes, wash our clothes,

This is the way we wash our clothes on a cold and frosty morning.

4. This is the way we dry our clothes, dry our clothes, dry our clothes,

This is the way we dry our clothes on a cold and frosty morning.

5. This is the way we iron our clothes, iron our clothes, iron our clothes,

This is the way we iron our clothes on a cold and frosty morning.

6. This is the way we sweep the floor, sweep the floor, sweep the floor,

This is the way we sweep the floor on a cold and frosty morning.

7. This is the way we brush our hair, brush our hair, brush our hair,

This is the way we sweep the floor on a cold and frosty morning.

8. This is the way we go to school, go to school, go to school,

This is the way we go to school on a cold and frosty morning.

9. This is the way we come back from school, come back from school, come back from school,

 This is the way we come back from school on a cold and frosty morning.

7. Interactive tables. Colours. Listen and repeat.

      orange, red, yellow, blue, green, dark blue,

      purple, black, brown, pink, grey, white.

8. Listen to a story. Lesson 30.

1) Hello, I’ve got a yellow lion, a pink pig, a white cat, an orange tiger, a green  

   crocodile, a black dog, a brown monkey, a red fox.

- A brown monkey, please.

- A Happy New Year!

- A Happy New Year!

2) Listen and paint the toys.

9. Surprise. Hey, somebody is knocking.

   (A postman is coming and giving a big box-a parcel). 

There are some words written on the box. –“Can you read”? – “No, we can’t”.

  • “May be you know some letters and I can help you to read and translate”.

       Let’s revise the letters which we have already learned.

             Name the letters: M-A-G-I-C     B-O-X.

Let’s open this magic box and see what there is inside.

 Take out and name what you have got.

(In the box there are some toys-animals. Children take out the toys one by one and name the animals: - “I have got a tiger”).

10. Stand around and make your toys alive. Introduce yourself.

      Pupil 1 → Pupil 2→ Pupil 3 → Pupil 4→ Pupil 5 → Pupil 6

- Hello, I am a tiger. My name is Jess.

      - Nice to meet you Jess.

                    - Hello, I am a cat. My name is Tom.

                    - Nice to mеet you Tom.

11. There are domestic and wild animals. Divide into two groups.

Well done. Ask each other what you can do.

        – “Can you swim”?

  - “Yes, I can”.

 – “Swim please”.

12. Great job! Let’s greet each other singing song. “Say hello”.

13. Summation. Reflexion.

(At the end of the lesson all pupils get pictures of animals. The task is to say which colour they are going to use to paint pictures).

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока по теме «Разработка проектов в системе программирования Visual Basic»

Данный урока проводился в группе первокурсников техникума.Тип урока: комбинированный, использовался контроль знаний, закрепление практических навыков. На уроке использовались разноуровневые задания.Це...

Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема: Право. Разработка урока в 9 классе по истории. Тема: "Всё для фронта! Всё для победы!"

Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема "Право". Урок проводится на основе програмированной технологии.1 шаг: информативность-учащиеся получают определенные знания по данному вопросу.2 шаг...

методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Движения живых организмов" и презентация к ней. Методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Дыхание растений, бактерий и грибов" и презентация к ней.

Методическая разработка урока с поэтапным проведением с приложениямиПрезентация к уроку биологии в  6 классе по теме "Почему организмы совершают движения? ".Методическая разработка урока с поэтап...

Разработка урока по теме "Кто Вы, господин Чичиков? (урок-исследование). К разработке прилагается информационная карта

Разработка урока по теме "Кто Вы, господин Чичиков? (урок-исследование). К разработке прилагается информационная карта...

Методическая разработка урока "Амины. Анилин", Методическая разработка урока "Многоатомные спирты"

Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 10" О.С. Габриелян.Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 1...

Методическая разработка по теме "Разработка урока немецкого языка согласно ФГОС. Тип урока: комбинированный"

Переход на ФГОС позволил переориентировать усилия гигантского преподавательского состава страны с традиционного узкопредметного обучения (предметные результаты) одновременно и на развитие каждого обуч...