Главные вкладки

    Конспект урока в 7 классе «Gifts for everyone!»
    план-конспект урока по английскому языку (7 класс) на тему

    Погосян Лили Андрониковна

    Spotlight 7, модуль 9, урок 9с, «Gifts for everyone!»

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Файл konspekt_uroka_7_k_gifts.docx21.42 КБ

    Предварительный просмотр:

    КОНСПЕКТ ОТКРЫТОГО   УРОКА

    В 7классе.

    Учебник «Английский в фокусе 7», модуль 9, урок 9с, «Gifts for everyone!»

    Цель урока: совершенствование коммуникативной компетенции учащихся.

    Задачи урока:

    Образовательные

    1) систематизировать изучаемую лексику (прилагательные для описания сувениров),

                   2) совершенствовать навыки аудирования и поискового чтения,

                        3) развивать навыки диалогической устной речи,  

                   4) развивать навыки письменной речи (написание электронного письма другу)

                   Развивающие

                    1) развивать творческие способности учащихся,

                    2) развивать   умение строить диалог по  заданной теме        

                   

                   Воспитательные

    1. воспитывать умение работать в паре
    2. воспитывать внимательное и уважительное отношение к членам семьи

    Оборудование

    Компьютер, проектор, экран, магнитофон  , учебник. карточки для составления диалога

    Структура урока:

    1. Приветствие

    2. Сообщение цели и темы урока

    3. Проверка д/з

    4. Фонетическая зарядка

    5. Введение нового лексического материала

    6. Закрепление

    7. Объяснение д/з

    8. Подведение итогов

    Ход урока

    п/п

    Этап урока и его метод. задача

    Содержание

    (деятельность учителя)

    Деятельность учеников

    Режим работы

    1

    Пр  Приветствие

    Good morning, children. I am glad to see you. How are you?

    Sit down, please. Let’s start our lesson.

    -What date is it today?

     -What day of the week is it today?

    -Who is absent today?

    What is the weather like today?

    -Fine, thanks.

    - It is ....

    - It is...

    .... are absent today.

     

    It is cold, windy.

    Teacher-Pupil 1

    Teacher-Pupil 2

    .....

    Teacher-Pupil 1

    Teacher-Pupil 2

    Сообщение цели и темы урока

    Проверка дз

    Фонетическая зарядка

    Please, look at the pictures.(слайд)

    What can you see here?

    Good.

    When do you usually buy gifts? For whom?

    What do you like best: to get presents or to give them? Why?

    There is a synonym  to the word “presents”, it is the word  the word “gifts”.

    Good. So, what do you think is the topic of our lesson today?

    So, what do you think we should learn today?

    Right you are.

    Today we are going to speak a lot, so we need to train our tongues. Boys, tell me, please, what was your favourite present when you were little?

    Did you like to get toy lorries?

     Here is a short tongue twister.

    Can you say this short tongue twister very quickly слайд 2

    Girls, did you like balloons?

    Then I have a tongue twister for you(слайд 3,

    We sometimes make presents, but usually we buy them. So let’s repeat the next tongue twister together. (слайд 5,

    – “presents”, “souvenirs”

    We usually buy presents for our friends and relatives on some special occasions, for example, birthdays or when we are abroad or in another city.

    Gifts

    Gifts for everyone.

    Where we can buy gifts

           -Why we buy them

           -May be some words to describe the gifts

    скороговорка Red lorry, yellow lorry

    Beautiful blue balloons

    скороговорка If  you want to buy, buy, if you don’t want to buy, bye-bye)

    PP

    Введение нового лексического материала

    Закрепление

    When we get gifts we then talk about them with our friends, we describe the things we like best and for this purpose we need adjectives.

     Look at the pictures слайд 6.

    So, what kinds of shapes can you see here?

    Right. And now name the patterns.

    Name the materials

    Look at Ex 1 on p 90. Here are new words

    Good. Look at Ex 1 on p 90. Your task is to read the words, to understand them  and then decide which category (material, pattern or shape) they belong to. Don’t forget to add some more words to each category. You have 2 minutes to do the task.

    Do we have anything round etc. in our classroom?

    Do you have anything made of plastic etc. in your schoolbag?

    Do you have any polka-dot etc. clothes?

    - oval

    - round

    -square

    -rectangular

    polka-dot

    checked

    striped

    plain

    plastic

    wooden

    woolen

    silver

    cotton

    paper

    metal

    leather

    Please, remember the order of adjectives when describing objects. And don’t use more then 3 adjectives before a noun. Слайд 8  

    Now imagine that you bought some presents. Your task is to describe them to your partner. In ex.2 you have the pictures and the example, let’s look at them.

    You have 2 minutes to work in pairs and then we shall listen to your sentences. Слайд 8  

    Very good. We all like to have presents. In my bag I have some very nice souvenirs from different places. I want you to guess their shapes and materials. Ask questions, please.

    I bought some square, striped, velvet cushions

    I bought some a leather

    Wallet

    I bought a square, polka-dot, cotton make-up case.

    I bought a round ball

    PP

    –Is it (shape)?

                                         Is it made of…..?

    Работа с текстом совершенствование  навыков просмотрового и  поискового чтения, развитие навыков диалогической устной речи

    Look at the text in ex.3a. Can you tell me what type of text is it?

    Right you are. Who is the e-mail to/from? What is it about? Scan the text and answer Слайд 17

    Let’s listen to the text and check your guesses. Good. now let us read and translate the text.

    We have some more questions after the text. Answer them, please Слайд 18

    And I have 2 more questions about Angela and the presents she bought. Слайд 19

    T: - Tell me, please, how did Angela choose the gifts? What did she think about?

    Now you will work in pairs. Imagine that you are Angela and her mum, you are talking on the phone and discussing Angela’s day in New York and her shopping. Слайд 20

    Don’t forget to discuss all the presents. Don’t forget about the word order in the

     questions. Слайд 21

    You can use the cards with prompts.  You have 5 minutes for this task.

    It’s an e-mail.

    It is from Angela to Wendy.

    PP: - She thought about her relatives’ age, likes and interests, she wanted to choose the presents they like.

    Объяснение домашнего задания.

    Thank you for your dialogues. Now let’s discuss your home task. It’s ex.4 p 90. Read the task.

    What will you do at home?

    We will write an e-mail to a friend.

    Yes, and you can use ex 3 as a model

    Подведение итогов урока

    So, boys and girls. Thanks for your work. Now let’s see what you have learnt today

    we revised have learnt the adjectives to describe objects.

     We have learnt about the order of the adjectives,

    we have described souvenirs, we acted out dialogues.


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    План - конспект урока в форме презентации в программе Power Point на немецком языке по теме " Немецкая пресса для подростков" и конспект урока в программе Word к УМК И.Л.Бим., Л.В.Садомовой " Шаги 5" для 9 класса.

    Презентация конспекта урока на немецком языке  в программе Power Point по теме "Немецкая пресса для подростков" и конспект в программе  Word показывают некоторые приёмы работы по теме "СМИ" ...

    ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА План-конспект урока в 11 классе «Фотоэффект. Применение фотоэффекта.»

    Урок с использованием  ЭОР. В изучении нового материала используется информационный модуль  "Фотоэффект" для базового уровня старшей школы.  В практический модуль входи...

    конспект урока "Gifts for everyone" и презентация, 7 класс, учебник "Spotlight-7"

    представленный материал включает в себя конспект урока, презентацию и карточки для составления диалога к уроку "Gidts for everyone", 7 класс, учебник "Spotlight-7"...

    Конспект урока Вторая война Рима с Карфагеном 5 класс, Конспект урока кубановедения Появление человека современного облика 5 класс, Конспект урока Королевство франков и христианская церковь в VI— VIII вв. 6 класс, Конспект урока Московское княжество и его

    В ходе подготовки к урокам использовались современные информационные технологии. Участники проектной деятельности в ходе подготовки к уроку использовали свободное образовательное пространство сети Инт...