Разработка урока в 9 классе по теме:"Написание эссе с элементами рассуждения."
методическая разработка по английскому языку на тему

Варданян Галина Анатольевна

Разработка урока в 9 классе по теме :"Написание эссе с элементами рассуждения."

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon metodicheskaya_razrab_uroka_v_9_kl_esse.doc45.5 КБ

Предварительный просмотр:

                   Методическая разработка урока английского языка в ---9--- классе по теме:

                                              Написание эссе с элементами рассуждения                              

УМК:Starlight 9

Модуль 2

№ урока по УМК:2i

Тип урока: изучение нового учебного материала(1- ый урок из 3-х уроков цикла)

Цель урока:   сформировать навыки письменной речи при написании эссе с выражением  

                         собственного мнения

Задачи:

образовательные

  • научить следовать определенной структуре эссе при написании его в формате ЕГЭ
  • повторить отличия формального (официального) и неформального стиля в письменной речи

развивающие

  • формировать умение высказывать свою точку зрения
  • формировать умение подтверждать свою точку зрения аргументами
  • формировать умение выполнять логические операции сравнения

воспитательные

  • формировать умение слушать другое мнение и представлять свое
  • формировать умение толерантного восприятия мнения, отличного от твоего

Ход урока

  1. Проверка домашнего задания.

Стр. 39 упр. 4 ИКТ Find out about extreme or dangerous  sport you would like to try. Find out: history, rules, equipment/clothes, challenges. Report your findings to the class.

  1. Объяснение нового материала.

1. Сообщение темы урока

Эссе с элементами рассуждения.

Today you are going to learn how to write an opinion essay.

2. Диалог-расспрос – что это – эссе с выражением собственного мнения

Teacher Who can guess what an opinion essay is?

(questions are written on the board)

  • Is it a written narration?
  • Is it a long or short narration?
  • Is it a narration on a particular topic?
  • Does a narrator state is opinion on the topic?
  • Does he support his opinion with justification?
  • Does he present the opposing viewpoint with reasons/examples?

3. Who can define what an opinion essay is? (students give their ideas)

Teacher – Thus an opinion essay is a short written narration on a particular topic where a narrator states his opinion supported by justification and presents then opposing viewpoint with reasons/examples.

4. Who writes opinion essays in daily life? (journalists, writers, reporters, men of letters, students)

5. Where can opinion essays be found?

  • In magazines, newspapers, on websites
  • Can be heard on TV and radio programmes
  • Can be a part of speech of an educated person

6. What skills do we need to write opinion essays?

  • Thinking, understanding, analyzing
  • Expressing opinions with reasons/examples
  • Skills of using life experience and knowledge got at the lessons of Literature, History, Biology, etc.
  • Language skills: linking words and phrases, synonyms, appropriate grammar.

7. How can we use skills of writing an opinion essay in life?

  • Do they teach us to communicate, tyo understand people and to be understood?

Do they teach us to express our viewpoint and justify it?

  • Do they teach us to express an opposing viewpoint without offending or insulting the opponent?
  • Do they teach us to interact and cooperate?

To sum up each educated person should possess these skills as they give  an opportunity to be convincing and polite in expressing his/her opinion.

8. HOW TO WRITE AN OPINION ESSAY

An opinion essay should normally contain:

I Introduction in which we:

    1)  clearly state the topic (in 1-3 sentences) and 2) present two contrary opinions on the topic(2-3 sentences).

     A main body contains three paragraphs.

II The first paragraph of the main body should present your viewpoint on the topic with 2-3 reasons/examples.

III The second paragraph of the main body should present the opposite viewpoint on the topic with 1-2  

       reasons/examples.

IY The third paragraph of the main body should present your criticism of the opposite viewpoint (#III) with  

       reasons/ examples.

Y Conclusion which states your opinion (presented in # II) using different words.

     Each paragraph should begin with a topic sentence summarizing what the paragraph is about.

9. You have already learnt the structure of an opinion essay. For more details – open StB WB2. Start reading the rubric “Opinion essays” starting with the words:”…We normally use …

  • What have you learnt from this extract?
  • What tenses to use while writing OE?
  • What style should be used?
  • What techniques can help us to begin/end an essay?

10. StB ex 1 p 40 (мы исправляем ошибки в соответствие с нашим образцом, а не как в Teacher’s book

                         1T    2T   3F   4F   5T    6T   7F    8F    9F    10F

11. Home Task StB p 40 ex 2, 3, 4


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка уроков 7 класс по теме "Обработка оборок"

В данном материале 4 разработанных урока 7 класса по теме "Обработка оборок: Отделка швейных изделий. Виды отделки. Обработка отлетного среза оборки швом вподгибку двойной строчкой. Вт...

Разработка урока русского языка на тему "Разноспрягаемые глаголы" с элементами критического мышления

Выполнила учитель русского языка и литературы МБОУ "Елпачихинской СОШ" Мансурова Ляйсан Халитовна Цели урока:                        ...

Методическая разработка урока 5 класс по теме "У врача"

Данная разработка может быть использована при прохождении темы " У врача" в 5 классе при любом УМК...

разработка урока 6 класса по теме Radio and Television

разработка урока 6 класса по теме Radio and Televisio...

Разработка урока 5 класс по теме "Среднее арифметическое"

Цель урока: Организация деятельности учащихся на закрепление и применения понятия среднего арифметического....

Методическая разработка урока русского языка по теме «Написание н-нн в суффиксах страдательных причастий прошедшего времени. Н в отглагольных прилагательных»

·                  ПРЕЗЕНТАЦИЯ  к уроку  закрепления  знаний по теме «Написание н-нн в суффиксах страдательных причастий прошедшего вр...

Формирование навыков написания эссе с элементами рассуждения (эссе с выражением собственного мнения)

Статья описывает правила и принципы написания эссе по английскому языку с элементами рассуждения (эссе с выражением собственного мнения), а также типичные ошибки при написании эссе такого типа....