Тренинг для формирования метапредметных УУД на уроках английского языка в 5-6 классах
материал по английскому языку (5 класс) на тему

данной презентацией можно воспользоваться для тренировки грамматических навыков

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon trenirovochnye_upr.ppt2.65 МБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 8

Click the right form : … they like ice-cream ? do don’t does They … love football doe s do don’t He … go to school doesn ’t does do … Nick speak English ? don’t do does She … write songs does don’t doesn’t It … eats fish ___ don’t doesn’t … Kate help her mother ? do does doesn’t

Слайд 11

Fiona/love/cats Ralf/get up/at 9o’clock … Dave/play/basketball Kate/drink/tea Tara/drive/a big car She/watch/ TV Jenny/live/in London ? + ? ____ + ___ ?

Слайд 12

Does Fiona love cats? Ralf/get up/at 9o’clock … Dave/play/basketball Kate/drink/tea Tara/drive/a big car She/watch/ TV Jenny/live/in London + ? ____ + ___ ?

Слайд 13

Does Fiona love cats? Ralf gets up at 9o’clock … Dave/play/basketball Kate/drink/tea Tara/drive/a big car She/watch/ TV Jenny/live/in London ? ____ + ___ ?

Слайд 14

Does Fiona love cats? Ralf gets up at 9o’clock Does Dave play basketball? Kate/drink/tea Tara/drive/a big car She/watch/ TV Jenny/live/in London ____ + ___ ?

Слайд 15

Does Fiona love cats? Ralf gets up at 9o’clock Does Dave play basketball? Kate doesn’t drink tea Tara/drive/a big car She/watch/ TV Jenny/live/in London + ___ ?

Слайд 16

Does Fiona love cats? Ralf gets up at 9o’clock Does Dave play basketball? Kate doesn’t drink tea Tara drives a big car She/watch/ TV Jenny/live/in London ___ ?

Слайд 17

Does Fiona love cats? Ralf gets up at 9o’clock Does Dave play basketball? Kate doesn’t drink tea Tara drives a big car She doesn’t watch TV Jenny/live/in London ?

Слайд 18

Does Fiona love cats? Ralf gets up at 9o’clock Does Dave play basketball? Kate doesn’t drink tea Tara drives a big car She doesn’t watch TV Does Jenny live in London?

Слайд 23

is is am are

Слайд 24

Present Continuous Present Simple Now Every day 1. play he is playing he plays 2. watch she she 3. sleep they they 4. eat it it 5. go she she 6. close you you

Слайд 25

Present Continuous Present Simple Now Every day 1. play he is playing he plays 2. watch she is watching she watches 3. sleep they are sleeping they sleeps 4. eat it is eating it eats 5. go she is going she goes 6. close you are closing you closes

Слайд 26

Click the right form We … swimming in the sea am is are They … playing tennis are am is I … writing a letter is am are … he eating pizza ? is are am We … running fast am is are She … singing are am is They … watching TV is are am

Слайд 40

Say and write what the Bells did last week:

Слайд 41

Say and write what the Bells did last week :

Слайд 42

Say and write what the Bells did last week :

Слайд 43

Say and write what the Bells did last week:

Слайд 44

Say and write what the Bells did last week:

Слайд 45

Say and write what the Bells did last week:

Слайд 46

My brother always … his homework does did is doing Jane … in London last year lives lived is living My friend … English last Friday is having had has They … to the Zoo yesterday go went are going Ann … at 9 o’clock is getting up got up gets up My sister … chess now played plays is playing

Слайд 49

Choose the verb and put it in the right form Dear Kelly, I ... a birthday yesterday ! Peter and Jenny ... here . We ... and we ... . Peter ... three chocolate cakes and ... four glasses of Cola. We all … . It … funny. What … you do yesterday? Love, Tim eat sing have drink play laugh do be

Слайд 50

Choose the verb and put it in the right form Dear Kelly, I had a birthday yesterday ! Peter and Jenny were here . We sang and we played. Peter ate three chocolate cakes and drank four glasses of Cola. We all laughed. It was funny. What did you do yesterday? Love, Tim


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Отдельные приёмы формирования метапредметных УУД на уроках английского языка

Данная разработка представляет собой фрагмент урока английского языка  в старшей школе, направленного на формирование одной из ключевых компетенций современного ученика - владение метапредметными...

Формирование метапредметных результатов на уроках английского языка в средней школе (из опыта работы учителя)

Автор статьи делится опытом работы по формированию метапредметных результатов у учащихся при изучении английского языка в средней школе.  Учитель раскрывает несколько основных групп метапредметны...

Презентация "Формирование метапредметных УУД на уроках английского языка

Презентация к  докладу по теме "Формирование метапредметных УУД на уроках английского языка"...

Формирование метапредметных УУД на уроках английского языка в начальной школе-путь повышения качества образования

Важнейшей задачей ФГОС является формирование универсальных (метапредметных) учебных действий, обеспечивающих школьникам умение учиться, способность к саморазвитию и самосовершенствованию. В настоящее ...

"Формирование метапредметных умений на уроках английского языка"

Данная статья затрагивает основные вопросы формирования метапредметных умений на уроках английского языка, формирования метапредметных результатов и способов их достижения....

"Формирование метапредметных умений на уроках английского языка

Данный материал является текстом выступления по теме самообразования на заседании ШМО. Кроме теоретической части в нем представлены примеры заданий, применяемых мною на уроках в среднем и старшем звен...