План-конспект урока по английскому языку 7 класс «News around us» («Все новости»)
учебно-методический материал по английскому языку (7 класс) на тему

Цель урока: развитие речевой компетенции учащихся через обобщение знаний по теме "News around us". Задания позволяют расширить  лексический запас по теме: «Types of media», активизировать речевые клише по теме: «Emotions». Использованные структуры сингапурской методики мотивируют учащихся на  взаимодействие в группе.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan-konspekt_7_kl.doc70 КБ
Файл prezentatsiya_7.pptx2.8 МБ

Предварительный просмотр:

План-конспект урока по английскому языку 7 класс

УМК «Английский язык в фокусе»

ГБОУ СОШ № 599 Приморского района г. Санкт-Петербурга Вострилова Р.Ф.

Тема: «News around us» («Все новости»)

Цель: развитие речевой компетенции учащихся через обобщение знаний по теме «News around us»

Задачи:                                                                                                                                                             Учебный аспект: расширить знания страноведческого характера; ознакомить с новыми лексическими единицами по теме урока, развивать навыки аудирования, чтения.                               Развивающий аспект: расширение лексических средств речевого взаимодействия; развитие умений диалогической речи и монологической речи; употребление Past Continuous  в ситуации.

Воспитательный аспект: способствовать созданию условий для эффективной коммуникации, сотрудничества и работы в команде.

Опорные понятия: лексика по теме: «Types of media», речевые клише по теме: «Emotions».

Тип урока: урок совершенствования знаний, умений и навыков

Педагогические технологии: технология сотрудничества, технология развивающего обучения

Ход урока

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность ученика

1.Организационный момент.

2мин

Good morning dear friends

How are you As usual we start our lesson with some questions

What is the date today

What day of the week is it today

Приветствуют учителя

Отвечают на вопросы учителя

2 .  Постановка цели урока.

3 мин

Today I want you to find out the topic of our lesson and you will see some photos.

So, what do you think the topic of our lesson is

Look, think and choose.

You are quite right.

During the lesson we are going to speak about news , about different types of media where we can find news, about emotions that we feel reading newspaper headlines.

So, the theme of our lesson is «News around us»  

Отвечают на вопросы учителя

Вместе с учителем анализируют и синтезируют информацию в цель урока и задачи

3. Актуализация субъективного опыта

5 мин

There are a lot of English proverbs about news.

Look at the screen. Pay attention to the fact that the word news is singular. Read them out and give the Russian equivalent for them.

Ill news goes fast.

No news is good news.

Bad news travels fast.

Bad news has wings.

Would you like to work in groups?

To form groups come here, take a card and take a sit according to the types of media.

So, we have three groups, team №1, 2,3

Well, news means new information and reports of recent events. Look at the screen. (questions)

Where can we find news?

What types of media do you know?

What does each type of media provide us with?

Dear students, on your desks you have cards. Each of you has to take 3 cards and write down three words on the topic. You have 1 minute. Start

Team 1speaker 1 red your words. As for others, if you hear the word that you have already written. You can’t pronounce it. Ok?

Учащиеся читают пословицы и предлагают аналогичную пословицу на русском языке

Работают в группе

 

4..Применение изученной грамматики в ситуации

10мин

Let’s train the words on the topic in grammar

You can see pictures, they were taken yesterday afternoon at 6 o’clock. All these people were using different types of media. Answer the question

What was each person doing yesterday afternoon at 6 o’clock

Mind your grammar. What tense should you use here?

Give your answers in your group one by one.

One more task using Past Continuous

Use the ideas to ask and answer questions about the people in the pictures.

Do this task in groups. One of you will take cards in fan and say to your left shoulder partner: «Pick a card, any card». Your left shoulder partner will choose a card and make up a question and ask his left shoulder partner. His partner will answer and etc.

Remember- you work in team: if your partner has difficulties help him. Ok?

Before you start let’s read the example.

Выполняют задания в команде.

Отвечают на вопросы, задают вопросы.

5. Изучение новых знаний и способов деятельности

5 мин

Now I want you to find out what we are discussing else.

Look at the screen.

You are quite right, about emotions

So, news and media on the whole play an important role in our life because they make us experience different feelings and emotions. Look at these people and say what emotions these people feel

На доске: He feels happy/worried…

                 She is shocked/sad…

Высказывают предположение.

Используя структуры, описывают картинки.

6.Физкультминутка

2 мин

I think it’s time to have a rest. Stand up. Let’s do some exercises for eyes.

Look left, right

Look up, look down

Look around

Look at your nose

Look at that rose

Close your eyes

Open, wink and smile

7.Первичное закрепление материала

12 мин

Are you ready to continue the lesson?

Open ST.B. p.38 ex.1 Read the task

Read the headlines and translate into Russian  

To discuss these news use the language box on p.39

Work in pairs.

Well, look at the screen. You can see the first exchange

Of the dialogue. Read it out please. What do you think it is? What do you think the interview is about?

Listen to the dialogue and check your guesses.

There are some cards on your desks. They are reporter’s notes. Look through the questions and be ready to complete reporter’s notes with necessary information.

Let’s check your answers.

Уч-ся работают в парах. Прослушивают диалог и выполняют задание. Проверяют задание.

8.Домашнее задание

2 мин

Our lesson is coming to the end. Your hometask for the next lesson is to write a news story about Mr.Shiao and what happened to him. For the task you should read the dialogue on p.38

Запись домашнего задания в дневники

9. Рефлексия учебной деятельности на уроке

4мин

Now it’s time to reflex our lesson.

Самооценка уч-ся

Учащиеся высказывают своё мнение о достижении целей урока, оценивают свою работу на уроке, высказывают своё мнение об уроке, используя структуры

I (ve) have just practised phonetics/ read the text /

рracticed the words;/retold the text/ practised grammar;/asked and answered the questions


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 6

TV programmes Teenage magazines In the News

Слайд 7

In the News Types of media Emotions Headlines Telling/Reacting to news Grammar: Past Continuous

Слайд 8

Ill news goes fast No news is good news Bad news travels fast Bad news has wings

Слайд 9

Where can we find news ? What types of media do you know ? What does each type of media provide us with ?

Слайд 10

What was each person doing at 6 o’clock ?  read a newspaper  read a magazine  send text messages on his/her mobile  send emails  watch TV

Слайд 11

Sue Mary John Laura Tony Use the ideas to ask and answer questions about the people in the pictures . 1. Laura/read the newspaper/6 o’clock? e.g. A: Was Laura reading the newspaper at 6 o’clock? B: No, she wasn’t. She was sending emails . 2. John/read a magazine/6 o’clock? 3. Sue/send text messages on her mobile/6 o’clock? 4. Tony/send emails/6 o’clock? 5. Mary/watch TV/6 o’clock?

Слайд 12

Excited, surprised, sad, happy,worried , interested, shocked

Слайд 13

Ex.1 ( St.B . p.38) I’m shocked that… I feel excited that… I’m interested in headline about… I’m happy to know that… The headline about … made me sad. I’m worried about … I’m surprised that … I’m curious to find out that …

Слайд 18

На уроке я: 1 Работал активно 1 2 3 4 5 2 Проверял свою работу 1 2 3 4 5 3 Работал внимательно 1 2 3 4 5 4 Спрашивал и отвечал в Past Continuous 1 2 3 4 5 5 Говорил на английском языке 1 2 3 4 5 6 Помогал однокласснику 1 2 3 4 5 От 28 до 30 - оценка 5 От 22 до 27 – оценка 4 От 28 до 30 - оценка 5 От 22 до 27 – оценка 4


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект открытого урока по английскому языку в 3 классе

План-конспект открытого урока по английскому языку в 3 классе "В" ГБОУ СОШ №1368Тема урока "Мой дом"Грамматическая тема "Оборот There is/there ara"Учитель Гвоздецкая Р. М...

План-конспект открытого урока по английскому языку в 5 классе. Тема урока: «Would You Like a Cup of Теа?»

План-конспект открытого урока по английскому языку в 5б классе. Урок проведен 21.02.2008 г. по учебнику Климентьва Т., Монк Б., “Happy English” - 5-6 кл. UNIT 9. Учитель - Багдасарян Сусанна Гео...

План-конспект открытого урока по английскому языку в 6 классе. Тема урока: «Talking about the Famous»

План-конспект открытого урока по английскому языку в 6б классе. Урок проведен 5.10.2012 г. по УМК Биболетовой М.З. и др., “Enjoy English” - 5-6 кл. UNIT 5, Section 2. Учитель - Багдасарян Сусанна...

План-конспект открытого урока по английскому языку в 8 классе. Тема урока: «Natural Disasters»

План-конспект открытого урока по английскому языку в 8а классе. Урок проведен 4.10.2010 г. по УМК Биболетовой М.З. и др., “Enjoy English” - 8 кл. UNIT 1, Section 5. Учитель - Багдасарян Сусанна Г...

План-конспект открытого урока по английскому языку по СПОТЛАЙТ в 4а классе Тема урока :"Чаепитие"

Открытый  урок в 4А классе английского языка  по теме:  " Чаепитие"ПЛАН-КОНСПЕКТ  по учебнику :Спотлайт 4 класс....