урок английского языка "Призрак оперы" 9 класс
план-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему

Куварова Ольга Владимировна

Тема урока: Мюзиклы Вебера. Призрак оперы.

Цель урока: совершенствование языковой компетенции учащихся через знакомство с оперой Вебера “Призрак Оперы”.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon konspekt_uroka.doc52.5 КБ

Предварительный просмотр:

Тема урока: Мюзиклы Вебера. Призрак оперы.

Цель урока: совершенствование языковой компетенции учащихся через знакомство с оперой Вебера “Призрак Оперы”.

Задачи:

учебный аспект:

  • познакомить учащихся с  оперой  Эндрю Вебера “Призрак Оперы”;
  • совершенствовать умения учащихся в аудировании с выборочным извлечением интересующей информации;
  • повышать активность учащихся в процессе получения и усвоения информации.

развивающий аспект:

  • совершенствовать умения сравнивать, анализировать, выделять главное, способность к языковой догадке;
  • развивать навыки самостоятельной работы учащихся;
  • формировать умения составлять синквейн.

воспитательный аспект: 

  • воспитание положительного, уважительного и толерантного отношения к британской культуре, более глубокое осознание своей родной культуры.

Использованное оборудование:  портрет Эндрю Вебера, мультимедийное оборудование, раздаточный материал.

Ход урока

  1. Орг. Момент

  1. Фон.зарядка

Высказывания знаменитых людей о музыке.

T:- Look at the blackboard, please. You can see the charming quotation:

“Music is a free art, an open-air art, an art boundless as the wind, the sky, the sea” (Debussy)

(Пояснение: boundless-безграничный). Let us read and translate it.

Do you agree with Debussy?

P: Music can provoke powerful and complex feelings.

  1. Интервью

T: Today we have a guest from teenager’s magazine. She wants ask you what do you think about music.

Девочка из класса заранее подготовила возможные вопросы и проводит интервью на уроке.

In.: What sort of music do you like?

P.: I like jazz, pops, rap and so on

In.: What does music make you think of?

P.: Music makes me think of my best days.

In.: How can music influence people?

P.: Music can influence people.

In.: What music do you like listening to when you have free time?

In.: What music irritates you?

  1. Основная часть. Работа с презентацией.
  • I’ve heard only Olya liked classical music. At the lesson we’ll try changing your opinion.
  • Let’s to meet the king of musicals. Do you know him? Who is he? What his musicals have you ever heard?
  • One of the most famous musical is “The Phantom of the Opera”
  • Look at the portraits of the main characters and tell what you think about these people.
  1. Просмотр видеофрагмента.
  2. Обсуждение увиденного.
  • Have your opinion coincided? Describe the main heroes now. What feelings do the songs evoke in you?
  1. Выполнение задания по первой части

Read the text and fill in the gaps 1 – 7 using a derivative form

of the words given on the right.

The life of Christine Daae, a 1_____________ of the Paris Opera House , was a mystery.

Her 2 _______________ voice appealed to the hearts and minds of people. But there was something strange in her: sometimes she disappeared from the Opera House or she acted as if she were led by an 3 _____________ force. Strange things happened at the Opera House but the company knew whose fault it was: the Phantom of the Opera House. Christine loved Raoul de Chagny but she 4_______________ that they had no future because a French aristocrat could not marry a girl whose parents had been humble people.

But Raoul believed that his love for Christine could break

the prejudices. He learned that not only prejudices prevented Christine from 5_________________ him: a ghost who lived

in the basement of the Opera House and loved her was her

6_______________ teacher. This Phantom had great power over her and guarded her 7________________.

SOLO

BEAUTY

KNOW

UNDERSTAND

            DATE

MUSIC

CARE

  1. Проверка задания.

soloist

beautiful

known

understood

dating

musical

carefully

  1.   Аудирование песни.

- Now be attentive, please. You’ll listen to the song and fill the gaps in the text of the song.

      Listen to the highlights of the musical.

What characters sing the songs?

How do the songs characterize the main heroes?

 10  Чтение  и проверка песни.

     

11  Выполнение задания по второй части либретто.

-  What is going to happen in the second part of the story?

    Предполагаемые ответы:

-  May be the Phantom will kill Rauol.

-  Christine will love the Phantom.

Glossary:

a basement - подвал

a living being - человек

a mask - маска

a ghost (a phantom) – призрак

a monster – монстр, чудовище

kidnapping – похищение

   

12.   Просмотр видеофрагмента.

- Was he a monster or a living-being?

- Why did he wear a mask?

- Why did he free Rauol and Christine?

- How can you characterize the Phantom?

-What is the main idea of the story? Can you prove it by a sentence from the text?

Предполагаемые ответы:

Love can break prejudices. Love can be great.

13.   Подведение итогов.

- Your homework will be to answer to the question: What do you feel about the music of “The Phantom of the Opera”?

- And now make, please, your cinqvain on the theme “Musical”. Work in groups and choose the best one.

- Show us your work, please.

Musical

passionate romantic

             inspires enriches conquers

                I adore classical music

                   Mood

  1. Первая строка – одно слово, описывающее тему (обычно имя существительное).
  2. Вторая строка – два слова, описывающие тему (обычно имена прилагательные).
  3. Третья строка – три слова, описывающие тему (обычно глаголы).
  4. Четвертая строка – фраза из четырех слов, показывающая отношение к теме.
  5. Последняя строка – одно слово (обычно синоним слова из первой строки), которое еще раз подчеркивает сущность темы.

Ключи к заданиям

Listening

In sleep he sang to me,

In dreams he came.

That voice which calls to me

And speaks my name.

And do I dream again?

For now I find

The Phantom of the Opera is there,

Inside my mind....

Sing once again with me,

Our strange duet.

My power over you grows stronger yet.

And though you turn from me

To glance behind

The Phantom of the Opera is there

Inside my mind …

Those who have seen your face

Draw back in fear.

I`m the mask you wear,

It`s me they hear.

My spirit and my voice

In one combined.

The Phantom of the Opera is there

Inside my mind …

In all your fantasies,

You always knew

That man and mystery

Were both in you.

And in this labyrinth

Where night is blind

The Phantom of the Opera is there

Inside my mind

Reading

1

2

3

4

5

6

С

А

D

F

G

E

Grammar and Vocabular

  1. SOLOIST
  2. BEAUTIFUL
  3. UNKNOWN
  4. UNDERSTOOD
  5. DATING
  6. MUSICAL
  7. CAREFULLY


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка 11 класса по теме" Мы изучаем английский язык".

Урок-конференция с участием зарубежных англоговорящих студентов, где обсуждались проблемы изучения английского языка, его место в глобальной культуре....

урок английского языка 4 класс к УМК "Английский с удовольствием" М.З.Биболетовой

конспект урока" Неправильные глаголы"  Unit 2 , презентация, дидактический материал...

Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС УМК "Английский в фокусе"

Пример технологической карты урока английского языка 6 класс тема "Британские праздники" ФГОС  УМК "Английский в фокусе"....

Тема урока: « Английский алфавит» Методическая разработка урока английского языка, 2 класс

Цели урока: В игровой форме организовать повторение и обобщение изученного материала....

Разработка урока английского языка 9 класса «Английский язык – язык морового общения»

Разработка урока английского языка9 класса«Английский язык – язык морового общения»Форма урока - дебаты...

Методическая разработка урока английского языка _ _5_ класс ТЕМА «Типичный английский дом»

Цель урокаактивизация речемыслительной деятельности по теме «Типичный английский дом», формирование благоприятных условий в рамках темы для развития самостоятельно мыслящей личности.Методи...