Методическая разработка урока "Транспорт"
план-конспект урока по английскому языку по теме

Рець Марина Сергеевна

Урок разработан в соответствии с требованиями Федерального Государственного Образовательного Стандарта. Урок организован в рамках системно–деятельностного подхода, который нацелен на развитие личности обучающегося. Реализация технологии деятельностного подхода обеспечивается на данном уроке системой дидактических принципов, а именно, принцип деятельности который заключался в том, что обучающиеся получают знания не в готовом виде, а добывают сами через чтение текста, осознавая при этом содержание и форму своей учебной деятельности. Принцип непрерывности соблюдается на протяжении всего урока между всеми его этапами, которые логически связаны между собой.

Скачать:


Предварительный просмотр:

ГБПОУ «Сахалинский промышленно-экономический техникум»

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА
ОТКРЫТОГО УЧЕБНОГО ЗАНЯТИЯ
по теме «Виды городского транспорта. Транспорт Лондона»

по учебной дисциплине

"Иностранный язык"

Для студентов 1 курса специальности 09.02.01
"Компьютерные системы и комплексы"

Разработчик: Рець М.С., преподаватель английского языка

 

Рассмотрено на заседании ПЦК ОГД

Протокол № ___ от «__» ___________ 20__ г.

ППЦК         Т.В. Грехова

Южно-Сахалинск, 2016

СОДЕРЖАНИЕ

  1. Введение………………………………………………………...……..3

  1. План-конспект урока …………………………………………………4

  1. Список литературы…………………………………………………..12

Введение

Урок разработан в соответствии с требованиями Федерального Государственного Образовательного Стандарта. Урок организован в рамках системно–деятельностного подхода, который нацелен на развитие личности обучающегося. Реализация технологии деятельностного подхода обеспечивается на данном уроке системой дидактических принципов, а именно, принцип деятельности который заключался в том, что обучающиеся получают знания не в готовом виде, а добывают сами через чтение текста, осознавая при этом содержание и форму своей учебной деятельности. Принцип непрерывности соблюдается на протяжении всего урока между всеми его этапами, которые логически связаны между собой.

На уроке предлагается большое количество конкурсных заданий, которые формируют у учащихся способности к выбору и правильному принятию решения в ситуациях выбора и способствуют соблюдению принципа вариативности.

Разнообразие заданий, видов, методов и приемов на уроке повышает степень активности обучающихся и предполагает оптимальное сочетание парной и групповой работы (на материале проблемных вопросов и ситуаций) с переходом на устные и практические упражнения. На протяжении урока происходит обучение   осуществлению рефлексивных действий- оценивать свою готовность, обнаруживать незнание, находить причины затруднений. Используя специальные приемы, происходит осмысление учебного материала всеми учащимися. Урок способствует формированию таких личностных качеств как общительность, открытость во взаимодействии с другими людьми, терпимость и уважение в общении.

Урок способствует применению знаний в разнообразных ситуациях и в жизненной практике.

Конспект урока по английскому языку  «Виды городского транспорта. Транспорт Лондона»

Цели урока:
обучающие: - введение нового лексического материала и его первичное закрепление в речи;
-совершенствование навыков аудирования с целью извлечения необходимой информации;
-повторение грамматического материала по теме “Степени сравнения имен прилагательных”. времена
развивающие: развитие интереса у учащихся к общению на  английском языке; развитие способности к продуктивным речевым действиям.
воспитательные: воспитание культуры общения на английском языке;  воспитание чувства коллективизма;
Оборудование: раздаточный материал, компьютер, видеофайл с аудиозаписью текста, проектор,  экран.

Ход урока.
1.Организационный момент. (3 minutes)
– Good morning, guys! Glad to see you again.                                    
– How are you?
– And who is on duty today?
- What’s the date?
- What’s the weather like today?
-I hope that you are full of energy and ready to get knew knowledge.

 2. CHECKING HOME TASK (5 min)

3. Введение в тему урока (4 min)

Ok. Look at these photos, please, and try to guess our new topic.

Слайд 1

– Yes, our  topic is Transport! Why do you think it is important for us to speak about transport?

4. Фонетическая зарядка.(5 minutes)       СЛАЙД2
- Now I’d like you to read and learn  a tongue twister. Look at the screen. Listen to my reading.
Запись на доске:
Bill had a billboard and also a board bill,
But the board bill bored Bill so
That he sold the billboard to pay the board bill.


-T: Read the tongue twister slowly after me..
- Read the tongue twister as quickly as you can.

T: What sounds do you hear more often?  ( [b, i, l, d] ). СДАЙД 3
- Name other words with these sounds.
Примерный ответ:
(b)- break, brother, Brazil, Britain, bear, ball, etc.
(i)- ill, visit, swim, six, winner, English, etc.
(l)- lemon, capital, language, official, world, blackboard, etc.
[d]- dress, New Zealand, word, world, abroad, drive, etc.

5. Активизация лексических единиц по теме «Виды транспорта».

(5 minutes)     СЛАЙД 4
-Look at the screen, you can see words connecting with our today’s theme.  
Let’s read them one by one, but pay attention on their pronunciation.
A plane
A train
A ship
Underground
A van
A double-decker bus
A motorcycle
A helicopter
A spaceship
An airship
A boat
A car
A bicycle
A horse
A hot-air balloon
(Учащиеся по очереди зачитывают слова и записывают незнакомые в словарь.)
-
Do you know their translation?

CЛАЙД 5

-When we speak about transport we should know some expressions that are used with them. Look at the screen and put them down into your  notebooks. (2 min)


6.Первичное закрепление новых лексических единиц. (10 minutes)
Now I suggest you to complete the table, using the words given below.
Travelling by         plane                 is       boring
                        coach                            dangerous
                        train                             cheap
                        ship                              expensive
                        Underground                  interesting
                        van                              fast
                        double-decker bus           slow
                        motorcycle                     safe
                        helicopter                     good
                        spaceship                     bad
                        airship                        noisy
                        boat                           quiet
                        car                            clean
                        bicycle                      comfortable


ТАБЛИЦА Well, guys look at the screen again  and  you should divide these means of transport into 4 columns: cheap, expensive, fast, slow.

7. Повторение грамматического материала “Степени сравнения имен прилагательных”.(5 minutes)  СЛАЙД  6


-Do you remember the degrees of comparison of the adjectives?


Comparisons of the adjectives.

  •          Positive             Comparative        Superlative
             large                larger                   the largest
             thin                 thinner                  the thinnest
             lovely               lovelier                the loveliest
    comfortable          more comfortable       the most comfortable
  • Irregular forms:
  • Good-better – the best
    bad – worse – the worst
    much – more – the most
    little – less – the least
    far – farther/further – the farther/the furthest
    many – more – the most
    old-older – the oldest (о возрасте)
    old-elder – the eldest (о старшинстве членов семьи)

8. Активизация  грамматического материала “Степени сравнения прилагательных (5 minutes)
Make 3 sentences using the rule Degrees of Comparison  according to the example

СЛАЙД 7

Пример на слайде

9. Развитие речевых навыков. (5мин)

- In the following exercise you need guess what transport is described. (SHIP), велосипеде (BIKE), самолете (PLANE) или поезде (TRAIN).

You have 5 minutes.

  1. I always get nervous just before take-off and landing.
    2. Our cabin was fantastic and we could walk straight out onto the deck beside the pool.
    3. Passengers for Hastings must use the first three carriages only.
    4. I got a puncture on the way home and I didn’t have a pump with me so I had to walk.
    5. All the seats were taken and I didn’t want to stand so I went and sat in a first-class compartment.
    6. I had a seat right over one of the wings so I couldn’t see much out of the window.
    7 I can tell you that it isn’t easy pedalling up that hill on the way into work,
    8. Can you tell me which platform it leaves from, please?

10. ИГРА «ОТГАДАЙ СЛОВО» (2 min)   СЛАЙД 8.

Let’s play a little bit. These letters are in a mess. Your task is to put these letters in a right order to get a word.  

11. Развитие речевых навыков (8 min)

Информация, подготовленная студентами заранее “Favorite means of transportation” (Любимые виды транспорта).

1. Travelling by plane

Almost all people are fond of travelling. It is very interesting to see new places, another towns and countries. People may travel either for pleasure or on business. There are various methods of travelling. For me there is nothing like travel by air, it is more comfortable, more convenient and, of course, far quicker than any other method. There is none of the dust and dirt of a railway or car journey, none of the trouble of changing from train to steamer and then to another train.

2. Travelling by train

With a train you have speed, comfort and pleasure combined. From the comfortable seat of a railway carriage you have a splendid view of the whole country-side. If you are hungry, you can have a meal in the dining – car, and if a journey is a long one you can have a wonderful bed in a sleeper.

3. Travelling by car

Many people like to travel by car. It is interesting too, because you can see many things in a short time, you can stop when and where you like, you do not have to buy tickets or carry your suitcases.

4.  Travelling by ship

Travelling by ship is also very popular now. It is very pleasant to feel the deck of the ship under the feet, to see the rise and fall of the waves, to feel the fresh sea wind blowing in the face and hear the cry of the seagulls.

5.  Travelling on foot

A very popular method of travelling is hiking. It is travelling on foot. Walking tours are very interesting. Hitch-hiking is very popular method of travelling among young people. But it is not so popular in our country as abroad.

We have read people’s opinions and now I’d like to know what transport do you prefer

- We have read much about transport now I’d like you to watch a video about transport in London. Be very attentive because you’ll be given some test. (3 min)

12. Развитие навыков аудирования. (3 мин)

Просмотр видео «Транспорт Лондона».

Тест на понимание.

Самопроверка   СЛАЙД 9

13. Физ-минутка. I see you are tired a bit let’s do some exercises to be in fit again. (3min)

14. Развитие навыков устной речи. (10 min)

Now let’s read and translate the text

 Now let`s read the text “ Transport and traffic in Britain”.

Transport in Britain

You can reach England either by plane, by train, by car or by ship. The fastest way is by plane. London has three international airports: Heathrow, the largest, connected to the city by underground; Gatwick, south of London, with a frequent train service; Luton, the smallest, used for charter flights.

If you go to England by train or by car you have to cross the Channel. There is a frequent service of steamers and ferryboats which connect the continent to the south-east of England.

People in Britain drive on the left and generally overtake on the right. The speed limit is 30 miles per hour (50 km/h) in towns and cities and 70 m.p.h. (110 km/h) on motorways.

When you are in London you can choose from four different means of transport: bus, train, underground or taxi. The typical bus in London is a red double-decker. The first London bus started running between Paddington and the City in 1829. It carried 40 passengers and cost a shilling for six kms.

The next to arrive were the trains; now there are twelve railway stations in London. The world's first underground line was opened between Baker St. and the City in 1863. Now there are ten underground lines and 273 underground stations in use. The London underground is also called the Tube, because of the circular shape of its deep tunnels.

Vocabulary:

to reach — достигать

underground — метро

charter flight — чартерный рейс

steamer — пароход

ferry-boat — паром

to overtake — обгонять

shilling — шиллинг

shape — форма

15. Этап формирования лексических навыков говорения. (5 мин)

Questions:

1. What is the fastest way of traveling?

2. How many airports are there in London?

3. What kind of service helps to cross the Channel?

4. What are some "rules" of driving in Britain?

5. What does typical bus in London look like?

6. Where was the first underground opened?

7. Why is London underground called the Tube?

16. Закрепление грамматических навыков речи по  ранее изученным временам. Present Simple, Present Cont. Future Simple  (8 min)

СЛАЙД 10 С ТАБЛИЦЕЙ ВРЕМЕН

 17. Рефлексия ( 1мин) СЛАЙД 11

Now I suggest you to estimate your work at the lesson. Finish these sentences.

17. Home task.  (2 min)

СЛАЙД 12

We have spoken much about means of transport and your home task is the first row  does a crossword and the second one makes a short story about your favorite transport.

Thank you for fruitful work.

Список литературы:

  1. Английский язык для технических специальностей =English for Technical Colleges: учебник для студентов учреждений сред. проф. оразования/ А.П. Голубев и др.
  2. www.macmillanenglish.com - интернет-ресурс с практическими материалами для формирования и совершенствования всех видо-речевых умений и навыков.
  3. www.english-to-go.com (for teachers and students)



Предварительный просмотр:

ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ КАРТА УЧЕБНОГО ЗАНЯТИЯ №

Учебная дисциплина Иностранный язык

ФИО преподавателя: Рець М.С.

Дата: 23.05.18            Группа: ОЭ-1701

Специальность:

Тема учебного занятия:  “Транспорт»”

Цели учебного занятия:

  • Образовательная: знакомство учащихся с новой лексикой, тренировка в распознавании и употреблении новой лексики, совершенствование навыков диалогической речи, совершенствование умений читать текст с извлечением основной информации, формирование коммуникативных умений и навыков, формирование умений анализировать и сравнивать сведения и факты родной и иноязычной культуры, культуроведческое обогащение за счёт сведений о культурных ценностях, традициях Великобритании.
  • Развивающие: развитие языковых способностей и устойчивого интереса к изучению английского языка, развитие интеллектуальных способностей (памяти, мышления, воображения), совершенствование общеучебных умений.
  • Воспитательные: формирование уважения к чужому языку и культуре носителей языка, воспитание активности в решении коммуникативных задач, приобщение к самостоятельности в выполнении заданий, формирование потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в паре, в группе.

Тип урока: урок усвоения новых знаний

Вид учебного занятия: комбинированный урок

Методы обучения: информационно-рецептивный

Формы обучения: фронтальная, парная

Средства обучения: интерактивная доска, презентация Power Point, раздаточный материал, словари, проектор, экран.

Основная литература: Английский язык: учеб. пособие для студ-сред. проф. Учеб. заведений / А.П. Голубев, Н.В. Балюк, И.Б. Смирнова – 7-е изд., стер. - М.: Издательский центр «Академия», 2009 – 336с.

Дополнительная литература: Английский язык / И.П. Агабекян. – Изд.20-е, стер. – Ростов  н/Д: Феникс, 2012 – 318, [1] с. – (среднее профессиональное образование).  

Практический курс английского языка: 1 курс: Учеб для студ. пед. Вузов / Под ред. В.Д. Аракина. – 5-е изд., испр. – М.: Гуманнит. изд. центр. ВЛАДОС, 2002. – 544   с.: ил. 2002 год.

Интернет ресурсы: картинки, таблицы  для презентации, видеоматериал

№ этапов

Время (мин)

Этапы занятия

Деятельность преподавателя

Деятельность учащихся

Средства обучения

УУД

Личностные (Л),

Познавательные (П)

Регулятивные (Р)

Коммуникативные (К)

1

3 мин

Оргмомент

Приветствие обучающихся

Приветствие преподавателя

(П) Умение слушать

(Л) Умение работать индивидуально

2.

5 мин

Проверка домашнего задания

Преподаватель проверяет

Студенты зачитывают

3

4 мин

Целеполагание. Сообщение темы урока.

Предлагает

посмотреть

слайд и определить тему урока.

Внимательно смотрят на картинку, называют варианты темы урока

Слайд №1

(П) Умение слушать

(Р) Умение оценивать правильность выполнения учебной задачи, собственные возможности её решения

3

5 мин

5 мин

Речевая и фонетическая разминка

1.Чтение скороговорки

2. Активизация лексических единиц по теме «Транспорт»

Инструктаж к заданию, контроль правильности выполнения задания обучающимися

предлагает прочитать слова по данной теме, перевести их и выписать незнакомые слова и словосочетания

Учащиеся повторяют за преподавателем  предложения медленно, затем пытаются прочитать скороговорку быстро

Учащиеся читают

переводят, записывают словосочетания

 

Слайд №2

Слайд №3

Слайд №4

4

10 мин

5 мин

Усвоение новых знаний и способов действия..

1. первичное закрепление новых лексических единиц

2.Повторение грамматического материала по теме «Степени сравнения прилагательных»

4.Развитие речевых навыков

3. Игра «Отгадай

слово

5. Развитие навыков аудирования

Преподаватель предлагает использовать таблицу для построения предложений

Предлагает распределить виды транспорта в 4 колонки

Преподаватель предлагает построить 3 предложения  на тему «Степени сравнения прилагательных»

А)Преподаватель предлагает прочитать предложения и отгадать название транспорта

Преподаватель предлагает отгадать слова

Б) Преподаватель предлагает прочитать небольшие тексты и ответить на вопросы

Предлагает просмотреть видеоролик, после чего надо выполнить тест

Предлагает проверить ответы самостоятельно и оценить себя

Используя слова в таблице строят и зачитывают предложения

Использую таблицу, обучающиеся распределяют слова

Обучающиеся строят предложения согласно примеру на слайде

Обучающиеся читают предложения и отгадывают название транспорта

Отгадывают

Читают, переводят

Смотрят видео, выполняют тест на понимание просмотренного фильма

Проверяют, выставляют оценки

Раздаточный материал

Раздаточный материал

Слайд№6

Слайд№7

Слайд№8

Раздаточный материал

Видео

Слайд№9

(Л) Умение работать индивидуально

(Л) Владение основами самоконтроля, самооценки

(Л) Умение работать индивидуально

(Л) Владение основами самоконтроля, самооценки

6

Физминутка

Выполнение физминутки вместе с обучающимися

Выполнение

 физминутки

Развитие навыков устной речи

Предлагает ознакомиться с текстом и ответить на вопросы

Отвечают на вопросы

Раздаточный материал

(П) Умение сформулировать верный ответ

(Л) Умение работать индивидуально

Закрепление грамматических навыков речи по раннее изученным  временам

Преподаватель предлагает вспомнить образование времен

Отвечают на вопросы выполняют упражнения

Слайд №10

Таблица времен

Раздаточный материал

(П) Умение сформулировать верный ответ

(Л) Умение работать индивидуально

8

Рефлексия

Преподаватель предлагает закончить предложения на слайде, позволяющие оценить  усвоение материала обучающимися

 Анализ собственной деятельности

Слайд №11

(Л) Умение выражать своё мнение.

(Л) Умение определять значение и смысл изученного материала для развития собственной личности

Домашнее задание

Объяснение домашнего задания

Запись домашнего задания. Осмысление задания.

Слайд № 12

(П) Умение слушать


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

TONGUE TWISTER Bill had a billboard and also had a board bill, But the board bill bored Bill so That he sold the billboard to pay the board bill.

Слайд 3

[b, i , l, d ]

Слайд 4

School bus Motorcycle Underground Snowmobile Horse Dump track Van Bus Fire engine Golf car Bicycle Spaceship Boat Hot-air balloon Train Airplane Subway Police car Ship Helicopter Cable car Taxi Car A double-decker bus

Слайд 7

EXAMPLE A car is a comfortable mean of transport. (positive) A car is faster than a bus.(comparative) A car is the best type of transport.(superlative )

Слайд 8

SUB TARIN ENPLA TOAB RAC SIHP BEKI HERSO TIXA HEPOCTERLI GUESS

Слайд 9

CHECK YOURSELF TEST Choose the right answer. 1. London is on the river … • Thames • Severne • Mursey 2. There are … bridges in London. • 19 • 29 • 9 3. The double-decker buses are … . • White • Red • Blue 4. The colour of a taxi in London… . • Yellow • Black • of different colours 5. Londoners usually call their Underground as … . • A tunnel • Metro • Tube 0-1 mistake – “5” 2-3 mistakes – “4” 4 mistakes – “3” More -

Слайд 11

The lesson was ….. I have learned … . I can … .

Слайд 12

HOME TASK 1 st row - Do the crossword 2 nd row - Make a short story about your favorite kind of transport



Предварительный просмотр:

Travelling by

Plane

Boring

Coach

Dangerous

Train

Cheap

Ship

expensive

Underground

Interesting

Van

Fast

Double-decker bus

Slow

Motorcycle

Safe

Helicopter

Good

Spaceship

Bad

airship

Noisy

Boat

Quit

car

Clean

bicycle

comfortable

Travelling by

Plane

Boring

Coach

Dangerous

Train

Cheap

Ship

expensive

Underground

Interesting

Van

Fast

Double-decker bus

Slow

Motorcycle

Safe

Helicopter

Good

Spaceship

Bad

airship

Noisy

Boat

Quit

car

Clean

bicycle

comfortable

CHEAP

FAST

EXPENSIVE

SLOW

1. Read and guess a type of transport: SHIP, BIKE, PLANE or TRAIN.

1. I always get nervous just before take-off and landing.

2. Our cabin was fantastic and we could walk straight out onto the deck beside the pool.  

3. Passengers for Hastings must use the first three carriages only.

4. I got a puncture on the way home and I didn’t have a pump with me so I had to walk.

5. All the seats were taken and I didn’t want to stand so I went and sat in a first-class compartment.

6. I had a seat right over one of the wings so I couldn’t see much out of the window.

7 I can tell you that it isn’t easy pedaling up that hill on the way into work.

8. Can you tell me which platform it leaves from, please?

Vocabulary:

to take off- взлететь

to land-приземлиться

a deck- палуба

a carriage- вагон

a puncture- прокол

a pump -насос

a first-class compartment – купе первого класса

2. Read and translate students’ opinions how they like travelling.

1. Travelling by plane

Almost all people are fond of travelling. It is very interesting to see new places, another towns and countries. People may travel either for pleasure or on business. There are various methods of travelling. For me there is nothing like travel by air, it is more comfortable, more convenient and, of course, far quicker than any other method. There is none of the dust and dirt of a railway or car journey, none of the trouble of changing from train to steamer and then to another train.

A steamer-пароход

2. Travelling by train

With a train you have speed, comfort and pleasure combined. From the comfortable seat of a railway carriage you have a splendid view of the whole country-side. If you are hungry, you can have a meal in the dining – car, and if a journey is a long one you can have a wonderful bed in a sleeper.

Splendid- великолепный

3. Travelling by car

Many people like to travel by car. It is interesting too, because you can see many things in a short time, you can stop when and where you like, you do not have to buy tickets or carry your suitcases.

4.  Travelling by ship

Travelling by ship is also very popular now. It is very pleasant to feel the deck of the ship under the feet, to see the rise and fall of the waves, to feel the fresh sea wind blowing in the face and hear the cry of the seagulls.

a seagull- чайка

5.  Travelling on foot

A very popular method of travelling is hiking. It is travelling on foot. Walking tours are very interesting. Hitch-hiking is very popular method of travelling among young people. But it is not so popular in our country as abroad.

Hiking- пешая прогулка

Transport in Britain

You can reach England either by plane, by train, by car or by ship. The fastest way is by plane. London has three international airports: Heathrow, the largest, connected to the city by underground; Gatwick, south of London, with a frequent train service; Luton, the smallest, used for charter flights.

If you go to England by train or by car you have to cross the Channel. There is a frequent service of steamers and ferryboats which connect the continent to the south-east of England.

People in Britain drive on the left and generally overtake on the right. The speed limit is 30 miles per hour (50 km/h) in towns and cities and 70 m.p.h. (110 km/h) on motorways.

When you are in London you can choose from four different means of transport: bus, train, underground or taxi. The typical bus in London is a red double-decker. The first London bus started running between Paddington and the City in 1829. It carried 40 passengers and cost a shilling for six kms.

The next to arrive were the trains; now there are twelve railway stations in London. The world's first underground line was opened between Baker St. and the City in 1863. Now there are ten underground lines and 273 underground stations in use. The London underground is also called the Tube, because of the circular shape of its deep tunnels.

Vocabulary:

to reach — достигать

underground — метро

charter flight — чартерный рейс

steamer — пароход

ferry-boat — паром

to overtake — обгонять

shilling — шиллинг

shape — форма

Questions:

1. What is the fastest way of traveling?

2. How many airports are there in London?

3. What kind of service helps to cross the Channel?

4. What are some "rules" of driving in Britain?

5. What does typical bus in London look like?

6. Where was the first underground opened?

7. Why is London underground called the Tube?

Упр.1. Раскройте скобки, употребляя гла­голы в одном из следующих времен: Present Continuous, Present Simple, Past Simple или Future Simple.

1. He (to spend) last summer in the country.  2. He (not to spend) last summer in the country. 3. He (to spend) last summer in the country?  4.  Where he (to spend) last summer? 5. She (to help) mother yesterday. 6. She (not to help) moth­er yesterday. 7. She (to help) mother yesterday? 8. How she (to help) mother yesterday? 9. Kate (to cook) dinner every day. 10. Kate (to cook) dinner tomorrow. 11. Kate (to cook) dinner now. 12. Kate (to cook) dinner yesterday. 13. I (not to eat) ice-cream every day. 14. I (not to eat) ice-cream now, 15. I (not to eat) ice-cream tomorrow. 16. I (not to eat) ice-cream yesterday. 17. You (to go) to school every day? 18. You (to go) to school now? 19. You (to go) to the south next summer? 20. You (to go) abroad last summer? 21. What your brother (to do) every day? 22. What your brother (to do) now? 23. What your brother (to do) tomorrow? 24. What your brother (to do) yesterday?

Упр.2 Раскройте скобки, употребляя гла­голы в одном из следующих времен: Present Continuous, Present Simple, Past Simple или Future Simple.

1. Mother (to cook) a very tasty dinner yesterday. 2. Tomorrow Nick (not to go) to school. 3. Look! My friends (to play) football. 4, Kate (not to write) letters every day. 5. You (to see) your friend yesterday? 6. Your father (to go) on a busi­ness trip last month? 7. What Nick (to do) yesterday? 8. When Nick (to get) up every morning? 9. Where your mother (to go) tomorrow? 10. I (to invite) my friends to come to my place tomorrow. 11. He (not to play) the piano tomorrow. 12. We (to see) a very good film last Sunday. 13. Your mother (to cook) every day? 14. We (to make) a fire last summer. 15. I (to spend) last summer at the seaside. 16. Where you (to spend) last sum­mer? 17. Where he (to spend) next summer? 18. What mother (to do) now? — She (to cook) din­ner. 19. I (not to play) computer games yesterday. 20. Last Sunday we (to go) to the theatre. 21. I (to meet) my friend yesterday. 22. I (to write) a letter to my cousin yesterday. 23. You (to write) a dicta­tion tomorrow? 24. I (not to write) a report now.

 

 Раскройте скобки, употребляя глаголы в одном из следующих времен: Present Continuous, Present Simple, Past Simple или Future Simple.

1. Various kinds of sports (to be) popular in England. 2. Both children and grown-ups (to be) fond of sports. 3. What (to be) the matter with her? She (to be) so excited. - I (not to know). 4. Where you (to go)? - - I (to go) to the to see the  match which (to take) place there today. 5. You (to know) that a very interesting match (to take) place last Sunday? 6. He (to go) to the south a week ago. 7. When I (to be) about fifteen years old, I (to enjoy) playing football. 8. Our football team (to win) many games last year. 9. Where (to be) Barry? - He (to play) chess with his friend. 10. 1 (to be) sorry I (to miss) the match yesterday. But I (to know) the score. It (to be) 4 to 2 in favour of the NTP team. 11. Nellie (to leave) for Jacksonville tomorrow. 12. I (to be) in a hurry. My friends (to wait) for me.

Раскройте скобки, употребляя глаголы в одном из следующих времен: Present Continuous, Present Simple, Past Simple или Future Simple.

Various kinds of sports (to be) popular in England. 2. Both children and grown-ups (to be) fond of sports. 3. What (to be) the matter with her? She (to be) so excited. - I (not to know). 4. Where you (to go)? - - I (to go) to the to see the  match which (to take) place there today. 5. You (to know) that a very interesting match (to take) place last Sunday? 6. He (to go) to the south a week ago. 7. When I (to be) about fifteen years old, I (to enjoy) playing football. 8. Our football team (to win) many games last year. 9. Where (to be) Barry? - He (to play) chess with his friend. 10. 1 (to be) sorry I (to miss) the match yesterday. But I (to know) the score. It (to be) 4 to 2 in favour of the NTP team. 11. Nellie (to leave) for Jacksonville tomorrow. 12. I (to be) in a hurry. My friends (to wait) for me.

Раскройте скобки, употребляя глаголы в одном из следующих времен: Present Continuous, Present Simple, Past Simple или Future Simple.

1. Various kinds of sports (to be) popular in England. 2. Both children and grown-ups (to be) fond of sports. 3. What (to be) the matter with her? She (to be) so excited. - I (not to know). 4. Where you (to go)? - - I (to go) to the to see the  match which (to take) place there today. 5. You (to know) that a very interesting match (to take) place last Sunday? 6. He (to go) to the south a week ago. 7. When I (to be) about fifteen years old, I (to enjoy) playing football. 8. Our football team (to win) many games last year. 9. Where (to be) Barry? - He (to play) chess with his friend. 10. 1 (to be) sorry I (to miss) the match yesterday. But I (to know) the score. It (to be) 4 to 2 in favour of the NTP team. 11. Nellie (to leave) for Jacksonville tomorrow. 12. I (to be) in a hurry. My friends (to wait) for me.

TEST

Choose the right answer.

  1. London is on the river …
  • Thames
  • Severne
  • Mursey

  1. There are … bridges in London.
  • 19
  • 29
  • 9

  1. The double-decker buses are … .
  • White
  • Red
  • Blue

  1. The colour of a taxi in London… .
  • Yellow
  • Black
  • of different colours

  1. Londoners usually call their Underground as … .
  • A tunnel
  • Metro
  • Tube

GOOD LUCK!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту. Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту.

Аннотацияк учебно-методическим  разработкам внеклассных мероприятий  по физической культуре с использованием нестандартного оборудования. 1....

Методическая разработка по физкультуре по теме: Методическая разработка внеклассного мероприятия "Веселые старты" для учащихся начальной школы по предмету: "Физическая культура"

Внеклассное мероприятие "Веселые старты" проводится с целью пропаганды здорового образа жизни, где учащиеся развивают двигательные качества, укрепляют здоровье, дружеские отношения....

«Откуда есть пошла земля русская…» методическая разработка интегрированного внеклассного мероприятия, посвященного 1150-летию образования российской государственности «Откуда есть пошла земля русская…» методическая разработка интегрированного внекласс

Данная  работа  посвящена  1150- летию образования российской государственности. В  работе  представлены: история образования российской государственности, история симво...

методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Движения живых организмов" и презентация к ней. Методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Дыхание растений, бактерий и грибов" и презентация к ней.

Методическая разработка урока с поэтапным проведением с приложениямиПрезентация к уроку биологии в  6 классе по теме "Почему организмы совершают движения? ".Методическая разработка урока с поэтап...

Методическая разработка Методическая разработка (для факультативных занятий по английскому языку для учащихся 10-11 классов) Создание банка дистанционных уроков с использованием инструментов современного интернета (Googl Docs, Delicious/BobrDoobr, Mind

Методическая разработка входит в серию дистанционных уроков английского  и немецкого языков , разрабатываемых с целью подготовки учащихся к выполнению письменной части ЕГЭ по указанным дисциплина...

Методическая разработка урока "Амины. Анилин", Методическая разработка урока "Многоатомные спирты"

Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 10" О.С. Габриелян.Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 1...