Разработка урока 9 класса
план-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему

Камардина Ирина Владимировна

Тема урока:       В поисках Несси                   In search of Nessie

 

 Цели: повторение и введение новой лексики по теме «Загадочные существа»; мотивация на работу по теме; развитие умений монологической речи (краткое высказывание без предварительной подготовки; развитие умений прогнозирования содержания текста; развитие умений поискового чтения; развитие умений изучающего чтения; развитие языковой догадки; расширение объёма продуктивного словарного запаса за счёт освоения антонимов; освоение синонимов глагола look (смотреть); развитие умений диалогической речи (диалог-обмен мнениями на основе прочитанного текста).

 

Ход урока

I  Организационный момент урока

  1. Приветствие.

What date is today?

What day is today?

 Введение темы урока: Look at the pictures. Have you ever heard about these creatures?

Look at these pictures. What do you see there?

 

 

 

 

 

Tell me, please, what do you think about the theme of our lesson?

II  Основная часть урока

 Listening

ex. 1a  p. 42

 

The Kraken is from Norway. It is a giant sea creature that attacks ships.

Bigfoot is from the USA. It is a giant hairy creature that walks like a human but looks like an ape.

I have heard of the Loch Ness Monster. It is a creature that lives in a lake in Scotland. It doesn’t do anything bad and only a few people have ever ‘seen’ it.

Введение и закрепление новой лексики

Presenting new words and word- combinations. ex 1b p 42

  1. Tentacle – щупальце
  2. Sharp – острый
  3. Hook –  крюк
  4. Humped – горбатый
  5. Sightings – наблюдения
  6. Unicorn – единорог
  7. Ancient – древний
  8. Couple – пара (муж и жена, мужчина и женщина)
  9. Horrifying – ужасный
  10. blunt – тупой (о предметах)
  11. Violent – сильный, мощный, жестокий
  12. Whirlpool – водоворот
  13. Bottom – низ, дно
  14. Squid – кальмар
  15. Witness – свидетель, очевидец
  16. Ape – человекообразная обезьяна, примат
  17. Fossil – ископаемое, окаменелость    

 

Try to describe these creatures. Use the words given in ex 1b p 42

  • The Loch Ness Monster has got a snake-like head, a humped back and a long tail.
  • The Kraken has got huge eyes and giant tentacles with sharp hooks.
  • Bigfoot is two-legged with long arms, a short neck and a hairy body.
  • The Loch Ness Monster is from Scotland.
  • The Kraken is from Norway. Bigfoot is from the USA.

 

  1. В разделе ОГЭ, насколько вам известно, есть  раздел  чтение. Прочитайте тексты, выполните Ex. 2 p. 43.Ответы занесите в бланки ответов, которые лежат у вас на столе.                             

 

1 A   2 B   3 A   4 C   5 A

 

  • Ex. 3 p. 43  Match the highlighted words and phrases to their meaning.
  • report – tell people about
  • sightings – things that have been seen
  • survived – stayed alive
  • horrifying – shocking, disgusting
  • across – wide
  • approached – came closer
  • violent – with great force
  • off – close to
  • so far – until now

 

  • Ex. 4 p. 43 – Work in pairs  Find the antonyms

 

1 different – similar;

2 destroy – create;

3 real – mythical;

4 unknown – famous;

5 top – bottom;

6 blunt – sharp;

7 luckily – unfortunately;

8 miniature – giant

 

 Vocabulary Practice (работа по карточкам)

1

snake

a

creatures

2

giant

b

back

3

mythical

c

-like head

4

human

d

sightning

5

extinct;

e

squid

6

horrifying

f

whirlpool

7

humped

g

hooks

8

sharp

h

prints

9

violent

i

ape

10

recorded

j

sea monster

1-c    2-e    3-a   4-h  5-I   6-j   7- b   8-g    9-f  10-d

 

Вы понимаете, в чем разница между “glare” и “glance”? А между “see” и “look”? Для говорящих на английском с рождения эти слова очень разные, но для людей, начинающих изучать язык, разница между синонимами не всегда понятна.

 

To glare

пристальный взгляд, так смотрят, если на что-то рассердились. Этот продолжительный взгляд обычно комплектуется нахмуренными бровями и недовольным выражением лица. “Glare” – примерно как ребенок смотрит на наказавшую его маму.

To stare

 очень похоже на “glare”, но без негативной окраски, это просто долгий пристальный взгляд.

To catch a glimpse

короткое время смотреть на что-то, быстро проносящееся перед вашими глазами; едва рассмотреть что-либо.

To spot

уместно использовать, если вы находите то, что искали. Друга в толпе, потерянную вещь, умные мысли и так далее.

To glance

быстрый, скользящий взгляд, когда человек быстро поворачивает голову, чтобы что-то рассмотреть, не фокусируясь при этом на объекте долго. 

 

Choose the correct verb.

  1. I glared/ glanced at the smiling people around me and feel lonely in the crowded hall.
  2. I spot /stare the keys that were lost among other stuff in my bag.
  3. The child glares/ stares at his mother because she didn’t buy a new toy.
  4. I just catch a glimpse/spot of that beautiful girl who crossed the road.
  5. Pupils in the class spot/ stare at the teacher with great misunderstanding.

 

 

Keys: 1 staring; 2 glanced; 3 caught a glimpse of; 4 glare; 5 spot

 

1 It is not polite to stare at people.

2 I did catch a glimpse of the bear as we drove through the forest.

3 I was able to spot him in the crowd.

  1. I glanced at the clock to check the time.

5 Don’t glare at me like that! You look very angry.

 

 3) Speaking     Ex. 7 p. 43 – Make up a dialogue

Итак, в разделе говорение Заданием 2 является условный диалог-расспрос.

You are going to take part in a telephone survey. You have to answer the six questions. Give full answers to the questions. Remember that you have 40 seconds to answer each question.

 

Electronic assistant: What did you enjoy in the texts about the monsters?
Student: As a matter of fact, I enjoyed....

 

Electronic assistant: What books did you read when you were a child?

Student: As long as I can remember, I read….

 

Electronic assistant: Have you ever wanted to write the fantastic story?
Student:I think that...

 

Electronic assistant: How do your parents feel about your book choice?
Student: My parents think that it’s a good choice. People have to know enough law to run this country properly.

 

Electronic assistant: How can you describe one of the monsters?
Student: ...

 

Electronic assistant: What fantastic story would you recommend to your friend?

Student: I would recommend ...

 

Electronic assistant: This is the end of the survey. Thank you very much for your cooperation.

 

III Заключительная часть урока

1) Рефлексия

2) Подведение итого урока

3) Домашнее задание:  Итак, давайте повторим правило написание письма другу, которое есть в задании ОГЭ и напишите на Бланке ответов №2. (дети рассказывают план написания письма другу) Ex. 8 p. 43 (write the letter to your English-speaking pen-friend Richard about one of the monsters.)

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konsp_ur_9_kl_-vpoiskah_nessi.docx119.74 КБ

Предварительный просмотр:

Разработка урока в 9 классе

учителя английского языка высшей квалификационной категории

МБОУ  СОШ № 3 г. Михайловска

Камардиной Ирины Владимировны

Тема урока:       В поисках Несси                      In search of Nessie

 Цели: повторение и введение новой лексики по теме «Загадочные существа»; мотивация на работу по теме; развитие умений монологической речи (краткое высказывание без предварительной подготовки; развитие умений прогнозирования содержания текста; развитие умений поискового чтения; развитие умений изучающего чтения; развитие языковой догадки; расширение объёма продуктивного словарного запаса за счёт освоения антонимов; освоение синонимов глагола look (смотреть); развитие умений диалогической речи (диалог-обмен мнениями на основе прочитанного текста).

Ход урока

I  Организационный момент урока

  1. Приветствие.

What date is today?

What day is today?

 Введение темы урока: Look at the pictures. Have you ever heard about these creatures?

Look at these pictures. What do you see there?

https://im0-tub-ru.yandex.net/i?id=f297532a616544aa8b05faa3014630d5&n=22

http://devyatka.ru/upload/iblock/e9d/e9d37ac823d5ab1778e80716d19bcb53.jpg

https://im0-tub-ru.yandex.net/i?id=bd818a5967d145333e2c16982c453f12&n=22

Tell me, please, what do you think about the theme of our lesson?

II  Основная часть урока

 Listening

ex. 1a  p. 42

The Kraken is from Norway. It is a giant sea creature that attacks ships.

Bigfoot is from the USA. It is a giant hairy creature that walks like a human but looks like an ape.

I have heard of the Loch Ness Monster. It is a creature that lives in a lake in Scotland. It doesn’t do anything bad and only a few people have ever ‘seen’ it.

Введение и закрепление новой лексики

Presenting new words and word- combinations. ex 1b p 42

  1. Tentacle – щупальце  
  2. Sharp – острый
  3. Hook –  крюк
  4. Humped – горбатый
  5. Sightings – наблюдения
  6. Unicorn – единорог
  7. Ancient – древний
  8. Couple – пара (муж и жена, мужчина и женщина)
  9. Horrifying – ужасный
  10. blunt – тупой (о предметах)
  11. Violent – сильный, мощный, жестокий
  12. Whirlpool – водоворот
  13. Bottom – низ, дно
  14. Squid – кальмар
  15. Witness – свидетель, очевидец
  16. Ape – человекообразная обезьяна, примат
  17. Fossil – ископаемое, окаменелость    

Try to describe these creatures. Use the words given in ex 1b p 42

  • The Loch Ness Monster has got a snake-like head, a humped back and a long tail.
  • The Kraken has got huge eyes and giant tentacles with sharp hooks.
  • Bigfoot is two-legged with long arms, a short neck and a hairy body.
  • The Loch Ness Monster is from Scotland.
  • The Kraken is from Norway. Bigfoot is from the USA.

  1. В разделе ОГЭ, насколько вам известно, есть  раздел  чтение. Прочитайте тексты, выполните Ex. 2 p. 43.Ответы занесите в бланки ответов, которые лежат у вас на столе.                             

1 A   2 B   3 A   4 C   5 A

  • Ex. 3 p. 43  Match the highlighted words and phrases to their meaning.
  • report – tell people about
  • sightings – things that have been seen
  • survived – stayed alive
  • horrifying – shocking, disgusting
  • across – wide
  • approached – came closer
  • violent – with great force
  • off – close to
  • so far – until now

  • Ex. 4 p. 43 – Work in pairs  Find the antonyms

1 different – similar;

2 destroy – create;

3 real – mythical;

4 unknown – famous;

5 top – bottom;

6 blunt – sharp;

7 luckily – unfortunately;

8 miniature – giant

 Vocabulary Practice (работа по карточкам)

1

snake

a

creatures

2

giant

b

back

3

mythical

c

-like head

4

human

d

sightning

5

extinct;

e

squid

6

horrifying

f

whirlpool

7

humped

g

hooks

8

sharp

h

prints

9

violent

i

ape

10

recorded

j

sea monster

1-c    2-e    3-a   4-h  5-I   6-j   7- b   8-g    9-f  10-d

Вы понимаете, в чем разница между “glare” и “glance”? А между “see” и “look”? Для говорящих на английском с рождения эти слова очень разные, но для людей, начинающих изучать язык, разница между синонимами не всегда понятна.

To glare 

пристальный взгляд, так смотрят, если на что-то рассердились. Этот продолжительный взгляд обычно комплектуется нахмуренными бровями и недовольным выражением лица. “Glare” – примерно как ребенок смотрит на наказавшую его маму.

To stare

 очень похоже на “glare”, но без негативной окраски, это просто долгий пристальный взгляд.

To catch a glimpse

короткое время смотреть на что-то, быстро проносящееся перед вашими глазами; едва рассмотреть что-либо.

To spot

уместно использовать, если вы находите то, что искали. Друга в толпе, потерянную вещь, умные мысли и так далее.

To glance

быстрый, скользящий взгляд, когда человек быстро поворачивает голову, чтобы что-то рассмотреть, не фокусируясь при этом на объекте долго. 

Choose the correct verb.

  1. I glared/ glanced at the smiling people around me and feel lonely in the crowded hall.
  2. I spot /stare the keys that were lost among other stuff in my bag.
  3. The child glares/ stares at his mother because she didn’t buy a new toy.
  4. I just catch a glimpse/spot of that beautiful girl who crossed the road.
  5. Pupils in the class spot/ stare at the teacher with great misunderstanding.

Keys: 1 staring; 2 glanced; 3 caught a glimpse of; 4 glare; 5 spot

1 It is not polite to stare at people.

2 I did catch a glimpse of the bear as we drove through the forest.

3 I was able to spot him in the crowd.

  1. I glanced at the clock to check the time.

5 Don’t glare at me like that! You look very angry.

 3) Speaking     Ex. 7 p. 43 – Make up a dialogue

Итак, в разделе говорение Заданием 2 является условный диалог-расспрос.

You are going to take part in a telephone survey. You have to answer the six questions. Give full answers to the questions. Remember that you have 40 seconds to answer each question.

 

Electronic assistant: What did you enjoy in the texts about the monsters?
Student: As a matter of fact, I enjoyed....

 

Electronic assistant: What books did you read when you were a child?

Student: As long as I can remember, I read….

 

Electronic assistant: Have you ever wanted to write the fantastic story?
Student:I think that...

 

Electronic assistant: How do your parents feel about your book choice?
Student: My parents think that it’s a good choice. People have to know enough law to run this country properly.

Electronic assistant: How can you describe one of the monsters?
Student: ...

 

Electronic assistant: What fantastic story would you recommend to your friend?

Student: I would recommend ...

 

Electronic assistant: This is the end of the survey. Thank you very much for your cooperation.

III Заключительная часть урока

1) Рефлексия

2) Подведение итого урока

3) Домашнее задание:  Итак, давайте повторим правило написание письма другу, которое есть в задании ОГЭ и напишите на Бланке ответов №2. (дети рассказывают план написания письма другу) Ex. 8 p. 43 (write the letter to your English-speaking pen-friend Richard about one of the monsters.)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока: "Класс Насекомые"

Данный урок является вводным в теме насекомые. Ребята уже изучили классы ракообразных и паукообразных. Перед уроком ребятам предлагается выполнить опережающее задание, придумать загадки о жуках,...

Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема: Право. Разработка урока в 9 классе по истории. Тема: "Всё для фронта! Всё для победы!"

Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема "Право". Урок проводится на основе програмированной технологии.1 шаг: информативность-учащиеся получают определенные знания по данному вопросу.2 шаг...

методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Движения живых организмов" и презентация к ней. Методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Дыхание растений, бактерий и грибов" и презентация к ней.

Методическая разработка урока с поэтапным проведением с приложениямиПрезентация к уроку биологии в  6 классе по теме "Почему организмы совершают движения? ".Методическая разработка урока с поэтап...

Разработка урока "Класс Насекомые"

Разработка и презентация урока...

Разработка урока "Класс птицы. Отряд пингвины"

Класс Птицы включает 10 560 ныне живущих видов птиц и 149 видов, вымерших в современное историческое время (данные на февраль 2015 года)....

Методическая разработка урока "Класс насекомые"

Содержание материала включает изучение особенностей строения и жизнедеятельности насекомых, позволивших им достаточно хорошо освоить биосферу и стать самым многочисленным классом животных....