Обучение диалогической речи 7 класс
методическая разработка по английскому языку (7 класс)

VOLUNTEERING - dialogue

JOURNALIST: What’s your name?

– My name is …

JOURNALIST: Where do you come from?

– I come from …

JOURNALIST: What’s your occupation?

– I’m a …

JOURNALIST: There is a wide variety of voluntary jobs to choose from. What voluntary job did you choose?

– I chose to work as a construction worker.

JOURNALIST: What project did you participate in?

-We built a secondary school for poor orphans in a village in Africa

JOURNALIST: Why did you choose this very project?

– I found this project challenging and rewarding.

JOURNALIST: Why did you decide to work as a volunteer?

– I thought that I could make a difference.

JOURNALIST: Do you really think that you can make a difference in the world?

– I am realistic, I understand that I can’t change the world in two or three weeks, but I’m sure that thanks to me and other volunteers life in that African community will improve.

JOURNALIST: How did you personally benefit from participating in this project?

– Firstly, I made a lot of friends.  They are from all over the world. Secondly, during this time I got to know people and their culture. It was a unique experience.

JOURNALIST: How do you feel after you finished the work?

-  I feel proud of myself. I have always wanted to help out people who were in need. Now my dream came true.

JOURNALIST: Thank you. Good luck!

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл volunteering_-_dialogue.docx12.71 КБ

Предварительный просмотр:

VOLUNTEERING - dialogue

JOURNALIST: What’s your name?

– My name is …

JOURNALIST: Where do you come from?

– I come from …

JOURNALIST: What’s your occupation?

– I’m a …

JOURNALIST: There is a wide variety of voluntary jobs to choose from. What voluntary job did you choose?

– I chose to work as a construction worker.

JOURNALIST: What project did you participate in?

-We built a secondary school for poor orphans in a village in Africa

JOURNALIST: Why did you choose this very project?

– I found this project challenging and rewarding.

JOURNALIST: Why did you decide to work as a volunteer?

– I thought that I could make a difference.

JOURNALIST: Do you really think that you can make a difference in the world?

– I am realistic, I understand that I can’t change the world in two or three weeks, but I’m sure that thanks to me and other volunteers life in that African community will improve.

JOURNALIST: How did you personally benefit from participating in this project?

– Firstly, I made a lot of friends.  They are from all over the world. Secondly, during this time I got to know people and their culture. It was a unique experience.

JOURNALIST: How do you feel after you finished the work?

-  I feel proud of myself. I have always wanted to help out people who were in need. Now my dream came true.

JOURNALIST: Thank you. Good luck!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методы и приемы обучения диалогической речи

Данная разработка может быть полезна для учителей в обучении учащихся диалогической речи, одним из самых трудных видов речевой деятельности....

Обучение диалогической речи по теме "Evironmental Problems", 8 класс, УМК О.В.Афанасьевой

Данный материал - открытый урок с анализом, приложениями и презентацией. В своей деятельности я больший акцент делаю на обучении устно-речевому общению.Формирование навыка и умения ведения диалога осу...

Конспект урока в 5 классе «Обучение диалогической речи по теме «Профессии»

Урок английского языка в 5 классе «Обучение диалогической речи по теме «Профессии». Урок составлен с учётом возрастных особенностей учащихся. Применяются различные формы работы: групповая, парная, фро...

Использование инсценировки в обучении диалогической речи в 4-5 классе

Использование инсценировки в обучении диалогической речи в 4-5 классе...

Коммуникативный метод обучения. Диалогическая речь на уроках английского языка. Использование опорных диалогов при обучении диалогической речи.

Коммуникативная тежнология  обучения английскому языку. Диалогическая речь на уроках английского языка. Использование опорных диалогов при обучении диалогической речи.     Зна...

Интерактивные технологии обучения диалогической речи на уроке английского языка в 5 классе.

Целью применения интерактивных методов и приемов в обучении иностранным языкам является социальное взаимодействие учащихся, межличностная коммуникация, важнейшей особенностью которой признается способ...

Формирование коммуникативных УУД в обучении диалогической речи на уроках английского языка в 6 классе.

данной работе будут предложены упражнения и задания для формирования УУД при работе над диалогической речью....